Triumph Speed Triple topic deel 45

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan er iemand stap per stap uitleggen hoe ik het beste het achterwiel van een speed triple (2012) demonteer en welke tools ik allemaal nodig heb? Bedankt alvast.
 
Veertje loshalen met een tang en je draait één bout los. Zo moeilijk is het niet.
Wel opbokken met een linkse bok.
Aandraaikoppel is 146Nm
 
Veertje loshalen met een tang en je draait één bout los. Zo moeilijk is het niet.
Wel opbokken met een linkse bok.
Aandraaikoppel is 146Nm

Oké, bedankt. ;)

Het is toch deze bout hé?

293g96h.jpg
 
Mannen, ik heb het volgende te koop staan:

Speed triple 1050 05-10 / Tiger 1050 07-

tr-speed-triple-1050-msl.jpg


LET OP TYPE DEKSEL!

Speed triple 1050 05-10 / Tiger 1050 07-

deckel-pfeil.jpg


LET OP TYPE DEKSEL

Maar de vraag is, het verschil in deksels, is dat vanaf een bouwjaar/framenummer oid? Zo ja, weet iemand dan ook vanaf wanneer?
 
...mag voor dit topic onderstaande foto in de OP...?
...dan mag de oude wel in de digitale prullenbak...

Afbeelding108-1.jpg


...dank U !... :W
 
...boutjes van de BMW achtervelg zitten met een simpele 60Nm vast...


...'k geloof dat mijn momentsleutel maar tot 125 Nm gaat... :/
 
...boutjeS van de BMW achtervelg zitten met een simpele 60Nm vast...


...'k geloof dat mijn momentsleutel maar tot 125 Nm gaat... :/



Boutjes, dat zijn er dus meerdere....
Verklaart wel het een en ander.

Bij Triumph hebben ze oog voor detail...
En het gemak wil ook wel wat...

EEN moer lossen dus 8-)
 
Net even bij Gebben geweest..Ook daar even bandenprijsje opgevraagd..Ze wisten mij wel te vertellen, dat het onverantwoord is, om nog zo door te rijden eigenlijk..Banden zijn echt aan het einde van hun latijn..

Wou het eigenlijk volgend jaar doen, ook gezien de weinige km's die ik nog rij en het feit dat de Speed dan straks stil staat in de winter op 2 nagelnieuwe banden..Daarentegen, kan ik in november zelfs nog wel een ritje maken als het weer goed is…

Heb volgende prijzen gekregen, beetje vergelijk:

- Mich PP3 ——> 343,-
- Bridg S20 ——>331,-
- Bridg BT014 ——>250,-

Hun raden de PP3 aan, hele fijne band en die kan ook voor 331,- eventueel wel verkocht worden..De BT014 is dus al een oudere band die nog steeds wordt gemaakt en voordelig kan worden aangeboden..Scheelt wel bijna 100,- euro…Keuzes maken altijd moeilijk….
 
Net even bij Gebben geweest..Ook daar even bandenprijsje opgevraagd..Ze wisten mij wel te vertellen, dat het onverantwoord is, om nog zo door te rijden eigenlijk..Banden zijn echt aan het einde van hun latijn..

Wou het eigenlijk volgend jaar doen, ook gezien de weinige km's die ik nog rij en het feit dat de Speed dan straks stil staat in de winter op 2 nagelnieuwe banden..Daarentegen, kan ik in november zelfs nog wel een ritje maken als het weer goed is…

Heb volgende prijzen gekregen, beetje vergelijk:

- Mich PP3 ——> 343,-
- Bridg S20 ——>331,-
- Bridg BT014 ——>250,-

Hun raden de PP3 aan, hele fijne band en die kan ook voor 331,- eventueel wel verkocht worden..De BT014 is dus al een oudere band die nog steeds wordt gemaakt en voordelig kan worden aangeboden..Scheelt wel bijna 100,- euro…Keuzes maken altijd moeilijk….


ga maar eens effe rondbellen kan nog wel goedkoper :Y
en weet niet hoeveel profiel je nog hebt maar ze zeggen het natuurlijk ook om te verkopen.
 
ga maar eens effe rondbellen kan nog wel goedkoper :Y
en weet niet hoeveel profiel je nog hebt maar ze zeggen het natuurlijk ook om te verkopen.

Dat streepje wat in het profiel zit zeg maar om de mate van slijten aan te geven is aardig weg hoor, haha! Ligt gelijk met de band, dus wel aardig af volgens mij... :$

Misschien kan het goedkoper, maar als ik dan vanuit het hoge noorden naar bijvoorbeeld Utrecht moet, ben ik het voordeel ook weer kwijt..2x tanken ook zo weer 50,- euro..Of het moet heel veel schelen natuurlijk. Maar vond de service net bij Gebben wel goed….
 
Net even bij Gebben geweest..Ook daar even bandenprijsje opgevraagd..Ze wisten mij wel te vertellen, dat het onverantwoord is, om nog zo door te rijden eigenlijk..Banden zijn echt aan het einde van hun latijn..

Wou het eigenlijk volgend jaar doen, ook gezien de weinige km's die ik nog rij en het feit dat de Speed dan straks stil staat in de winter op 2 nagelnieuwe banden..Daarentegen, kan ik in november zelfs nog wel een ritje maken als het weer goed is…

Heb volgende prijzen gekregen, beetje vergelijk:

- Mich PP3 ——> 343,-
- Bridg S20 ——>331,-
- Bridg BT014 ——>250,-

Hun raden de PP3 aan, hele fijne band en die kan ook voor 331,- eventueel wel verkocht worden..De BT014 is dus al een oudere band die nog steeds wordt gemaakt en voordelig kan worden aangeboden..Scheelt wel bijna 100,- euro…Keuzes maken altijd moeilijk….

BT014 vind ik een K*T band. Die schoof ineens onder mij vandaan met berm inspectie als gevolg ;(

Het hangt er een beetje vanaf wat je wensen zijn.
Lekker doorrijden lenen sport/toer banden zich ook prima voor.
Denk dan aan bijvoorbeeld de Pirelli Angel GT
Zelf was ik niet heel erg gecharmeerd van de PP3 als je flink gaat doorrijden.
Sportsmart 2 is ook geen verkeerde band maar gaat niet heel lang mee.
Ik heb nu Metzeller M7RR en die bevallen prima eigenlijk. Slijtage ongeveer gelijk aan sportsmart denk ik. En vallen naar mijn idee iets lekkerder de bocht in als sportsmart :)

Je kan ook kijken naar een set pilot powers (de 1 zegmaar) die banden zijn niet duur meer en zijn heel wat rijders tevreden over
 
Net even bij Gebben geweest..Ook daar even bandenprijsje opgevraagd..Ze wisten mij wel te vertellen, dat het onverantwoord is, om nog zo door te rijden eigenlijk..Banden zijn echt aan het einde van hun latijn..

Wou het eigenlijk volgend jaar doen, ook gezien de weinige km's die ik nog rij en het feit dat de Speed dan straks stil staat in de winter op 2 nagelnieuwe banden..Daarentegen, kan ik in november zelfs nog wel een ritje maken als het weer goed is…

Heb volgende prijzen gekregen, beetje vergelijk:

- Mich PP3 ——> 343,-
- Bridg S20 ——>331,-
- Bridg BT014 ——>250,-

Hun raden de PP3 aan, hele fijne band en die kan ook voor 331,- eventueel wel verkocht worden..De BT014 is dus al een oudere band die nog steeds wordt gemaakt en voordelig kan worden aangeboden..Scheelt wel bijna 100,- euro…Keuzes maken altijd moeilijk….


Prijzen zijn te hoog idd.
En een BT 014... Stamt onderhand uit het jaar blok...
Wil graag geloven dat ze daar vanaf willen.

Weet niet in welke regio je woont .
Huybers in Schijndel is lekker geprijsd
Onder de 300 euro voor een courant setje sportbanden moet kunnen
Succes.
*D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan