Triumph Speed Triple topic deel 45

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, ff langs Blom vanmiddag gereden, kaartjes voor Triumph Live halen, kwam ik Alan(The Beast) van hier ook tegen, precies het zelfde doen. Leuk gekletst, maar allebei tot het zelfde conclusie gekomen, er wordt te weinig meetings!

Ik dacht Robertd8 was iets aan het regelen of........ :? -O- :X O-)

[afbeelding]

Ik heb de kaartjes ook al geregeld.
We komen met een groepje Triumph rijders van onze plaatselijke MC.
Omdat er geen deelnemende dealer in de buurt zit had ik een mailtje gestuurd naar Blom of ze de kaarten konden opsturen.
2 dagen later had ik ze binnen! -O-
Netjes geregeld door Blom. :}
 
...en stel nou dat je morgen nix te doen hebt...

...dan een tipje : www.classicsuperbikemeeting.nl ... :W
 
Laatst bewerkt:
...fraaie fiets !... :Y


...en als ik dan toch nog een kleine modificatie mag voorstellen...; dan zou ik de kentekenplaat aan de achterkant zwart spuiten... ;)
Zou ik misschien wel eens kunnen doen. Thx voor de tip. ;)

Klein vraagje. Het oliepeil controleer je bij een rechtstaande motor. Maar moet je de peilstok volledig indraaien of 'm gewoon zo diep mogelijk steken zonder in te draaien om het peil te controleren?
 
Zou ik misschien wel eens kunnen doen. Thx voor de tip. ;)

Klein vraagje. Het oliepeil controleer je bij een rechtstaande motor. Maar moet je de peilstok volledig indraaien of 'm gewoon zo diep mogelijk steken zonder in te draaien om het peil te controleren?
Zeg het maar? Dit is wat er in het boekje staat.

full
 
*O* *O* *O*

goede keus dus :Y
leuk man effe op assen :]
Ja onwijs veel zin in. Eerste keer voor mij. Vorig jaar ging niet door en dit jaar leek het ook niet te gaan maar is toch nog geregeld. Toch jongetjes droom voor mij om er eens te rijden. Dit keer nivo2 maar pak dan een langzame groep binnen nivo 2 ha
 
...das ook wat..., moet je die oliepeilstok 'zover mogelijk in het cilinderblok' proppen...


...beetje onhandig, zeg ik... :/
 
Zou ik misschien wel eens kunnen doen. Thx voor de tip. ;)

Klein vraagje. Het oliepeil controleer je bij een rechtstaande motor. Maar moet je de peilstok volledig indraaien of 'm gewoon zo diep mogelijk steken zonder in te draaien om het peil te controleren?

Volledig er in draaien :Y
Behoorlijk ongewoon, maar tis niet anders...
 
Evening@all..

Dacht ff stukkie te toeren net, gaan ineens wat lampjes branden? Dat belletje (de rode) en dat kraantje (oranje)..Toen de rode brandde, liep hij een stuk minder, had ook de neiging om af te slaan, maar die ging ook snel weer uit. De oranje helaas, blijft branden??

[afbeelding]

Ik heb laatst met Skittles dus een andere demper erop gezet en toen is bij Motorcentrum Emmeloord de mappen aangepast op de demper. Dan moet het toch goed zijn? Of heeft dat er helemaal niet mee te maken? Helaas is Emmeloord niet om de hoek voor mij, of kan ik naar een willekeurige motorzaak hiermee? Ik wil mijn mooie Speed geen " kwaad" doen , door zo lang door te rijden...

Is dat rode belletje niet voor de temperatuur.... dat ie te heet is geweest?

Mapping wel goed? loopt ie niet te arm, dan kan ie warm/heet worden :Y
 
Evening@all..

Dacht ff stukkie te toeren net, gaan ineens wat lampjes branden? Dat belletje (de rode) en dat kraantje (oranje)..Toen de rode brandde, liep hij een stuk minder, had ook de neiging om af te slaan, maar die ging ook snel weer uit. De oranje helaas, blijft branden??

[afbeelding]

Ik heb laatst met Skittles dus een andere demper erop gezet en toen is bij Motorcentrum Emmeloord de mappen aangepast op de demper. Dan moet het toch goed zijn? Of heeft dat er helemaal niet mee te maken? Helaas is Emmeloord niet om de hoek voor mij, of kan ik naar een willekeurige motorzaak hiermee? Ik wil mijn mooie Speed geen " kwaad" doen , door zo lang door te rijden...
Ik weet niet wat voor mapping ze erin gedaan hebben, maar er zat al een speciale mapping in voor de Arrows. Gemaakt door een Triumph monteur.
Kan zijn de het er iets mee te maken heeft.
 
Ik weet niet wat voor mapping ze erin gedaan hebben, maar er zat al een speciale mapping in voor de Arrows. Gemaakt door een Triumph monteur.
Kan zijn de het er iets mee te maken heeft.

Die speciale mapping is er wel uit dan.
Kan jij nog vragen of die mapping er nog is?
Misschien heeft hij hem nog bewaard.

Denk niet dat het er wat mee te maken heeft ivm die foutmeldings
 
Die speciale mapping is er wel uit dan.
Kan jij nog vragen of die mapping er nog is?
Misschien heeft hij hem nog bewaard.

Denk niet dat het er wat mee te maken heeft ivm die foutmeldings
Weet ik niet, hij heeft ter plekke wat dingen aangepast. Uitgangspunt was de 2011 mapping. Ik denk dat het het handigste is om eerst de standaard mapping er weer in te zetten en dan kijken hoe hij gaat.
Maar het hoeft natuurlijl niets met de mapping te maken te hebben.
 
zal eens kijken naar de sensor.

maar die 10 km is denk ik ook het enige ritje ooit behalve van / naar dealert dat ik zo kort heb gereden ;)originele olie is wel beetje op :+

Ik heb zelf dan een street triple maar ik heb de hele lambda sonde eruit gehaald en zo ingesteld dat de motor alleen nog op de mapping rijd. Hierdoor rijd de motor supersoepel en totaal geen "gebok" meer... Echt een aanrader...
 
De achterband van de Speed is aan vervanging toe. Nu ligt er nog de originele fabrieksgemonteerde Metzeler Racetec op. Op de Buell rij ik altijd met Pilot Road 2 banden en ben daar best wel tevreden van, als je die mooi warm rijdt kan je daar best wel wat sneller bochtenwerk mee verzetten. Ook op het vlak van levensduur doen die het super (tot 20.000 km). Maar de Buell heeft dan ook wel een flink stuk paardjes minder. Voor de Speed misschien een iets zachtere band dan? Ik ben een licht sportieve rijder. Iemand ervaring met de Michelin Pilot Power 3? En hoe die het doet op het vlak van levensduur? Niet van zin elke 5.000 km naar de bandenboer te moeten.
 
De achterband van de Speed is aan vervanging toe. Nu ligt er nog de originele fabrieksgemonteerde Metzeler Racetec op. Op de Buell rij ik altijd met Pilot Road 2 banden en ben daar best wel tevreden van, als je die mooi warm rijdt kan je daar best wel wat sneller bochtenwerk mee verzetten. Ook op het vlak van levensduur doen die het super (tot 20.000 km). Maar de Buell heeft dan ook wel een flink stuk paardjes minder. Voor de Speed misschien een iets zachtere band dan? Ik ben een licht sportieve rijder. Iemand ervaring met de Michelin Pilot Power 3? En hoe die het doet op het vlak van levensduur? Niet van zin elke 5.000 km naar de bandenboer te moeten.

De MPR4 schijnt het ook erg goed te doen.
 
De achterband van de Speed is aan vervanging toe. Nu ligt er nog de originele fabrieksgemonteerde Metzeler Racetec op. Op de Buell rij ik altijd met Pilot Road 2 banden en ben daar best wel tevreden van, als je die mooi warm rijdt kan je daar best wel wat sneller bochtenwerk mee verzetten. Ook op het vlak van levensduur doen die het super (tot 20.000 km). Maar de Buell heeft dan ook wel een flink stuk paardjes minder. Voor de Speed misschien een iets zachtere band dan? Ik ben een licht sportieve rijder. Iemand ervaring met de Michelin Pilot Power 3? En hoe die het doet op het vlak van levensduur? Niet van zin elke 5.000 km naar de bandenboer te moeten.

Ik rij met MPP3 voor en MPR3 achter.
Kun je ook lekker mee doorrijden.
 
En hoe zit het met de levensduur?

Edit: ik zie net dat je achteraan een MPR 3 hebt steken. Ik ben eerder benieuwd naar de levensduur van een MPP 3 achterband.

De MPR3 zit er nu ca. 6000km op en ik denk dat ik dat wel kan verdubbelen.
Qua levensduur van de MPP3 kan ik je geen antwoord geven maar het zal zeker minder zijn als de MPR.
 
Als we het over tienden bar verschil gaan hebben, dan moet je ook het gewicht van de rijder meenemen in je overweging :)

Ik kijk ook altijd op tienden... Voel je misschien niet direct tijdens rijden, maar kijk maar eens naar de band. Heb mijn pp2ct tijdens 4 daagse rit in Zwarte Woud een tot twee tiende minder gereden ivm kapotte bandenspanningsmeter. Is toch goed aan de banden te zien en heeft levensduur verkort.

ik adviseer ook 2.4 voor en 2.8 achter. Michelin pp2ct.Afhankelijk van het weer (temp) Ben zelf wel wat zwaarder dan gemiddeld, haha.
 
De MPR3 zit er nu ca. 6000km op en ik denk dat ik dat wel kan verdubbelen.
Qua levensduur van de MPP3 kan ik je geen antwoord geven maar het zal zeker minder zijn als de MPR.

Ik haal met de pp2ct max 5500 km. Vaak gaan ze er eerder af omdat in najaar nog meerdaagse rit op planning staat en ik dan niet meer voldoende profiel over heb om bijvoorbeeld die 2000 km nog erbij te rijden.

De bandenboer geeft aan dat de pp3 zeker geen langere levensduur kent en is nog wat duurder. Dus weer gekozen voor de 2ct (tot ze niet meer leverbaar zijn).

Rijdt wel hoofdzakelijk erg sportief en voornamelijk buitenland, das niet echt positief op de levensduur tov woon werkverkeer natuurlijk...
 
Laatst bewerkt:
Een broertje voor de Buell (... die al 3 maanden in panne staat).
Een Triumph Speed Triple uit 2012 met 5.300 km op de teller.

Als ik 'm vergelijk met de Buell, dan moet ik bekennen dat de handling in korte bochten en bij snelle lastwissels de Buell beter scoort. Waarschijnlijk door het lagere zwaartepunt en de scherpere balhoofdhoek van de Buell. Maar da's ook het enigste vlak waar de Buell het beter in doet naar mijn mening. De Triumph heeft een betere remmerij, lange doordraaiers gaan gemakkelijker, de vering is stug maar geeft veel vertrouwen en hij heeft meer power (ook onderin). Op de snelweg doet ie het ook beter door de wat meer liggende zithouding en het schermpje geeft meer windbescherming dan dat van de Buell. Kleur is niet helemaal m'n ding, ik vind een rode bijvoorbeeld bloedmooi. Maar bij een tweedehands heb je dat niet te kiezen natuurlijk.

Opties:

Windschermpje
Onderspoiler
Dou seat cover
Comfortzadel
Enkele SC Project carbon low mount uitlaat
Aangepaste mapping ECU
LED pinkers
R&G ingekorte plaathouder
Stuureinde spiegel


Voorziene mods: geen. Staat al volledig naar m'n zin. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]



mooie fiets man *O* *O* *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan