Motor-Forum

Select Forum

Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Reg. datum:
15 sep. 2008
weet iemand een goede oplossing voor een windscherm die er ook nog beetje stoer uitziet of makkelijk er af te halen is ?
planning is namelijk op met kameraad volgend voorjaar serieus eind weg te gaan , echter eerste stuk wil hij heel graag eerst snelweg pakken en omdat hij op een goldwing rijdt zal hij niet zoveel last van rijwind hebben als ik .
zat zelf aan zo'n batwing te denken maar geen idee of dat beetje staat op die motor van mij
IMG-20160425-WA0015.jpg

Triumph speedtriple 1050

Reg. datum:
09 jun. 2009
Kop in de wind en gaan ;-) scherm zal nooit Mooi staan op zo'n motor
Loud Fast Rules.....

Reg. datum:
15 sep. 2008
quote:
G-jo schreef op 04 oktober 2016 @ 09:14:
Kop in de wind en gaan ;-) scherm zal nooit Mooi staan op zo'n motor

klopt ,maar soms is dat wel lekker hoor vooral als je paar uur door knallen wilt

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
zenabi schreef op 04 oktober 2016 @ 10:43:

[...]

klopt ,maar soms is dat wel lekker hoor vooral als je paar uur door knallen wilt

Gewoon doen.
Dan maar ff net wat minder mooi.

Je kunt het er weer afhalen als je weer thuis bent.

Triumph speedtriple 1050

Reg. datum:
09 jun. 2009
Gelijk heb je hoor...maar ben benieuwd wat er makkelijk op kan.
Loud Fast Rules.....

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
G-jo schreef op 04 oktober 2016 @ 12:27:
Gelijk heb je hoor...maar ben benieuwd wat er makkelijk op kan.

Geen idee of er quick lock dingen zijn.
Voor Harleys wel, maar daar is elk wissewasje voor te krijgen...

Universele zijn doorgaans niet te ingewikkeld. Vier bouten aan de motor.

Reg. datum:
15 sep. 2008
vindt die Batwings nog wel wat hebben maar dan zit ik oa. ook met de koplampen.
heb al wel eens zonder gedaan ,maar ben gebroken als we aankomen haha

Triumph speedtriple 1050

Reg. datum:
09 jun. 2009
En zo'n kwart batwing dan? Of een halve...je ziet wel eens customs met zo'n ding
Loud Fast Rules.....

Reg. datum:
15 sep. 2008
quote:
G-jo schreef op 04 oktober 2016 @ 13:10:
En zo'n kwart batwing dan? Of een halve...je ziet wel eens customs met zo'n ding

die bedoel ik ook , maar al ff gegoogeld (hoe je dat ook maar schrijft) maar is geen porum op veel modellen

Triumph speedtriple 1050

Reg. datum:
09 jun. 2009
Ik ben weer aan het plannen voor een nieuwe vt600 chop. ..nu gaat het waarschijnlijk een hardtail worden met misschien een 200 band & ik nog aan het uitzoeken of een harley tank met cat eye dash goed op het frame past...dus degene met de 2 tank helften
Loud Fast Rules.....

Reg. datum:
21 mei. 2016
Iemand een idee welk onderhoud mijn VT700 nodig heeft? Het probleem is dat hij af en toe niet vooruit te branden is. Ik rijd dan gewoon wat binnendoor, 80/90/100 km/u en vervolgens bokt ie, moet dan volgas geven om überhaupt de snelheid vast te kunnen houden en als ik bij de rotonde of stoplicht even stilsta, draait de motor 6/700 toeren. Uiteindelijk pakt de motor weer op en gaat ie ervandoor alsof de duivel me op de hielen zit. Zoals het hoort, hahaha.

Bougies, ontsteking, benzinefilter, waar moet ik het zoeken zonder maar lukraak van alles te laten vervangen?
[img]http://badges.fuelly.com/images/smallsig-metric2/551123.png[/img]

#bearacer

Reg. datum:
22 mrt. 2002
Hoi, ik ben een VT1100c aan het opknappen, en vroeg me af of iemand mij kan vertellen waar de startmotor zit. Of een link naar een duidelijk werkplaatshandboek. :)
#bearacer

Triumph speedtriple 1050

Reg. datum:
09 jun. 2009
Weet iemandde maximale breedte qua band past op de originele vt600 velg...ik wil graag voor het project een 200 of 230 band....
Loud Fast Rules.....

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
G-jo schreef op 12 oktober 2016 @ 10:54:
Weet iemandde maximale breedte qua band past op de originele vt600 velg...ik wil graag voor het project een 200 of 230 band....

er is wel veel op te krijgen, met wat wringen.

Maar t gaat er om wat in de brug past. En hoe die band er dan uit gaat zien. Gaat natuurlijk enorm bol staan.

Standaard is 170/80-15

1 maatje groter kan doorgaans wel, zonder straf. 2 lukt soms ook nog wel. Wil je verder, dan is het vaak een andere velg.

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
willem169 schreef op 09 oktober 2016 @ 22:46:
Hoi, ik ben een VT1100c aan het opknappen, en vroeg me af of iemand mij kan vertellen waar de startmotor zit. Of een link naar een duidelijk werkplaatshandboek. :)

ff zoeken via google.

Triumph speedtriple 1050

Reg. datum:
09 jun. 2009
quote:
Martell schreef op 12 oktober 2016 @ 14:34:

[...]

er is wel veel op te krijgen, met wat wringen.

Maar t gaat er om wat in de brug past. En hoe die band er dan uit gaat zien. Gaat natuurlijk enorm bol staan.

Standaard is 170/80-15

1 maatje groter kan doorgaans wel, zonder straf. 2 lukt soms ook nog wel. Wil je verder, dan is het vaak een andere velg.

Jaa zoiets had ik al gedacht...geloof vanaf 200 dat je de brug moet gaan verbreden...
Loud Fast Rules.....

als het maar honda is

Reg. datum:
28 jan. 2014
quote:
Miglowie schreef op 09 oktober 2016 @ 20:21:
Iemand een idee welk onderhoud mijn VT700 nodig heeft? Het probleem is dat hij af en toe niet vooruit te branden is. Ik rijd dan gewoon wat binnendoor, 80/90/100 km/u en vervolgens bokt ie, moet dan volgas geven om überhaupt de snelheid vast te kunnen houden en als ik bij de rotonde of stoplicht even stilsta, draait de motor 6/700 toeren. Uiteindelijk pakt de motor weer op en gaat ie ervandoor alsof de duivel me op de hielen zit. Zoals het hoort, hahaha.

Bougies, ontsteking, benzinefilter, waar moet ik het zoeken zonder maar lukraak van alles te laten vervangen?

Ik zou de carbs maar eens laten synchroon zetten.dat zal alles schelen.Een dikke 2 cilinder met 2 carbs is hier heel gevoelig voor.
Harley doet het met 1 carb ,anders word het te moeilijk voor die yanken
HANDIG GEWORDEN DOOR VEEL STOM TE DOEN

Triumph speedtriple 1050

Reg. datum:
09 jun. 2009
Heb je ooit van de xr 750 gehoord ;-) I Said enough
Loud Fast Rules.....

Reg. datum:
21 mei. 2016
quote:
mielko schreef op 12 oktober 2016 @ 19:53:

[...]

Ik zou de carbs maar eens laten synchroon zetten.dat zal alles schelen.Een dikke 2 cilinder met 2 carbs is hier heel gevoelig voor.
Harley doet het met 1 carb ,anders word het te moeilijk voor die yanken

De carbs zijn afgesteld, brandstoffilter vervangen en bougies vervangen. Het rijdt weer super nu. Had er bij een teststoplichtsprintje ineens 7000 toeren opstaan (na warmrijden uiteraard), dat was eerder met veel pijn en moeite, waardoor ik bij max 5500/6000 al geschakeld had. Dank?
[img]http://badges.fuelly.com/images/smallsig-metric2/551123.png[/img]

Bobbertje en bobber 2.0

Reg. datum:
13 jun. 2009
quote:
G-jo schreef op 12 oktober 2016 @ 19:27:

[...]

Jaa zoiets had ik al gedacht...geloof vanaf 200 dat je de brug moet gaan verbreden...

Ik heb zelf een 200 band ongestraft op mijn vt600 gezet. Ik heb toen wel een kleiner tandwiel gemonteerd, maar dat was meer omdat ik geen nieuwe ketting wilde monteren ( ik kwam lengte in de ketting tekort). Achterbrug heb ik standaard gehouden en het past als een koning!
Qua rijden voel ik geen verschil, maar staat wel een stuk dikker!
Zo moeilijk om je te vergissen....

Triumph speedtriple 1050

Reg. datum:
09 jun. 2009
quote:
patrick254 schreef op 10 november 2016 @ 19:28:

[...]

Ik heb zelf een 200 band ongestraft op mijn vt600 gezet. Ik heb toen wel een kleiner tandwiel gemonteerd, maar dat was meer omdat ik geen nieuwe ketting wilde monteren ( ik kwam lengte in de ketting tekort). Achterbrug heb ik standaard gehouden en het past als een koning!
Qua rijden voel ik geen verschil, maar staat wel een stuk dikker!

Heb je plaatjes van voor en na het monteren?
Ben wel benieuwd!
Loud Fast Rules.....

Mea culpa

Reg. datum:
18 okt. 2011
Hey! Ik heb 'n vraagje!

Ben dus op zoek gegaan naar 'n choppertje voor woon werk verkeer.. Uitgekomen op de Honda vt... Nu is de keuzen de 500 of de 600.

Maar volgens internet heeft de 500: een 6 bak, net iets meer pk en is 'n stuk lichter. De 600 dus een 4 bak en minder pk (ondanks dat deze motor nieuwer is?) verbruik lijkt wel het zelfde.

Klopt dit? Nog wat aan te raden en is de 500 net wel of niet geschikt voor a2?

Baggeraar

Reg. datum:
02 apr. 2013
quote:
Enric0 schreef op 18 december 2016 @ 12:19:
Hey! Ik heb 'n vraagje!

Ben dus op zoek gegaan naar 'n choppertje voor woon werk verkeer.. Uitgekomen op de Honda vt... Nu is de keuzen de 500 of de 600.

Maar volgens internet heeft de 500: een 6 bak, net iets meer pk en is 'n stuk lichter. De 600 dus een 4 bak en minder pk (ondanks dat deze motor nieuwer is?) verbruik lijkt wel het zelfde.

Klopt dit? Nog wat aan te raden en is de 500 net wel of niet geschikt voor a2?

Heb hier een 500 in de garage staan. Ding wil best vooruit en idd 6 bak en cardan (heerlijk!)
Ik rij zo'n 1:23 gemiddeld. Voor de rest merk je wel heel erg dat het een kleine motor is. Ik met mijn 1.85 zit vaak in de knoop met m'n benen als ik moet schakelen en heb de meeste tijd m'n voeten op de highway steps. Een forward control is wel aan te raden eigenlijk. Of die A2 geschikt is weet ik niet, gelukkig nooit wat mee te doen gehad :)
Ductape 2 the rescue

Mea culpa

Reg. datum:
18 okt. 2011
quote:
Gummiebeer schreef op 18 december 2016 @ 13:21:

[...]

Heb hier een 500 in de garage staan. Ding wil best vooruit en idd 6 bak en cardan (heerlijk!)
Ik rij zo'n 1:23 gemiddeld. Voor de rest merk je wel heel erg dat het een kleine motor is. Ik met mijn 1.85 zit vaak in de knoop met m'n benen als ik moet schakelen en heb de meeste tijd m'n voeten op de highway steps. Een forward control is wel aan te raden eigenlijk. Of die A2 geschikt is weet ik niet, gelukkig nooit wat mee te doen gehad :)

Als ik vragen mag, hoeveel kw staat Die op de papieren?

En dat is ook wel belangrijk ik ben bijna even lang (187).dus daar zal ik naar kijken... Misschien kan ik ook daar wel iets mee spelen want ik wil d'r graag een solo seat op zetten!

En 1 op 23 is zuiniger als mijn xt600.. Mijn huidige motor

Baggeraar

Reg. datum:
02 apr. 2013
quote:
Enric0 schreef op 18 december 2016 @ 17:08:

[...]

Als ik vragen mag, hoeveel kw staat Die op de papieren?

En dat is ook wel belangrijk ik ben bijna even lang (187).dus daar zal ik naar kijken... Misschien kan ik ook daar wel iets mee spelen want ik wil d'r graag een solo seat op zetten!

En 1 op 23 is zuiniger als mijn xt600.. Mijn huidige motor

Volgens deze site zou die 35.4 kw hebben. Nog steeds geen idee of dat A2 waardig is want daar heb ik geen kaas van gegeten. :+
Ductape 2 the rescue

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.