Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Zeker weten, Manu kan alles leveren alleen is niet alles voorradig. Staat ook gewoon op de website, maar lezen is altijd lastig natuurlijk. :')

Heb ik inderdaad niet gelezen, maar als we realistisch zijn gaat niemand dat lezen natuurlijk, je zoekt gewoon gelijk je onderdelen :+

Vind het ook beetje vreemde constructie, als je echt iets vaker levert maar nu even niet in je assortiment hebt, dan zet je het toch op je website en zeg je (zoals bij sommige onderdelen wel staat, wat het dus ook verwarrend maakt) dat het tijdelijk niet op voorraad is..

Maargoed, geloof best dat ze alles kan bestellen, dan is het best handig :P
 
De spanningsregelaar heeft het begeven. Het gaat om motor uit 1997 (cbr600F). Ik wil nu graag via internet een nieuwe bestellen. Heb al wat webshops gevonden. Maar mijn vraag is of jullie een webshop hebben die jullie aan kunnen bevelen?

Webshop van vriendin van mij.

MMParts Online motoronderdelen kopen | Online Motoronderdelen

Staat overigens ook een lijstje van webshops in de OP, heb nu Manu's Motorparts toegevoegd. Mochten er nog aanvullingen zijn, laat maar weten.
 
Afgelopen week het soort van double bubble ruitje dat ik via ebay besteld heb ontvangen en gister kunnen monteren. Leek al best wat verschil te merken, windruis niet echt minder voor m'n gevoel maar winddruk stuk minder. Hopelijk zijn die bevindingen komende ritjes ook nog zo!

Helaas viel mij gister ook weer op dat mijn motor ratelt bij stationair draaien. Bij 3000 toeren of gewoon rijden hoor ik niks. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Bij helemaal koud starten trouwens nergens last van. Als ik een stukje heb gereden en de motor uit en aan zet hoor ik het al wel. Verwacht dat het van alles kan zijn maar misschien herkent iemand het.
 
~
Afgelopen week het soort van double bubble ruitje dat ik via ebay besteld heb ontvangen en gister kunnen monteren. Leek al best wat verschil te merken, windruis niet echt minder voor m'n gevoel maar winddruk stuk minder. Hopelijk zijn die bevindingen komende ritjes ook nog zo!


fotootjes?
 
\
Afgelopen week het soort van double bubble ruitje dat ik via ebay besteld heb ontvangen en gister kunnen monteren. Leek al best wat verschil te merken, windruis niet echt minder voor m'n gevoel maar winddruk stuk minder. Hopelijk zijn die bevindingen komende ritjes ook nog zo!


fotootjes?

Gemaakt, maar was niet erg succesvol in een donkere schuur met wat kunstlicht. Zal proberen het weekend foto's bij daglicht te maken!
 
Helaas viel mij gister ook weer op dat mijn motor ratelt bij stationair draaien. Bij 3000 toeren of gewoon rijden hoor ik niks. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Bij helemaal koud starten trouwens nergens last van. Als ik een stukje heb gereden en de motor uit en aan zet hoor ik het al wel. Verwacht dat het van alles kan zijn maar misschien herkent iemand het.


Je nokkenaskettingspanner (NAKS) ;)

Veel voorkomend probleem bij een CBR
 
Je nokkenaskettingspanner (NAKS) ;)

Veel voorkomend probleem bij een CBR

Dacht al zoiets, wist alleen niet of dit alleen was bij een warme motor en stationair draaien. Koud en rijdend dus nergens last van.

Balen, motor eerder wegbrengen voor z'n winterbeurtje dan gepland. Zelf niet bepaald handig :+
 
Laatst bewerkt:
Dacht al zoiets, wist alleen niet of dit alleen was bij een warme motor en stationair draaien. Koud en rijdend dus nergens last van.

Balen, motor eerder wegbrengen voor z'n winterbeurtje dan gepland. Zelf niet bepaald handig :+

Mij is vertelt zolang je het geluid alleen hoort bij de lagere toeren en het met een warme motor wegtrekt dat je er nog even mee kunt rijden. Blijft het geluid aanhouden, ook bij een warme motor moet je hem wel wegbrengen.
 
T valt en staat natuurlijk met hoeveel speling de ketting heeft. Is de ketting pas net hoorbaar is het risico op overspringen bijzonder klein.
 
Klein vraagje m.b.t. mijn choke. Ik krijg 't gevoel als dat ding vrij weinig doet bij mijn reeds gekochte motor.

Wat ik ook doe, ik krijg niet 't idee alsof hij meer toeren begint te draaien - is dit een kwestie van een kabeltje aandraaien o.i.d of toch even langs een dealer? 't Is een prima motor verder, privé gekocht, maar dit was niet opgevallen (omdat we direct wegreden). Hij valt ook na 30 seconden stationair KOUD uit (zonder choke).
 
Klinkt inderdaad als een verkeerde of verkeerd gemonteerde kabel. Als je echt niet weet waar je het op de carbs zoeken moet om dat te checken zal je naar een dealer moeten. Weet je dat wel? -> Even de kabellengte bekijken voor choke, trekt ie de carb luchtinlaat dicht zoals de bedoeling is? Dan moet de motor reageren. Ergens werkt dat systeem dus niet of niet goed, en jij of de dealer moet uitzoeken waar en waarom dat is.
 
Hebben jullie ook weleens dat het vacuümklepje bij de brandstofkraan niet meer goed werkt? Ik heb vorig jaar een tijdje problemen gehad en van alles onderzocht, bougies, bobines, en per toeval raakte ik aan de praat met een man die een nog oudere CBR had gehad en die vertelde toen dat heel vaak die klepjes geblokkeerd raken. Even open gemaakt en er stroomde een sloot benzine vanaf de verkeerde kant die assembly uit. Klepje en veer zagen er verder prima uit dus heb de boel weer dicht gemaakt en het reed weer fantastisch, maar nu begint Goofy weer te hikken... :(
Binnenkort maar weer eens open maken dus.
 
Hebben jullie ook weleens dat het vacuümklepje bij de brandstofkraan niet meer goed werkt? Ik heb vorig jaar een tijdje problemen gehad en van alles onderzocht, bougies, bobines, en per toeval raakte ik aan de praat met een man die een nog oudere CBR had gehad en die vertelde toen dat heel vaak die klepjes geblokkeerd raken. Even open gemaakt en er stroomde een sloot benzine vanaf de verkeerde kant die assembly uit. Klepje en veer zagen er verder prima uit dus heb de boel weer dicht gemaakt en het reed weer fantastisch, maar nu begint Goofy weer te hikken... :(
Binnenkort maar weer eens open maken dus.


Nee, MAAAR...

Afgelopen weekend stotterde mijn motor ook, en 100 meter verder stopte hij er mee voor het stoplicht.. Aan de kant gezet, olie gecheckt, even met de helpdesk gebeld (DD)..

Toen toch maar het plastic aan de zijkant achter rechts open gehaald, zag ik dat mijn brandstof rubber leiding geknakt zat.. Dus die even terug gefrommeld en hij deed het weer :+

Zitten wel allemaal kleine haarscheurtjes in volgens mij, zoals oud rubber betaamd, dus misschien even inkorten of nieuwe (kortere) monteren zelfs, is denk ik beter.




Verder ben ik nog steeds trillingen in motor aan het uitzoeken, dit weekend bij garage in Haarlem geweest.. Die heeft ketting even goed gesteld nogmaals en dat hielp nog steeds niet alles weg, wel alweer beter..

Eigenaar garage meende dat het echt aan de nieuwe achtershock ligt, die dus iets langer is en de boel ophoogt achter. Maargoed, DualDevil heeft hetzelfde geintje uitgehaald met een nieuwe shock en daar waren geen trillingen, dus OF de shock is kapot, verkeerd gemonteerd, of het zit toch ergens anders..
Trillingen zijn ook nog in stuur te voelen, misschien is het wel gewoon balhoofdlager die vervangen moet worden.. Want ook al is die dus gesteld vorige week, lijkt er op of ie nog wel 'tikt' als je de voorveer goed indrukt.. Of misschien toch de voorband..

Denk dat het een winter projectje gaat worden, net zoals de voorrem blokjes vervangen..
 
Nee, MAAAR...

Afgelopen weekend stotterde mijn motor ook, en 100 meter verder stopte hij er mee voor het stoplicht.. Aan de kant gezet, olie gecheckt, even met de helpdesk gebeld (DD)..

Toen toch maar het plastic aan de zijkant achter rechts open gehaald, zag ik dat mijn brandstof rubber leiding geknakt zat.. Dus die even terug gefrommeld en hij deed het weer :+

Zitten wel allemaal kleine haarscheurtjes in volgens mij, zoals oud rubber betaamd, dus misschien even inkorten of nieuwe (kortere) monteren zelfs, is denk ik beter.




Verder ben ik nog steeds trillingen in motor aan het uitzoeken, dit weekend bij garage in Haarlem geweest.. Die heeft ketting even goed gesteld nogmaals en dat hielp nog steeds niet alles weg, wel alweer beter..

Eigenaar garage meende dat het echt aan de nieuwe achtershock ligt, die dus iets langer is en de boel ophoogt achter. Maargoed, DualDevil heeft hetzelfde geintje uitgehaald met een nieuwe shock en daar waren geen trillingen, dus OF de shock is kapot, verkeerd gemonteerd, of het zit toch ergens anders..
Trillingen zijn ook nog in stuur te voelen, misschien is het wel gewoon balhoofdlager die vervangen moet worden.. Want ook al is die dus gesteld vorige week, lijkt er op of ie nog wel 'tikt' als je de voorveer goed indrukt.. Of misschien toch de voorband..

Denk dat het een winter projectje gaat worden, net zoals de voorrem blokjes vervangen..



Ja dat had ik vorige keer dus, ging steeds langzamer rijden en viel uit toen ik m'n koppeling inkneep. Het leek toen heel erg op 'benzine op' maar ik had pas getankt dus dat kon niet. Achteraf snap ik wel dat het daarop leek :+
 
Hallo CBR rijders, i

k zal me even voorstellen in dit topic aangezien ik onlangs een CBR600F4i gekocht heb en gebruik wil maken van jullie uitgebreide kennis en ervaring met de CBR600.

Mijn naam is Hendrik en mijn woonplaats is Drachten op het Friese platteland. Aangezien ik pas 1 1/2 jaar geleden mijn rijbewijs heb behaald onder de 25kw regeling rijd ik momenteel op een Honda CB500 welke begrenst is. Geen straf trouwens want de CB500 is een prima motor om het motorrijden op te leren. Heb er afgelopen zomer een fantastische vakantie in Noorwegen mee gehad en onderhand 25k mee gereden. Maar ik wil wel wat meer powerrr.. vandaar de CBR.

Nu heb ik een CBR600F4i bij gekocht en wil daar totdat mijn 25kw periode afloopt in januari wat onderhoud aan plegen. De gebruikeijke zaken uiteraard als olie, filters, bougies en het smeren en schoonmaken van o.a. remmerij en vorkolie versen etc. gaat allemaal lukken.

Waar ik nu tegen aan loop is een uitlaatcollector welke wat rot is. Ik wil deze eigenlijk vervangen door een RVS exemplaar en vraag me af of jullie hier ervaring mee hebben mbt tot de verschillende merken en prijzen etc?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Hallo CBR rijders, i

k zal me even voorstellen in dit topic aangezien ik onlangs een CBR600F4i gekocht heb en gebruik wil maken van jullie uitgebreide kennis en ervaring met de CBR600.

Mijn naam is Hendrik en mijn woonplaats is Drachten op het Friese platteland. Aangezien ik pas 1 1/2 jaar geleden mijn rijbewijs heb behaald onder de 25kw regeling rijd ik momenteel op een Honda CB500 welke begrenst is. Geen straf trouwens want de CB500 is een prima motor om het motorrijden op te leren. Heb er afgelopen zomer een fantastische vakantie in Noorwegen mee gehad en onderhand 25k mee gereden. Maar ik wil wel wat meer powerrr.. vandaar de CBR.

Nu heb ik een CBR600F4i bij gekocht en wil daar totdat mijn 25kw periode afloopt in januari wat onderhoud aan plegen. De gebruikeijke zaken uiteraard als olie, filters, bougies en het smeren en schoonmaken van o.a. remmerij en vorkolie versen etc. gaat allemaal lukken.

Waar ik nu tegen aan loop is een uitlaatcollector welke wat rot is. Ik wil deze eigenlijk vervangen door een RVS exemplaar en vraag me af of jullie hier ervaring mee hebben mbt tot de verschillende merken en prijzen etc?

Alvast bedankt voor jullie reacties.


Dag Hendrik :W
En je verkoopt een Cagiva River 600 (nog nooit van gehoord, geinig ding..), en je rijdt CB500.. Goed verhaal..

Enige vergelijking die ik je kan geven is mijn zoektocht en uiteindelijke oplossing voor mijn CBR F2:

- Bolski, een moderator hier op MF, dealt in uitlaten. Bolski uitlaatstore uitlaten db-killers bochtensets kettingsets - Home of stuur hem een PM op MF. Hierbij levert hij "Delkevic" uitlaten als collectors/heel bochtenset. Voor mijn F2 zou dat dan 239 euro ex. pakkingen en verzenden zou kosten.
- Datzelfde merk, "Delkevic" kun je ook op eBay vinden, prijzen zijn iets duurder maar ook prima volgens mij.
- Ik kwam vandaag nog op japparts.nl een RVS set tegen, voor 329 euro, merk onbekend. Link.

MAAAR.. bij voornamelijk die laatste optie, daarbij staat bij jouw F4i (PC35) niet een RVS bochtenset op de site. Ben er van overtuigd dat Bolski dat wel kan leveren en ook op eBay je het kunt vinden, mag je zelf achter komen.


ZELFFFF... heb ik de boel losgehaald, gedremelt, geschuurd, geSTRAALD met glasparels en daarna in hittebestendige lak gezet: How to topic link, staat ook in de OP.
Met de aannemelijke inschatting dat je best handig bent als je het genoemde lijstje onderhoud prima te doen vind.. als er echt een gat in zit en de boel echt rot is.. moet je wel gaan lassen, dit was bij mij niet nodig.. Maar je kunt er dus ook nog voor kiezen om het zelf te fixen.. Maarja, moet je wel daar ook locatie en gereedschap voor hebben..

DUS: Bolski, is ook goedkoop, maar denk aan 250-300 euro.. Of probeer het zelf te fixen..
 
Hier ook nog maar een keer onder de aandacht brengen: Givi kofferrek en Corbin zadel CBR600F

Ik zou met alle liefde dat Corbin zadel kopen, maar nu heb ik daar gewoonweg geen geld voor.. (Bijna aan het afstuderen, dus als de baan in de pocket is, meld ik me gelijk!)
Ook al is het relatief goedkoop vergeleken met bijvoorbeeld de nieuwprijs..

En ik heb het kofferrek aan iemand aanbevolen, maar op dit moment geen behoefte aan..

Succes nog..!
 
@duckylover,

De cagiva is een leuk ding inderdaad, als die eenmaal rijd. Heb er te veel aan moeten sleutelen en weinig op kunnen rijden. Daarom maar besloten om deze in te ruilen op de CBR. De CB500 doe ik nooit meer weg. Is de perfecte motor om woonwerk mee te rijden. Spotgoedkoop en superbetrouwbaar.


Leuke how to trouwens. Mijn bochtenset moet aan gelast worden, is nog wel te repareren denk ik maar
Ga toch liever voor een rvs set zodat ik er geen omkijken meer naar heb en nu het groot onderhoud in een keer doe.

Ik ga maar eens bij Bolski informeren wat er leverbaar is. Thanks.
 
@duckylover,

De cagiva is een leuk ding inderdaad, als die eenmaal rijd. Heb er te veel aan moeten sleutelen en weinig op kunnen rijden. Daarom maar besloten om deze in te ruilen op de CBR. De CB500 doe ik nooit meer weg. Is de perfecte motor om woonwerk mee te rijden. Spotgoedkoop en superbetrouwbaar.


Leuke how to trouwens. Mijn bochtenset moet aan gelast worden, is nog wel te repareren denk ik maar
Ga toch liever voor een rvs set zodat ik er geen omkijken meer naar heb en nu het groot onderhoud in een keer doe.

Ik ga maar eens bij Bolski informeren wat er leverbaar is. Thanks.

Kunt altijd nog nu een RVS set kopen, monteren.. en je oude set houden en fixen.. Kun je die mooi maken en reviseren en wellicht doorverkopen. Al weet ik niet hoe groot de markt daarvoor is, misschien voor iemand die snel een oplossing zoekt..

RVS komt wel als ik een baan heb en de boel echt doorgerot is, beetje bling kan geen kwaad op dat ding..
 
Klinkt inderdaad als een verkeerde of verkeerd gemonteerde kabel. Als je echt niet weet waar je het op de carbs zoeken moet om dat te checken zal je naar een dealer moeten. Weet je dat wel? -> Even de kabellengte bekijken voor choke, trekt ie de carb luchtinlaat dicht zoals de bedoeling is? Dan moet de motor reageren. Ergens werkt dat systeem dus niet of niet goed, en jij of de dealer moet uitzoeken waar en waarom dat is.
Mijn technische skills op dat vak zijn vrijwel non existant... ik denk dat ik zoiets beter aan preaux kan over laten... :(
 
Beste,

:edit:
Lees ik net in de OP dat ik mij netjes voor moet stellen.
Mijn naam is Joep en kom uit Roermond.
Ik rij niet op een CBR, maar heb wel verschillende Honda's
2x VF750F voor op het circuit. 1x VFR rc24 die ik aan het ombouwen ben voor het circuit, daarom mijn vraag. En voor op de straat te tokkelen een VTR1000F

Ik ben al aan het zoeken geweest in dit topic, M-F, Google, maar krijg het niet gevonden.
:edit:

Ik heb een vraag waar een van jullie mij hopelijk bij kan helpen.
Vanwege een verbouwprojectje van een circuitfiets ben ik aan het bekijken welke voorvork ik kan/wil gaan gebruiken. Maar omdat het een VFR is moet ik een vrij lange voorvork gebruiken.

Zou een van jullie zo vriendelijk willen zijn om de lengte van de voorkvork op te meten van een CBR600 pc35 dus modeljaar 1999-2000? Van het hart van de as tot bovenzijde poot?

Dankjewel.

Grtz Joep
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan