iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Even wat verbeteringen:

[folders]
has_secondary_root=0

[interface]
show_exit=1
show_minimize=1
extra_settings=1
; connection_enabled=2
enable_natural_guidance=1
enable_stateanim=1
resolution_dir="480_272"

[gps]
port=7; poort
baud=57600; snelheid

[sound]
pool_size=4096
speech_delay=4000
config="maximum"
csv_voice_enabled=1

[debug]
cache=2048
; max_memory=40000000
; reserve_memory=1500000


[navigation]
; show_current_city=1
; parking_ad_enabled=0
; congestion_ad_enabled=0

[tts]
; tts_buffer=131072
; priority="HIGH"
; tts_logics=3
; always_say_road_names=1
; announce_street_name=1
; expected_engine_delay=1400

[poi]
; featured_provider=netlocalsearch.naviextras.google
; provider_filtering=1

[network]
available=0; je bent offline

[http]
enabled=0

[naviextras]
; boot_service_address="http://zippy.naviextras.com/services/index/rest/2/boot"

Je roept nogal wat opdrachten aan voor online gebruik. Daar kan je GPS niet mee omgaan. Je bent immers offline. De TTS opdrachten lijken erg waardevol maar laat de Navi zelf bepalen wat nodig is.

Verder de map "save" in de root verwijderen en de basisstappen even opnieuw instellen.
 
Even wat verbeteringen:

[folders]
has_secondary_root=0

[interface]
show_exit=1
show_minimize=1
extra_settings=1
; connection_enabled=2
enable_natural_guidance=1
enable_stateanim=1
resolution_dir="480_272"

[gps]
port=7; poort
baud=57600; snelheid

[sound]
pool_size=4096
speech_delay=4000
config="maximum"
csv_voice_enabled=1

[debug]
cache=2048
; max_memory=40000000
; reserve_memory=1500000


[navigation]
; show_current_city=1
; parking_ad_enabled=0
; congestion_ad_enabled=0

[tts]
; tts_buffer=131072
; priority="HIGH"
; tts_logics=3
; always_say_road_names=1
; announce_street_name=1
; expected_engine_delay=1400

[poi]
; featured_provider=netlocalsearch.naviextras.google
; provider_filtering=1

[network]
available=0; je bent offline

[http]
enabled=0

[naviextras]
; boot_service_address="http://zippy.naviextras.com/services/index/rest/2/boot"

Je roept nogal wat opdrachten aan voor online gebruik. Daar kan je GPS niet mee omgaan. Je bent immers offline. De TTS opdrachten lijken erg waardevol maar laat de Navi zelf bepalen wat nodig is.

Verder de map "save" in de root verwijderen en de basisstappen even opnieuw instellen.

Helaas, alles gekopieerd maar hij vindt geen gps, heb de waarde aangepast naar 9600 maar helaas nog geen gps, ook niet buiten
 
Dag Allen, momenteel heb ik de excelvan (mekago variant) uitgeprobeerd met zowel de igo als de becker software. Beide bevallen goed in gebruik. Erg snel geladen en duidelijk in zonlicht. Van beide software heb ik een mening over.

Becker heeft zoals eerder een paar keer genoemd het voordeel van de bochtige routes. Het uiterlijk heeft zowel een voordeel als een nadeel. De kleurstelling is fijner in vel zonlicht t.o.v. igo hier kun je makkelijker het verschil tussen een weg en je route. Het nadeel is dat het langzamer werkt en oud uitziet.

Igo is meer responsief in omgang ziet er beter uit. Maar in fel zonlicht met een route waarbij je navigeert in een groene omgeving zie je minder het verschil tussen elementen op je beeldscherm. ( misschien merk ik het meer omdat ik kleurenblind ben xD)

Verder denk ik dat ik beide software zal blijven draaien in de gewenste omstandigheden.Het apparaat is geweldig ben benieuwd hoe lang hij dit volhoud met de trillingen van me motor. Hopen dat kleine onderdeeltjes niet loskomen.

P.s iemand nog een idee hoe je het startschern ( met de mini Cooper) kunt veranderen of aanpassen ? Heb me rot gezocht zonder succes. Ben benieuwd naar jullie reacties :)
 
Dag Allen, momenteel heb ik de excelvan (mekago variant) ....
.
.
.

P.s iemand nog een idee hoe je het startschern ( met de mini Cooper) kunt veranderen of aanpassen ? Heb me rot gezocht zonder succes. Ben benieuwd naar jullie reacties :)


Hoi Otzie,

Ik heb sinds kort de MeKaGo variant (8GB / 256MB / 4,3" / 480x272) van AliExpress gekocht.
Er waren wat problemen met software-freezes waardoor ik van de Chinese verkoper de Rom + Updater heb gekregen. WinCe is echter helaas wel in Chinees #$$#^%@. _O-

Het Logo kun je veranderen door een logo.bmp file te maken met resolutie 480 x 272 (zou dan 392 bytes groot moeten zijn).
Die logo.bmp plaats je in de root van je SD kaart en met t programma LOGO opw. (in Sys Instell in het shell programma) kun je dat logo dan instellen.

Ik kan je wel een Logo.bmp voorbeeld sturen. Die kun je dan zelf aanpassen in Photoshop o.i.d.

Heeft iemand overigens een Rom WinCe 6.0 Engelse versie voor ARM Cortex A7 / 480x272 ?

Erwin
 
Laatst bewerkt:
Dag Erwin,

Bedankt voor je reactie. Dat van de logo is een goeie tip. Ik vroeg me al af wat het programma LOGO was. Gelukkig is dat nu duidelijk.In wince kon je bij sommige varianten de taal veranderen. misschien heb je geluk dat dit niet zoals bij mij geblokkeerd staat onder regional settings in control panel. Je kunt de icoontjes gebruiken op internet als reverentie om je weg te vinden. Echter was ik benieuwd hoe je een andere layout kunt krijgen ( dus geen mini cooper maar wat anders) Ben er inmiddels achter dat de software Apical heet. Helaas nog geen idee hoe dit kunt aanpassen...

Groet, Ot

Hoi Otzie,

Ik heb sinds kort de MeKaGo variant (8GB / 256MB / 4,3" / 480x272) van AliExpress gekocht.
Er waren wat problemen met software-freezes waardoor ik van de Chinese verkoper de Rom + Updater heb gekregen. WinCe is echter helaas wel in Chinees #$$#^%@. _O-

Het Logo kun je veranderen door een logo.bmp file te maken met resolutie 480 x 272 (zou dan 392 bytes groot moeten zijn).
Die logo.bmp plaats je in de root van je SD kaart en met t programma LOGO opw. (in Sys Instell in het shell programma) kun je dat logo dan instellen.

Ik kan je wel een Logo.bmp voorbeeld sturen. Die kun je dan zelf aanpassen in Photoshop o.i.d.

Heeft iemand overigens een Rom WinCe 6.0 Engelse versie voor ARM Cortex A7 / 480x272 ?

Erwin
 
Hoi Otzie,

De shell applicatie Apical aanpassen op icoontjes zal niet gaan denk ik. Die plaatjes zijn embedded in de code.
Bij mij is in WinCe in de Regionale settings (kom je inderdaad achter door icoontjes en tabbladen met elkaar te vergelijken) maar 1 optie... die is dan ook geblokkeerd,... helaas. Alleen Chinees dus.

Erwin
 
Dag Erwin, he wat jammer daar was ik al bang voor.
Dan maar hieraan wennen. Toch bedankt voor je snelle reactie;)Is het niet mogelijk om de engelse rom via de verkoper te kunnen krijgen? heb op sommige forums gelezen dat met een engelse firmware update het taal probleem meestal opgelost was. gr, ot
 
Jazeker heeft de Chinese verkoper mij gezegd dat de versie die hij mij nastuurde de engelse versie zou zijn... maar dat ging helaas alleen over de preset van Apical die al in Engels was vooringesteld.
De Chinese WinCe versies is helaas niet makkelijk aan te passen. Grote delen van het OS staan in het ROM deel die niet makkelijk is aan te passen.
Dan moet je 1) de Rom uitlezen (backup van maken) naar IMG ... 2) IMG omzetten naar leesbare bestanden... 3) Rom aan passen naar je behoefte (WinCe.nls internationaal gebruiken en verwijzingen in Regedit naar Engelse taal onzetten 1043 ipv 20550 ofzo) en daarna 4) de Rom weer omzetten naar een IMG en updaten via SD kaart op je device....
Heel gedoe dus en of dat slaagt is maar de vraag.
Ik probeer nu zelf een WinCe IMG via Visual Studio 2008 samen te stellen die voor mijn Device de juiste instellingen/bestanden heeft.
 
Enorm bedankt Grumpy!

Ik heb de Gorider Extensa SE firmware meteen geprobeerd (nadat ik me er van heb overtuigd dat de specs van de devices nagenoeg identiek zijn).
Het werkt... totdat mijn device ge(re)start moet worden,.... daarna regeert mijn device totaal niet meer op mijn aan/uitknop of zelfs de hardreset-knop. Om hem daarna weer aan de praat te krijgen moet ik de Firmware upgrade opnieuw uitvoeren.... helaas is dat niet erg practisch.
Mogelijk zit er een fout in de firmware (NAND block 18 error zie ik verschijnen tijdens de upgrade) OF mijn device is qua hardware (aan/uit knop) toch net te verschillend.
Jammer,... de software ziet er echt veel beter verzorgd uit EN een engelstalige Wince is toch een stuk handiger!


UPDATE: Ik heb de upgrade nog een paar maal opnieuw uitgevoerd en nu werkt mijn aan/uitknop prima!.... Ben hier heel blij mee... Enige minpuntje is dat de ExtensaSE Rom een 128MB rom is en niet gebruik maakt van de 256MB die de MeKaGo intern beschikbaar heeft. Hopelijk werkt de Nav. software daar alsnog goed mee

UPDATE2: Aan/uit probleem blijft toch terugkomen helaas. Terug naar mijn oude ROM ... jammer

UPDATE3: Toch nog wat uitgevogeld met deze ROM. Aan knop/reset werkt vreemd genoeg niet zodra een 32GB SD kaart in het device zit. Volgens GoRider Extensa SE specs zou die rom wel met een 32GB om moeten kunnen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Nu we toch even in de programmeur hoek zitten:

Ik gebruik de MotorEditie om AllRoad tracks te lezen/rijden.
- Voertuig: Voetganger
- Mode: Hemelsbraad
-Waypoints; alles uitvinken

Maar als je dan bij het eerste punt aankomt dat wordt dat verwijderd en krijg je een paarse lijn naar het volgende punt. Maar dan ben ik de track tussen punt 1 en 2 kwijt.

Om dat op te lossen sla ik ahw het eerste punt over en zet de track aan bij het tweede punt. Dan gaat die paarse lijn naar punt 2. maar de track blijft heerlijk in het zicht. Maar dei paarse lijn geeft natuurlijk wel verstoring en zit soms echt in te weg.

Nu de vraag:

Weet iemand waar ik in de software moet zijn om die paarse richtings lijn (richting eerste nog niet bezochte punt) uit te zetten? Of zou dat zelfs in de sys.txt kunnen?

Ik hoop dat iemand mij een duwtje in de goede richting kan geven.

Bedankt, Marten
 
Nope, dan wordt het een ramp. Want de track loopt over paden en lanen. Dus waar de kaart een groen vlak is zonder wegen.
Als bv met Modus 'weg' een track start krijg je op 200 km onder 120 keer dat een punt niet bereibaar is. Alle 120 via OK knop wegklikken... Bovendien wordt de route dan ook ramp, want hij wil gewoon op de weg rijden.

Bij voetganger modus gebeurt het nog een enkele keer. Op 300 km 3 x (We moesten over een taluut van een snelweg .... ;))

Voor zover ik kan zien en getest heb is Modus = "Hemelsbreed" de juiste
En voetganger ook, vanwege de meldingen. Als je meldingen zou kunnen uitschakelen kan je weer gewoon Motor gebruiken en gaat de tijd weer kloppen als .......

Weet iemand waar ik in de software moet zijn om die paarse richtings lijn (richting eerste nog niet bezochte punt) uit te zetten? Of zou dat zelfs in de sys.txt kunnen?
 
Hoi Otzie,

Ik heb sinds kort de MeKaGo variant (8GB / 256MB / 4,3" / 480x272) van AliExpress gekocht.
Er waren wat problemen met software-freezes waardoor ik van de Chinese verkoper de Rom + Updater heb gekregen. WinCe is echter helaas wel in Chinees #$$#^%@. _O-

Het Logo kun je veranderen door een logo.bmp file te maken met resolutie 480 x 272 (zou dan 392 bytes groot moeten zijn).
Die logo.bmp plaats je in de root van je SD kaart en met t programma LOGO opw. (in Sys Instell in het shell programma) kun je dat logo dan instellen.

Ik kan je wel een Logo.bmp voorbeeld sturen. Die kun je dan zelf aanpassen in Photoshop o.i.d.

Heeft iemand overigens een Rom WinCe 6.0 Engelse versie voor ARM Cortex A7 / 480x272 ?

Erwin

Waar kan ik dat LOGO opw. programma vinden? Wil namelijk heel graag van de auto af als opstartscherm van mijn RAGE-navigatie...
 
Als je het over de mini-cooper heb dan kan deze niet weg. De logo van het toestel zelf *(excelvan of andere logo) kan verandert worden door naar system of tools te gaan. Daar kun je het Logo programma vinden. Je moet wel een juiste formaat logo hebben.

Waar kan ik dat LOGO opw. programma vinden? Wil namelijk heel graag van de auto af als opstartscherm van mijn RAGE-navigatie...
 
Ik rij al een aantal jaartjes met de motorcycle edition op m'n Rage en ben er tevreden over.
Waar ik minder tevreden over ben is de hardware,de Rage dus,en dan eigenlijk de batterij.
Nu mijn vraag; als ik op de route stop voor een bakkie dan neem ik normaal de Rage uit de houder en gaat deze op de batterij verder,echter de batterij is nu binnen 2 minuten leeg dus laat ik de Rage noodgedwongen in de houder als ik onderweg een stop maak,ik ben bang dat ik de route anders kwijt ben of dat deze weer naar het begin van de route terug wil bij opnieuw opstarten.
Weet iemand hoe dit zit,heb het nog niet uit durven proberen,dus kun je de navigatie onderweg uitzetten en weer verder navigeren in je route vanaf het punt waar je 'm uitschakelde?
 
Ik rij al een aantal jaartjes met de motorcycle edition op m'n Rage en ben er tevreden over.
Waar ik minder tevreden over ben is de hardware,de Rage dus,en dan eigenlijk de batterij.
Nu mijn vraag; als ik op de route stop voor een bakkie dan neem ik normaal de Rage uit de houder en gaat deze op de batterij verder,echter de batterij is nu binnen 2 minuten leeg dus laat ik de Rage noodgedwongen in de houder als ik onderweg een stop maak,ik ben bang dat ik de route anders kwijt ben of dat deze weer naar het begin van de route terug wil bij opnieuw opstarten.
Weet iemand hoe dit zit,heb het nog niet uit durven proberen,dus kun je de navigatie onderweg uitzetten en weer verder navigeren in je route vanaf het punt waar je 'm uitschakelde?
Ik heb exact dezelfde ervaring met betrekking tot de batterij.
Hoe ik het doe: onderweg stoppen, dan igo afsluiten en de rage sluit zichzelf dan af (kun je instellen). Als de reis weer verder gaat rage in de houder en hij gaat aan. Igo opstarten en hij gaat weer perfect verder waar hij gebleven was.
 
Ik rij al een aantal jaartjes met de motorcycle edition op m'n Rage en ben er tevreden over.
Waar ik minder tevreden over ben is de hardware,de Rage dus,en dan eigenlijk de batterij.
Nu mijn vraag; als ik op de route stop voor een bakkie dan neem ik normaal de Rage uit de houder en gaat deze op de batterij verder,echter de batterij is nu binnen 2 minuten leeg dus laat ik de Rage noodgedwongen in de houder als ik onderweg een stop maak,ik ben bang dat ik de route anders kwijt ben of dat deze weer naar het begin van de route terug wil bij opnieuw opstarten.
Weet iemand hoe dit zit,heb het nog niet uit durven proberen,dus kun je de navigatie onderweg uitzetten en weer verder navigeren in je route vanaf het punt waar je 'm uitschakelde?
Bij mij blijft de route er gewoon in staan.
En ook ik heb de rage, met de zogenaamde 'accu' :') .

Tijdens een stop blijft ie er in.

Als ik route wil bewerken of maken, pak ik een losse powerbankje. Voor de zekerheid. Of maak een route op de motor, met rage in cradle.

Rage van vriendin doet het nog geen 10 min na opladen, die van mij nog iets langer. Maar soms worden we verrast, en is het idd in een paar tellen gedaan.

Ik moet nog eens opzoeken welke goede batterij er in past. Ik vind het wel de moeite waard om daar eens wat aan te gaan prutsen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan