Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Ik wil mijn CBR600F uit 2011 klaar gaan maken voor de winterstalling. Hierover heb ik een aantal vraagjes:
- Kan ik bij deze motor uitsluitend een paddockstand gebruiken die de motor oppakt aan de achterbrug?
- Is het ook mogelijk/verstandig de motor te stallen op een kleine schaarlift? Is de CBR600F uberhaupt fatsoenlijk op te pakken met een schaarlift?
 
Volgens mij kun je je een CBR niet oppakken met een schaarlift door de kuip/kappen.
Beter een paddockstand gebruiken (bv. Datona, degelijk en goed spul).
 
Volgens mij kun je je een CBR niet oppakken met een schaarlift door de kuip/kappen.
Beter een paddockstand gebruiken (bv. Datona, degelijk en goed spul).

lukt mij wel, blok hout onder de uitlaat bochten. weet niet of ik het de hele winterstalling lang zou doen.

Heb de motor ook wel eens opgekrikt onder het carter, daar steken twee stukjes uit, waar je weer de schaarlift onder kunt zetten. Dat deed ik wel in combinatie met een paddockstand achter, waar ik de motor weer met een spanband op spande voor wat beter balans tijdens het sleutelen.

voor winterstalling zou ik investeren in een extra paddockstand om de motor aan de voorkant op te tillen. Een paddockstand met een pin die onder de onderste kroonplaat aangrijpt.
 
Laatst bewerkt:
nou is die weer schoon :)

qxl2ma.jpg


25a0w7q.jpg


154y5hx.jpg


Staat namelijk een ritje op de planning met een mede forum lid.
al de heletijd de planning maar wegens 2 eerdere mislukte aankopen niet meer van gekomen..
nu staat die voor vandaag hoop dat het ons alle 2 een beetje bevalt :)
 
Wat lache joh, wist niet eens dat dit topic erwas ,ik keek vaker in het cbr600rr topic.

Ik heb 2 cbr600f 's , allebei F4.
1 van 99(de rood paarse), en 1 van 2000(zwart gele),

Ik vind het heerlijke fiets, rij er woonwerk mee, kalender rond.
 
Wat lache joh, wist niet eens dat dit topic erwas ,ik keek vaker in het cbr600rr topic.

Ik heb 2 cbr600f 's , allebei F4.
1 van 99(de rood paarse), en 1 van 2000(zwart gele),

Ik vind het heerlijke fiets, rij er woonwerk mee, kalender rond.

Er is zelfs een actieve groep op Facebook, met tips en toertochten.
 
wat ik me trouwens nou al langer afvraag, en wat ik nergens terug kan vinden, is het frame van de F4, en de RR uit 2001 nou hetzelfde?

Met andere worden, kan het subframe zo over gezet worden om op een cbr600f een mono seat te zetten van het model na die van mij?

Ik vind de F4 echt een fantastische fiets, dat is ook de rede dat ik er dus 2 heb, maar vind het heel erg jammer dat er een groot zadel op zit, dat vind ik van het opvolgende model weer veel mooier
 
Laatst bewerkt:
wat ik me trouwens nou al langer afvraag, en wat ik nergens terug kan vinden, is het frame van de F4, en de RR uit 2001 nou hetzelfde?

Met andere worden, kan het subframe zo over gezet worden om op een cbr600f een mono seat te zetten van het model na die van mij?

Ik vind de F4 echt een fantastische fiets, dat is ook de rede dat ik er dus 2 heb, maar vind het heel erg jammer dat er een groot zadel op zit, dat vind ik van het opvolgende model weer veel mooier

Dan had je de F4i moeten kopen! :-)
Je kunt volgens mij niet wisselen met chassisdelen tussen de RR en F4.

Maar dacht wel een subframe kopen van de F4i en dan de mono-seat monteren.
 
Heeft er iemand ervaring met het volgende betreffende de CBR600F vanaf 2011:
1. Voorpijp zonder katalysator (prijs, geluidsniveau)
2. Uitlaatsystemen van Black Widow (prijs, beschikbaarheid e.d.)

Ik vind mijn CBR600F nu eigenlijk te stil, en kwam op internet Black Widow Exhausts tegen.
Zij verkopen zowel losse dempers, losse voorpijpen en als complete kits.
Volgens hun passen zowel de originele demper evenals de meeste aftermarket dempers op hun voorpijp (zonder kat).
 
Heeft er iemand ervaring met het volgende betreffende de CBR600F vanaf 2011:
1. Voorpijp zonder katalysator (prijs, geluidsniveau)
2. Uitlaatsystemen van Black Widow (prijs, beschikbaarheid e.d.)

Ik vind mijn CBR600F nu eigenlijk te stil, en kwam op internet Black Widow Exhausts tegen.
Zij verkopen zowel losse dempers, losse voorpijpen en als complete kits.
Volgens hun passen zowel de originele demper evenals de meeste aftermarket dempers op hun voorpijp (zonder kat).

Informeer eens bij Pajic Racing
 
Iemand ervaring met het tegelijk laten knipperen van de knipperlichten aan beide kanten?
Ik zie vaak in de file motorrijders daarmee. Is daar iets voor te maken of te koop?
 
Iemand ervaring met het tegelijk laten knipperen van de knipperlichten aan beide kanten?
Ik zie vaak in de file motorrijders daarmee. Is daar iets voor te maken of te koop?

Gewoon je knipperlichten alarmlichten gebruiken, maar let op, dit is niet legaal!!!
Alleen om te duiden op gevaar, als je pech hebt of als je aansluit in de file (waarna je ertussen mengt).
 
Laatst bewerkt:
Gewoon je knipperlichten alarmlichten gebruiken, maar let op, dit is niet legaal!!!
Alleen om te duiden op gevaar, als je pech hebt of als je aansluit in de file (waarna je ertussen mengt).
Alarmlichten heeft een CBR600F niet.
Er zal niet snel op bekeurd worden. Je valt toch net wat meer op tijdens filerijden.
 
Zolang je niet op het scherm van de telefoon komt zien koekblikkers je niet hoor. Al kom je aanrijden met een vuurtoren op je kop!
 
Zolang je niet op het scherm van de telefoon komt zien koekblikkers je niet hoor. Al kom je aanrijden met een vuurtoren op je kop!
Van de week ben ik inderdaad een paar van die koekblikkers weer tegen gekomen. B|

Vanaf januari heb ik een nieuwe baan en daardoor meer reistijd over vooral snelweg. Reistijd gaat van 20 minuten naar 50 minuten en dus begon ik te marktplaatsen maar dat kan je beter niet doen. :P Ik ben tevreden met mijn CBR maar wil misschien wat groters en zwaarders.
 
Ik heb hier nog een nieuw bekleed zadel met ligt grijze bies erin liggen.

Deze heb ik bekleed voor een klant maar die laat al een paar maanden niks meer van zich horen.

Hij is van een Cbr600 pc35.

1k0.jpg


720.jpg


Ik zal van de week wel wat betere foto,s maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik las net dit topic: vanaf 1 januari 2017 wordt loodvrije benzine 95 E5 vervangen

Daarin staat een link naar een pdf bestand waarin staat welke voertuigen geschikt zijn voor de brandstof. Ik las dat deze modellen niet geschikt zijn voor de "nieuwe" 9e E5 brandstof:

CBR 600F (MJ 1989/1990) E978 PC 23 PC 23 Nee
CBR 600F (MJ 1991-1994) F648 PC 25 PC 25 Nee
CBR 600F (vanaf MJ 1995) H002 PC 31 PC 31 Nee
CBR 600F (vanaf MJ 1995) H002 PC 31 JH2PC31 Nee
CBR 600F (vanaf MJ 1999) K294 PC 35 JH2PC35 Nee
CBR 600F (vanaf MJ 2001) EG-BEPC 35 JH2PC35 Nee

-O-
 
Die zgn. E(thanol)10 betekent dat er 10% Ethanol in de brandstof zit.
Dat stofje is bij Euro 95 slechts 5%.
Echter in grotere hoeveelheden is het slecht voor bepaalde onderdelen als kunststof delen als slangen en dergelijke.

Daarom ook beter om deze brandstof te laten staan of super te tanken mits je motor dat kan hebben.

En ja, het is voor BE, maar zal niet lang duren voordat het in NL ook standaard wordt (soms zelfs voordat wij dat weten).
 
Terug
Bovenaan Onderaan