Motor-Forum

Select Forum

Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Reg. datum:
23 mei. 2003
quote:
Greiven schreef op 09 januari 2018 @ 13:06:
Goedemiddag,

Ik zoek mij bijna een ongeluk maar misschien dat iemand hier kan helpen. Voor mijn CBR 600 F4 Sport 2001 ben ik op zoek naar een fraaie demper, want ja.. origineel klinkt wat saai. Nu is er een groot aanbod in dempers, maar ik heb werkelijk waar geen idee wat past of niet. Kan iemand mij een korte intro geven over waar ik naar kan zoeken zodat het in ieder geval past als ik het in huis haal :] Iets met inlaat maten, linkpijp en...

Bij voorbaat dank,

Thomas :W

Edit: Als iemand nog wat leuks heeft liggen dan hoor ik het ook wel hé :)

Wat wil je er aan uitgeven? De keuze is inderdaad enorm.
Meten is weten. Bij diverse shops kan je door invullen van je motor en type gelijk zien welke past.
Honda CBR600F F3 te koop

Reg. datum:
09 mei. 2017
quote:
Revz schreef op 10 januari 2018 @ 13:12:

[...]

Wat wil je er aan uitgeven? De keuze is inderdaad enorm.
Meten is weten. Bij diverse shops kan je door invullen van je motor en type gelijk zien welke past.

Ik ben enkele shops langs gegaan en het hele forum afgespeurd naar reviews. Mijn oog is tot zo ver gevallen op een Mivv GP Black Steel (wat beter betaalbaar dan de carbon versie). Deze zit nieuw en compleet op zo'n €275,00. Binnen mijn budget!

Nu staat er bij aanschaf dat je op moet letten dat het een model is zonder katalysator? Is er iemand die mij kort uit kan leggen of het benodigd is (ze worden namelijk los verkocht) en moet de motor ook opnieuw afgesteld worden na het plaatsen van de korte sport demper of zal de praktijk dat uitwijzen?

Wederom bij voorbaat dank :)

Reg. datum:
14 dec. 2012
Mijn vermoeden is dat jij een uitvoering met Katalysator hebt. De kat is een aan buitenkant te zien als een verdikking in de buis vlak voor waar de einddemper begint. Daar zul je ook de aansluiting voor de lambdasonde aantreffen in de buis.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Iets met hamburgers...

Reg. datum:
07 jan. 2008
Naar mijn idee heeft een FS uit 2001 geen kat. Die van mij komt ook uit 2001 (November) en ik heb er zeker geen. Ik heb wel een Laser demper en dat klinkt een stuk beter dan een originele demper.
Adrenaline is brown coloured...

Reg. datum:
14 dec. 2012
Naar mijn weten is het zo: Heb je een uitvoering F4i met injectiesysteem dan heb je een katalysator orgineel. Heb je de F4 met carburateur dan heb je geen katalystor.

wil de zon!!

Reg. datum:
11 mei. 2003
Weet iemand hoe de reserve werkt van de f4i? Er gaan 4 balkjes branden en daarna knipperen maar wat gebeurt daarna?
Want de 4 blokjes knipperde gister al na 30km.
En toen ging er 14.9 liter in.
hawk gt wijzigde dit bericht op zaterdag 27 januari 2018 20:54 (8%)
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/421132/Onderdelen-1.html

CBR600 F4i (PC35) en 1098

Reg. datum:
13 mrt. 2011
Ik ben nog op zoek naar een achterspatbord van een CBR600FS (de 'Sport' versie 2001-2002).
Het gaat dus om het zwartplastic deel waar ook de accu inzit, waar het achterlicht en de kentekenplaat aan vastzitten.

Ik verneem het graag Indien iemand er een beschikbaar heeft voor me.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
The dandy highwayman

Iets met hamburgers...

Reg. datum:
07 jan. 2008
Ik heb nog wel een achterspatbord te koop maar dan moet je de rest van de motor erbij kopen.
Mocht er dus iemand interesse hebben in een CBR 600 FS uit 2001 dan hoor ik het graag.
Prijs en andere info kan je altijd even opvragen bij me.
Adrenaline is brown coloured...

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.