Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Ik kom hier het topic even binnenvallen..

Maar ik zat het internet even af te gaan, naar een CBR club. Maar die bestaat niet (meer)? Klopt dat? :o
 
Er is wel een behoorlijk actieve Facebook pagina waar ook regelmatig gezamenlijke ritjes worden georganiseerd (CBR 600 F - NL). Of er verder een fysieke CBR club is heb ik geen idee, zelf nooit naar gezocht.

Edit: zie net op de vorige pagina dat dat al genoemd is, excuus :)
 
Laatst bewerkt:
Er is wel een behoorlijk actieve Facebook pagina waar ook regelmatig gezamenlijke ritjes worden georganiseerd (CBR 600 F - NL). Of er verder een fysieke CBR club is heb ik geen idee, zelf nooit naar gezocht.

Edit: zie net op de vorige pagina dat dat al genoemd is, excuus :)
Ik krijg zelf niet het gevoel dat die enorm actief is, mijn lidmaatschapsverzoek staat inmiddels al een tijdje open. :9

Maar thanks :)
 
Lekker warm op de motor :P En uiteraard zie ik dan weer teveel motorrijders in t-shirt en korte broek. |( Gelukkig heb ik een doorwaaijas en een motorjeans.
Morgen gaat mijn CBR naar de garage voor een beurtje. :)
 
Dus ik heb een CBR 600 F3 klaar staan thuis. Dinsdag heb ik mijn AVD examen en als ik klaar ben... Dan heb ik gelijk speelgoed klaar staan!

Via de overbuurjongen een motorisch goede F3 kunnen regelen, hij moest er met spoed vanaf ivm nieuwe motor.

Het enige waar ik naar moet kijken is het starten; dat wilt nog wel eens even koud een seconde of 10 duren. Dus.... choke kabel... bougies... accu... Ik blijf bezig :-)
 
Zolang er geen blauwe, zwarte of witte rook uit komt is zo'n F3 motorisch al heel snel goed te noemen. Dat ding is behoorlijk bullet proof!

Gefeliciteerd met je aanwinst en suc6 met je AVD.

Ik zou de bougies, kapjes en kabels goed inspecteren. Eventueel de synchronisatie ook eens controleren.

Bougies moeten tussen de kern en het lipje 0,7mm afstand meten. Als dat meer is kan de motor zeker koud een stuk beroerder lopen. Vervangen is dan een optie, maar als ze er verder nog goed uitzien, geen kleine scheurtjes vertonen en je 60 Eurie wilt besparen zou je ze met een voelmaat van 0,7 ook best terug kunnen duwen. Risico wat je loopt als de bougies daarna alsnog raar gaan doen de tank er opnieuw af moet om ze dan alsnog te vervangen.
 
Dus ik heb een CBR 600 F3 klaar staan thuis. Dinsdag heb ik mijn AVD examen en als ik klaar ben... Dan heb ik gelijk speelgoed klaar staan!

Via de overbuurjongen een motorisch goede F3 kunnen regelen, hij moest er met spoed vanaf ivm nieuwe motor.

Het enige waar ik naar moet kijken is het starten; dat wilt nog wel eens even koud een seconde of 10 duren. Dus.... choke kabel... bougies... accu... Ik blijf bezig :-)

Succes alvast met je examen! Ben je al lid van de FB-groep?

Natuurlijk wordt de F3 inmiddels wel een oud beestje maar mijne loopt echt perfect zolang ik het onderhoud netjes bij hou. Loop hem gewoon na, check eventueel het handboek van Haynes (aanrader, wel in het Engels), staat ook heel veel in.
 
Foto plaatsen en vraag stellen kan hier toch net zo makkelijk :?

Ik vind het persoonlijk leuk omdat je daar ook de persoon achter een bericht kunt zien. En het inplannen van dingen zoals ritjes is ook wat makkelijker, met het aanmaken van een event en dergelijke.

Neemt niet weg dat het forum zeker voordelen biedt, vooral op het gebied van zoeken naar reeds besproken zaken (niet 5 keer per maand dezelfde technische vraag) en veel meer kennis in het algemeen (want enorm veel leden).
 
Inmiddels loopt de CBR weer netjes! Hij start koud goed, en loopt voor de rest ook allemaal goed.

Helaas AVD niet gehaald... Uitleg vind je hier. Dus op 8 september gaan wij voor poging 2, dit keer wat meer letten op agressieve Audi's.

Voor de rest ben ik een beetje rond aan het snuffen. Ik zit er aan te denken om el cheapo eBay sliders te bestellen, zodat mocht de f3 een schuiver maken... Maar wel mits daar ruimte voor is, standaard. Ik heb geen zin om in de kap te gaan boren. En even een paar handvatuiteinden bestellen, het rechter uiteinde is ergens een keer achtergebleven :-)

Tevens, hoe is de facebookpagina dan en waar kan ik hem vinden? Ik ben een vrij actieve facebookgebruiker.

Ik zat me net te bedenken dat ik even ga mailen hoe het met mijn linker kap gaat. De linkerkap was beschadigd en ik heb een nieuwe besteld bij kappenset.nl. Hopelijk is hij al binnen/gespoten en kan ik hem binnenkort bij mij thuis verwachten, dan kan dat gebarsten ding er af en heb ik weer een nette. De stickers zijn even jammer dan, ik kijk wel of ik die hartstikke illegaal ergens na kan laten maken O-)
 
Laatst bewerkt:
Zonde van je AVD...
Maar een kappenset gespoten van kappenset.nl, dat zijn toch imitatie-setjes. Zelfs de OEM versies zijn niet gespoten maar gegoten kunststof in kleur met gekleurde folie/sticker erop.

Succes 8 september.
 
Wat een stilte hier :W Vakantietijd? Iedereen druk met rijden?

Heb nog geen vakantie. Wel met de motor van en naar het werk. Ik kijk nu naar buiten en zie prachtig weer maar helaas nog aan het werk tot 18uur. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan