Hoe verplaats ik een Goldwing die op slot staat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunshine1111

MF'er
21 aug 2014
31
0
Zwolle
Beste mensen,
Ik heb vreemde vraag. Er staat bij mij in garage een Goldwing van mijn ex-vriendje. De motor staat echter op slot. Mijn ex-vriendje mag de motor gerust ophalen, maar ik wil hem (omdat hij gewelddadig kan zijn) niet meer in mijn woning hebben. Is het mogelijk om desnoods met sleepbedrijf o.i.d. die motor te verplaatsen naar mijn garagepad? Dit alles om eventuele escalatie(s) te voorkomen. Ik wil het graag netjes afhandelen, maar ben niet zeker dat het wederzijds ook het geval is. Graag jullie reactie, alvast heel erg bedankt!!!
p.s. politie doet niets, tenzij ik halfbloedend, halfdood in gang lig. Ik wil graag voorkomen dat het uit hand gaat lopen.
 
er zijn van die motormovers te koop (misschien ook te huur bij Boels?). die kun je onder de wielen zetten en dan is de motor in zijn geheel te verplaatsen. Wel niet alleen doen maar met 2 (sterke) kerels...

Succes
 
full

Hoe staat de motor op slot?
 
zou langs de dichtsbijzijnde grotere motorgarage gaan, die hebben vast wel een mover liggen, en de mankracht om je te helpen
met een lieve glimlach en dit verhaal moet je een eind kunnen komen
 
Om te beginnen heb je twee man nodig als het zo'n vrachtwagen op twee wielen betreft.

Je hebt motor movers zoals jawa634rijder zegt. Die gebruiken ze soms ook om auto's een stukje te verplaatsen.

motor mover - Google zoeken

Wel duur vind ik om maar 1 keer te gebruiken maar waarschijnlijk minder als een sleepbedrijf.

Echter met zo'n zware motor zou ik er zelf niet aan beginnen in mijn eentje als vrouw zijnde die schijnbaar ook niet zo veel van motoren weet. Althans, die indruk krijg ik.

Een Goldwing is meteen een hele zware en grote jongen.


Heb je niet 2 of 3 sterke buurmannen met wie je goed bent? Mocht dat ding dan alleen op stuurslot staan dan kunnen ze de voorkant ook wel optillen mits het te doen is in de garage.

Aan de andere kant moet je denk ik ook opletten dat je ex vriend jouw straks niet de schuld van dingen gaat geven als dat ding verplaatst is.
Makkelijk gedaan als je al in de clinch ligt.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,
Ik heb vreemde vraag. Er staat bij mij in garage een Goldwing van mijn ex-vriendje. De motor staat echter op slot. Mijn ex-vriendje mag de motor gerust ophalen, maar ik wil hem (omdat hij gewelddadig kan zijn) niet meer in mijn woning hebben. Is het mogelijk om desnoods met sleepbedrijf o.i.d. die motor te verplaatsen naar mijn garagepad? Dit alles om eventuele escalatie(s) te voorkomen. Ik wil het graag netjes afhandelen, maar ben niet zeker dat het wederzijds ook het geval is. Graag jullie reactie, alvast heel erg bedankt!!!
p.s. politie doet niets, tenzij ik halfbloedend, halfdood in gang lig. Ik wil graag voorkomen dat het uit hand gaat lopen.
Laat je ex gewoon iemand anders sturen met de sleuteltjes.
 
Idd wat jawarijder zegt, is een optie. Je bedoeld dat je de deur van de garage open kan zetten en dan zo de motor via verharde ondergrond naar de plek kan vervoeren waar jij hem hebben wilt? Ik kan geen voorstelling maken van waar de motor staat en waar hij naar toe moet, snap je? Moet hij bijv nog een bocht maken?
Zou idd handig zijn als je een paar sterke/handige mannen weet te regelen. Maar je zou kunnen proberen om een bergings bedrijf te bellen. Die hebben vaak veel materiaal wat hiervoor geschikt zou kunnen zijn.

Iig sterkte met je vervellende situatie. -O-
 
Beste mensen,
Ik heb vreemde vraag. Er staat bij mij in garage een Goldwing van mijn ex-vriendje. De motor staat echter op slot. Mijn ex-vriendje mag de motor gerust ophalen, maar ik wil hem (omdat hij gewelddadig kan zijn) in mijn woning hebben.
Goldwingrijders zijn toch van die watjes?
 
Maarre, even serieus. We hebben hier nog wel enkele Goldwingtopics. Wellicht kunnen die mannen je helpen. Mogelijk kennen ze je vriend zelfs, dat maakt het misschien wel makkelijker.
 
Ik snap je situatie, maar het beste is toch echt dat hij hem er zelf uithaalt. Anders krijg je straks weer ruzie over dat ene deukje die "er eerder nog niet zat"...

Zorg dat je niet alleen thuis bent. Hoe meer getuigen, hoe minder zal hij durven uithalen.
 
En als je vraagt om de sleutels in de brieven bus te gooien zodat jij hem buiten kan zetten en dan afspreken waar jij de sleutels achterlaat (buurman/vrouw misschien) waar hij weer bij kan komen dan lost het zich wat makkelijker op.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die denkt dat hij daar juist gewelddadig van wordt?

Nee!
Het beste is inderdaad wat Martell zegt! Laat een vriend van hem dat ding komen ophalen.

Heb jij er niet "aangezeten", komt hij jouw huis niet in en is dat ding toch weg.
 
Ik zou een voorkeur hebben voor een duidelijke afspraak met de agressieve ex: "Ik wil die bromfiets zo snel mogelijk uit mijn garage, desnoods geef ik hem weg. Wanneer kom je hem halen?"
Dan heb je een datum en tijd, met enkele buurmannen of vriendjes van knokploeg.nl moet een escalatie toch wel te voorkomen zijn.

Kost je niet meer dan een krat bier en een vriendelijke glimlach.



Anders zou ik toch kiezen voor een officieel takelbedrijf, die zijn verzekerd tegen eventuele schade die het agressieve vriendje zou kunnen claimen als het gevolg van het transport. En voor een paar muntjes extra gooien ze dat rijdende bankstel zelfs bij hem voor de deur af.
 
Dank je wel voor alle reacties. Helaas heeft mijn ex-vriend geen vrienden, want hij lijdt aan narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ik ben het met jullie eens, dat ik er ook beter zelf niet mee bezig moet gaan, want dan krijg ik toch weer de schuld (zoals altijd). Met buren heb ik geen contact, dus waar haal ik sterke mannen vandaan? knokploeg.nl? Charmes heb ik wel, maar straks heb ik er nog een erger probleem voor terug... Ik ga er nog even over nadenken. In ieder geval is het wel theoretisch op te lossen en dat was mijn vraag. ;-)
P.S. Ik heb garage met harde ondergrond. Stenen tegels op vloer en de motor hoeft geen draai te maken, gaat dan rechtstreeks naar mijn garagepad. Twee openslaande deuren in garage. Tegenover de garage heb ik een parkeerplaats.
 
Laatst bewerkt:
Goldwingrijders zijn toch van die watjes?


Gewoon een tijd afspreken om 'm te laten ophalen en op dat moment iemand bij je hebben die NOG agressiever is dan een Goldwingrijder.

BMW rijders hebben standaard een waas voor de ogen dus dat is een stap te ver.
 
Beetje raar verhaal, maar kom, rare verhalen moeten er ook zijn.
Kan je niet gewoon een tijdstip afspreken en zorg gewoon dat op dat moment een aantal vrienden/vriendinnen/kennissen/familieleden thuis zijn? Wat gaat ie tegen 5 of 10 mensen beginnen?

Begrijp me niet verkeerd, maar voor hetzelfde geld is dit geen zielig vrouwtje, maar een wannabe goldwingstelert... Al weet ik niet waarom iemand aan goldwing wou willen stelen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan