Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Goedemiddag,

Ik zoek mij bijna een ongeluk maar misschien dat iemand hier kan helpen. Voor mijn CBR 600 F4 Sport 2001 ben ik op zoek naar een fraaie demper, want ja.. origineel klinkt wat saai. Nu is er een groot aanbod in dempers, maar ik heb werkelijk waar geen idee wat past of niet. Kan iemand mij een korte intro geven over waar ik naar kan zoeken zodat het in ieder geval past als ik het in huis haal :] Iets met inlaat maten, linkpijp en...

Bij voorbaat dank,

Thomas :W

Edit: Als iemand nog wat leuks heeft liggen dan hoor ik het ook wel hé :)
Wat wil je er aan uitgeven? De keuze is inderdaad enorm.
Meten is weten. Bij diverse shops kan je door invullen van je motor en type gelijk zien welke past.
 
Wat wil je er aan uitgeven? De keuze is inderdaad enorm.
Meten is weten. Bij diverse shops kan je door invullen van je motor en type gelijk zien welke past.

Ik ben enkele shops langs gegaan en het hele forum afgespeurd naar reviews. Mijn oog is tot zo ver gevallen op een Mivv GP Black Steel (wat beter betaalbaar dan de carbon versie). Deze zit nieuw en compleet op zo'n €275,00. Binnen mijn budget!

Nu staat er bij aanschaf dat je op moet letten dat het een model is zonder katalysator? Is er iemand die mij kort uit kan leggen of het benodigd is (ze worden namelijk los verkocht) en moet de motor ook opnieuw afgesteld worden na het plaatsen van de korte sport demper of zal de praktijk dat uitwijzen?

Wederom bij voorbaat dank :)
 
Mijn vermoeden is dat jij een uitvoering met Katalysator hebt. De kat is een aan buitenkant te zien als een verdikking in de buis vlak voor waar de einddemper begint. Daar zul je ook de aansluiting voor de lambdasonde aantreffen in de buis.

Hopelijk heb je hier wat aan.
 
Naar mijn idee heeft een FS uit 2001 geen kat. Die van mij komt ook uit 2001 (November) en ik heb er zeker geen. Ik heb wel een Laser demper en dat klinkt een stuk beter dan een originele demper.
 
Naar mijn weten is het zo: Heb je een uitvoering F4i met injectiesysteem dan heb je een katalysator orgineel. Heb je de F4 met carburateur dan heb je geen katalystor.
 
Weet iemand hoe de reserve werkt van de f4i? Er gaan 4 balkjes branden en daarna knipperen maar wat gebeurt daarna?
Want de 4 blokjes knipperde gister al na 30km.
En toen ging er 14.9 liter in.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog op zoek naar een achterspatbord van een CBR600FS (de 'Sport' versie 2001-2002).
Het gaat dus om het zwartplastic deel waar ook de accu inzit, waar het achterlicht en de kentekenplaat aan vastzitten.

Ik verneem het graag Indien iemand er een beschikbaar heeft voor me.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Ik heb nog wel een achterspatbord te koop maar dan moet je de rest van de motor erbij kopen.
Mocht er dus iemand interesse hebben in een CBR 600 FS uit 2001 dan hoor ik het graag.
Prijs en andere info kan je altijd even opvragen bij me.
 
Hallo Dames/Heren,

Vandaag bezig geweest met het controleren van de klepspeling van mijn CBR600F4 - PC35. Motor heeft 30.000 gelopen, dus hoogtijd om eens te controleren.

Echter heb ik nogal vreemde waardes gemeten,

Specificatie inlaatklep moet tussen de 0,17mm en 0,23mm liggen. Nu meet ik het volgende:
1. 0,14mm
1. 0,15mm
2. 0,16mm
2. 0,15mm
3. 0,14mm
3. 0,17mm
4. 0,16mm
4. 0,19mm

Uitlaatklep: Spec: 0,25mm - 0,31mm
1. 0,25mm
1. 0,24mm
2. 0,24mm
2. 0,28mm
3. 0,24mm
3. 0,24mm
4. 0,24mm
4. 0,24mm

Dit betekend dat ze bijna allemaal te klein zijn geworden. Ik vind dat erg veel bij zo'n lage KM stand....

Alles gemeten met koude motor, met de kettingspanner van spanning af

Hebben jullie vergelijkbare resultaten gehad?

Groetjes
Marc
 
Hallo Dames/Heren,

Vandaag bezig geweest met het controleren van de klepspeling van mijn CBR600F4 - PC35. Motor heeft 30.000 gelopen, dus hoogtijd om eens te controleren.

Echter heb ik nogal vreemde waardes gemeten,

Specificatie inlaatklep moet tussen de 0,17mm en 0,23mm liggen. Nu meet ik het volgende:
1. 0,14mm
1. 0,15mm
2. 0,16mm
2. 0,15mm
3. 0,14mm
3. 0,17mm
4. 0,16mm
4. 0,19mm

Uitlaatklep: Spec: 0,25mm - 0,31mm
1. 0,25mm
1. 0,24mm
2. 0,24mm
2. 0,28mm
3. 0,24mm
3. 0,24mm
4. 0,24mm
4. 0,24mm

Dit betekend dat ze bijna allemaal te klein zijn geworden. Ik vind dat erg veel bij zo'n lage KM stand....

Alles gemeten met koude motor, met de kettingspanner van spanning af

Hebben jullie vergelijkbare resultaten gehad?

Groetjes
Marc

1x gemeten of een aantal keer? Kan nog wel eens een beetje wisselen met het ronddraaien van de nokkenassen. En heb je een goeie set voelermaatjes? Een vriend van mij mat met goedkope dingen, en zat buiten spec, met mijn wat beter setje had hij andere waardes?
 
Weet iemand hoe de reserve werkt van de f4i? Er gaan 4 balkjes branden en daarna knipperen maar wat gebeurt daarna?
Want de 4 blokjes knipperde gister al na 30km.
En toen ging er 14.9 liter in.


Ben er laatst achter gekomen.
Eerst gaan de 4 balkjes branden.
Daarna gaan ze knipperen en zal om de bij mij 20 a 30 km een balkje minder te zien zijn. Heb een keer gehad dat ik een tankstation overgeslagen heb omdat ik dacht dat er wel in de bebouwde kom 1 te vinden was. Dat duurde langer dan gedacht gelukkig kwam ik er 1 tegen toen het laatste balkje knipperde voor 10 km 🙄
 
all, 2 weekjes geleden mijn Xt600 SM verkocht,wilde eigenlijk even geen motor meer halen. Maar...de olie kruipt waar die niet gaan kan. Heb een 600fs overgenomen van de eerste eigenaresse. Erg blij mee. afgelopen weekend een hotcam eronder gegooid en laat het mooie weer maar beginnen. ik lees weer ff mee. :o :)
full
 
Vandaag na bijna 3 jaar de olie van The Hurricane (zelf) ververst met nieuwe filter. Was ze weer aan toe. Misschien 100ml minder dan 3 jaar geleden toen het ook gebeurde. Wat een tank voor een motor is dit he!

Ik had even een zwakke moment gehad om d'r te verkopen maar nee hoor ze is een blijvertje.

Dus nog altijd een blijvende glorie!!!
 
Weet er iemand zo het aandraaimoment voor de vooras van een 1999 CBR 600F4?
Mijn boekje ligt in de opslag wegens verhuizing en de garage heeft hem te strak aangedraaid :X
 
Goedenavond allen,
Is er iemand hier in het bezit van een spruitstuk van een F2 (bouwjaar 1991) in nog goede staat? Ik ben er naar opzoek, maar het aanbod van gebruikte spruitstukken is erg beperkt...

Groet,
Thomas
 
Ik zoek een linker voetsteun voor een 600F.

Heeft iemand er nog een liggen waar ie vanaf wil?
Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan