Triumph Speed Triple topic deel 45

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier nog een linkje voor een altijd passende imbussleutel/dop voor de vooras.

Front Wheel Removal Tool Triumph Speed Triple 1050 (Nissin) Year 05-07 MPTLSAX | eBay


Nog eentje voor leuke stickers op de velgen.

http://www.ebay.nl/itm/4-STICKER-LI...7986?pt=FR_JG_Moto_Tuning&hash=item43c14c1662

full


Of mooie Dymag Carbon wielen , al vindt ik het model zelf niet echt mooi maar wel een mooi prijsje. :Y

http://www.ebay.nl/itm/Dymag-CA5-ca...44?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item3ce6fafa68


Zelf heb ik al jaren goede ervaringen met Belray olie , goed blijven schakelen en geen slutch in de olie bij kouder weer.

Dat was met Shell en Castrol een drama.

Ook goede ervaring met Motul maar dan iets minder dan de Belray.

Maar het blijven zinloze discussies : olie en banden. _O-

Zolang we geen 300.000 Km met onze fietsen doen zal het wel meevallen met verschil in slijtage.
Als je maar de juiste dikte gebruikt en het verversingstermijn aanhoud. :Y

Trouwens als je niet regelmatig op het circuit rijdt ( blok heter ) is een half synthetische olie meer dan voldoende
 
Laatst bewerkt:
Zit dat alleen met die ene zichtbare bout vast of ook nog met een bout in het midden van de slider zelf?

De bevestiging aan de motor is alleen met de zichtbare bout.
Wel is het zo dat de adapterplaat daar wat dunner is gemaakt zodat deze zwakker is als het frame/blok ophang punt.

Na een revisie is het normaal dat er metalen zitten in de olie, alleen mag het een bepaalde limiet niet overschrijven, daarom hou je het in de gaten met olie analyses.

Grappig sommige reacties hier .....

Triumph liep vroeger op mobil 1 en dat was het beste, en nu is dat castrol.
Na een aantal analyses op castrol motorfiets olie (dus geen auto olie) gebruik ik het niet meer.

Wel grappig dat sommige mensen het dan gooien op, het zal wel tussen z'n oren zitten ...

1x Castrol gebruikt, was niet eens bij een Triumph, maar op een als boter schakelende Honda, na 2000 kilometer was dat over. Met Motul of Motorex heb ik dat nog niet eerder meegemaakt.

Heel erg leuk dat Triumph nu een marketingdealtje heeft met Castrol, maar over 2 jaar is dat weer Valvoline, Shell of is iets anders weer het allerbeste is voor jouw machine.

Mijn zx6r had dat juist andersom.
Bij verversen of maar een halve liter bijvullen begon de koppeling heel erg te plakken wat heel moeilijk schakelen opleverde. Na ongeveer 500km was dat dan weer over.
Sindsdien ook gestopt met die rommel.

Maar BelRay is een grote speler in de powersports. Das specifiek geen "auto" olie. Ah dus Esther maakt het verschil! Misschien maar eens wat olie in bed kiepen en dan naast Esther gaan liggen, gna gna...

:W

Neem dan Motul 300V, dan krijg je de tweeling zus van Ester er ook bij :+
300V1L.jpg
 
De bevestiging aan de motor is alleen met de zichtbare bout.
Wel is het zo dat de adapterplaat daar wat dunner is gemaakt zodat deze zwakker is als het frame/blok ophang punt.Mijn zx6r had dat juist andersom.
Bij verversen of maar een halve liter bijvullen begon de koppeling heel erg te plakken wat heel moeilijk schakelen opleverde. Na ongeveer 500km was dat dan weer over.
Sindsdien ook gestopt met die rommel.Neem dan Motul 300V, dan krijg je de tweeling zus van Ester er ook bij :+
[afbeelding]


Kawa :') kuch! proest! :r





:+
 
MAAR dat is op maat gemaakte olie, net als Mclaren mobil 1 gebruikt, en Mercedes f1 petronas ....

Dat is niet de olie die over de toonbanken gaat, als je naar de winkel gaat en je ziet mobil 1 staan en petronas olie wat koop jij dan?

Ik koop mijn producten bijna altijd op basis van onderzoek, niet op basis van ten kate gebruikt het in hun racers op triumph schrijft het voor DUS het is ook het beste.

Ze zullen er nooit mee kapot lopen, dat claim ik ook niet.
Maar er is meer dan oja zij schrijven het voor dus het is het beste wat je kan krijgen ...

En waarom altijd in een objectieve discussie, het persoonlijk maken?
Waarom zit het tussen mijn oren? het is mijn mening gebaseerd op feitelijke onderzoeken en praktijkervaring.


Dit is ook het laatste wat ik hierover schrijf.

Kan je hier wat meer over kwijt, bijvoorbeeld resultaten van verschillende merken/types of een bronvermelding?

Ik loop niet te zeuren, maar ik moet ook binnenkort nieuwe olie hebben dus voor alle concrete info ben ik dankbaar. Over Motul 7100 hoor ik bijvoorbeeld "goeie dingen" van "mensen met verstand" maar zonder harde feiten of cijfers hebben we daar weinig aan.

Als er achteraf olijfolie in blijkt te zitten zou ik het niet weten, de gemiddelde motor rijder hier ook niet gok ik ;)
 
De bevestiging aan de motor is alleen met de zichtbare bout.
Wel is het zo dat de adapterplaat daar wat dunner is gemaakt zodat deze zwakker is als het frame/blok ophang punt.Mijn zx6r had dat juist andersom.
Bij verversen of maar een halve liter bijvullen begon de koppeling heel erg te plakken wat heel moeilijk schakelen opleverde. Na ongeveer 500km was dat dan weer over.
Sindsdien ook gestopt met die rommel.Neem dan Motul 300V, dan krijg je de tweeling zus van Ester er ook bij :+
[afbeelding]
waar haal jij die olie?
 
De bevestiging aan de motor is alleen met de zichtbare bout.
Wel is het zo dat de adapterplaat daar wat dunner is gemaakt zodat deze zwakker is als het frame/blok ophang punt.Mijn zx6r had dat juist andersom.
Bij verversen of maar een halve liter bijvullen begon de koppeling heel erg te plakken wat heel moeilijk schakelen opleverde. Na ongeveer 500km was dat dan weer over.
Sindsdien ook gestopt met die rommel.Neem dan Motul 300V, dan krijg je de tweeling zus van Ester er ook bij :+
[afbeelding]

a €20,00 de liter. Natuurlijk worden daar super prestaties en ervaringen aan toegedicht, je moet de aanschaf toch ergens mee verantwoorden. :+
 
waar haal jij die olie?

Op eBay is deze voor een redelijke prijs te krijgen.
Let wel op dat deze olie gemaakt is voor circuit motoren. Zover ik begrepen heb ontworpen voor hoge temperaturen/belasting maar ook kortere verversing intervallen.
Motul 7100 is een vol syntheet die beter geschikt zou moeten zijn (wordt o.a. ook voorgeschreven voor de speed op de motul site)
 
Op eBay is deze voor een redelijke prijs te krijgen.
Let wel op dat deze olie gemaakt is voor circuit motoren. Zover ik begrepen heb ontworpen voor hoge temperaturen/belasting maar ook kortere verversing intervallen.
Motul 7100 is een vol syntheet die beter geschikt zou moeten zijn (wordt o.a. ook voorgeschreven voor de speed op de motul site)
ik dacht ook dat t die was hoor, met name voor t schakelen..
 
Laatst bewerkt:
Op eBay is deze voor een redelijke prijs te krijgen.
Let wel op dat deze olie gemaakt is voor circuit motoren. Zover ik begrepen heb ontworpen voor hoge temperaturen/belasting maar ook kortere verversing intervallen.
Motul 7100 is een vol syntheet die beter geschikt zou moeten zijn (wordt o.a. ook voorgeschreven voor de speed op de motul site)


*O* goeie handel! litertje action olie, overgieten en nieuw doppie er op, of een nieuw labeltje afdrukken en verkopen maar! O-)
 
...op diezelfde manier schenken wij onze visite hier thuis graag een 'goed' glas wijn... :+
 
Laatst bewerkt:
*O* goeie handel! litertje action olie, overgieten en nieuw doppie er op, of een nieuw labeltje afdrukken en verkopen maar! O-)

Of gewoon het voordeel pakken van de lagere marktwaarde in het buitenland en je voordeel doen aan de verkoper die het van grote aantallen heeft. ;)

Olie kan je als bedrijf mooi aan verdienen, vooral als je het groot inkoopt.
Om als voorbeeld te noemen dat wij vroeger Shell Helix (exacte type weet ik zo niet meer) in 1500liter bulk voor 3 euro de liter hadden. Ging over de balie voor bijna 20 euro incl. BTW. Was prima olie daar niet van, maar niet omdat hij 20 euro de liter moest kosten. En toevallig was dat ook nog door de fabrikant voorgeschreven olie.

En nog toevalliger is dat de action ook Shel Helix olie verkoopt O-)
 
...op diezelfde manier schenken wij onze visite hier thuis graag een 'goed' glas wijn... :+

Nu ik toch over werk en olie praat..
Laatst hadden wij een klant die wilde persee olie uit de losse liter verkoop verpakkingen hebben. Hij dacht namelijk dat deze olie anders was als dat in de bulk zit :?

Waren we na al die tijd betrapt dat we gewoon frituur vet gebruiken |(
 
Of gewoon het voordeel pakken van de lagere marktwaarde in het buitenland en je voordeel doen aan de verkoper die het van grote aantallen heeft. ;)

Olie kan je als bedrijf mooi aan verdienen, vooral als je het groot inkoopt.
Om als voorbeeld te noemen dat wij vroeger Shell Helix (exacte type weet ik zo niet meer) in 1500liter bulk voor 3 euro de liter hadden. Ging over de balie voor bijna 20 euro incl. BTW. Was prima olie daar niet van, maar niet omdat hij 20 euro de liter moest kosten. En toevallig was dat ook nog door de fabrikant voorgeschreven olie.

En nog toevalliger is dat de action ook Shel Helix olie verkoopt O-)
Olie van de Lidl/Aldi/Action gooide ik altijd in m'n Volvo 142 *D
 
Hallo people..... zal hier meer meelezen, maar kon het niet laten een foto'tje te plaatsen.
Ik wordt op 6 September de troste eigenaar van een SpeedTriple 2011 ABS.
Kom van een 2005 CBR600RR....

Plannen? Beetje de standaard dingen denk ik, auspuff - tailtidy (iemand nog een tip?) - bar ends.

1580bi1.jpg


28rm9fm.jpg
 
Hallo people..... zal hier meer meelezen, maar kon het niet laten een foto'tje te plaatsen.
Ik wordt op 6 September de troste eigenaar van een SpeedTriple 2011 ABS.
Kom van een 2005 CBR600RR....

Plannen? Beetje de standaard dingen denk ik, auspuff - tailtidy (iemand nog een tip?) - bar ends.



[afbeelding]

[afbeelding]

Welkom, mooie fiets! :W
 
2 hobby's op hetzelfde moment uitoefenen, zeker als dit motorijden en fotograferen is, is niet vanzelfsprekend als je minder dan 3 handen hebt. Daarom heb ik gekozen voor de voor mij de gemakkelijkste hobby en een goede vriend op mijn motor laten rijden.
full


kwaliteit van de originele foto is perfect zoals het zou moeten zijn, maar van 6MB naar 200kb...tja.
Voor de geïntereseerden: Nikon D7100, f16, 1/125s, iso400, 80mm
 
Laatst bewerkt:
Hallo people..... zal hier meer meelezen, maar kon het niet laten een foto'tje te plaatsen.
Ik wordt op 6 September de troste eigenaar van een SpeedTriple 2011 ABS.
Kom van een 2005 CBR600RR....

Plannen? Beetje de standaard dingen denk ik, auspuff - tailtidy (iemand nog een tip?) - bar ends.

[afbeelding]

[afbeelding]

Welkom en een mooie motor hoor, met een beetje opvrolijken wordt ie er alleen maar leuker op! :W

Tail Tidy heb ik nog voor je liggen als je interesse hebt.
 
2 hobby's op hetzelfde moment uitoefenen, zeker als dit motorijden en fotograferen is, is niet vanzelfsprekend als je minder dan 3 handen hebt. Daarom heb ik gekozen voor de voor mij de gemakkelijkste hobby en een goede vriend op mijn motor laten rijden.
[afbeelding]

kwaliteit van de originele foto is perfect zoals het zou moeten zijn, maar van 6MB naar 200kb...tja.
Voor de geïntereseerden: Nikon D7100, f16, 1/125s, iso400, 80mm

Gave foto :} heb me onlangs ook een spiegelreflex gekocht (d3200) en kijk er ook al naar uit om wat actie foto's te schieten
 
Gave foto :} heb me onlangs ook een spiegelreflex gekocht (d3200) en kijk er ook al naar uit om wat actie foto's te schieten
Ik heb de voorloper daarvan, de D3100. Erg fijne camera voor de beginnende DSLR-fotograaf. Ik denk dat je er veel plezier van zult hebben :Y
Afgelopen zomervakantie heb ik er ook weer fijn mee lopen spelen, met name met scherpte-diepte en met nachtfoto's bij maanlicht.

Ik heb overigens destijds wel alleen de D3100 body los gekocht en 2ehands de kit lens die met de D70 werd meegeleverd erbij gekocht: Nikon 18-70mm f/3.5-4.5G ED-IF AF-S DX Nikkor Lens omdat die veel beter is dan die als kit met de D3100 mee werd geleverd.

Ik had ook een 55-200 Nikkor tele erbij gekocht, 2ehands voor 110 euro, maar die is op het vliegveld van Praag door het bagagepersoneel uit m'n koffer gejat :r :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan