iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Yep, mijn 12V is geschakeld via het stadslicht. En dat wil ik ook zo houden.

Mijn 12 -> 5V is een waterdichte usb en ik heb geen zin daar altijd 7 x12 uur spanning op te hebben.

Trouwens, de motor heeft dit standaard, zoals zo veel auto's: tijdens starten worden alle verbruikers uitgeschakeld, behalve de startmotor ;)

Maw, ik pak liever de bron aan :)

Marten
 
Heel interessante vondst Ot!!!

Dit ga ik wat nader bekijken. Als je in Apical de mogelijkheid hebt om Koppelingen/iconen toe te voegen dan is t wellicht ook mogelijk om die vermaledijde Mini Cooper te shaken en een mooie motorfiets (GSF 650? ) er in te plaatsen. Moet ik dan toch mijn woorden inslikken dat t niet mogelijk is??? Ik hoop dat deze oplossing dan inderdaad in mijn Rom kan ingrijpen die voor het grootste deel voor de software op READ ONLY staat. Dat is de grootste uitdaging.

Vr.gr. Erwin


EDIT1: Eerste blik op de bijgeleverde BMP's en het 1-2.INI script laat zien dat dit voor resolutie 800x480 is gemaakt. Wellicht is t een en ander aan te passen naar 480x272 .... Ik raad aan dit niet zonder aanpassingen naar 480x272 te gebruiken als jouw device resolutie 480x272 heeft!

EDIT2: Na omzetten van hoog-resolutie plaatjes naar laag-resolutie plaatjes en de verschillende verwijzingen daarnaar in het INI bestand zette ik het tromgeroffel in en..... het werkte niet. Foutmelding in het script. Blijkt dat ik toch een andere Apical configuratie heb. Kan ook nergens die Main map vinden (ook niet met Commander). Vind t ook niet zo erg eigenlijk. Apical vind ik niet erg uitblinken in schoonheid. En die oude Rom van mij heeft nog steeds die Chinese WinCe... dius dit Apical avontuur laat ik verder varen.
 
Laatst bewerkt:
Kon helaas niet wachten dus ben maar verder wezen onderzoeken. uiteindelijk heb ik niks van youtube gebruikt maar alleen van XDA. Inmiddels in de interne geheugen van het apparaat gekomen en alles uit gekopieerd. Hier vond ik ook de applicaties (exe.) van bluetooth, calculator en dergelijke(misschien handig voor de Iphone today variant.)Als je dit wilt stuur ik je een pm. Helaas ben ik nu weer tegen een wand aangelopen dat ik een bepaald bestand niet kan uitpakken waar de afbeeldingen in staan. Volgens XDA zou je doormiddel van firmware verder kunnen komen maar die heb ik niet...Even bij de verkoper bedelen. Maar! De eerste stap is gezet! p.s Ik heb idd de 480 resolutie variant. Zal me daar zeker aanhoude;)
Heel interessante vondst Ot!!!

Dit ga ik wat nader bekijken. Als je in Apical de mogelijkheid hebt om Koppelingen/iconen toe te voegen dan is t wellicht ook mogelijk om die vermaledijde Mini Cooper te shaken en een mooie motorfiets (GSF 650? ) er in te plaatsen. Moet ik dan toch mijn woorden inslikken dat t niet mogelijk is??? Ik hoop dat deze oplossing dan inderdaad in mijn Rom kan ingrijpen die voor het grootste deel voor de software op READ ONLY staat. Dat is de grootste uitdaging.

Vr.gr. Erwin


EDIT1: Eerste blik op de bijgeleverde BMP's en het 1-2.INI script laat zien dat dit voor resolutie 800x480 is gemaakt. Wellicht is t een en ander aan te passen naar 480x272 .... Ik raad aan dit niet zonder aanpassingen naar 480x272 te gebruiken als jouw device resolutie 480x272 heeft!
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand welke file/installatie procedure ik moet volgen voor de motor-editie?
Ik neem trouwens aan dat het voorde Becker installatie hetzelfde is?

full


Bedankt, Marten
 
https://www.youtube.com/shared?ci=zLmrqBdqmjE

Daar is hij dan de android variant. De eerste modellen (lees samples) hebben nog wat water dichtheid problemen. Het ziet er veel belovende uit echter is het jammer dat er geen terug toets onder in het scherm staat maar klein aan de zijkant kan worden opgeroepen wat in de praktijk met handschoenen natuurlijk onmogelijk is. Tot dusver mijn mening.

Heb de vraag aan de fabrikant gesteld of het toestel het aankan om bijvoorbeeld tomtom te draaien etc zoals op een mobiele telefoon. Dus even afwachten nog wat daar uit komt.
 
https://www.youtube.com/shared?ci=zLmrqBdqmjE

Daar is hij dan de android variant. De eerste modellen (lees samples) hebben nog wat water dichtheid problemen. Het ziet er veel belovende uit echter is het jammer dat er geen terug toets onder in het scherm staat maar klein aan de zijkant kan worden opgeroepen wat in de praktijk met handschoenen natuurlijk onmogelijk is. Tot dusver mijn mening.

Heb de vraag aan de fabrikant gesteld of het toestel het aankan om bijvoorbeeld tomtom te draaien etc zoals op een mobiele telefoon. Dus even afwachten nog wat daar uit komt.
Ziet er goed uit. Is dat een 5" scherm?
 
En blijven zij de Android versies updaten. De Garmin Monterra was al verouderd toen hij uitkwam en heeft nooit een furore gemaakt.
Dit is zeker interessant, omdat er hele mooie apps zijn voor verschillende doeleinden: allroad, outdoor, wandelen, etc, etc. Die gebruiken vaak OSM kaarten.

Ik zou er een apart draadje van maken Willie ;)

gr Marten

PS Specs:

Specifications

CPU Processor: Allwinner A33
Operating System: Google Android 4.4.2 Kitkat
Resolution: 854*480, support G-Sensor 5 Point Capacitive Touch Screen
RAM: 512MB DDR3
Battery Pack: 3.7V 3000mAh Li-Polymer rechargeable battery, enjoy longer running time
Audio player: MP3, WMA, MP2, OGG, AAC, M4A, MA4, FLAC, APE, 3GP, WAV
Video Player: Support AVI(H.264, DIVX, DIVX, XVID, rm, rmvb, WMV, MOV, MP4(H.264, MPEG, DIVX, XVID), DAT(VCD), VOB(DVD), MPEG, MPG, FLV(H.263,H.264), ASF, TS, TP, 3GP, MPG etc E-book: PDF/TXT/CHM/DOC/EXCEL/EPUB/RTF/FB2
Capacity: 8GB internal memory; Expandable by MicroSD to 32GB
USB:USB2.0, full speed, up to 12Mbps, support ActiveSync and Mass storage
Screen luminance:700cd/m2 (High Light Screen, can see under sun light)
Touch Panel:Resistive type touch panel, glove-friendly TP.
Speaker:Built–in loud speaker,8Ω 2W.
 
Laatst bewerkt:
ziet er niet verkeerd uit. Voor mij vind ik dan wel weer onzin om er een videospeler/e-reader e.d. in te duwen, maar ja, android. Wel Top dat het geheugen uit te breiden is. Een audiospeler icm Bluetooth is dan weer wel fijn.
 
Hozzira, ongelofelijke dank voor je inzet!
Motoerversie op mijn Fodsports GPS (Chineesje) gezet en het werkt fantastisch.

Moet bog even zoeken naar wat meer recente kaarten die hij lust, maar verder top!

Pondje
 
Kan er een filemanager op de device (Windows ce) geïnstalleerd worden, zodat er foto's en video's verwijderd kunnen worden zonder aan de PC gekoppeld te hoeven worden?
 
Ik wil boor aankomende zomer een navi voor op de motor aanschaffen. Ik wil net als velen geen honderden euro's uitgeven aan een Garmin of een TomTom .
Ik begrijp dat iGo puur navigatie software is? Welk systeem kan ik hiervoor het beste aanschaffen?

Ik wil een rondreis door Europa gaan maken en hiervoor zelf de routes te gaan maken en zoveel mogelijk bergpassen te gaan rijden. Verder vraag ik me af of er ook motorhotels in staan. Dan had de Garmin van een vriend wel geloof ik
 
Nope, dat had die Garmin van je vriend ook niet toen hij uit de doos kwam :)

Motorhotels zijn POI's (Point of Interest), zoals benzinepompen, gewone hotels, campings, etc dat zijn. Deze worden meegeleverd met de software en gekoppeld aan de kaart.
Motorhotels is specifiek en kun je ergens downloaden en in je GPS systeem laden. Je vriend heeft dus later het Motorhotel POI-bestand in zijn Garmin gezet.
iGO is inderdaad navigatie sdoftware die op een WinCE systeem kan, maar ook op Android beschikbaar is.
In iGO kun je net als bij Garmin of TomTom routes en POI's laden.
De MotorEditie kan alleen .kml routes aan. Maar bv de Becker editie met iGO kan ook GPX routes laden.
Alternatief is de Blaupunkt motor GPS.

Alle Chinese GPS-en komen met iGO denk ik. En zijn WinCE systemen.
Ik ben elders een Chinese Android aan te testen. Deze zal eind Q1 uitkomen denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan