Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Ah, heel fijn! Dat is dus inderdaad minder dan ik nu in m'n hoofd had, nice!

Zal eens dat onderhoudsboek doornemen, dan ga ik gewoon lekker veel zelf doen. Thanks! :]
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier, topic is niet echt heel levendig deze dagen.

Stel ander hier je vraag is:

Racing on an old CBR600F: Part 8

Daar weten ze het wel ;)


Hoi! Ik ben nieuw hier.
Geen idee of dit de juiste is om me voor te stellen maar hier komt ie dan;
Ik ben Eric, 24 jaar en woonachtig in wagenborgen.

heb mn rijbewijs sinds juli dit jaar en heb me toen een 600f2 uit 1992 aangeschaft. Inmiddels 10.000km op het ding gereden en 2 weken geleden mn eerste trackday er mee gereden op TT Assen.

Geweldig mooi allemaal! en ik kan er ook prima mee overweg, netjes 2:14 gezet:) maar nu loop ik dus tegen de problemen aan waar ik hier wel meer over lees. voorvering en remmen.

huidige specs:
WP suspension achterveer
15W olie in de vork (originele veren)
voorband: pirelli diablo
achterband: pirelli diablo rosso2

zijn er meer mensen die regelmatig op het circuit rijden met een f2? wat is haalbaar? wat hebben jullie voor aanpassingen gedaan?

thnx!
 
Welkom Eric :W

Welkom!! :]

Ik heb een vraagje over onderhoud.. Hoe vaak en uitgebreid doen jullie dat? Ik heb hem net een grote beurt gegeven (a €550) en daarbij werd me verteld dat je dat eigelijk elke 12.000km moet doen (en elke 12k een kleine, dus iedere 6k onderhoud). Is dat niet wat veel? Ik rij zo'n 20.000km per jaar, dus met dat schema tikt het aardig aan.. klein onderhoud wil ik zelf gaan doen, maar hoe vaak geven jullie je CBR een groot onderhoud?
1x per jaar laat ik een grote beurt uitvoeren en ik rij ongeveer 15.000 per jaar.
Tussendoor doe ik zelf nog weleens wat klein onderhoud ( oliewissel, luchtfilter checken, ketting spannen en smeren, bougies checken)
 
Hoi iedereen, gisteren deed mijn motor vreemd (Dit heeft ie 1 keer eerder gedaan, paar maanden geleden toen het nog zo warm was):

Was bijna thuis, bij het laatste kruispunt remde ik af voor het stoplicht. Vlak voordat ik stil stond viel mijn motor uit.

Lichten deden het nog, maar starten niet meer. Voltage meter liet een waarde van tussen de 7 en 9 V zien.

Vorige keer toen dit gebeurde, was ik wel toevallig net bij iemand aangekomen die wat tools had. We konden niks vinden, zekeringen goed, etc.

De oplossing was net als toen: wachten... Na een kwartier/20min staan langs de weg was mijn accu weer 12V en kon ik weer verder rijden.

Is dit misschien een teken van een binnenkort te overlijden spanningsregelaar?
 
Hoi iedereen, gisteren deed mijn motor vreemd (Dit heeft ie 1 keer eerder gedaan, paar maanden geleden toen het nog zo warm was):

Was bijna thuis, bij het laatste kruispunt remde ik af voor het stoplicht. Vlak voordat ik stil stond viel mijn motor uit.

Lichten deden het nog, maar starten niet meer. Voltage meter liet een waarde van tussen de 7 en 9 V zien.

Vorige keer toen dit gebeurde, was ik wel toevallig net bij iemand aangekomen die wat tools had. We konden niks vinden, zekeringen goed, etc.

De oplossing was net als toen: wachten... Na een kwartier/20min staan langs de weg was mijn accu weer 12V en kon ik weer verder rijden.

Is dit misschien een teken van een binnenkort te overlijden spanningsregelaar?

Heel goed mogelijk!!! Volgens mij had ik deze vraag hier https://www.facebook.com/groups/1614062085479102/ al voorbij zien komen of niet?
 
Hallo Allemaal,

Vorige week nog een nieuwe aanwinst gekocht :D
namelijk een Heuze Honda cbr 600 f3
uit 1995 nog als nieuw.

Led achterlicht
Kleine knipperlichten voor
donker kuip ruitje
en bos uitlaat

meer foto's volgen nog.


an6wdpqg5ymmq.jpg



& de enigste planning die ik er mee heb is wheelstriping zoals de foto hieronder moet dat worden.
en seat cover maar die zijn bijna nergens te vinden.


cdzckx51uzw5d.jpg
 
Hallo Allemaal,

Vorige week nog een nieuwe aanwinst gekocht :D
namelijk een Heuze Honda cbr 600 f3
uit 1995 nog als nieuw.

Led achterlicht
Kleine knipperlichten voor
donker kuip ruitje
en bos uitlaat

meer foto's volgen nog.


[afbeelding]


& de enigste planning die ik er mee heb is wheelstriping zoals de foto hieronder moet dat worden.
en seat cover maar die zijn bijna nergens te vinden.


[afbeelding]
Vallen me een paar dingen op, hopelijk jou ook al opgevallen:

- Krasjes op blokdeksel links?
- Spatbord afgebroken of veel te kort?

Niet erg natuurlijk, maar ik hoop niet dat je dat niet was opgevallen. O-)
 
Vallen me een paar dingen op, hopelijk jou ook al opgevallen:

- Krasjes op blokdeksel links?
- Spatbord afgebroken of veel te kort?

Niet erg natuurlijk, maar ik hoop niet dat je dat niet was opgevallen. O-)

Lijken mij ook 2 verschillende foto's (zoek de verschillen, sticker op achterbrug, CBR ontbreekt op de fairing, krasjes op genoemde deksel, spatbord lang/kort...
 
Zoals je kan lezen in de tekst staat er ook bij : & de enigste planning die ik er mee heb is wheelstriping zoals de foto hieronder moet dat worden.

dus bedoelde die laaste foto meer als voorbeeld haha :),

en ja klopt zitten inderdaad krasjes op,
en spatbord hebben ze korter gemaakt waarom ? ik zou het niet weten eerlijk gezegt
maar voor de prijs dat ik heb betaald mogen er ook wel wat dingetjes niet goed zijn :D

ondertussen grote beurt gehad
nieuwe bougie's / luchtfilter / olie / oliefilter / voorremblokken / benzine filter
en nieuwe accu loopt weer als een nieuwe, als ik van het weekend weer op de zaak ben maak ik wel even een filmpje :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Vorige week nog een nieuwe aanwinst gekocht :D
namelijk een Heuze Honda cbr 600 f3
uit 1995 nog als nieuw.

Led achterlicht
Kleine knipperlichten voor
donker kuip ruitje
en bos uitlaat

meer foto's volgen nog.


[afbeelding]


& de enigste planning die ik er mee heb is wheelstriping zoals de foto hieronder moet dat worden.
en seat cover maar die zijn bijna nergens te vinden.


[afbeelding]
Gefeliciteerd *O*

Ik heb precies dezelfde kleurstelling uit hetzelfde bouwjaar :W
 
Bedankt revz!! :D

oh dus dan heb jij ook de mooiste kleurstelling die is geleverd :]

'
hierbij nog foto's van gisteren,

1vu7rbja3icj5.jpg


ljsnqfbxg57e7.jpg


b24rq9cqzrlki.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi! Ik ben nieuw hier.
Geen idee of dit de juiste is om me voor te stellen maar hier komt ie dan;
Ik ben Eric, 24 jaar en woonachtig in wagenborgen.

heb mn rijbewijs sinds juli dit jaar en heb me toen een 600f2 uit 1992 aangeschaft. Inmiddels 10.000km op het ding gereden en 2 weken geleden mn eerste trackday er mee gereden op TT Assen.

Geweldig mooi allemaal! en ik kan er ook prima mee overweg, netjes 2:14 gezet:) maar nu loop ik dus tegen de problemen aan waar ik hier wel meer over lees. voorvering en remmen.

huidige specs:
WP suspension achterveer
15W olie in de vork (originele veren)
voorband: pirelli diablo
achterband: pirelli diablo rosso2

zijn er meer mensen die regelmatig op het circuit rijden met een f2? wat is haalbaar? wat hebben jullie voor aanpassingen gedaan?

thnx!

Rij zelf op een f2 en heb hierboven al precies beschreven wat ik gedaan heb. Wat zijn de problemen waar je tegenaan loopt?

Remmen zijn slecht op de f2. Je kunt er betere (duurdere) blokken op zetten, dat scheelt heel wat. Ook RVS leidinging en dot5.1 vloeistof zijn voor op het circuit onmisbaar. Het probleem is de niet zwevende kleine remschijven die op de F2 zitten. Wat de meeste mensen doen is de voorvork swappen met die van een F3.

Best rigoureus als je het mij vraagt. Ik ben dit seizoen begonnen met wat fanatieker circuit rijden, en er is voor mij op de standaard f2 nog genoeg te leren, dus ik rijd gewoon door en als ik aan m'n max op deze motor mocht komen dan swap ik m in zijn geheel voor een betere/modernere.
 
Mooi hoor, Rick :Y

Vraagje: Met welk middel kan ik het zadel het best onderhouden?
 
Mooi hoor, Rick :Y

Vraagje: Met welk middel kan ik het zadel het best onderhouden?

Een kunstlederen zadel of een lederen?

In ieder geval niet met een wax, dan glijdt je er zo vanaf (ook dus niet met een kunststof reiniger/voeder).
Leder onderhoud je dmv. een reiniger, aantal keer mee behandelen in de winter zodat het leer zich kan verrijken en voeden.
 
Een kunstlederen zadel of een lederen?

In ieder geval niet met een wax, dan glijdt je er zo vanaf (ook dus niet met een kunststof reiniger/voeder).
Leder onderhoud je dmv. een reiniger, aantal keer mee behandelen in de winter zodat het leer zich kan verrijken en voeden.
Geen idee wat het is. Het is originele zadel van Honda. :+
 
ik onderhoud het skyleer op mijn originele zadel met simpele vaseline.
goed inwrijven met blote handen doe ik dat en dan goed uitwrijven met een handdoek of iets dergelijks.

zadel word er niet glad van, gaat beetje glimmen en is waterdicht.

( er zijn dus meerdere dingen die je met vaseline en blote handen kunt doen :P )

Mooi hoor, Rick :Y

Vraagje: Met welk middel kan ik het zadel het best onderhouden?
 
Goedenavond, na veel uitstapjes, vorige week weer in het bezit van een cbr600f gekomen. 2002 met 48000 op de teller. Een beetje ruw door omvallen maat dat mag de pret met rijden niet drukken. Wat wel de pret drukt is die enorme uitlaat..... heeft iemand toevallig nog wat liggen? Liefst een Laser, maar alles mag aangeboden worden. Als het droog is zal ik een foto maken.
Bedankt alvast.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond, na veel uitstapjes, vorige week weer een cbr600f gekocht. 2002 met 48000 op de teller. Een beetje ruw door omvallen maat dat mag de pret met rijden niet drukken. Wat wel de pret drukt is die enorme uitlaat..... heeft iemand toevallig nog wat liggen? Liefst een Laser, maar alles mag aangeboden worden. Als het droog is zal ik een foto maken.
Bedankt alvast.

Op MP staat nog het één en ander te koop zag ik in het weekeinde.
 
Mijn voorsteltopic: Hallo, Münchburg hier

Ik heb sinds kort een hele mooie CBR600F uit 2011 en ik ben ik op zoek naar een hugger.
Heeft iemand een mooi voorbeeld van een niet te lange hugger? De exemplaren bij MLM vind ik eigenlijk wat te groot.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik mijn F3 aan het ombouwen ben naar circuit bike heb ik nog een geweldig Corbin zalde in de aanbieding.

Super fijn zadel in perfecte staat, past zeker op F2 en F3.

Zie HIER
 
Terug
Bovenaan Onderaan