fzr 1000 1991 slaat niet normaal aan

Mr Freeze

Rookie
7 aug 2011
4
0
Wie weet raad. Mijn fzr slaat niet normaal aan.

-brandstofpomp loopt (netjes uitlaten draaien)
-hij gaat rond
-met of zonder choke maakt niet uit

wat soms wel lukt om hem te starten is direct de startknop indrukken met half tot bijna vol gas. Dus niet wachten totdat de brandstofpomp klaar is.
verder moet ik soms het gas een poosje vol openhouden omdat hij anders afslaat. Hij komt dan heel langzaam op toeren.
 
Als je startmotor draait, en accuspanning genoeg is dan zou ik eerst beginnen met je carbs er eens af te trekken.

Misschien tijdje stil gestaan?

start hem ook eens met remreiniger/ slaat ie dan wel aan dan krijgt ie misschien te weinig benzine en zit er wat verstopt.
Zijn genoeg checklisten te vinden over de procedure van een niet startende motor, dit lijstje gewoon afgaan en je komt vanzelf bij het probleem.
 
Hallo Mr Freeze,
Geef je ons ook de informatie van andere forums. Hier krijg je al twee reacties.
-de carbs maar eens goed onderhanden genomen
-synchroon gezet
-nieuwe inlaatrubbers
-nieuwe bougies
-choke gemaakt
-nieuw luchtfilter
maar :-( helaas nog steeds niet normaal aan willen slaan.
Heeft u de choke gemaakt? Bleef die hangen dan en is de beweging van de choke naalden in de carburators gecontroleerd? Vergeet de automatische benzinekraan niet. Deze kan als defect hebben dat er benzine via de vacuüm slang in de motor gezogen wordt, met het gas open verwerkt de motor dit teveel makkelijker - of - er is onvoldoende vacuüm en er komt niet genoeg benzine voor als de motor nog koud is. Kijk of de kraan een Prime stand heeft om buiten het vacuüm systeem om brandstof te krijgen.
 
dit zijn mijn laatste berichten van de fzrclub

Vandaag maar een dagje aan de fzr gesleuteld.
-de carbs maar eens goed onderhanden genomen
-synchroon gezet
-nieuwe inlaatrubbers
-nieuwe bougies
-choke gemaakt
-nieuw luchtfilter
maar :-( helaas nog steeds niet normaal aan willen slaan.
schotje remmen-reiniger en hij slaat direct aan en blijft dan ook heel netjes lopen. Eerst even op halve choke en dan ook stationair.
rondje wezen rijden en zonder probleem door het hele toeren gebied heen lopen.
wie heeft er nog een idee??


gisteravond laat nog een ingeving en idd de mengschroeven gesteld.
en vanmorgen voor het eerste sinds lange tijd .....normaal starten en direct lopen :-D
dus vooralsnog lijkt het opgelost.

bedankt voor het meedenken
 
Terug
Bovenaan Onderaan