iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

@turbo bul
Niet vanaf 0, automatisch skippen begint vanaf 100 en gaat in stappen van 100 naar de 2000 (als je hoger wilt kun je in je sys.txt een commando zetten, hij kan dan tot max 5000), popup begint vanaf 500 en gaat door tot 5km in stappen van 500m :D

Kan je daar het ook kleiner maken ?
Dan sla ik dit commando ff op in mijn mapje IGO Primo Motor Edition 2.4 ;)

Omdat ik bijna alleen routes rij ( in het buitenland ) met de motor en soms kort op elkaar routepunten heb bvb 20 mtr zou dat mooi zijn als radius ook kleiner gemaakt kon worden
 
Laatst bewerkt:
[KLEURENSCHEMA'S]
Nog ff iets waar jullie wellicht bij kunnen helpen. Zoals je misschien hebt gezien heb ik twee kleurenschema's gemaakt in de Motor Editie die lijken op schema's van TomTom. Ik had namelijk gedurende een paar weken de nieuwste TomTom rider in handen gehad en zodoende kon ik daar van afkijken.

Anyway, misschien is het leuk om ook een schema (of meerdere) te maken die lijkt op dat van de Garmin. Probleem is dat ik dit wat moeilijk zelf kan doen, ik heb geen Garmin, ook nooit gehad. Misschien is er iemand van jullie die er een heeft (in de auto wellicht?), weet waar je de kleurenschema's kan bekijken of iets in die geest. Je kan namelijk heel simpel een eigen kleurenschema maken.

Overigens als je andere ideeen voor kleurenschema's hebt is dat ook leuk natuurlijk. Ik ga daarom nu even uitleggen hoe je zo'n schema zelf kan maken voor iGO Primo:

Allereerst even de BASIS:
De kleurenschema's voor iGO staan in de map: \Primo\Content\Scheme en staan dan in een .zip bestand.
Als je voor iGO zip bestanden wil bewerken/maken etc is je wellicht opgevallen dat deze corrupt raken en niet meer werken. Dit heeft te maken met de software waarmee je dat doet. Wil je een .zip bestand dus bewerken/maken, heb je Winrar versie 3.9 (<-KLIK) nodig of lager.

Goed, er van uitgaande dat je Winrar 3.9 of lager hebt pak je een van de kleurenschema's uit die map en zet je die voor je gemak ergens op je pc.

Pak nu het bestand "color.ini" uit naar de zelfde map als waar je de .zip op je pc hebt geplaatst.

Bewerken kleurenschema
Om het kleurenschema te bewerken gebruiken we gewoon notepad. Je kan ook Notepad++ gebruiken, wat ik doe, maar de notepad van Windows volstaat prima.

Open color.ini dus in notepad en zie daar alle objecten van je kaart die een kleurcode toegewezen krijgen.

Geef om te beginnen je schema vast een naam:
[INFO]
name="Test schema van mij"

Zoiets bijvoorbeeld. Zo kun je het schema makkelijk terugvinden in iGO.
Vervolgens gaan we onder het kopje ~[color] de kleuren bewerken

Velen zaken zijn onduidelijk waar ze voor staan, andere wellicht wat meer.
A=1_int t/m U=12_int zijn allemaal wegen, van wegen in de wijk tot N-wegen. getal_int geeft de kleur aan van de weg, waar getal_ext de rand aan geeft. Gewoon even proberen zou ik zeggen

r="freeway_int" staat uiteraard voor snelweg, "ped_int" voor voetgangersgebied etc.

Overal staat vervolgens een RGBcode achter (Rood, Groen, Blauw) zoals bijv. 255,186,0
Om te bepalen welke code je moet hebben voor een bepaalde kleur kun je het beste even een programma als Microsoft Paint openen. Kies dan voor kleuren bewerken, kies uit het palet een kleur en je ziet achter Rood, Groen, Blauw een getal staan.
Dat vul je dan in als (Rood)255,(Groen)186,(Blauw)0

Dus r="freeway_int", 255,186,0 -> is een licht oranje kleur voor de snelweg
En R="freeway_ext", 149,0,2 -> is een donkerrode kleur voor de rand van de weg

Andere items om te bewerken:
built_up -> Dit zijn de woonwijken die je in mijn thema van de Motor Editie als oranje ziet
planned_road -> De algemene kleur voor de routelijn
planned_road_visited -> De kleur van de routelijn voor het stuk waar je al geweest bent
planned_road_future -> Kleur routelijn naar volgend viapunt
industrial_area -> industriegebied
sweet_water/salt_water= kleur water
etc etc.

Het blijft een kwestie van proberen.

Let wel, pas alleen alles aan onder de kop ~[color] de rest zou ik maar gewoon zo laten tenzij je weet wat je doet.

Kleurenschema testen
Nu gaan we het resultaat bekijken op de navigatie. Sla je color.ini bestand op en voeg het color.ini bestand weer toe aan het .zip bestand wat je op de pc hebt opgeslagen. Hernoem dan wel even het .zip bestand zodat je het schema welke je hebt bewerkt niet overschrijft op je unit.

Plaats het .zip bestand nu weer \Primo\Content\Scheme

Start de navigatie op, ga in iGO naar "Kaartinstellingen" > Dagkleurenschema en blader door de schema's tot je het zojuist gemaakte schema tegenkomt. Uiteraard te herkennen aan de naam die je het hebt gegeven.

Tot slot
Kleuren die je hebt toegewezen in het kleurenschema worden niet altijd exact zo weergegeven op je GPSunit. Voorbeeld:
Als je screenshots van mijn GPS hebt gezien in eerdere berichten valt het wellicht op dat de kleur oranje voor de huizenblokken vrij fel is. Op mijn unit ziet het er echter meer uit als een pastelkleur oranje. Echter, op mijn 3,5inch unit is de kleur weer net zoals in de screenshots. De kleur zal dus wel gelijk blijven, de intensiteit kan verschillen per unit.

Tip voor het testen:
Als je meerdere keren gaat testen, let er dan dat als je klaar bent met testen je nog snel even het kleurenschema op een ander schema zet dan die je zelf gemaakt hebt. Mocht er namelijk iets niet werken, of je verwijderd je test schema omdat je niet tevreden bent, zal de unit niet gaat zeuren dat je schema niet meer bestaat.

That's it, veel plezier, mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
@Turbo Bul
Ik denk dat dit niet nodig gaat zijn. Zal dus getest moeten worden maar voor de autoskip heb ik een compleet nieuwe code. Minimaal voor autoskip is nu 100, ik kan, als uit testen blijkt dat dit te groot is, dit aanpassen. De code ga ik niet helemaal uitleggen, maar werkt ongeveer zo:

Stel de radius staat op 100m.
Je nadert een viapunt op je route, gewoon op je eigen deel van de weg. Een goed geplaatst punt zullen we maar zeggen. Dan gebeurt er, ook als je binnen de straal van die 100m bent, niets. Als het het viapunt passeert zal hij die uiteraard verwijderen (nou ja, iGO markeert hem als bezocht en laat hem niet meer op de kaart zien). Tot zover werkt alles zoals standaard in iGO. Echter, staat het routepunt in een zijstraat of aan de andere kant van de weg, je rijd in een straal van 100m, maar rijdt vervolgens door pas DAN slaat hij het viapunt over en gaat door naar de volgende.
 
@ Hozzira. Om even een beeld te krijgen van de updates. Pas jij naar iedere wijziging in de skin de downloadlink aan in de OP?
 
Ik moet wel even nog wat verbeteren, straal is helaas berekende afstand tot viapunt. Hoewel dit eigenlijk zelden een probleem is behalve op snelwegen maar daar kun je gewoon handmatig skippen
 
VTRrookie, sorry nee, ik sleutel er aan en als ik de indruk heb "hey dit werkt stabiel" pas dan zal ik een update plaatsen, maar dan breng ik jullie daar eerst van op de hoogte. De versie in de OP is dus nog steeds 1.5 helaas
 
vanmorgen weer eens 'echt' getest op de motor, werkt ontzettend goed dag/nacht ook.
Scherm is mooi clean een goed afleesbaar. Geen rare dingen gehad.
 
@Turbo Bul
Ik denk dat dit niet nodig gaat zijn. Zal dus getest moeten worden maar voor de autoskip heb ik een compleet nieuwe code. Minimaal voor autoskip is nu 100, ik kan, als uit testen blijkt dat dit te groot is, dit aanpassen. De code ga ik niet helemaal uitleggen, maar werkt ongeveer zo:

Stel de radius staat op 100m.
Je nadert een viapunt op je route, gewoon op je eigen deel van de weg. Een goed geplaatst punt zullen we maar zeggen. Dan gebeurt er, ook als je binnen de straal van die 100m bent, niets. Als het het viapunt passeert zal hij die uiteraard verwijderen (nou ja, iGO markeert hem als bezocht en laat hem niet meer op de kaart zien). Tot zover werkt alles zoals standaard in iGO. Echter, staat het routepunt in een zijstraat of aan de andere kant van de weg, je rijd in een straal van 100m, maar rijdt vervolgens door pas DAN slaat hij het viapunt over en gaat door naar de volgende.

Ik heb zelf net n tomtom 730 gekocht, maar lees uit interesse voor navigaties hier mee.
Geweldig dat je zoiets zelf kan. Daar heb ik respect voor.

Zelf ben ik groot fan van tomtom, maar dit is t enige minpunt.....tomtom wil altijd terug naar n gemiste terug.
Ik zou t liefste hebben dat je dit zelf zou kunnen aangeven of zoals hier, het routepunt zou verdwijnen/gemarkeerd als reeds bezocht.


(Ha, ik kom ook uit amersfoort)
 
Laatst bewerkt:
Als je hem nog kan terug brengen meteen doen.
Koop je bij chinavasion de rage ( 104€ ) een boddy en gooi je deze versie er op.

Wat zal je lekker onderweg zijn ;)

Hoe moeilijk moet het zijn voor TT om dit probleem te takelen |(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf net n tomtom 730 gekocht, maar lees uit interesse voor navigaties hier mee.
Geweldig dat je zoiets zelf kan. Daar heb ik respect voor.

Zelf ben ik groot fan van tomtom, maar dit is t enige minpunt.....tomtom wil altijd terug naar n gemiste terug.
Ik zou t liefste hebben dat je dit zelf zou kunnen aangeven of zoals hier, het routepunt zou verdwijnen/gemarkeerd als reeds bezocht.


(Ha, ik kom ook uit amersfoort)
Komt me bekend voor Ferry :')

Met de auto wil ik ook wel eens een routetje maken, en als je dan een punt mist op 30 meter na blijft hij je terug sturen....

Mag je die route weer helemaal opnieuw bouwen.. of terugrijden _O-

Heb zelf trouwens al meer dan 6 jaar een Tomtom 720 go live.. Prima dingetje :+
 
Laatst bewerkt:
Hey Ferry, wat leuk dat je mee leest! Wellicht komen we elkaar nog tegen in de buurt, rij altijd rond op mn blauwe Triumph met MF sticker :P

Anyway, de laatste versie van de auto skip waypoint mod is een nieuwe code en moet dus nog getest worden, als het niet blijkt te werken kan ik altijd de "oude" manier in ere herstellen. Momenteel ben ik wat dingen aan het afronden om zsm een nieuwe test versie beschikbaar te maken. Dit zal een test versie voor de 480x272 resolutie worden. Een andere toevoeging waar ik net mee klaar ben is er een om mensen iets tegemoet te komen voor het ontbreken van de "brightness" instellingen. Het is een simpele, je kan het ook in je sys.txt forceren volgens mij, maar hey niet iedereen weet dat:
Gebruik nachtmodus in een tunnel.
Dit is nu een optie weergegeven in "Instellingen Visuele Begeleiding"

Verder even een overzicht van de veranderingen tov v1.5:
  • "Batterij" en "Kompas tijdens route" opties bugs verholpen, nieuw icoon voor batterij voor betere afleesbaarheid. Ook kun je nu de achtergrond transparantie instellen EN kiezen voor blauw of witte kleur (bij blauwe kleur worden letters wit).
  • Geheel nieuw menu voor Viapunten beheer: Menu met aan/uit opties en sliders voor bedieningsgemak, even als een geheel nieuwe code voor het automatisch overslaan van viapunten.
  • "Waypoint mod" zoals hierboven omschreven in skin verwerkt, is dus niet meer aparte mod.
  • "Quickmenu mod" in skin verwerkt, is dus niet meer aparte mod.
  • "Quickmenu mod" selectie lijst op de schop: alles netjes gesorteerd op relevantie.
  • Ritmonitor aangepast: extra opties werken nu, oa: gem. snelheid op menuknop weergeven, opname icoon op menuknop weergeven en opname stoppen bij aankomst. Ongebruikte functies verwijderd.
  • Nachtmodus in tunnel optie toegevoegd.
  • Instellingen menu's opgeschoond.
  • Nog meer vertalingen doorgevoerd

Ik weet het, het lijkt niet veel, maar die !@#$ batterij functie en brainstormen over de waypoint mod heeft genoeg tijd gekost :D
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je? Kan zijn dat ik in de vorige versie het commando in de sys.txt had staan, gaat er om dat ook mensen die niet weten hoe de sys.txt werkt en wat ze er mee moeten, nu simpel, via het menu, kunnen instellen dat de unit overschakelt op nachtmodus wanneer je een tunnel in gaat :D


Right, tijd om v1.6 te uploaden (v1.5 hierna ook offline, voor degene die de link bewaarden)

Mensen die een "full" version willen hebben, PM
 
Laatst bewerkt:
Versie 1.6 is online, voor link, zie OP.

Belangrijke info voor huidige testers:

Verwijder ABSOLUUT het volgende als je hem over je huidige installatie heen zet:
de \Primo\SAVE folder
de \Primo\UX folder
het skinbestand \Primo\CONTENT\SKIN\Decent_skin_Motor_Editie.zip

Code is aangepast en het is dus van groot belang dat "oude" code niet in de weg zit. Daarbij zijn een aantal UX mods in de skin gebouwd.

Ik hoor het wel als er vragen zijn, succes!
(Test vooral, als je de kans hebt, de nieuwe auto skip waypoint functie)

wv4v4i.gif
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je? Kan zijn dat ik in de vorige versie het commando in de sys.txt had staan, gaat er om dat ook mensen die niet weten hoe de sys.txt werkt en wat ze er mee moeten, nu simpel, via het menu, kunnen instellen dat de unit overschakelt op nachtmodus wanneer je een tunnel in gaat :D


Right, tijd om v1.6 te uploaden (v1.5 hierna ook offline, voor degene die de link bewaarden)

Mensen die een "full" version willen hebben, PM
eeh ik wist niet eens dat die functie erop zat, totdat ik de schiphol tunnel inreed vanmorgen...

maar goed maakt niet uit net 1.6 geïnstalleerd, werkt prima ;)
 
Wilde even reageren op de opmerking om het scherm zo leeg mogelijk te houden.

Ik zie overal straatnamen?
Wat moet je met deze info.
Kost toch alleen maar reken kracht of valt dat wel mee ?


Denk niet dat dit veel resources trekt maar hey, je kan ze wel grotendeels uitzetten:
[3d_config]
disable_roadsign_navigation_mode="0"

:D
 
Heb geprobeerd een thema te maken die op Garmin lijkt. Had alleen geen Garmin als voorbeeld, maar een Garmin thema voor m'n TomTom haha :P

Lijkt het een beetje?
258lzk9.gif


BTW die kleur groen ziet er niet zo idioot uit op mijn unit zelf
 
Laatst bewerkt:
Gisteren even getest, wat komt er weinig geluid uit zeg, dat wordt idd echt een Bt-oortje..
Hoe zetten jullie die motor ipv het pijltje erin?
Verder prima ding, soms in de zon slecht zicht maar nog wel te doen.
Ik ben nu bezig om een route vanaf Basecamp erin te krijgen via Tyre, nog niet gelukt tot dusver... :?
Route is ook aangeleverd door de MC en wilde ik a.s. zaterdag gaan rijden.
We gaan er gewoon mee verder, G**gl* is tenslotte my friend....
Morgen eens even verse kaarten en versie 1.6 erin zetten!
Nu gezellig nat regenen in Burgers Zoo met de kids.
 
Routes kun je gewoon in Tyre laden, maar let er wel op dat je de route even naloopt of alle punten correct staan. Routes kun je exporteren als .KML bestand vanuit Tyre, en dan plaatsen in \Primo\Content\Userdata\Route

Mocht je Primo 2.4 niet kunnen vinden, stuur maar even een bericht

Succes! :)
 
Laatst bewerkt:
Zie nu idd dat na de manoeuvre de route weer donkerblauw is.
Ik dacht dat ik in het voertuigenoverzicht gezocht had maar dat daar niets stond,straks nog maar eens beter zoeken.

Nog ff gekeken maar bij mij staat alleen maar Auto-Voetganger-Overige voertuigen en in elk mapje zitten alleen 5 verschillende pijlsymbolen,geen motor.
 
@Hozzira

Het heeft idd een garmin indruk ;)
Laat ik daar net nu vanaf willen *D

@Die ene
BaseCamp route opslaan als GPX bestand
Daar kan je mee met andere programma's werken om om te zetten
Heb je ITN Converter 1.85 al eens geprobeerd en dan naar Tyre

Ik zou wel ff de route vergelijken tussen BaseCamp en Tyre en aanpassen waar nodig is
In Tyre wil de route nog wel eens flink af wijken en je wilde toch samen rijden neem ik aan

Volgens mij is de beste volgorde om een route uit te zetten met Tyre
Dan de routes in verschillende bestanden opslaan en deze versturen naar de deelnemers
Maar ga dat de Garmin gebruikers maar eens duidelijk maken
Optimaal is het allemaal nog niet
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan