iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Bij mij blijft de route er gewoon in staan.
En ook ik heb de rage, met de zogenaamde 'accu' :') .

Tijdens een stop blijft ie er in.

Als ik route wil bewerken of maken, pak ik een losse powerbankje. Voor de zekerheid. Of maak een route op de motor, met rage in cradle.

Rage van vriendin doet het nog geen 10 min na opladen, die van mij nog iets langer. Maar soms worden we verrast, en is het idd in een paar tellen gedaan.

Ik moet nog eens opzoeken welke goede batterij er in past. Ik vind het wel de moeite waard om daar eens wat aan te gaan prutsen :)
Ik heb een hele tijd geleden al eens gekeken naar een batterij die erin past. Schijnt dat een Nokia accu (welke weet ik niet meer precies) hier prima in past. Mijn onderzoek had ik toen gestaakt omdat ik mijn model niet open kreeg. Een aantal schroefjes kreeg ik écht niet los.. Opzich voor mij niet erg. Ik maak routes altijd op de computer en dan met een kabeltje naar de rage.
Op de motor uiteraard altijd in de houder, dus aldaar ook geen "behoefte" aan de accu.

Nu is mijn rage wel aan het einde van zijn leven. Hij valt vaak uit, het scherm doet af en toe raar, ... dus wellicht tijd om een nieuwe igo navi aan te schaffen. Zo veel kost zo'n ding niet, dus dat is veel beter te pruimen dan als je bijvoorbeeld een nieuwe Garmin moet kopen :P
 
Ik heb exact dezelfde ervaring met betrekking tot de batterij.
Hoe ik het doe: onderweg stoppen, dan igo afsluiten en de rage sluit zichzelf dan af (kun je instellen). Als de reis weer verder gaat rage in de houder en hij gaat aan. Igo opstarten en hij gaat weer perfect verder waar hij gebleven was.

Bedankt,ik ga het gewoon eens proberen de komende rit,kijken of hij idd gewoon door navigeert vanaf dat punt.

@Martell,bedankt,ben niet bang dat de route compleet weg is maar voor bovenstaande.
Dat over de nokia accus staat idd in het Rage topic(iig topic over Chinese navi's)
 
Bedankt,ik ga het gewoon eens proberen de komende rit,kijken of hij idd gewoon door navigeert vanaf dat punt.

@Martell,bedankt,ben niet bang dat de route compleet weg is maar voor bovenstaande.
Dat over de nokia accus staat idd in het Rage topic(iig topic over Chinese navi's)
Voor zover ik me kan herinneren, gaat ie idd verder vanaf het punt van uitvallen.
 
Hij gaat als het goed is gewoon verder waar je gebleven bent :)
(Anders is er "ergens" iets fout lijkt mij..)

Die accu's kun je volgens mij cheap bij ebay krijgen, dus lijkt een simpele fix :)
 
Bedankt mannen,ben dan niet de positie in de route kwijt,da's mooi.
Ik weet nog niet of ik met een andere accu ga klooien,deze Rage was voor mij destijds (goedkoop) proberen of rijden met navigatie iets voor me is,dat weet ik inmiddels dus misschien een ander(merk?)kopen als ik met teveel eraan ga ergeren.
 
Ik heb op het tussenscherm drie knoppen (GoRider Excalibur):
MyBoot, Settings en IGO Motoeditie

1. MyBoot had ik daar geplaatst omdat de IGO weleens vastliep. En kan ik een file terug-copieren.
2. Settings heb ik nodig voor vanalles en nogwat, oa verbinden met de PC
3. De link naar IGO motor-editie.

Kan ik 4 links op dat scherm krijgen? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben?
Ben bezig met een experimentje Becker Mamba4

Het zal de Shell.ini file zijn? Maar die kan ik nog vinden.

Die 4 knoppen gaat niet lukken.
Er er een andere manier om CE nivo te komen?
 
Kunnen jullie een plaatje plaatsen zodat wij ook kunnen zien waar t over gaat en waar die 3 knoppen zitten die uitgebreid moeten worden naar 4? Dan kunnen we ook meedenken en evt helpen met de oplossing.

Er is ook nog zoiets als een zelf te installeren shell er tussen bouwen, zoiets als iPhoneToday... ziet er best goed uit en kun je behoorlijk configureren.
Ook de iconen zijn in grootte aan te passen dus je zou dan heel grote knoppen op zo n tussen scherm kunnen zetten. Eigen icoontjes zou je ook kunnen maken.
Je zou dan onder het knopje NAVIGATIE van je device een verwijzing kunnen maken naar die shell. Die shell vervolgens 2, 3, 4 verschillende knoppen/iconen configuren en elk icoon zijn eigen navigatie programma kunnen laten starten.
Voorbeeld:

full


full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er cool uit! Die explore brengt je naar de folderstructuur op intern en SD kaart? Dat zou mooi zijn, want in een enkel geval als hij vast loopt moet ik een folder kopieren en plakken in een andere folder. (In feite de folder Profile 1 overschrijven).

Ik heb het over dit scherm:
full


Shortcut 1 = IGO Primo
Shortcut 2 = Becker, maar nu even weer MyBoot
Settings moet blijven
 
Laatst bewerkt:
Je kunt in iPhoneToday aan elk icoontje elk willekeurige in Windows executeerbare opdracht hangen (bat / exe).
Wat betreft dat explore icoontje in de 1e foto: Die verwijst idd naar de explorer en ik heb een ander (standaard) icoontje gebruikt waarbij ook wat extra functionaliteit als (in dit geval) de status van de accu wordt weergegeven. Er zijn heel veel mogelijkheden zag ik waarvan ik de helft nog niet ken denk ik.

Die onderste rij iconen staat op de onderste balk/dock. Er is ook nog een bovenbalk aan/uit te zetten. Die staat bij mij uit.

Instellingen zoals grootte van iconen, achtergonden, transparancy, geluiden, animatie meerdere schermen naast elkaar (swipen naar links rechts zoals je dat ook op je telefoon gewend bent) is allemaal mogelijk. Eigen icoontjes kiezen ook.

Ik heb alles gewoon op de SD kaart staan, dat blijft daar ook staan als een crash of zoiets zou plaatsvinden van WinCe.

Check it out op: Google Code Archive - Long-term storage for Google Code Project Hosting.
Er staat ook een youtube filmpje met een demo. Alhoewel de nieuwste software versie al van 2011 dateert werkt t heel goed en ziet t er ook heel goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Dag Erwin, Wordt hiermee Apical(mini cooper) volledig overgeslagen? Heb inderdaad niet nagedacht over een compleet ander software packet. Klinkt interessant!
 
Hoi Ot,

Daar zou op zich niets op tegen zijn... op voorwaarde dat je het voor elkaar krijgt om zo'n ander shell-programma (zoals iPhoneToday) i.p.v. Apical te laten autostarten vanuit WinCe.
Daar zit volgens mij ook de crux: Bij mijn WinCe valt niet "in te breken" (voor zover ik dat kan nagaan) in die autostart.... moet eerlijk zeggen dat ik die autoboot ook nog niet geheel heb doorgrond,... ook nog niet echt intensief gezocht.
Mocht je dat toch voor elkaar krijgen (wellicht via RegEdit de juiste waarde aanpassen in t Registry mits jouw WinCe dat toelaat .... en die saven) dan lijkt deze weg vrij. Moet je ook nog voor elkaar krijgen dat de juiste BlueTooth software wordt autogestart indien je BT gebruikt...

Bij mij staat de Windows REGISTRY file in de Mekago ROM bijvoorbeeld op READ-ONLY waardoor ik niets kan aanpassen (maar ook niets verprutsen ;-) ).
Had meermaals getracht een multiLanguage WinCe.nls file te installeren in de \Windows map met verwijzing in de Registry naar de juiste landcode zodat ik Windows naar Engelstalig kan omzetten of zelfs NL-talig... maar dat pikte ie niet :-(
Heb overigens nog niet met de Firmware van de Excalibur dit trucje geprobeerd ... omdat dat niet nodig was.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Erwin,

Inmiddels iPhoneToday gedownload en uitgepakt. Ik krijg dan een Folder iPhoneToday met inhoud.
De site van iPhoneToday (discussie) spreekt over een .cab file om de boel te installeren, maar dan zal alleen voor de SmartPhones gelden?

Derhalve even verifieren, want ik heb mijn nav dit weekend nodig, dus voorzichtigheid geboden ;) :

1. Bovenstaande folder naar de root van de SD kaart kopieren
2. En van mijn shortcuts laat ik naar iPhoneToday.exe wijzen (Wat doet de iPhoneTodayDesktop.exe trouwens?)
3. Dan zaak uitproberen en inrichten. Lastig? Ik heb veel knoppen zoals MassStorage mode onder mijn knop Settings zitten. Krijg ik die ook in iPhoneToday voorelkaar?

Daarna als dat lukt, de iPhoneToday applicatie automatisch laten starten, bij het opstarten van de nav. Dat weet ik ook nog niet.

gr Marten

PS: Inmiddels OffRoadNavi geinstalleerd en met Atlas Creator (MOBAC) kaarten gemaakt. Hele nette oplossing om tracks te rijden, lopen, mountainbiken, etc. Voor mij ook als back-up, want de MotorEditie wil wel eens vastlopen in de Voetganger/Hemelsbreed modus.

EDIT: eerste stap gezet: ik krijg contact ;)
Maar ja, nu de Off knop laten verwijzen naar dat tussenscherm .... pfff...

deze duszzz

full


Waar wordt dat ding aangeroepen. Es kijken of er niet een WinCE/NAV voor Dummies is :)
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik reeds doorgenomen. Maar die gaan niet in op WinCE, laat staan waar de .exe of locaties staan van dat tussenscherm. Eerst maar es achterhalen hoe het heet.

Mooiste zou zijn dat shortcut 2 nu naar iPhoneToday gaat en ik daar de rest regel: Windows Explorer, OffRoadNavi, Becker en andere apps.

Shortcut 1 blijft dan voor IGO MotorEditie.

Daar ben ik bijna, alleen wil ik dat bij afsluiten iPhoneToday hij naar dat tussen scherm gaat.

Zit trouwens te denken dat als ik IGO sluit (en ook Becker) de boel terug gaat naar dat scherm. In die hoek maar es beginnen.

gr Marten
 
Dank je en ja, we moeten metelkaar toch een eind kunnen komen.
Wil jij je icons.xml delen? Wellicht dat ik daar verwijzingen uit kan halen.

gr M
 
Raaarrr....

De Off knop die ik wil laten verwijzen naar de tussenscherm heeft deze string in de icons.xml:

icon name="Off" image="Off.png" sound="" exec="--off" parameters="" execAlt="" parametersAlt="" type="0" animation="1"

Ik zoek dus eigenlijk naar de waarde van de exec="--off"
Want deze waarde (--off) zet de nav in de sluimerstand.

Wat blijkt nu? Als ik de knop vasthoud en in dat pop-menu dan op éxit' klik, komt er gewoon dat tussenscherm :) Maar ook als ik op de ruimte tussen knoppen hetzelfde doe, gaat het goed.

Dus de knop OFF = sluimerstand
Vasthouden en exit in het pop-up menuutje is terug naar tussenscherm.
(Dit is nog een beetje een gepriel, wellicht een knop zoeken en dan natuurlijk wel weten wat die Exit voor waarde heeft. Iemand een hint?)

Daar durf ik dit weekend wel mee op stap en heb ik dus veel meer knoppen tot mijn beschikking om verschillende apps te bedienen.

gr Marten
 
Erwin, kun je aangeven wat er achter jouw EXIT knop zit (commando om de knop te sluiten)?

full


Ik heb nl niet knop niet.

Alvast bedankt, Marten
 
Haha gelukkig dat ie "hut" nog steeds doet. Er kan ook niet veel misgaan als je die app gewoon op een SD kaart zet en draait. Bovendien ,... je kunt altijd de 1e verwijzing van je standaard app (shell) altijd weer naar je iGoPrimo of Mamba4 laten verwijzen dit weekend.... volgens mij is zoiets heel snel opgelost.

Wat betreft die uitknop (echt Device UIT), die heb ik ook nergens gevonden. Alle verwijzingen in de iPhoneToday Wiki voor uit (off, standby, suspend) hebben dezelfde uitwerking. Maar eigenlijk zit er ook in WinCe (volgens mij) ook geen softwarematige POWER OFF oplossing of al in die verschillende shell's. Of vergis ik me daarin? Iemand??? Zelfs in de Wince omgeving staat (bij mij) onder de Windows Startknop een SUSPEND en niet een POWER OFF knop.
Bovendien,... je hebt toch de hardware knop waarmee je je Device echt kunt uitzetten?

Onder de EXIT icoon staat bij execute simpelweg --exit waarmee ik het programma iPhoneToday beëindig en waarmee naar het programma wordt teruggegaan van waaruit de iPhoneToday applicatie in de 1e plaats was gestart.

Dus:
WinCe ---> iPhoneToday + exit knop ---> terug naar WinCe
Shell -----> iPhoneToday + exit knop ---> terug naar Shell

vg.gr. Erwin
 
Laatst bewerkt:
Dank!

Deze: "Onder de EXIT icoon staat bij execute simpelweg --exit " zocht ik ;)


WIN CE sluit nooit helemaal af. En de accu loopt in een week leeg. Dus die haal ik er altijd uit als de nav voor langere tijd niet gebruikt wordt.

De power opties zijn ook ondoorgrondelijk in Win CE. Ik wil nl het device aanblijft als de externe power wegvalt (bij starten motor bv), maar dat krijg ik niet voorelkaar.
Deze jongens maar es gepolst ;)

gr M
 
...Ik wil nl het device aanblijft als de externe power wegvalt (bij starten motor bv), maar dat krijg ik niet voorelkaar...

gr M

Marten,

ik begrijp uit jouw woorden dat in de 12volt-aansluiting van jouw fiets is ingebouwd dat die geen stroom levert zodra de startmotor zijn benodigde energie nodig heeft. Misschien moet je daar de oplossing zoeken. Dit probleem heb ik niet maar zou ik ook vrij vervelend vinden. Voor mijn device heb ik de bij het apparaat bijgeleverde stroomdraad+12v-->5v converter direct aan de accu gekoppeld. Ik ervaar geen dipjes in de stroomtoevoer hierdoor. Ik moet uiteraard er wel voor zorgen dat zodra mijn motor uitstaat ik niet meer (te lang) stroom tap via mijn device want anders zou ik met een lege accu kunnen komen staan |(

Vr.gr. Erwin :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan