iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

leuk topic. heb een Gorider Extensa en ja dat navigeren kan beter en volg dit met grote belangstelling :}
 
Voor deze schaarse gevallen het snel menu openen en skip waypoint zelf aanklikken. (rechts boven in meen ik)
Vind dit persoonlijk geen probleem, normaal gesproken deed ik het ook allemaal rijdend, dat ging ook (met winterhandschoenen wat minder).

De routes die ik krijg opgestuurd van een organisatie waar ik met mee ga zijn uitgezet met Garmin.
Dus omzetten met Tyre en als je dan ziet wat er naast de weg staat word je niet vrolijk.
De routes na lopen want Tyre rekend anders en extra routepunten plaatsen om hem het zelfde te laten lopen.
Dus er zijn veel routepunten en dat er een paar fout staan is heel normaal.

Dus ik ga onderweg met mijn vrienden en er staat er 1 fout. Dan moet ik tijdens het rijden binnen Door en met een redelijk tempo het punt gaan wissen.
Dat zie ik niet gebeuren.
Rij je alleen is het te doen maar met een groepje die met Garmin rijd weet niet van jou probleem.

Dat is het enige voordeel van Garmin
Voor de rest is het een kl..... ding :(
 
De routes die ik krijg opgestuurd van een organisatie waar ik met mee ga zijn uitgezet met Garmin.
Dus omzetten met Tyre en als je dan ziet wat er naast de weg staat word je niet vrolijk.
De routes na lopen want Tyre rekend anders en extra routepunten plaatsen om hem het zelfde te laten lopen.
Dus er zijn veel routepunten en dat er een paar fout staan is heel normaal.

Dus ik ga onderweg met mijn vrienden en er staat er 1 fout. Dan moet ik tijdens het rijden binnen Door en met een redelijk tempo het punt gaan wissen.
Dat zie ik niet gebeuren.
Rij je alleen is het te doen maar met een groepje die met Garmin rijd weet niet van jou probleem.

Dat is het enige voordeel van Garmin
Voor de rest is het een kl..... ding :(
Als ik je goed begrijp zou dat wel mee moeten vallen: tik op scherm voor snelmenu - selecteer 'Skip Viapunt' rechtsbovenin..
 
Navigatie bedienen tijdens het rijden zal inderdaad lastig blijven en wellicht ook niet altijd verstandig. Deze versie heeft echter wel een aantal opties:

1) Skip Waypoint Mod: Deze mod geeft een redelijk grote knop in beeld (als in, goed aan te klikken met handschoenen aan) om het volgende viapunt over te slaan. Dit kun je instellen naar radius, dus afstand tot viapunt, maar ook heeft het de optie "Altijd aan". Zo staat deze altijd in beeld en kun je snel naar het volgende viapunt navigeren met 1 klik op het scherm.

2) Automatisch herberekenen route: Dit kun je UIT zetten. Wanneer je dit doet blijft de route staan zoals deze initieel berekend is. Wordt je dus naar de andere kant van de weggestuurd omdat een routepunt verkeerd staat kun je gewoon doorrijden en de routelijn op het beeld volgen.

Verder blijft het altijd lastig om in TomTom en iGO apparaten routes van Garmin correct weer te geven, zeker in jouw situatie met veel routepunten wanneer je alles moet nalopen.
 
Laatst bewerkt:
@Edwin605

Zou ik jou de laatste testversie mogen sturen zodat jij de nieuwe optie om landinformatie bij grensovergang uit te schakelen kunt testen?

Wellicht nog iemand anders die vaak de grens over gaat?
 
Ik woon in Doetinchem en ga regelmatig de grens over. Ik kan deze optie wel testen.

Ik heb voor zondag een een rit staan. Kan ik dat gelijk meenemen. Stuur maar een pm.

:)
 
Waarom kan het wel werken in een garmin?

En waarom ben je verplicht die punten te passeren?
Misschien is het een optie om ze minder belangrijk te maken.
Gewoon de route als een Track maken zonder routepunten bvb.

Hoe de navigatie ingesteld moet worden weet ik wel.

De navigatie bedienen tijdens rijden heb ik al diversen keren fout zien gaan.
Als het automatisch kan waarom moeilijk doen.
Ik ben aan het motor rijden en wil daar van genieten.
En niet lopen ergeren om de navigatie
 
@VTRrookie
Zal ik vanavond ff doen als ik thuis ben, tnx!

@Turbo Bul
Gelijk heb je, daarom maak ik alles ook zo minimalistisch mogelijk en voor de keren dat je op het scherm moet klikken moet dat snel en overzichtelijk zijn. Omdat ik dagelijks zo'n 180km snelweg rij test ik nog wel eens wat instellingen. Zo ook laatst de automatische route calculatie. Deze had ik uit, reed een route en ik DACHT dat hij, na het doorrijden op de snelweg terwijl de navigatie er af wilde, de route automatisch vervolgende wanneer ik me een paar km verder op weer op de route bevond en een viapunt passeerde verder in de route.

Ik stap zo weer in de auto, ik maak even een test route en test dit voor je, dan weten we het zeker.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gelezen dat als het route punt binnen 1500 mtr omrijden valt hij hem als bezocht registreer en hij de route verder accepteert.
Dus misschien was dat het geval in jou situatie.

Net als eerder in het topic beschreven gaat het om rij km naar het route punt. Dus moet je 3 km omrijden blijf hij je terug sturen terwijl je er vlak langs reed.


Voorheen keken de flitspaal bestandjes ook in een straal er om heen. Tegenwoordig is dat op/langs je routegeloof ik.
Misschien kan hier info uit gehaald worden om de route punten als bezocht te laten werken als je hem mist.
Zodat het een straal word ipv afgelegde km tot routepunten.
Ik moet zeggen dat de 1500 mtr tot route punt al een grote verbetering is.

:} voor de programmeurs/tester

:)
 
@vonfoxie

Sorry, heb een aantal van je reacties even gemist geloof ik. Heb je de Peaklife inmiddels al aan de praat? Heb van andere testers nog geen meldingen gehad dat de software niet opstart.

Wat betreft de vraag over het aantal seconden van de popup:
Als ik zo de code bekijk krijg je bij het oversteken van de grens een vraag: "Je bent de grens overgestoken, wil je de land informatie bekijken?"
Zoiets in ieder geval. Anywaaaay, ik denk dat dit automatisch sluit wanneer je de optie "Auto Close Highway Panel" aan hebt staan in "Extra Instellingen". Probleem is echter dat ik dit niet in simulatie modus kan testen. Als ik in de code forceer dat de optie wel moet werken in simulatie modus, dan gaat de software over de zeik. Ik heb dus iemand nodig die het live kan testen, vandaar dat ik VTRrookie even de laatste versie heb gestuurd ;)

En als je handig bent met Photoshop:
Zoals je vast hebt gezien heb ik nu als opstartscherm even snel een algemeen plaatje van het internet gebruikt. Wellicht kan jij iets moois maken, maakt mij niet uit wat, als het maar redelijk algemeen is. Als je bijvoorbeeld groot "HONDA" in beeld laat zien vinden mensen met een ander merk dat wellicht wat minder prettig :P
 
Ik heb voor volgend weekend een Duitsland trip op de rol staan, kun je mij ook de testversie bezorgen?
Ik heb een Rage navigatie
 
@Tr@x gaan we regelen, stuur zo ff een link

Even nog een andere update:
Lijkt er op dat ik ook de auto skip waypoint mod werkend heb. Heb deze nu samengevoegd met de Waypoint popup mod. Maar tijdens het testen zat ik toch te twijfelen of een dergelijke mod wel zo handig is. Simulatie modus vind die auto skip functie überhaupt niet grappig, als je tijdens de simulatie een waypoint overslaat stopt de simulatie en slaat de unit soms op hol. Maar los daarvan, stel je zet de autoskip op 1km. Dan gaat de mod, als je binnen 1km van het volgende viapunt bent, het viapunt verwijderen uiteraard. Maar als je nu meerdere viapunten na elkaar hebt verwijderd hij dus alles binnen die 1km en kan zo ineens je route heel anders worden. Enfin ik twijfel aan het nut van deze mod.

Ik zal hoe dan ook zo de mod even beschikbaar stellen zodat mensen deze kunnen testen, wellicht zijn er toch mensen die de functie kunnen waarderen.
 
Tijdens het benaderen blijft het route punt staan.
Bij de afstand vergroten dan als bezocht zetten.
Dan blijven de routepunten die nog komen aanwezig.

Als de routepunten op een straal van 100 mtr staan kom je al een eind denk ik
 
Hoe dan ook, de nieuwe Waypoint Mod, met autoskip en popup functie:
Waypoint_mod.zip

Let wel, heb je nog de oude "Skip_Waypoint.zip" in je Primo\UX folder, verwijder deze dan!

Verder is de mod standalone, dus ook mensen zonder de motor editie kunnen hem gebruiken.
Voor zowel de resolutie 320_240 als 480_272

Het zip bestand NIET uitpakken maar plaatsen in de map \Primo\UX
Als je de UX folder nog niet hebt staan, gewoon aanmaken in windows verkenner.

*edit*
Ter info:
Functies in de mod zijn uitgeschakeld tijdens een Route Simulatie. Heb je dus de popup functie aanstaan en je simuleert een route, zie je de popup wel, maar werkt de knop niet. Breek je de simulatie af werkt alles uiteraard weer gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het benaderen blijft het route punt staan.
Bij de afstand vergroten dan als bezocht zetten.
Dan blijven de routepunten die nog komen aanwezig.

Als de routepunten op een straal van 100 mtr staan kom je al een eind denk ik
Hmm klinkt interessant, maar stel je voor dat je ergens net even de verkeerde afslag pakt, de weg afgesloten is en een klein stukje om moet rijden terwijl het route punt nog op 10km ligt... dan gooit ie de route al om?
 
Even route gemaakt met tyre met daarin fout geplaatste punten,deze route 2 maal gereden. Met auto skip waypunt op 250 meter niks geen problemen en laat de peaklife mooi de fout geplaatste routes "links liggen".
Met de range van auto skip waypoint op een grotere afstand gaat hij inderdaad de route wijzigen doordat hij dus punten die binnen deze range liggen verwijdert zoals opgedragen.
De knop/ snelkoppeling om handmatig een punt te verwijderen werkte ook nog probleemloos.
Dus chapeau Hozzira wordt een heel leuk stukje software op deze manier naar mijn mening :} :}
 
Hmm klinkt interessant, maar stel je voor dat je ergens net even de verkeerde afslag pakt, de weg afgesloten is en een klein stukje om moet rijden terwijl het route punt nog op 10km ligt... dan gooit ie de route al om?


Je zou er een hoeveelheid benaderde mtr aan kunnen hangen
Dus je moet in een straal van bvb 500 mtr zijn of instelbaar maken net hoeveel je de voorkeur aan geeft
 
@Edwin605

Zou ik jou de laatste testversie mogen sturen zodat jij de nieuwe optie om landinformatie bij grensovergang uit te schakelen kunt testen?

Wellicht nog iemand anders die vaak de grens over gaat?

Hoi Hozzira,

Je mag me altijd een testversie opsturen als je dat wilt.

Heb ik een mooie smoes om nog een toertje te rijden met de motor. *D

Gr Edwin
 
Opnieuw alles geinstalleerd op me peaklife, start nu wel netjes op. Geen idee wat er fout was, maar zal ongetwijfeld door mij komen.

Even snel mee gespeeld, niet heel uitgebreid nog, maar lijkt het prima te doen. Later meer :)
 
Heren, ik stuur ff een link in pm naar versie 1.4 voor de rage, ik hou het kort want zit in de kroeg: Als je het over je huidige versie heen zet prima, maar verwijder wel eerst je UX, UI_IGO9 en save folders!
 
Heren, ik stuur ff een link in pm naar versie 1.4 voor de rage, ik hou het kort want zit in de kroeg: Als je het over je huidige versie heen zet prima, maar verwijder wel eerst je UX, UI_IGO9 en save folders!
proost! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan