autonavigatie op de motor

Zozo, jij zal een hoop vrienden hebben met deze manier van communiceren |(
De vergelijking Android en Iphone (ik neem aan dat je dat bedoeld) is natuurlijk belachelijk.
Mijn ervaring is dat je inderdaad alles prima kan met de Garmin maar dat het altijd extra handelingen en/of inspanning vraagt. De tomtom is gewoon veel intuitiever en werkt veel simpeler (niet beperkter, maar simpeler) en uiteindelijk wil ik motorrijden en niet stoeien met mijn navi.

Waar heb ik vrienden voor nodig als ik jullie heb, daarbij kies je zelf de intonatie tijdens het lezen van mijn bericht. En je zit ernaast.
Die vergelijking is natuurlijk alleen belachelijk als je het niet snapt, nog erger als je het daarna gaat uitleggen met "intuïtiever" want dat is precies wat ik bedoelde, maar goed. Hoe dan ook, ik hoef niet te stoeien met de mijne want het is gewoon simpel. En een route inladen is maar een beetje werk.

Toegegeven, die kronkelroute optie lijkt mij heel aantrekkelijk. Ik zou alleen niet zoveel geld willen uitgeven aan een apparaat zonder juist die optie eerst uitvoerig te testen.
En het liefste in een 5" uitvoering.

Alleen we hebben het hier over autonavigatie, die tt autonavigatie hebben vast die kronkel optie niet.
 
De motornavigatie is natuurlijk onnodig ingewikkeld. Als ik lees over de problemen die mensen hebben met t rijden van n route, voorkeursinstellingen en terugkeren naar de afgeweken route....

De Tomtom wijst gewoon vanzelf met als enige nadeel dat hij t gemiste routepunt absoluut wilt passeren.
Toch heb ik daar zelden last van en nooit als ik de route nakijk of zelf maak
 
Ja dat wist ik. Zelfs dmv n snelkoppeling op t scherm toch?

Wat me trouwens enorm verbaasde is dat de rider geen audio out 3.5 mm heeft.
 
Ik heb dit al eens ergens gepost maar weet niet waar :P
Op oude TomTom's, die met TomTom Home werken (iig de TomTom One serie geloof ik) kun je de nieuwste TomTom Rider software zetten.

Is mij iig gelukt op een oude TomTom One iqroutes.
 
Laatst bewerkt:
De GARMIN is geen onding, het is lastiger als je onkundig bent.
Lijkt een beetje op Android/Aiphone waarbij Android zo'n beetje de GARMIN is en Aiphone voor Tomtom staat.
En dan heb ik het alleen over de extra mogelijkheden die de GARMIN bied, de basisfuncties zijn net zo makkelijk als bij de Tom tom. Dus A naar B doen ze elk vrijwel gelijk, routes bij de GARMIN is niet kinderlijk eenvoudig maar als je kan lezen op basisschool niveau ben je er na een paar minuten achter hoe het werkt. Routes bij de Tomtom is eigenlijk gewoon kut met peren, daar hoef je helemaal niet voor te kunnen lezen.
:^

inderdaad ben blij dat ik nu 5 jaar geleden mijn nuvi 510 heb gekocht voor 180 euro nieuw
nu heb ik sinds vorig seizoen ook de zumo software er op staan en kaarten update gaat ook extreem fijn *O*

Thuis routes maken is erg geweldig :Y
 
De deskundigen (o.a. Waypoint) adviseren Garmin voor de motor.
(Nu gaan de TomTom aanhangers natuurlijk weer zeggen: commercieel belang).

Misschien is het verstandig om back ON topic te gaan.
 
:^

inderdaad ben blij dat ik nu 5 jaar geleden mijn nuvi 510 heb gekocht voor 180 euro nieuw
nu heb ik sinds vorig seizoen ook de zumo software er op staan en kaarten update gaat ook extreem fijn *O*

Thuis routes maken is erg geweldig :Y
Nooit bij nagedacht, zumo software op de nuvi zetten.
Zelf wil ik motorkaarten erop gaan zetten. Die onroute van garmin dus.
Ik hoop dat dat kan bij een auto navigatie.

Daar hadden we het geloof ik over.
Auto navigatie.
 
Ik gebruik een auto TomTom XL die met de zuignap op de toerenteller kan, of aan de binnenkant van de kuipruit kan hangen bij sommige kuipjes.

Nadeel van een auto gps is in mijn geval dat je het scherm vaak door licht inval niet goed kan zien, en ondanks dat het een groot scherm is staat de meeste informatie vrij klein op de onderkant van het scherm.

Op een auto tomtom kan je geen routes inlezen of echt plannen.

[afbeelding]

Via Tyre kun je wel degelijk uitgestippelde routes op een auto tomtom zetten. Heb ik drie jaar geleden ook gedaan toen ik een weekje naar de Alpen ging (TomTom XL).

2012-07-16%2Btm%2B21%2B1%2Bad%2Bmotorvakantie%2Balpen%2Bdolomieten%2B059_675x1200.jpg


vervolgens toch een TomTom rider5 gekocht omdat die veel beter afleesbaar is in zonlicht

vlcsnap-2014-08-02-11h49m59s68.png
 
Laatst bewerkt:
Ik zat met hetzelfde probleem. Ik gebruikte een oude TomTom One van acht jaar oud, maar a) alleen voor mooi weer, b) kaartmateriaal duur om te blijven updaten, en c) op accu na 5 min. leeg.

Een Zumo of Rider vond ik te duur voor alleen incidenteel gebruik.

Ik heb daarom een Garmin Oregon 600 gekocht. Dit is een handheld GPS die ik ook gebruik voor geocachen. Het is tegelijk een fietscomputer en een auto- en motor-navigatiesysteem. Gratis Open Street Maps erop, routes downloaden c.q. plannen met het gratis BaseCamp en gaan maar!

full


Nadeeltjes? Geen stemaanwijzingen (alleen piepje en achtergrondverlichting gaat aan als je een aanwijzing op moet volgen), wat kleiner 3" scherm en niet met handschoenen aan te bedienen.

Maar waterdicht, via USB oplaadbare accu (accessoire) of penlites, en multi-inzetbaar. Happy.
 
Laatst bewerkt:
Heb mn tomtom 730 binnen.
Is n auto tomtom, maar deze kan dus
- routes laden en rijden (gechecked)
- audio out 3.5 mm op apparaat (gechecked en doet t perfect)
- 2D en zoom uit
- Nieuwe kaarten
- sd kaart kan erin

Perfect en dat voor 75 euro
Nu ff houder halen.
 
Heb mn tomtom 730 binnen.
Is n auto tomtom, maar deze kan dus
- routes laden en rijden (gechecked)
- audio out 3.5 mm op apparaat (gechecked en doet t perfect)
- 2D en zoom uit
- Nieuwe kaarten
- sd kaart kan erin

Perfect en dat voor 75 euro
Nu ff houder halen.

wel zorgen dat je 'm op stroom aan kunt sluiten want anders zal de batterij zo leeg zijn
 
Ja absoluut. Maar dat is met mn navigator 7 op HTC HD2 ook hoor.
Die is in 2 uur leeg zonder stroom.

Er zit op mn motor n autoladeraansluiting.
 
Laatst bewerkt:
Zelf gebruik ik een 2595LMT van Garmin met een waterdichte tas erom. Kan er prima motorroutes mee laden en rijden.
Het 5inch scherm vind ik prettig. De Garmin kostte me €160,- en het hoesje €30,- en heeft lifetime updates. Onroute kaarten overweeg ik nog aan te schaffen.
Zo'n zumo is vast beter maar ik vind het teveel geld.

Hoi,

Ik vind dit wel een interessante oplossing. Zou je me wat specifieker kunnen helpen te benoemen wat en waar ik het kan kopen. Ik heb een VFR750 zonder tubebar dus ik moet het met een balhoofd doen. Ik zie door de bomen het bos niet meer wat ik nou moet kopen en waar ik dat kan doen.

Tevens zou ik graag bij mooi weer de garmin niet in het tasje maar los op de houder willen doen, is dit mogelijk?
 
Een zaak waar je uitstekend advies krijgt, maar wel uitgaat van de beste oplossingen (zoals waterdichtheid van je navi, constante voeding, goede kaartupdates) is Waypoint. Ze hebben inmiddlels redelijk veel vestigingen.

Bovendien is MrGPS ook actief op het Honda VFR Ownersclub forum. Daar kun je ook vragen aan hem stellen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik vind dit wel een interessante oplossing. Zou je me wat specifieker kunnen helpen te benoemen wat en waar ik het kan kopen. Ik heb een VFR750 zonder tubebar dus ik moet het met een balhoofd doen. Ik zie door de bomen het bos niet meer wat ik nou moet kopen en waar ik dat kan doen.

Tevens zou ik graag bij mooi weer de garmin niet in het tasje maar los op de houder willen doen, is dit mogelijk?
Ik heb je een prive bericht gestuurd.
 
Becker Traffic Assist Pro in een tasje van Polo en een houdertje met buigbaar armpje van Halfords, voor fietsers geloof ik.
In m'n helm heb ik speakertjes zitten (ooit erin genaaid om een communicatie systeem op aan te sluiten) en dat snoer van dat communicatie systeem past op de Becker dus ik kan ook nog eens horen wat dat ding zegt, wel makkelijk want soms kan je het scherm niet zo goed aflezen ivm lichtinval. 12 Volts aansluiting zit in de kuip van m'n transalp
Rij niet vaak met regen, het hoesje zou waterdicht moeten zijn. Heb een zakje bij me voor het geval dat het hard gaat regenen.
 
Ik heb al 4,5 jaar een Garmin nuvi 255, goedkoop klein ding. Van eBay een 3 euro handlebar mount gekocht, en voor de zekerheid een rubber beschermhoes met touwtje aan een karabijnhaak. Dat touwtje heb ik onder het rijden nooit nodig gehad, wel met tanken als ik m'n tanktas er op gooi...

Dit werkt perfect. In het begin gebruikte ik een plastic zakje met elastiekje bij regen, nu niet meer. Het ding zit achter m'n ruitje en wordt niet nat zolang ik niet stil sta.
 
Terug
Bovenaan Onderaan