iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Nog ff gekeken maar bij mij staat alleen maar Auto-Voetganger-Overige voertuigen en in elk mapje zitten alleen 5 verschillende pijlsymbolen,geen motor.

Ik zie dat ik in 1.5 idd alleen maar pijl iconen had gezet. Download even 1.6, maar let wel op de instructies een paar berichten terug. in 1.6 heb ik wel de motoren gezet
 
Laatst bewerkt:
Als je hem nog kan terug brengen meteen doen.
Koop je bij chinavasion de rage ( 104€ ) een boddy en gooi je deze versie er op.

Wat zal je lekker onderweg zijn ;)

Hoe moeilijk moet het zijn voor TT om dit probleem te takelen |(


Tja, ik vind de tomtom gewoon heerlijk om mee te werken. Bovendien heb ik nu voor 75 euro n apparaat dat alles doet wat ik wil :) nou ja, bijna alles.

Ze kunnen het wel bij tomtom, de routepunten overslaan, maar willen t niet.
Als ik in mn taxi tomtom for android gebruik met n viapunt en ik rij maar ietsjes anders, haalt hij gewoon t viapunt weg als zijnde reeds bezocht....zelfs al ben ik nog niet eens in de buurt |(

Maar ik blijf meelezen :}


Hey Ferry, wat leuk dat je mee leest! Wellicht komen we elkaar nog tegen in de buurt, rij altijd rond op mn blauwe Triumph met MF sticker :P

Die kans is groot Hozzira!
Ik rij op een Aprilia SR300 motorscooter of op mn BMW F800 GS :)
 
Laatst bewerkt:
Zojuist 1.6 geïnstalleerd, ook TeleAtlas kaarten erop gegooid voor de verandering, eens testen hoe die bevallen.

Binnenkort eens een route maken en hem uittesten.
 
@hozzira Je doet echt fantastisch werk! Door vonfoxie heb ik ook jouw software er op staan. Kan je mij vertellen of de gps is ingesteld op europa? of kan ik mijn rage ook meenemen naar Vietnam?

Verder rij ik al een poosje met de rage, alleen lijkt het alsof mijn gps heel instabiel is.. Duurt lang om een fix te krijgen, en na hard optrekken of een bocht is hij ook zijn fix meteen weer kwijt.. Kan iemand mij vertellen of dit misschien een fout in mijn rage is?
Heb nog niet met 1.6 getest of hij dit nog steeds doet.

Verder, hij ziet er echt tof uit! veel beter als standaard!! :)
 
Ik had hetzelfde en met de overstap naar iGO 8 was dit probleem opgelost. Een stabiele Igo primo 2.X helpt ook. De motorcycle edition is ook stabiel. Er zijn nogal wat primo versies in omloop. Dat kan het lastig maken om een stabiele versie te vinden, zo heb ik ervaren.
 
Na de eerste testrit, zelfde gps verlies... Begin nu te vermoeden dat het gps module stuk is... Vanaf dag 1 al deze problemen. Iemand nog ideeën?
 
In de huidige versie zit een "gps reset" ingebouwd bij het opstarten. Enige tip voor een snelle fix die ik kan geven is, ga buiten staan en start daarna pas IGO op. Dat helpt echter weinig tijdens het rijden.
 
Na de eerste testrit, zelfde gps verlies... Begin nu te vermoeden dat het gps module stuk is... Vanaf dag 1 al deze problemen. Iemand nog ideeën?

Op welk toestel ? Op mijne extensa ook gps fix problemen, terug gestuurd. en weer gerepareerd terug gekregen, morgen ff testen of het nu beter gaat
 
In de huidige versie zit een "gps reset" ingebouwd bij het opstarten. Enige tip voor een snelle fix die ik kan geven is, ga buiten staan en start daarna pas IGO op. Dat helpt echter weinig tijdens het rijden.

Dat doe ik ook bij het opstarten.

Balen... Maar sparen voor een ander
 
Is dit wat?

10efn9t.jpg


nbf0aw.jpg
 
Voor iGO kun je kaarten gebruiken gemaakt door NavTeq maar ook kaarten van TeleAtlas. Geen idee of er ook nog andere kaarten zijn maar die 2 zoiezo. Standaard kun je in iGO niet van kaart wisselen maar wellicht bouw ik dit nog in de Motor Editie. Heb er echter niet veel ervaring mee dus geen idee hoe stabiel dat is. Zelf gebruik ik momenteel de TeleAtlas kaarten, die zijn, iig in Nederland, wat meer up-to-date.
 
Gisteren en vandaag ruim 550 km gereden door het Teutoburger woud. De motorcycle edition heeft perfect gewerkt. Bij de grens komt er keurig een balk aan de rechterzijde met een ja/nee keuze voor de informatie van het betreffende land. Alles werkt helemaal goed .

Wel een vraag uit de praktijk. Ik had een route ingeladen, gewoon een hele serie waypoints. Normaal ga je die punt voor punt af. Niks aan de hand.
Maar wat nou als je om één of andere reden een waypoints mist? (Wegwerk, onlogisch waypoints oid) Je vervolgt je route maar hij wil je iedere keer terugsturen naar de gemiste waypoints. Is het in te stellen dat de navigatie waypoints eerder in de route dan je huidige locatie vergeet of zo?
 
Gisteren en vandaag ruim 550 km gereden door het Teutoburger woud. De motorcycle edition heeft perfect gewerkt. Bij de grens komt er keurig een balk aan de rechterzijde met een ja/nee keuze voor de informatie van het betreffende land. Alles werkt helemaal goed .

Wel een vraag uit de praktijk. Ik had een route ingeladen, gewoon een hele serie waypoints. Normaal ga je die punt voor punt af. Niks aan de hand.
Maar wat nou als je om één of andere reden een waypoints mist? (Wegwerk, onlogisch waypoints oid) Je vervolgt je route maar hij wil je iedere keer terugsturen naar de gemiste waypoints. Is het in te stellen dat de navigatie waypoints eerder in de route dan je huidige locatie vergeet of zo?

Daarvoor is toch de skipwaypoint button? Of je delete het viapunt bij "route bewerken"
 
Yup, wat joeri zegt. Vanmiddag ben ik met mn vriendin ook een stuk wezen rijden. Route gemaakt en op een gegeven moment kwamen we ergens in the middle of nowhere een afgesloten weg tegen zonder omleiding borden. Ik ben gestopt, keek even op de route kaart (Quickmenu -> overzicht) en zag dat het volgende route punt midden op die weg stond. Ik heb het route punt overgeslagen, vervolgens "Vermijden" gekozen en ingesteld dat de volgende 500m vermeden moest worden. Route maakte mooi iets nieuws en in 30 sec. waren we weer aan het toeren.

Nu ben ik af en toe het internet eens aan het afspeuren voor instellingen die ik kan gebruiken in de Motor Editie. Wat kom ik nu tegen? Dit, een optie voor in het sys.txt bestand:


[Itiner]
pass_via_distance = 1000 ;Option is useful when the route of via points. Navigation does not lead us directly by point through but chooses the best route for the purpose of recognizing that we have reached a point "by" if we got him at a distance of not more than (for example 1,000 meters).


Ik hoop dit snel te kunnen testen maar is vaak lastig, waarom? je moet echt de weg op om dergelijke functies te testen, staan namelijk uitgeschakeld in simulatie modus
 
probleempje, net 1.6 geinstalleerd, maar nu moet ik elke keer bij het starten van IGO mijn scherm kalibreren? :?

Edit: ik denk dat de UI settings niet goed worden opgeslagen?
 
Laatst bewerkt:
Joeri, even een aantal vragen aangezien ik deze melding nog niet van anderen heb gehad:

1. heb je het over een huidige installatie heen gezet?
- Zo ja, heb je de SAVE, UX en UI_IGO9 folders EN de skin uit \Primo\CONTENT\SKIN van je oude installatie verwijderd?
2. Heb je de SYS.TXT van v1.6 gebruikt?
- Zo niet, staat er in je huidige sys.txt iets als calibratefix=0 ?

Mocht je de problemen niet kunnen oplossen, laat het even weten, krijg je een schone installatie + v1.6 toegestuurd
 
Persoonlijk vind ik het mooier als instellingen gewoon onder route opties staat. dus 3 uitgeschreven woorden onder elkaar vind ik mooier uitgelijnd.

Verder erg prettige nacht kleuren zo te zien. :Y

Kleuren zijn idd voor nachtmodus, zal het straks eens anders neerzetten en kijken hoe dat bevalt.
 
ik ben er even een tijdje uit geweest. Je bent nog stevig bezig zie ik hozzira!

Ik ben van plan om dinsdag een week door Duitsland te gaan trekken. Welke versie is nu het meest stabiel? Of zeg je van play it safe en zet ff de oorspronkelijke Primo er weer op?
 
Voor ik het vergeet wellicht nog een tip om wat minder signaal verlies te hebben tijdens het rijden. Wat ik heb begrepen is dat de snelheid waarop je GPS wordt aangestuurd hier nog wel eens mee te maken kan hebben. Als deze te hoog staat is hij welliswaar heel erg accuraat, maar de kans ook groter dat je dus verlies hebt.

Momenteel staat in de motor editie alles op "AUTO" en pakt hij dus de grootst mogelijke snelheid. Het kan nuttig zijn deze snelheid wat lager te zetten om te kijken of je dan minder signaal verlies hebt:

In je sys.txt staat nu:
[gps]
port=auto
baud=auto

Zet deze eens naar
[gps]
port=auto
baud=9600 (of zelfs 4800)
 
Terug
Bovenaan Onderaan