Motor-Forum

Select Forum

Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Yamaha Diversion XJ900S 2002

Reg. datum:
26 jun. 2017
Mooie motor Nuri.
Nu zie ik dat Rene en ik dorpsgenoten zijn dus heb mis ook nog wel een klusje voor Rene...
Robert

Reg. datum:
30 sep. 2015
Ben afgelopen week begonnen met de restauratie van mijn 1990 Suzuki DR800 SR42. Heb besloten het frame opnieuw te laten spuiten/poedercoaten maar weet niet zo goed wat ik moet doen.

Resultaat moet gewoon degelijk zijn maar niet te duur. Heb een frame, achterbrug en vorkpoten en die moeten allemaal zwart.
Broer van een kennis heeft een bedrijf waar ik goedkoop kan laten zandstralen en ze doen de primer.

Kan ik de delen nog laten poedercoaten als er al een primerlaag op zit? Misschien is spuiten goed genoeg en is er iemand ergens in zuid holland die dat goed kan?

Het afschermen van alle lagers, bijv balhoofd of achterbrug, wat is het best om te doen? Alu plaatjes uitzagen met een gat er in en dan klemmen met een stuk schroefdraad en twee boutjes?
commuter wijzigde dit bericht op zondag 11 februari 2018 21:39 (14%)

Reg. datum:
19 mei. 2017
quote:
Robert B schreef op 11 februari 2018 @ 20:11:
Mooie motor Nuri.
Nu zie ik dat Rene en ik dorpsgenoten zijn dus heb mis ook nog wel een klusje voor Rene...

Haha rene raadt ik zeker wel aan, in de toekomst heb ik nog een leuke klusje vokr hem om mijn volgende motor (yamaha r6) wit met gifgroen te spuiten :]

Ps: ik had met ov ong 2.5 uur zitten reizen voor de kappen :')

Hobby bob Dréke

Reg. datum:
16 sep. 2012
quote:
commuter schreef op 11 februari 2018 @ 21:35:
Ben afgelopen week begonnen met de restauratie van mijn 1990 Suzuki DR800 SR42. Heb besloten het frame opnieuw te laten spuiten/poedercoaten maar weet niet zo goed wat ik moet doen.

Resultaat moet gewoon degelijk zijn maar niet te duur. Heb een frame, achterbrug en vorkpoten en die moeten allemaal zwart.
Broer van een kennis heeft een bedrijf waar ik goedkoop kan laten zandstralen en ze doen de primer.

Kan ik de delen nog laten poedercoaten als er al een primerlaag op zit? Misschien is spuiten goed genoeg en is er iemand ergens in zuid holland die dat goed kan?

Het afschermen van alle lagers, bijv balhoofd of achterbrug, wat is het best om te doen? Alu plaatjes uitzagen met een gat er in en dan klemmen met een stuk schroefdraad en twee boutjes?

Poedercoaten zeer sterk met weinig inspanning snel fris werk. En let op ook veel Ral/ metallic en speciale kleuren mogelijk.

Kosten Frame circa 150 euro incl achterbrug (al lang geleden dus weet niet wat de prijzen doen)

Let wel niet zelf aan het frame doen ze beginnen graag met of een geheel kaal frame wat ze alsnog aanstralen voor hechting of gewoon met het hele vieze ding. Voor de prijs zal het niet veel maken.

Ook leuk in Sint Maartensdijk kun je als particulier ook zelf stralen poederlakken :t

Spuiten, eerst alles kaal of goed schuren en in de vulprimert en dan veel en veel schuren eventueel tussentijds nog een laag. is ie strak dan lekker sealen met een primer en dan lak, dit of 2k, of met metallic aflakken met een goede balnke 2k.
Herinner je gisteren, droom over morgen, maar LEEF vandaag.
Kawasaki Vulcan VN1500 efi Classic 2001
Suzuki GSX 1100/750w
Suzuki gsxr 750 1991
Yamaha FZ750 circuit racer ding

Hobby bob Dréke

Reg. datum:
16 sep. 2012
afplakken door de poedercoater laten doen en goed aangeven wat wel en niet. En houdt er rekening mee dat je het moet nawerken dan valt het niet tegen.

Spuiten die doet het liever ook zelf afplakken.

Ik kan het spuiten wel doen maar pas na eind Maart helaas. Dan is stralen en primer wel welkom en scheelt in de kosten van het spuiten.

Ik spuit het dan bv in een unizwart bv en lak het af met blank,
Ulleke wijzigde dit bericht op maandag 12 februari 2018 22:34 (3%)
Herinner je gisteren, droom over morgen, maar LEEF vandaag.
Kawasaki Vulcan VN1500 efi Classic 2001
Suzuki GSX 1100/750w
Suzuki gsxr 750 1991
Yamaha FZ750 circuit racer ding

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Grappig foutenlijstje:
http://www.standox.com/co...ordelen-en-herstellen.pdf
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.