Motor-Forum

Select Forum

Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Het kan altijd sneller!

Reg. datum:
12 dec. 2001
quote:
mick85 schreef op 25 september 2017 @ 18:12:
Netjes een mail terug ontvangen van carmo

**de flash procedure is als volgt. U stuurt ons uw ECU met gegevens van uw motorfiets met (het liefst) dyno-charts en of LM2 log bestanden. Wij lezen uw ecu uit en passen de software aan, daarna schrijven we de software terug naar uw ECU.**

Het beste is dus eerst de motor op de dyno te zetten en die gegevens op een USB stick te verzamelen.

Ritzen, kan jij dat ook een dyno-chart maken en een LM2 (a/f ratio) log bestand maken?

Het klinkt niet verkeerd opzich.

Dyno uitdraai kan ik natuurlijk maken, (dat kan iedereen met een dyno bank als het goed is) LM2 bestand maken dat kan ik niet, ze zullen zelf aan de hand van de grafiek een inschatting moeten maken wat en hoeveel er versteld moet worden, maar dat zullen ze wel niet doen..., dat is vrij lastig om goed te interpreteren.
Never argue with a fool, he takes you down to his level, and beats you with experience

gsx r 1000 k4

Reg. datum:
26 apr. 2010
quote:
mick85 schreef op 25 september 2017 @ 18:12:
Netjes een mail terug ontvangen van carmo

**de flash procedure is als volgt. U stuurt ons uw ECU met gegevens van uw motorfiets met (het liefst) dyno-charts en of LM2 log bestanden. Wij lezen uw ecu uit en passen de software aan, daarna schrijven we de software terug naar uw ECU.**

Het beste is dus eerst de motor op de dyno te zetten en die gegevens op een USB stick te verzamelen.

Ritzen, kan jij dat ook een dyno-chart maken en een LM2 (a/f ratio) log bestand maken?

Het klinkt niet verkeerd opzich.

Mensen let wel even goed op.
De meeste testbank uitdraaitjes etc is slechts WOT (wide open throttle).
Als jij je motor laat afstellen op een bank wil je/mag je ervan uit gaan dat deze geblokkeerd wordt afgesteld waardoor je ook de deellasten netjes kan meten.

Let dan ook op dat met deellast een motor vaak kijkt naar map sensoren en tps sensoren waardoor een piggyback er vaak helemaal een rommel van maakt want die kijken meestal alleen naar een tps.

Mensen willen doorgaans een rechte koppelkromme een vlakke af lijn en zoveel mogelijk vermogen in een wot run zien en dan wordt een tuner als goed beoordeelt. Als jij dan 90% van je ritjes nog in een bagger deellast map rijd wordt je niet heel gelukkig hoor.

Stem goed af en laat je goed informeren door een tuner wat deze doet en wat jij ervan gaat merken. Goed inlezen is in dit onderwerp helaas heel belangrijk.

Ga bijvoorbeeld is een middagje (ja zolang duurt dit echt) tunen met dwell time en voorontsteking. Als je hierna je AF waardes bekijkt ben je toch wel verrast hoeveel invloed dit naast injectie duur heeft.

Een motor goed afstellen voor een paar honderd euro is echt niet te doen.
Ecu bijstellen voor de meeste motor rijders met minimale modificaties is wel te doen.
Maar als je echt een op maat afstelling zoekt (denk aan na een setje nok assen oid) dan ga je echt een andere prijsklasse in.
riejusrad wijzigde dit bericht op dinsdag 26 september 2017 08:15 (7%)
srad 600 97 r1 00 gsxr 750 k5 gsxr 1000 k4 gsx 1100 ef srad 600 98 rsv mille r yzf 750 r gsxr 1000 k3

Reg. datum:
20 nov. 2004
Ik heb op mijn vorige motor een open luchtfilter, sportuitlaat en powercommander gehad en heb deze ook volledig laten afstellen op een testbank. Superfiets!

Nu heb ik een andere fiets en daarom mijn vraag:

Heeft iemand ervaring met de installatie van een sportuitlaat, open luchtfilter en powercommander ZONDER dat de powercommander is afgesteld op een testbank/dynobank o.i.d.?

Ik begrijp dat iedere motor anders is, zelfs iedere motor van hetzelfde type en bouwjaar enz. Maar toch wordt de powercommander geleverd met een map bedoeld voor het type motorfiets waarvoor besteld. Dus in grote lijnen zou dit kunnen kloppen.

Zet de afstelling op een testbank de spreekwoordelijke puntjes op de i en is er dus ook zonder afstelling al duidelijk verschil merkbaar, óf loopt de motor voor geen meter zonder afstelling op een bank?
Wolverine1 wijzigde dit bericht op woensdag 04 oktober 2017 21:52 (4%)
Kakasaki ER5 25kw bj 2001 (2003)
Kawasaki ZX-6R 25kw bj 1996 (2004)
Yamaha YZF R1 bj 1998 (2005)
Kawasaki Z750 bj 2005 (2006)
Honda CB1300 bj 2004 (2017)

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
Wolverine1 schreef op 04 oktober 2017 @ 21:03:
Ik heb op mijn vorige motor een open luchtfilter, sportuitlaat en powercommander gehad en heb deze ook volledig laten afstellen op een testbank. Superfiets!

Nu heb ik een andere fiets en daarom mijn vraag:

Heeft iemand ervaring met de installatie van een sportuitlaat, open luchtfilter en powercommander ZONDER dat de powercommander is afgesteld op een testbank/dynobank o.i.d.?

Ik begrijp dat iedere motor anders is, zelfs iedere motor van hetzelfde type en bouwjaar enz. Maar toch wordt de powercommander geleverd met een map bedoeld voor het type motorfiets waarvoor besteld. Dus in grote lijnen zou dit kunnen kloppen.

Zet de afstelling op een testbank de spreekwoordelijke puntjes op de i en is er dus ook zonder afstelling al duidelijk verschil merkbaar, óf loopt de motor voor geen meter zonder afstelling op een bank?

Heb toevallig mijn PC3 voorzien van een nieuwe mapping voor de open uitlaat zonder db killer en hij loopt perfect.Gisteren op het circuit uitgetest en :t

Nu ben ik een purist en ben wel van mening dat een testbank run altijd beter is.Dan weet je het A ook zeker en B dan haal je ook alles eruit.Mits je doet wat riejusrad adviseerde.

Volgens powercommander USA hoeft het niet.

Hold my beer and watch this..

Reg. datum:
27 jul. 2013
ik heb een pc3 usb liggen voor een R1 uit 2005 die te koop is.

er vragen zoveel mensen op hij ook op eerdere en latere modellen kan of op een fz1 etc..

is dat uberhaupt mogelijk of kan hij echt alleen op een r1 rn12?

groeten
Kawasaki EX 250F '89 / Honda CBR 600 F2 '91 / Yamaha YZF R1 '02 / Kawasaki ZXR400 '92 / Honda CB500 '92 / Yamaha R1 '05 / Suzuki Bandit 400cc '92 / Yamaha XT660X '06

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
Met het pc3 type nummer kijken op powercommander.com dan weet je het zo.

Hold my beer and watch this..

Reg. datum:
27 jul. 2013
quote:
WillemVonGrumble schreef op 11 oktober 2017 @ 18:19:
Met het pc3 type nummer kijken op powercommander.com dan weet je het zo.

top! dankjewel :}
Kawasaki EX 250F '89 / Honda CBR 600 F2 '91 / Yamaha YZF R1 '02 / Kawasaki ZXR400 '92 / Honda CB500 '92 / Yamaha R1 '05 / Suzuki Bandit 400cc '92 / Yamaha XT660X '06

Reg. datum:
04 mrt. 2005
hoi ,
weet iemand of een pc3 voor een gsxr1000 k7 ook past op een gsxr 1000 k5?

grt ziya
it's my duty to please that booty

jwt

Reg. datum:
04 aug. 2009
Volgens mij kan je dat opzoeken op de site van Power Commander aan de hand van het typenummer op de pc3
'04 CBR 600 RR | Think of the world as seen from space, from that distance it is calm, silent, at peace, one.

Reg. datum:
04 mrt. 2005
quote:
spookz0r schreef op 22 oktober 2017 @ 13:53:
Volgens mij kan je dat opzoeken op de site van Power Commander aan de hand van het typenummer op de pc3

nummers komen niet overeen maar ik weet dat de aansluitingen op de bobine's het zelfde zijn
it's my duty to please that booty

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.