Navigatie: Chinese meuk (Peaklife, Rage, Mappy, etc)

Ik heb een vraag over de peaklife.. heel basisch maar ik kom er niet uit. als je een navi-opdracht geeft in de vorm van een plaats opzoeken, doet hij dat niet zomaar.. je moet dan een specifiek punt uit zoeken(een supermarkt, bank of hotel) voordat je er heen wordt gestuurd. Je kan niet 'gewoon' naar die plaats gestuurd worden. Hiervoor /om dit te bereiken moet je 'zoeken op kaart'( als je dat kan vinden, lijkt zich steeds te verstoppen) en dan de plaats aanwijzen.
Zie ik iets over het hoofd??


Op zich is het heel logisch dat de navigatie een punt wil hebben. Het is immers een stom stuk electronica en moet derhalve een punt hebben om naartoe te navigeren. Het apparaat geeft de mogelijkheid van "zoeken op kaart" zelf aan als je de plaats van bestemming hebt ingetoetst. Het staat dan rechts onderaan.
 
Borisz weer dank.. ik ben er nog niet helemaal uit met 't ding.. vooral onderweg verlies ik wel eens de weg in submenu's etc..
Ik heb dat archiescamping er in gezet maar daar staat lang niet alles op.. vb. Roemenië geeft hij vrijwel geen enkele aan terwijl ze er wel zijn(markeer ze op de -papieren- kaart en heb worddocje in de voorbereiding met adressen etc)
Is er misschien een beter/aanvullend alternatief?
 
De Peaklife heeft WinCE5 en daar draait de TomTom-software (pda/WinMobile-versie) prima op zonder enige aanpassingen! TomTom heeft alleen niet de bochtige-route functie zoals iGo Motorcycle Edition.

Ik heb uiteindelijk de 5inch variant gekocht ter vervanging van een van de Peaklifes en mijn ervaring is dat dat formaat absoluut niet te groot is. Doordat er geen verhoogde rand om het scherm zit en de grootte van het scherm is het apparaat met handschoenen aan nu heel goed te bedienen. De Peaklife is natuurlijk het andere uiterste maar de 5inch heeft hier een duidelijk voordeel tegenover de 4,3inch.

Ik heb wat foto's gemaakt ter vergelijking van het scherm, de 5inch heeft een grotere kijkhoek, is helderder maar verkleurt ook sneller (richting wit/grijs, waarschijnlijk door sterkere verlichting?)
full

full
 
Laatst bewerkt:
Je kan de peaklife in de houder 'zekeren' (tegen diefstal of losschudden?)met een klein schroefje aan de achterkant.. het lijkt nog kleiner te zijn dan M2..
euh, ding ding is dus weg/foetsie..
Ijzerwarentoko heeft zo iets niet.. heeft iemand een tip waar ik zo iets kan vinden?
 
Ik ben op zoek naar een motornavigatie, die ik kan gebruiken om zelfgemaakte routes in Tyre te rijden en met de optie "kronkelroutes", zoals TomTom.

Ik zoek geen systeem, waarbij ik nog van alles moet downloaden, aanpassen of veranderen.
Dit omdat ik geen idee heb hoe dat allemaal moet.
Ik heb dit topic doorgelezen, maar er wordt met termen gegooid die voor mij totale abracadabra is.


Welke Chinese meuk motornavigatie voldoet aan mijn eisen?
Of moet ik maar gewoon een TomTom aanschaffen?
 
Ik ben op zoek naar een motornavigatie, die ik kan gebruiken om zelfgemaakte routes in Tyre te rijden en met de optie "kronkelroutes", zoals TomTom.

Ik zoek geen systeem, waarbij ik nog van alles moet downloaden, aanpassen of veranderen.
Dit omdat ik geen idee heb hoe dat allemaal moet.
Ik heb dit topic doorgelezen, maar er wordt met termen gegooid die voor mij totale abracadabra is.


Welke Chinese meuk motornavigatie voldoet aan mijn eisen?
Of moet ik maar gewoon een TomTom aanschaffen?

Tomtom kopen!
 
Heeft wellicht hier iemand nog interesse in een peaklife navigatie? Wij zijn overgestapt op een andere navigatie en daarom heb ik 2 stuks over, 1tje is compleet met alle accessoires, de ander enkel met de motor houder en 12V oplader. Prijs: €40 p.s.?
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen, ik ben net terug en gisteren- gelukkig toen pas, heeft de voeding van mijn peaklife (staat geen peaklife op het ding of op de verpakking, maar het is 'm meen ik wel, die met oranje randjes)het begeven..

Ik hoop dat je deze dingen los kan krijgen?
Komt dit vaker voor??
 
@sammie

De door jou getoonde foto is van een autovoeding. Dat is een goedkope voeding van auto 12v naar mini-usb. Bij veel nederlandse kabelleveranciers verkrijgbaar.
 
Dat bedoel ik juist, ik heb geen usb.. kan ik de stekker afknippen en de 'gewone'ronde steker vast solderen?
 
Ja, de voeding levert gewoon 5v. Je kunt de kabel aan een USB-stekker solderen en dan een "normale auto-voeding" gebruiken, of elke andere voeding die 5v á minimaal 1A levert (min 1A is mijn advies, minder kan wel maar met 1A heb je minder kans dat je GPS onderweg leeg loopt).
 
Hallo leden !

ik zit met een probleem wat betreft mijn navigatie, het gaat hier om een 3,5 inch GPS moto navigatie die op IGO8 draait van intercom-motor.nl

als ik een ROUTE van internet download en opsla als een .KLM bestand via TYRE staat hij keurig bij route laden en dan selecteer ik de route, echter als ik vanuit mijn woonplaats vertrek en ik volg de gps stuurt hij me naar het begin/eindpunt (zwart/wit geblokte vlag in het scherm is de volledige route te zien met GELE vlaggetjes in beeld, echter als ik op het punt ben aangekomen waar de gps me heen stuurt NADAT ik druk op route laden, dan word ik steeds maar weer naar DAT punt gestuurd.... wat doe ik fout ? heb geprobeerd de route te volgen (met de gele vlaggetjes) maar word steeds naar het eerste punt gestuurd... (diverse routes geprobeerd)
 
hij ziet het als een waypoint , niet als een route.
er moet een andere manier zijn om aan te geven dat het apparaat een route moet laden en gaan gebruiken.

Igo 8 Igo 8 handleiding

blz 43 denk ik
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie lepenszeur !

Ik heb het volgende net geprobeerd, een motorroute .kml bestand op ROUTES map gedkopieerd , gps opgestart , route staat er keurig op (naam gewijzigd) vervolgens route geladen , dan zie je dat de route word berekend vanaf mijn woonplaats (Bussum) Richting Valkenburg, dan heb ik een optie bij
Route opties en klik ik op: route bewerken, dan staat er bovenaan mijn huidige gps positie. die kan ik dus uitschakelen (GPS functie off) en vervolgens het adres van het eerste vlaggetje van de route ingevuld. daarna heb ik hem getest door de optie : Navigatie simuleren aan te vinken en hij loopt vanaf het aangegeven punt(valkenburg) tot aan de finish(ook valkenburg) Dus ik denk dat dit de oplossing is als ik mij niet vergis. dus wat er eigenlijk gedaan moet worden is dat je vanaf je woonadres richting het beginpunt van de ROUTE rijd en vanaf dat punt je GPS locatie uitschakelt en vervolgens je huidige locatie ingeeft als startpunt.. kan iemand mij dit bevestigen ? mvg niels
 
Bedankt voor je reactie lepenszeur !

Ik heb het volgende net geprobeerd, een motorroute .kml bestand op ROUTES map gedkopieerd , gps opgestart , route staat er keurig op (naam gewijzigd) vervolgens route geladen , dan zie je dat de route word berekend vanaf mijn woonplaats (Bussum) Richting Valkenburg, dan heb ik een optie bij
Route opties en klik ik op: route bewerken, dan staat er bovenaan mijn huidige gps positie. die kan ik dus uitschakelen (GPS functie off) en vervolgens het adres van het eerste vlaggetje van de route ingevuld. daarna heb ik hem getest door de optie : Navigatie simuleren aan te vinken en hij loopt vanaf het aangegeven punt(valkenburg) tot aan de finish(ook valkenburg) Dus ik denk dat dit de oplossing is als ik mij niet vergis. dus wat er eigenlijk gedaan moet worden is dat je vanaf je woonadres richting het beginpunt van de ROUTE rijd en vanaf dat punt je GPS locatie uitschakelt en vervolgens je huidige locatie ingeeft als startpunt.. kan iemand mij dit bevestigen ? mvg niels

Hahaha nee joh als het zo moeilijk was zou ik mijn navigatie gelijk weg doen! Kun je het bestand/route even delen? Ik denk namelijk dat daar de fout in zit!
 
maar meerdere routes getest ook met de auto en steeds hetzelfde probleem. ik heb hier niet veel verstand van helaas.. maar het zou toch heel simpel moeten zijn lijkt mij.
 
en hoor je bij een gedwonloade route vanaf het internet ook bij ieder geel vlaggetje een gesproken instructie moeten horen ? lijkt mij wel toch ?
full
 

Bedankt echter is dit niet wat ik bedoel.

Ik zou graag een door jou geconverteerde route naar kml krijgen. Of dat je even stap voor stap aangeeft wat je doet.

Zoals welk bestandsformaat download je? Hoe laat je tyre dit bestand openen.... Als track of route punten? Hoe sla je hem op enz enz enz.... Al met al is het handiger als je even je geconverteerde bestand deelt zodat ik die even kan bekijken of daar misschien iets fout mee is!

In welke map op het toestel sla je de route op overigens?
 
bedankt voor je hulp i.e.g alvast ;)

Ik download een route bestand vanaf routeyou.com

vervolgens download ik deze voor : Google earth is een kmz bestand)

open deze met tyre

vervolgens telkens 2 keuzes , importeren met routemarkeringen of routetracks (hier gaat het misschien fout ?)

ik kies voor routetracks

krijg bij de route 13416 routetracks

routepunt 1 (startpunt) geef ik aan als bestemming te bezoeken

vervolgens Opslaan ALS .kml bestand op bureaublad

dan kopieer ik de opgeslagen route naar mijn GPS

zet deze in het mapje ROUTE

en route word zichtbaar.

en vlaggetjes worden weergeven.

wat gaat er nu dan alsnog fout ?
 
bedankt voor je hulp i.e.g alvast ;)

Ik download een route bestand vanaf routeyou.com

vervolgens download ik deze voor : Google earth is een kmz bestand)

open deze met tyre

vervolgens telkens 2 keuzes , importeren met routemarkeringen of routetracks (hier gaat het misschien fout ?)

ik kies voor routetracks

krijg bij de route 13416 routetracks

routepunt 1 (startpunt) geef ik aan als bestemming te bezoeken

vervolgens Opslaan ALS .kml bestand op bureaublad

dan kopieer ik de opgeslagen route naar mijn GPS

zet deze in het mapje ROUTE

en route word zichtbaar.

en vlaggetjes worden weergeven.

wat gaat er nu dan alsnog fout ?


Euhmmm ja....

De manier zoals jij laad kost enorm veel tijd voor je navigatie om te laden aangezien je enorm veel route punten hebt bij een google earth bestand. Ook kan jouw navigatie geen tracks laden waar je dus zelf al dacht waar het mis zou gaan.

Als je het op deze manier doet zul je tegen wat minder problemen aan lopen en zou alles moeten werken.

Ik ben even wat met de door jou aangeleverde site aan het testen geweest maar krijg geen van de bestandsformaten fatsoenlijk werkend.

Even een tip: http://gpstracks.nl/ov-motor-nederland.php

Als je hier bestanden download maakt het niet uit welk bestandsformaat je kiest in het gedownloade zip bestand. Ik zou je aanraden om voor GPX te kiezen aangezien jouw systeem met het zelfde kaart materiaal werkt.

Als je vervolgens de volgende stappen doet zou het moeten werken.

1. Open het gpx bestand in de zip map met tyre
2. kies "route markeringen" bij het importeren in tyre.
3. controleer je route eventueel.
4. Sla hem op als kml op je toestel zoals je al deed.
5. Ga rijden en wees blij.....

Ik ga nog wel even de bestandsformaten die op de site staan die jij aanleverde proberen aan de praat te krijgen. Ik heb nu helaas net even te weinig tijd om dit te testen, dus kom er later op terug!
 
Terug
Bovenaan Onderaan