Motor-Forum

Select Forum

Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Reg. datum:
29 mrt. 2016
Ja kan zeker, maar je moet wel weten wat je doet. Tevens als je 1 motor wilt gaan spuiten is het al goedkoper om het te laten doen dan zelf te gaan beginnen, materialen die je moet aanschaffen en stukje kennis vergaring gaat namelijk veel duurder zijn.

Cb600 hornet 2004

Reg. datum:
28 jun. 2016
hallo

ik zit er al een tijdje aan te denken om voor mijn honda cb600 een bellypan en hugger te kopen alleen er zit egt een prijs verschil van 80 euro per onderdeel om hem in de juiste kleur geleverd te krijgen.
wat zijn ongeveer de kosten om dit te laten spuiten?
en kan ik met de kleur code op mijn motor gewoon ergens aankloppen om het te laten doen ?

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
Chris ofc schreef op 05 april 2017 @ 22:46:
Een vraagje betreft het spuiten.

Op mijn motor zitten beugels voor zij koffers, deze beginnen op de punten waar de koffers de beugel raken te verslijten tot het punt waar je het kale metaal ziet. Ik ben van plan deze los te halen en weer netjes zwart te spuiten. (Misschien dat ik hetzelfde ga doen met de midden bok.. die begint ook wat roestplekjes te tonen)

Is het gewoon een kwestie van licht opschuren en opnieuw spuiten met een spuitbus geschikt voor metaal en dan blanke lak eroverheen? Of zijn er nog dingen waar ik op moet letten.

Bij voorbaat dank.
[afbeelding]

Haal alles er af wat geen metaal is en breng ze naar een poedercoater. Dat is veel bestendiger tegen schuren dan lak. Eventueel kan je over de raakvlakken waar de koffer het rek raakt ook nog folie plakken.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

aka >boomhauwer<

Reg. datum:
05 dec. 2006
quote:
Rikky1649 schreef op 06 april 2017 @ 10:51:
Ja kan zeker, maar je moet wel weten wat je doet. Tevens als je 1 motor wilt gaan spuiten is het al goedkoper om het te laten doen dan zelf te gaan beginnen, materialen die je moet aanschaffen en stukje kennis vergaring gaat namelijk veel duurder zijn.

Het "probleem" is dat een nieuw stuk 80€ kost, reeds gespoten. De goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden voor het herspuiten is 50€.

Heb toch 1 reserve stuk liggen die ik zelf eens ga proberen te doen dan.

Bedankt!

Reg. datum:
11 apr. 2017
het is altijd raadzaam om bij gebruik van een spuitsjabloon een tussenlaag blank te spuiten, je krijgt altijd een beetje high low hoe flinterdun je sjabloon materiaal ook is. ik snij zelf mijn sjablonen uit Aslan folie, kostbaar spul maar het allerbeste wat er te krijgen is.

Reg. datum:
05 jan. 2011
Iemand in de buurt van Zeist die voor mij een spatbord en seatcover wil spuiten ?
Bij interesse graag een pb.

Reg. datum:
06 jan. 2015
Misschien dat iemand hier een sluitend antwoord kan geven.

Laatst mn tank en achterkant laten spuiten door een kennis die t wel ff kon doen, maar vooral bij de tank zitten overal kleine opstekende puntjes in de lak, waarschijnlijk omdat het niet goed schoongemaakt is.
Nu heb ik er niets voor betaald nog, maar is het mogelijk om dit soort oneffenheden eruit te krijgen met goed polijsten of moet het weer worden glad geschuurd en opnieuw gespoten?
gsx750es gsxr750 gsxr1100

Reg. datum:
23 okt. 2003
Heel licht opschuren en polijsten zou kunnen werken, maar zonder iets gezien te hebben en niet wetende hoeveel blanke lak er gespoten is zal je nooit het beste advies krijgen.

Discmlaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor welke schade dan ook ;)
Quote van de eeuw: Maar dat kan je natuurlijk gemist hebben hč. Misschien lag je net in je hangmat met een bakkie koffie en een gedichtenbundel van de bekende dichter Korsakov.

Reg. datum:
11 apr. 2015
quote:
smeck schreef op 28 april 2017 @ 11:43:

Laatst mn tank en achterkant laten spuiten door een kennis die t wel ff kon doen, maar vooral bij de tank zitten overal kleine opstekende puntjes in de lak, waarschijnlijk omdat het niet goed schoongemaakt is.
Nu heb ik er niets voor betaald nog, maar is het mogelijk om dit soort oneffenheden eruit te krijgen met goed polijsten of moet het weer worden glad geschuurd en opnieuw gespoten?

Je kunt het beste een paar velletjes korrel 2000 halen bij de autospuiter, een klein vlak blokje nemen, daar het schuurpapier omheen en flink nat maar voorzichtig schuren en niet hard drukken, tot het vuiltje weg is.

En dan met polijspasta de boel polijsten. De beste pasta is van 3M of Farecla, maar die is vrij prijzig en niet in kleine hoeveelheden verkrijgbaar. Het alternatief is Commandant 4, maar dat is minder goed en je moet het nog met fijnere pasta nabewerken, een goede cleaner zal het ook wel doen.

FZ1N

Reg. datum:
02 apr. 2017
Ik ben bij een zaak geweest voor een custom achter spatbord voor op mijn Intruder, deze vroeg 900,- voor het spatbord en spuitwerk. Dit gaat mij echter te ver.
Ik heb nu veeuuulll goedkoper een hagel nieuw 180mm hardtail spatbord liggen en die wil ik vanzelfsprekend graag in de kleur van mijn motor hebben zodat ik m kan monteren.

Echter, gezien ik de hele motor ooit nog eens uit elkaar wil halen en alles opnieuw laat spuiten, zit ik nu in twijfel wat te doen.
Wat zouden jullie doen, laten spuiten, of zelf doen? En bij zelf doen, hoe?

Het eindresultaat hoeft dus niet bijzonder strak te zijn, maar het moet wel nog een jaartje mee kunnen. :t
Ego is just the devil with a God complex

Rookie

Reg. datum:
16 dec. 2016
Zitten hier mensen omgeving Adam / Almere / Apeldoorn.
Die 2 velgen / buddy cover / topkuip, en eventueel buddykuip voor mij tegen vergoeding kunnen spuiten ?
Gaat om een cbr600f4i waar de spullen vanaf komen.
Graag een pm of link ( spuiten heeft inprincipe geen haast )
Alvast bedankt voor de hulp
Altijd de wind tegen, inclusief regen.

2010 S1000RR

Reg. datum:
30 jun. 2015
quote:
REVIT85NL schreef op 02 mei 2017 @ 20:06:
Ik ben bij een zaak geweest voor een custom achter spatbord voor op mijn Intruder, deze vroeg 900,- voor het spatbord en spuitwerk. Dit gaat mij echter te ver.
Ik heb nu veeuuulll goedkoper een hagel nieuw 180mm hardtail spatbord liggen en die wil ik vanzelfsprekend graag in de kleur van mijn motor hebben zodat ik m kan monteren.

Echter, gezien ik de hele motor ooit nog eens uit elkaar wil halen en alles opnieuw laat spuiten, zit ik nu in twijfel wat te doen.
Wat zouden jullie doen, laten spuiten, of zelf doen? En bij zelf doen, hoe?

Het eindresultaat hoeft dus niet bijzonder strak te zijn, maar het moet wel nog een jaartje mee kunnen. :t

Wrappen of plastidip al overwogen?

FZ1N

Reg. datum:
02 apr. 2017
quote:
daan944 schreef op 04 mei 2017 @ 15:46:

[...]

Wrappen of plastidip al overwogen?

Nee, eigenlijk niet. Maar ik ga m ff in de richting spuiten en laat t een jaartje zitten tot ik de hele bike naar een prof breng. :t

Ik zou alleen graag even willen weten hoe ik dat het beste kan doen? Ik denk dat het niet zo simpel is als ff 2x erover heen met een spuitbusje. :?

Reg. datum:
25 jan. 2009
Schuren(of scotch-brite) ontvetten en spuiten. Niet meer dan 2 volle lagen zetten met een spuitbus.

FZ1N

Reg. datum:
02 apr. 2017
quote:
saafie schreef op 04 mei 2017 @ 22:08:
Schuren(of scotch-brite) ontvetten en spuiten. Niet meer dan 2 volle lagen zetten met een spuitbus.

Merci :t

Reg. datum:
02 aug. 2007
quote:
saafie schreef op 04 mei 2017 @ 22:08:
ontvetten, schuren(of scotch-brite), ontvetten en spuiten. Niet meer dan 2 volle lagen zetten met een spuitbus.

Waarom niet meer dan 2 lagen?

Reg. datum:
25 jan. 2009
quote:
Joris v B schreef op 05 mei 2017 @ 13:24:

[...]

Waarom niet meer dan 2 lagen?

Dat de kans heel groot is dat het gaat opbranden. Er zitten heel veel oplosmiddelen in een spuitbus. De kans is zeer groot dat de eerste lagen daardoor gaan oplossen en dan gaat het eruit zien als een maanlandschap.

Aan of Uit

Reg. datum:
03 mei. 2009
Ik ben op zoek naar een soort plamuur voor een uitlaat. Er zitten een paar kleine deukjes en diepe krassen in die ik wil weg werken. Nu heb ik van GumGum uitlaat plamuur gezien. Heeft iemand hier ervaring mee?
Husqvarna 510 special ;)

Reg. datum:
25 jan. 2009
quote:
RapidSM schreef op 10 mei 2017 @ 07:28:
Ik ben op zoek naar een soort plamuur voor een uitlaat. Er zitten een paar kleine deukjes en diepe krassen in die ik wil weg werken. Nu heb ik van GumGum uitlaat plamuur gezien. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gungum is om uitlaatlekkage te dichten. Een uitlaat plamuren gaat niet werken denk ik. Door de hoge temperatuurverschillen zal het er weer uit knappen denk ik.

Hobby bob Dréke

Reg. datum:
16 sep. 2012
Beter Ron of solderen maar weet niet wat dat met de warmte doet
Herinner je gisteren, droom over morgen, maar LEEF vandaag.
Kawasaki Vulcan VN1500 efi Classic 2001
Yamaha FZR 1000 streetfighter
Yamaha FZ750 circuit racer ding

Reg. datum:
21 sep. 2010
Zelf ga ik ook eens een poging wagen bij mijn gsx600f, dat word dan weliswaar gewoon met een spuitbus autolak van motip, maar dat kan geen kwaad op de zwaar verkleurde, ooit gele kappen :)

Leuk om hier wat tips en trucs te lezen.

Het hoeft gelukkig geen nieuwstaat project te worden. Het frame heb ik gewoon met brunox roestomvormer, action zwart en daarna met een motip blanke lak gespoten. Niets geschuurd, alleen roest verwijderd, je ziet dus wat ruwe plekken hier en daar.
Maar het frame valt voor 90% weg dus ik moet me daar niet aan storen (leermomentje van mij)

Vroeger moest het bij mij perfect zijn maar nu is het al een wereld van verschil met hoe hij bij mij binnen kwam en ik ben tevreden genoeg.

De kappen zijn nagenoeg heel, moet helaad wel wat plamuren. Daarna even stickers scoren want alleen egaal overspuiten zonder decals vind ik niet mooi.

De kunstwerken die hier voorbij komen zijn "iets" te hoog gegrepen. Kudo's!
sanscorp wijzigde dit bericht op donderdag 11 mei 2017 22:42 (12%)
Ik doe ook maar wat.

Reg. datum:
30 sep. 2011
Iemand omgeving Rotterdam die een kontje kan spuiten van een Racer? Pb graag!!

R1100S.....een rooie.....

Reg. datum:
03 feb. 2008
FZRene, heel erg bedankt voor het overspuiten van mijn motor :} , ik ben er superblij mee. Ik heb geen tijd gehad om de motor te wassen, moest m eerst weer aankleden :Y
20170514_161923_800x450.jpg
20170514_161852_800x450.jpg
20170514_161823_800x450.jpg

Alleen jammer dat ik geen mooie foto's kan maken :$

Reg. datum:
11 apr. 2009
quote:
smeck schreef op 28 april 2017 @ 11:43:

Klinkt als stof der in soms kun je et polijsten ma werkt lang niet altijd
Dhr J. van de ikke

XL600LM, Helix, XV750

Reg. datum:
31 mei. 2007
Even een vraagje:
Is het mogelijk om verchroomde delen te poedercoaten?
Nee gij!

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.