iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

ik ben er even een tijdje uit geweest. Je bent nog stevig bezig zie ik hozzira!

Ik ben van plan om dinsdag een week door Duitsland te gaan trekken. Welke versie is nu het meest stabiel? Of zeg je van play it safe en zet ff de oorspronkelijke Primo er weer op?


De v1.6 is mijn inziens behoorlijk "safe" zolang je maar aan de instructies houdt :D
 
Joeri, even een aantal vragen aangezien ik deze melding nog niet van anderen heb gehad:

1. heb je het over een huidige installatie heen gezet?
- Zo ja, heb je de SAVE, UX en UI_IGO9 folders EN de skin uit \Primo\CONTENT\SKIN van je oude installatie verwijderd?
2. Heb je de SYS.TXT van v1.6 gebruikt?
- Zo niet, staat er in je huidige sys.txt iets als calibratefix=0 ?

Mocht je de problemen niet kunnen oplossen, laat het even weten, krijg je een schone installatie + v1.6 toegestuurd

Nee ik heb alles verwijderd behalve de "\Content\map" folder. En gewoon jouw sys.txt in gebruik. Is het een vereiste dat de bovenliggende map Primo heet? die van mij heet namelijk anders.
 
Nee is opzich geen vereiste. Maar heb je misschien wel een andere installatie staan met een map die Primo of Primo2 heet? Zet anders voor de zekerheid even dit in je sys.txt:

[folders]
has_secondary_root=0

Mocht niks werken en heb je alles goed gedaan, verwijder dan gewoon de map calibratefix_20 uit je UX folder en verwijder de folder \Primo\Utility
 
Nee is opzich geen vereiste. Maar heb je misschien wel een andere installatie staan met een map die Primo of Primo2 heet? Zet anders voor de zekerheid even dit in je sys.txt:

[folders]
has_secondary_root=0

Mocht niks werken en heb je alles goed gedaan, verwijder dan gewoon de map calibratefix_20 uit je UX folder en verwijder de folder \Primo\Utility

Dank! ga ik proberen. Ik heb net even het geheugen even helemaal leeg gegooid en ben nu bezig om alle kaarten er weer op te zetten duurt lang....

Die calibratefix file had ik idd hiervoor ook verwijderd maar dan kreeg ik een error tijdens het opstarten en werd IGO afgesloten.

Als straks alle kaarten er weer op staan laat ik even weten of het werkt.
 
Als je na het verwijderen nog een error krijgt, laat het me weten, dat kan ik wel oplossen door een nieuwe BRANDING.ZIP te sturen
 
Momenteel staat in de motor editie alles op "AUTO" en pakt hij dus de grootst mogelijke snelheid. Het kan nuttig zijn deze snelheid wat lager te zetten om te kijken of je dan minder signaal verlies hebt:

In je sys.txt staat nu:
[gps]
port=auto
baud=auto

Zet deze eens naar
[gps]
port=auto
baud=9600 (of zelfs 4800)

Dit ook een ding van ergenis. Mijn Extensa retour gestuurd die wilde nooit meer dan 4 satellieten vinden. De nieuwe doet het beter maar tot dat je m in de houder op de motor zet. net an 4 satellieten en steeds verlies tijdens het rijden. :(
 
Dit ook een ding van ergenis. Mijn Extensa retour gestuurd die wilde nooit meer dan 4 satellieten vinden. De nieuwe doet het beter maar tot dat je m in de houder op de motor zet. net an 4 satellieten en steeds verlies tijdens het rijden. :(

Bij auto's is dat ook wel eens zo
Dat komt door de voor ruit die het sigaal stoort
Zit hij bij jou achter je kuip ruit of zo?
Ik noem maar wat op hè :)
 
@Hozzira

Hij doet het nu wel goed *O*
Calibratie is weg. Vreemd. Leer momentje voor de volgende keer, gewoon helemaal het geheugen wissen, alleen jammer dat het terug kopiëren van de kaarten zo lang duurt |(

Van de week maar weer even een proef route maken (met het koekblik)

EDIT: ter info, ik zie het calibratiescherm nog wel 1 seconden voorbij flitsen tijdens het laden, maar hij laad nu wel gewoon door.

Is die calibratie-check echt nodig? vind het zelf namelijk niet zo mooi dat het opstart scherm onderbroken wordt.
Complimenten trouwens ook voor dit loadscreen, leuk gedaan met dat motortje.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik begrijp is dat het de GPS reset en dat het voor een hoop mensen in iGO een betere GPSfix geeft. Daarom zit hij ook in een testversie he? :D
 
Als hij niet aanklikbaar is, dan heb je geen route of geen juiste.

Ook aan jou vraag ik, heb je nog een 2e iGO installatie? zo ja, voeg dit toe aan je sys.txt:
[folders]
has_secondary_root=0
 
nee ik heb geen 2e iGo installatie. Heb de hele SD kaart met de oorspronkelijke Primo er vanaf gehaald en die vervangen door jouw Primo Moto, aangevuld met de vereiste mappen uit de oorspronkelijke Primo.
 
Wat ik begrijp is dat het de GPS reset en dat het voor een hoop mensen in iGO een betere GPSfix geeft. Daarom zit hij ook in een testversie he? :D

Sure, snap ik, verder ook geen probleem, maar meer mijn bevinding ;)
Maar begrijp ik hieruit dat als de scherm kalibratie een reset krijgt er een betere GPS ontvangst is? Sorry als ik lastig doe, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoe alles in elkaar steekt :D O-)
 
Hij roept een extern bestand aan welke dat calibratiescherm tevoorschijn tovert. Wat ik merk dat als hij opstart, dat ding verschijnt, hij een soort "cold reset" uitvoert van de GPS. Dit kan ik zien door hem ff aan te laten staan, naar het GPS scherm te gaan, daar kijken hoeveel satellieten hij gevonden heeft, dan iGO starten, switch scherm weer naar gps en daar zie ik gewoon dat hij reset.

Hoe dan ook, wellicht is mijn eerdere post belangrijker. Als je in de sys.txt je gps poort en snelheid op auto zet gaat Primo het voor je uitzoeken. Of dit vertraging oplevert weet ik niet, maar goed, hij pakt ook de hoogst mogelijke snelheid. Dit lijkt prima, maar betekend dus ook sneller verlies, immer, hij wil op een bepaalde snelheid communiceren, verwacht ook op die snelheid gegevens, lukt dat niet, dan krijg je in beeld dat je geen of slechte ontvangst hebt. Eigenlijk moet ik zeggen dat zijn gps check interval hoger ligt en hoe meer checks hoe eerder de kans op een "verlies".

Momenteel moet ik zeggen dat mijn GPSfix echt super is. Ik verlies tijdens het rijden nooit, echt nooit signaal. Ik heb dan wel een hele andere unit, maar heb ook andere instellingen in mijn sys.txt. Ik heb namelijk mijn gps poort, type en snelheid al in mijn sys.txt geforceerd. Reden dat dit echter in de Motor Editie niet zo is is simpel: jullie hebben allemaal verschillende units.

Wellicht kunnen jullie dit eens proberen:

Als je in sys.txt altijd port=auto en baud=auto hebt staan, ga dan vervolgens eens naar:
\Primo\save\profiles\01 en open daar system.ini

Kijk eens of je daar, onder GPS, ziet welke poort iGO heeft gevonden en welke snelheid hij gebruikt.

Zet dan in je sys.txt je poort alvast neer, en je snelheid op 9600
Experimenteer met de volgende snelheden als het niet het gewenste resultaat bied:

4800
9600
19200
38400


En ik ben zeer benieuwd naar de resultaten uiteraard, daar kunnen we iedereen mee helpen ;)
 
Laatst bewerkt:
nee ik heb geen 2e iGo installatie. Heb de hele SD kaart met de oorspronkelijke Primo er vanaf gehaald en die vervangen door jouw Primo Moto, aangevuld met de vereiste mappen uit de oorspronkelijke Primo.


Ik heb vanmiddag nog een route gereden, en dus ingeladen, in iGO Motor Editie op de 3,5 inch unit van mn vriendin. Je hebt dus het volgende pad?
\Primo\CONTENT\USERDATA\ROUTE ?

stuur mij anders die route eens, kijk ik ook ff
 
Laatst bewerkt:
Beetje nutteloos, maar ja :P

33usrog.jpg


En start menu, voor dagschema aangepast

atq6j7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Haha ja maar het maakt het wel "af" ik kan het wel waarderen ;)
Ja mooier zo met de teksten onder elkaar.

Interessant betreffende die GPS intervallen. Zal vanavond eens opzoeken welke poorten etc mijn rage gebruikt.
 


Dit ligt zeker aan het route bestand, het is volgens mij een "track" en geen route. Als ik ik Tyre het bestand open, kies voor routemarkeringen, krijg ik er maar 3. Kies ik echter routetracks, zie ik er meer dan 8000. Heb de route in Tyre nog eens opgeslagen als kml. Wederom, geopend en nu maakt hij er 250 punten van met een totale afstand van 1000km?

Route werkt bij mij ook niet iig, tenzij ik hem dus opnieuw opsla maar zou hem eerst eens even bekijken in Tyre als ik jou was ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan