Navigatie: Chinese meuk (Peaklife, Rage, Mappy, etc)

Opzich kan ik trouwens best leven met een houder zonder voeding bedenk ik me net, heb gewoon een usb hub aangekegd in mn voorkuip. Levertijd is echter wel een issue want ik vertrek over 2 week. De houder van 4 tientjes kwam ik ookal tegen, maar zoals werd gezegd vind ik die kosten niet in verhouding tot aanschaf van een complete navi set.

@martell, heb je iets meer info? Of even via pb?
 
Hoe lang doen jullie units erover om een GPS lock te krijgen?
De mijne doet er vaak meer dan een half uur over, niet echt handig dus..


Heeft misschien iemand de laatste firmware voor een Extensa SE?
 
Mijn peaklife doet er een paar minuten over, het hangt er wel vanaf of ik 'm aanzet op, of vlakbij, de plek waar ik 'm uit heb gezet of dat ik 'm aanzet in een andere plaats.

Ik heb in 2012 twee 3.5inch "peaklife" gpsen gekocht. Inmiddels is 1 daarvan overleden en ben ik dus op zoek naar een nieuwe.
Aangezien hij langer mee is gegaan dan verwacht probeer ik ook een beetje rekening te houden met software die mogelijk uit zou kunnen komen, en de eisen daarvan.

- De Extense SE/Excelvan uit Duitsland die in het iGO motoreditie topic meerdere malen gelinkt is, is interessant maar ik gok dat die 128MB RAM heeft en met oog op de toekomst lijkt 256MB me niet verkeerd.
- Van de Rage/FodSports is wel een 256MB versie maar het scherm lijkt een stuk minder in de foto's die eerder zijn gepost (van een oudere versie?).
- De Mekago heeft ook 256MB en een contrastrijk scherm, wat me niet verkeerd lijkt maar de reacties hier waren anders.
- De 5 inch FodSports met een hogere resolutie en 256MB RAM, maar een IPX5-rating waar de andere allemaal IPX7 hebben.

Uiteindelijk is het scherm het belangrijkst, software is er uiteindelijk voor allemaal en ze hebben allemaal dezelfde processor.
Heeft iemand iets nuttigs te zeggen hierover?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor de nieuwe Excelvan/Extensa SE gaan. Deze heeft echt veruit het beste scherm.

Net daarachter komt wat mij betreft de Mekago. Een erg mooi en degelijk toestel.
 
Vraagje....
Ik heb vandaag mijn ExcelVan aangekregen. Ik wou de becker software er op zetten, dus de becker software naar het toestel ge-kopieerd. Als ik nu mijn nav path wil instellen staat daar geen .exe file bij? Ienad soms een ideetje?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje....
Ik heb vandaag mijn ExcelVan aangekregen. Ik wou de becker software er op zetten, dus de becker software naar het toestel ge-kopieerd. Als ik nu mijn nav path wil instellen staat daar geen .exe file bij? Ienad soms een ideetje?


"Navigator" moet je hebben
 
Je moet even dubbelklikken op de map "Becker" dan kom je bij het bestand "navigator.exe".

De truuk zit hem in het dubbel aanklikken van de map op de Excelvan.
 
Mijn peaklife doet er een paar minuten over, het hangt er wel vanaf of ik 'm aanzet op, of vlakbij, de plek waar ik 'm uit heb gezet of dat ik 'm aanzet in een andere plaats.

Die van mij doet er ook een paar minuten over. Maar goed, voor een navi van 125,- doet 'ie het al vijf jaar goed. Daar kan menig dure Garmin nog iets van leren.

- De Mekago heeft ook 256MB en een contrastrijk scherm, wat me niet verkeerd lijkt maar de reacties hier waren anders.

Uiteindelijk is het scherm het belangrijkst, software is er uiteindelijk voor allemaal en ze hebben allemaal dezelfde processor.
Heeft iemand iets nuttigs te zeggen hierover?

Ik heb inmiddels de Mekago erbij aangeschaft (via een mede-forum lid) en ben er erg enthousiast over. Het scherm is uitzonderlijk goed. Helder en contrastrijk beeld (ook tijdens het rijden zon en met gebruik van een zonneklep). Bovendien heeft de navi een razendsnelle fix en werkt deze soepel.
 
Met de Gorider Extensa heb ik het probleem dat de elektrische verbinding met de houder verbroken wordt onder het rijden. Hierdoor krijg je telkens de melding in beeld dat de verbinding verbroken is, na een tijdje accuspanning laag etc. Op deze manier is er slecht mee te rijden omdat deze meldingen tegen het einde bijna continue in beeld komen.

Nu heb ik de contacten op de gorider al een keer opgesoldeerd. Dit ging enige tijd goed, alleen soldeer is zacht dus de connectoren uit de houder hebben weer putjes gemaakt in de soldeer. Ik ben dus weer terug bij af...

Hebben jullie ook deze ervaring, en eventueel een andere oplossing?
 
Zijn er al ervaringen met de Chinese 5-inch navigators? Bv. Fodsports 5.0 inch Motorcycle GPS Navigation 256MB 8GB Touch Screen Bluetooth GPS Navigator Waterproof IPX5 Free Maps-in Motorcycle GPS from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
Groter is altijd beter volgens m'n vrouw, dus een groter scherm is welkom. Maar het moet wel goed afleesbaar zijn in de buitenlucht...

Andere vraag: Ik heb een recente Chinese 7-inch navigator voor in de auto, met ook Windows CE6. Ik wil Garmin MobileXT draaien, naast Igo. Daarvoor wil ik het menu aanpassen, maar ik kom niet verder dan de keuze voor óf Igo óf Garmin.
Heeft iemand ervaring met het wijzigen van de menu's van dit soort apparaten? Of een goede link waar ik me kan inlezen?
 
Ik heb een 5" klaarliggen voor gebruik, alleen moet ik de voeding nog regelen. Oftewel, mijn motor rijdt nog niet ;-) Wanneer ik iets meer weet zal ik e.e.a. kort beschrijven. De Motorversie heb ik al wel werkend gekregen na wat hulp! Ben nog wel benieuwd waar iedereen de Becker software vandaan haalt en of dit beter werkt dan Igo (ik ben nog de ouder TTR gewend), maar dat is iets voor latere zorg.
 
Andere vraag: Ik heb een recente Chinese 7-inch navigator voor in de auto, met ook Windows CE6. Ik wil Garmin MobileXT draaien, naast Igo. Daarvoor wil ik het menu aanpassen, maar ik kom niet verder dan de keuze voor óf Igo óf Garmin.
Heeft iemand ervaring met het wijzigen van de menu's van dit soort apparaten? Of een goede link waar ik me kan inlezen?
Ik denk dat je het menu niet kan aanpassen qua inrichting, dit menu heet een 'shell' in Windows-termen. Wat je kunt doen is een andere shell downloaden en die automatisch laten starten nadat hij is opgestart, dan krijg je dus boot -> standaardshell -> eigenshell. Er zijn veel shells gemaakt voor verschillende apparaten, het enige waar je op moet letten als het alleen een menu is, is de resolutie.
 
Weet iemand van jullie toevallig ook of je ook ergens houders kunt kopen voor tomtom navigatie systemen? Ik heb pas een ducati 1098 gekocht en zoek een houder voor een tomtom rider 5. Via een Nederlandse shop betaal je 150-175 euro voor alleen de houder. Ik vindt geen directe imitatie hiervoor.

Kan iemand van jullie mij wellicht verder helpen?
 
Ah een ram mount dus... ja zijn meerdere mogelijkheden moet je zelf even kijken wat het mooiste is.

Google maar ram mount 1098.. de link die jij stuur is wel de mooist oplossing denk ik
 
Ah een ram mount dus... ja zijn meerdere mogelijkheden moet je zelf even kijken wat het mooiste is.

Google maar ram mount 1098.. de link die jij stuur is wel de mooist oplossing denk ik


Ok thanks, dan weet ik in ieder geval al waar ik op moet zoeken.
 
Ik denk dat je het menu niet kan aanpassen qua inrichting, dit menu heet een 'shell' in Windows-termen. Wat je kunt doen is een andere shell downloaden en die automatisch laten starten nadat hij is opgestart, dan krijg je dus boot -> standaardshell -> eigenshell. Er zijn veel shells gemaakt voor verschillende apparaten, het enige waar je op moet letten als het alleen een menu is, is de resolutie.
Ik was er al bang voor. Ik heb wat zaken aangepast in de windows configuratie, en na elke reboot zijn ze weer weg.

In de shell kan ik een navigatietoepassing kiezen, en die kan automatisch opstarten. In plaats van de navi kan ik misschien mijn eigen shell opstarten. Ik zal eens op zoek naar een eigen shell voor 800x480. Volgens mij is dat ook de resolutie van de 5-inch toestellen.
 
Ik heb een vraag over de peaklife.. heel basisch maar ik kom er niet uit. als je een navi-opdracht geeft in de vorm van een plaats opzoeken, doet hij dat niet zomaar.. je moet dan een specifiek punt uit zoeken(een supermarkt, bank of hotel) voordat je er heen wordt gestuurd. Je kan niet 'gewoon' naar die plaats gestuurd worden. Hiervoor /om dit te bereiken moet je 'zoeken op kaart'( als je dat kan vinden, lijkt zich steeds te verstoppen) en dan de plaats aanwijzen.
Zie ik iets over het hoofd??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan