Honda Shadow VT 600 C loopt slecht

HondaWillem

MF'er
9 mei 2012
110
0
Ik heb een Shadow VT600c staan welke niet goed loopt.

Er zit bovenop de carburateurs een aansluiting van luchtslangen, maar omdat de motor uit elkaar lag toen ik hem kocht weet ik niet hoe het hoort.

Waarschijnlijk horen deze aansluitingen op een klein vierkant 'bakje' dat tegen het luchtfilterhuis geschroefd zit. Hiervan mis ik denk ik onderdelen.

Dan de aansluitingen op de carburateurs:
Als ik ze af dop loopt hij goed maar rookt die zwart(net een diesel)
Als ik de aansluitingen open laat rookt hij niet, maar zodra ik de gas open draai smoort die en knalt hij in de uitlaat.

Ook de carterventilatie ligt eraf, gaat dat via het kleine tankje bovenin het frame?
1 slang op het klepdeksel en de andere op het luchtfilter??

Wie heeft foto's van hoe het hoort en/of uitleg?
 
Mijn excuses, bouwjaar 1993, komt uit new york(zit keuring sticker op de voorvork poot).
Carburateurs zijn niet af te stellen, zitten afblind doppen op de zijkant waar volgens mij de stelschroeven achter zitten. Die kunnen er vast wel uit maar zou eerst graag weten hoe die andere dingen horen te zitten.
 
Mijn excuses, bouwjaar 1993, komt uit new york(zit keuring sticker op de voorvork poot).
Carburateurs zijn niet af te stellen, zitten afblind doppen op de zijkant waar volgens mij de stelschroeven achter zitten. Die kunnen er vast wel uit maar zou eerst graag weten hoe die andere dingen horen te zitten.

Staat in het wphb.

Ook dat en hoe je die dopje weghaalt, zodat je bij de mengselschroeven kunt komen.
 
Hallo Forumgangers, ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Ben er met behulp van het wphb wel uit hoe het hoort, maar het probleem blijft hetzelfde.
Als ik de slangen die op het pre-air filter komen af dop, dan loopt hij dus veel te rijk maar kan ik er mee rijden.
Als die slangen aangesloten zijn zoals ze horen loopt hij stationair maar kan ik niet gas geven.

Dit soort problemen staan niet in het werkplaatshandboek dus ik hoop nog steeds dat er iemand op het forum is die me kan helpen.
 
Owja, vandaag ultrasone gereinigd, nog niet weer gemonteerd, maar ik heb nog nooit zulke schone carburateurs van een motor af gehaald dus denk niet dat dat iets heeft kunnen doen.
 
Hallo Forumgangers, ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Ben er met behulp van het wphb wel uit hoe het hoort, maar het probleem blijft hetzelfde.
Als ik de slangen die op het pre-air filter komen af dop, dan loopt hij dus veel te rijk maar kan ik er mee rijden.
Heb je dat gemeten, of gok je dat?
Als die slangen aangesloten zijn zoals ze horen loopt hij stationair maar kan ik niet gas geven.

Dit soort problemen staan niet in het werkplaatshandboek dus ik hoop nog steeds dat er iemand op het forum is die me kan helpen.
 
Heb je dat gemeten, of gok je dat?

Als hij rookt als een diesel hoef ik niet te meten.

Maar vandaag weer met de motor bezig geweest, vlotter niveaus omhoog gebracht tot het niet hoger kon.
Dit heeft geholpen, ik kan gas geven, er is met de motor te rijden, zonder dingen af te doppen.
Volgas rijden gaat prima, cruisen gaat wat vervelend, de ene keer prima, de andere keer inhoudend.
Koppeling in knijpen, ff gas geven, dan is die er weer.

Dat is het laatste probleem geloof ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan