Triumph Speed Triple topic deel 45

Status
Niet open voor verdere reacties.
:$

kon ineens vrij krijgen dus geliek pleite met de brommer volgende keer doet ik u bellen :Y
full
 
Lekker lekkrr! Hier de motor ook weer helemaal op orde. Valdoppies erop en hoop alleen voor de sier :P
Navi weer erop. En helemaal klaar voor assen 2 sept *O*
 
Netjes ! :Y
En is je motor bij 20.000 ook nog gecontroleerd op klepspeling ?
Want om de 20 dk is eigenlijk gangbaar.

Heb eigenlijk nooit veel gehoord dat er bij 20.000 ook daadwerkelijk gesteld moest worden.

Nee, is pas de eerste keer. Met 20K heb ik zelf het onderhoud gedaan.
Olie enzo, kleppen was me iets te technisch om zelf te doen.

De monteur zei ook al dat bij 20K meestal alleen controleren is
Bij de meeste moderne motoren is bijstellen vaak pas vanaf 40K nodig.
En dan nog sporadisch.
 
Dubbel...

Kleppen stellen. Heb van triumphs tot nu toe gehoord dat stellen vrijwel niet nodig bleek. Motorisch goed spul :Y
 
Laatst bewerkt:
Nee, is pas de eerste keer. Met 20K heb ik zelf het onderhoud gedaan.
Olie enzo, kleppen was me iets te technisch om zelf te doen.

De monteur zei ook al dat bij 20K meestal alleen controleren is
Bij de meeste moderne motoren is bijstellen vaak pas vanaf 40K nodig.
En dan nog sporadisch.


Bij mij staat er nu ruim 90000km op de teller en de kleppen zijn nog nooit gesteld. alleen maar na gekeken :) Top blok die 1050 :P
 
Bij mij staat er nu ruim 90000km op de teller en de kleppen zijn nog nooit gesteld. alleen maar na gekeken :) Top blok die 1050 :P


Ik moet binnenkort ook weer eens kijken. Nu issie bijna aan de 60.000 ook nog nooit een klepske versteld. Oww en olie lust tie ook niet. Met de benzine weet die wel raad. Maar daar komt toch om de 3 dagen verse meuk in. Dat wordt niet oud...


Thnx @ all... Kan niet wachten tot 6 Sept! :)

Met zo iets in het verschiet Zou ik ook niet kunnen wachten :]

:W
 
Bij mij staat er nu ruim 90000km op de teller en de kleppen zijn nog nooit gesteld. alleen maar na gekeken :) Top blok die 1050 :P


90.000 km ?
Hulde inderdaad ! *O*
De meeste km,s zelf erop gezet?
Kun je wat meer vertellen over de onderhoudshistorie ?
De 100.000 ga je ook wel volmaken natuurlijk 8-)
 
Zou vermoeden dat je lambda sonde vuil/ vervuild is. Via die sonde wordt je gehele motormanagement aan/ bijgestuurd.
Ff goed op internet zoeken hoe je hem moet schoonmaken. De ene zegt met een borstel de andere met thinner en ga zo maar door. Of ff na vragen bij een auto / motorzaak.

edit: veel korte ritjes (10 km) zorgt dat de motor niet op temp komt je hij dus de gehele tijd op shoke zal rijden. Dit komt neer op meer benzine dus meer kool aanslag.


zal eens kijken naar de sensor.

maar die 10 km is denk ik ook het enige ritje ooit behalve van / naar dealert dat ik zo kort heb gereden ;)

motorzaag olie kan ook heb ik gehoord

en is het een dikker als het anders of kan je dat niet meer zien

originele olie is wel beetje op :+
 
Even een bandenspanning vraagje,

Ik rij met Michelin Pilot Powers 2CT en hou de fabrieks voorgeschreven V/A 2,3/2,9 bar aan. Hierbij heb ik echter het gevoel dat de motor de neiging heeft om de bocht in te trekken. Is de bandenspanning van de voorband te laag?

(Speedy is een 2012 met abs.)
 
Laatst bewerkt:
Even een bandenspanning vraagje,

Ik rij met Michelin Pilot Powers 2CT en hou de fabrieks voorgeschreven V/A 2,3/2,9 bar aan. Hierbij heb ik echter het gevoel dat de motor de neiging heeft om de bocht in te trekken. Is de bandenspanning van de voorband te laag?

(Speedy is een 2012 met abs.)


Denk het niet;
Te lage spanning zorgt doorgaans voor trager, zwaarder stuurgedrag.
Probeer achter eens te gaan naar 2.6 ongeveer.
Verder staan de Michelins toch wel bekend om de bocht in te ' vallen '
 
...bij de Pilot Road 4 is dat compleet verleden tijd !...
...voor Michelin begrippen een ongekend neutrale band...
 
90.000 km ?
Hulde inderdaad ! *O*
De meeste km,s zelf erop gezet?
Kun je wat meer vertellen over de onderhoudshistorie ?
De 100.000 ga je ook wel volmaken natuurlijk 8-)

vanaf 30.000km zelf alles er op gezet.
Bij 50.000km is het blok open geweest voor een nieuw big-end lager (klein huls-lagertje in de zuigerarm) toen is er ook nog naar de klepspeling gekeken, maar die was toen ook nog goed.

Verder heb ik eigenlijk nooit zo heel veel onderhoud aan de motor laten doen.
Olie verversen is eigenlijk nooit periodiek bij mij.
Als ik er tijd voor heb en geld voor verse olie dat gaat er denk om de 7 a 8000km nieuwe in.

Ik moet nu nog ruim 7000km voor de ton aan km. :)
 
Denk het niet;
Te lage spanning zorgt doorgaans voor trager, zwaarder stuurgedrag.
Probeer achter eens te gaan naar 2.6 ongeveer.
Verder staan de Michelins toch wel bekend om de bocht in te ' vallen '

Ik rij ze voor 2.2 en achter 2.6 (mpp3, maar ook altijd de mpp 2 gereden hiervoor), als T kouder wordt een beetje meer druk
 
Even een bandenspanning vraagje,

Ik rij met Michelin Pilot Powers 2CT en hou de fabrieks voorgeschreven V/A 2,3/2,9 bar aan. Hierbij heb ik echter het gevoel dat de motor de neiging heeft om de bocht in te trekken. Is de bandenspanning van de voorband te laag?

(Speedy is een 2012 met abs.)


Michelins rijden het best met 2,4/2,5 Bar voor en 2,8/2,9 Bar achter.

Ik hou zelf 2,4 en 2,8 Bar aan dat geeft de beste balans tussen grip en stuur precisie.

Dat zogenaamde invallen wat vele vinden van de Michelins is gewoon makkelijker sturen van de Michelins.
Als je zwaarder sturende banden gewend bent dan lijken de Michelins in de bocht te vallen maar het zorgt voor een veel makkelijker sturende Speed.
Met een beetje meer op zijn neus zetten van de Speed en met de vering een beetje pielen krijg je een stuur karakter dat meer op een Street Triple lijkt. :]

Velen zouden dat wel willen maar kiezen toch bewust voor zwaarder sturen. _O-

Michelins op een lagere bandenspanning rijden geeft een onstabiel gevoel en krijg je een heel raar slijtage patroon op het loopvlak.

Maar het zal wel weer een eindeloze discussie worden over banden _O- _O-
 
Zal wel lekker sturen die bandenspanning :?

Voelt aan als lekke banden :Y

Hoi Ed,

Rij eigenlijk al sinds jaar en dag met deze bandenspanning, zeker als t heel warm is (30 graden) geeft het gewoon een stabiel gevoel. Ben met je eens dat de voorkant misschien strakker aanvoelt met een hogere bandenspanning, daar maak ik dan ook wel 2.3 van en achter 2.8 als t zo rond de 15 graden is, maar voor mij is de 2.2 voor en 2.6 achter (zodra de bandjes warm zijn en goed gebruikt worden) fijn om mee te rijden.
 
Als we het over tienden bar verschil gaan hebben, dan moet je ook het gewicht van de rijder meenemen in je overweging :)
 
Michelins rijden het best met 2,4/2,5 Bar voor en 2,8/2,9 Bar achter.

Ik hou zelf 2,4 en 2,8 Bar aan dat geeft de beste balans tussen grip en stuur precisie.

Dat zogenaamde invallen wat vele vinden van de Michelins is gewoon makkelijker sturen van de Michelins.
Als je zwaarder sturende banden gewend bent dan lijken de Michelins in de bocht te vallen maar het zorgt voor een veel makkelijker sturende Speed.
Met een beetje meer op zijn neus zetten van de Speed en met de vering een beetje pielen krijg je een stuur karakter dat meer op een Street Triple lijkt. :]

Velen zouden dat wel willen maar kiezen toch bewust voor zwaarder sturen. _O-

Michelins op een lagere bandenspanning rijden geeft een onstabiel gevoel en krijg je een heel raar slijtage patroon op het loopvlak.

Maar het zal wel weer een eindeloze discussie worden over banden _O- _O-

Ik ga wel een beetje experimenteren.

Wat er gebeurd is dat als ik een bocht naar links inzet, ik lichtjes druk uit moet oefenen op de linker stuurhelft waarmee ik voor mijn gevoel het stuur een stukje terug duw. Wellicht is dat weg als de bandenspanning iets verhoog voor(Edje), of verlaag achter (BrumBy)

Ik weeg overigens 70 kg.
 
Michelins rijden het best met 2,4/2,5 Bar voor en 2,8/2,9 Bar achter.

Ik hou zelf 2,4 en 2,8 Bar aan dat geeft de beste balans tussen grip en stuur precisie.

Dat zogenaamde invallen wat vele vinden van de Michelins is gewoon makkelijker sturen van de Michelins.
Als je zwaarder sturende banden gewend bent dan lijken de Michelins in de bocht te vallen maar het zorgt voor een veel makkelijker sturende Speed.
Met een beetje meer op zijn neus zetten van de Speed en met de vering een beetje pielen krijg je een stuur karakter dat meer op een Street Triple lijkt. :]

Velen zouden dat wel willen maar kiezen toch bewust voor zwaarder sturen. _O-

Michelins op een lagere bandenspanning rijden geeft een onstabiel gevoel en krijg je een heel raar slijtage patroon op het loopvlak.

Maar het zal wel weer een eindeloze discussie worden over banden _O- _O-


Ze sturen fijn, heel fijn, al lever je wel in op bochtenstabiliteit en koersvastheid, ook het aangeven van het grensbereik is super. Alleen zo jammer dat je het profiel van je banden ziet vliegen als je een wat douwerige rijstijl hebt, ook met de juiste spanning en goed afgestelde vering.

Zeker weten mijn favoriete band, maar ik werd er tureluur van om elke paar weken een nieuwe achterband te halen, ondanks de lage prijs.

En dus sturen we maar iets zwaarder, met de helft minder aan bezoeken aan de bandenman.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan