Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Hier ook lekker bezig met mij VT.
Bekabeling ben ik nu aan het aanpassen, oftewel afknippen. haha

kB__6xfh2kwbaGiqebH0aWmBty8EgIx7DiQvXGpVRD4=w1175-h881-no
 
Uit interesse, wie heeft er ervaring met ..... Customs? Bouwen geregeld shadows om.
 
Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je dat laatste? Qua karakter of veiligheid. qua karakter kan ik inkomen, o.a vandaar mijn verkoop

Je kunt er wel hele leuke motoren van maken iig :P
 
Qua alles eigenlijk :P

Zomaar wat dingen:
- geen stabilisator tussen de voorvorkpoten (gevolg >> je slaat spontaan linksaf als je remt)
- het is een hardtail, alleen wel handig dat je de rijhoogte controleert voor je de boel in elkaar bakt (gevolg >> bij een minimale bocht op bijv een rotonde, frame/standaard bevestiging goed aan de grond)
- het is een hardtail, alleen wel handig dat je de boel RECHT vastbakt (gevolg >> achterwiel staat compleet scheef, horizontaal en verticaal)
- accubak van staal met een sleuf eruit om de ketting ruimte te geven (handig dat de accu daarin staat op 6mm van de ketting, las hem dan op zijn minst gewoon dicht)
- accu in een stalen accubak, geen probleem maar met een + kabel waar 15mm de mantel van weg is en op 1 mm van de zijkant van de bak hangt…. kortsluiting gegarandeerd.
- ''custom'' uitlaten, oftewel met een snerker de originele dempers eraf gehakt
- nieuwe achterband! Yay! maar leg hem er dan wel goed om ZONDER hoogteslag van 4cm (ff serieus)
- laswerk aan oa de hardtail, nja laten we het daar maar niet over hebben

And so on…

Ik wil niemand maar dan ook echt niemand zwartmaken maar begrijp niet zo goed waarom er bedrijfsmatig zulke projecten verkocht worden.
 
Qua alles eigenlijk :P

Zomaar wat dingen:
- geen stabilisator tussen de voorvorkpoten (gevolg >> je slaat spontaan linksaf als je remt)
- het is een hardtail, alleen wel handig dat je de rijhoogte controleert voor je de boel in elkaar bakt (gevolg >> bij een minimale bocht op bijv een rotonde, frame/standaard bevestiging goed aan de grond)
- het is een hardtail, alleen wel handig dat je de boel RECHT vastbakt (gevolg >> achterwiel staat compleet scheef, horizontaal en verticaal)
- accubak van staal met een sleuf eruit om de ketting ruimte te geven (handig dat de accu daarin staat op 6mm van de ketting, las hem dan op zijn minst gewoon dicht)
- accu in een stalen accubak, geen probleem maar met een + kabel waar 15mm de mantel van weg is en op 1 mm van de zijkant van de bak hangt…. kortsluiting gegarandeerd.
- ''custom'' uitlaten, oftewel met een snerker de originele dempers eraf gehakt
- nieuwe achterband! Yay! maar leg hem er dan wel goed om ZONDER hoogteslag van 4cm (ff serieus)
- laswerk aan oa de hardtail, nja laten we het daar maar niet over hebben

And so on…

Ik wil niemand maar dan ook echt niemand zwartmaken maar begrijp niet zo goed waarom er bedrijfsmatig zulke projecten verkocht worden.
Dat is gewoon troep.
 
In mijn ogen ben je gewoon een lul dat je zoiets voor een niet nader te noemen bedrag van eigenaar laat verwisselen naar een nieuwe eigenaar die niet (technisch) thuis is in motorfietsen.

Heb hem nu hier staan met de vraag hem deels aan te passen en ''alles even te checken''. Ben serieus blij voor de eigenaar dat hij hier staat maar serieus verbaasd wat ik allemaal voor troep tegenkom. Man man man man man :P

Bouw je nou iets met de zogenoemde franse slag, ok. Maar zorg dan op zijn minst dat het degelijk en alles boven alles VEILIG in elkaar zit. Dit is echt om te huilen.

Tipje van de sluier om een idee te geven..

11742705_875402925840985_8072214401590406360_n.jpg


Hier zaten dus de zadelveren op en daarop het zadel. Toen wij een jaar of 12 waren en druk onze puchjes aan het tjoenuh waren bakte wij al wat degelijkers in elkaar met een afgekeurd las elektrode apparaatje van de vuilstort.
10981850_873281659386445_7944205823932488750_n.jpg


Ik heb de naam van het bedrijf even uit de eerdere post gehaald. Zat ook al even te denken om dit nou wel online te gooien eerlijk gezegd aangezien ik niet de eigenaar ben van de motor en ik ze op een later moment zelf wil contacten met wat ik ben tegengekomen.

Wat mij gewoon tegenstaat is het volgende. Vooropgesteld dat ik 100% geen pro ben en het puur voor de hobby doe. Maar er zijn een aantal goede custom bouwers in Nederland die het ook voor de kost doen, en ja daar leg je ook wat neer. Door bepaalde programma's op tv denken tegenwoordig de eerste en de beste hipsters het zelf wel te kunnen en vergallen zo de markt lijkt het. Voor 100 euro een gare CB kopen, onder het genot van wat wazige muziek lekker met de slijptol aan de gang om vervolgens creatief alles matzwart te blaffen en het met een aantal door een kunstacedemie-mattie-fotograaf gemaakte foto's met creabea filters hem voor 6750 te verkopen op Marktplaats.

Je hebt geld verdienen en geld verdienen.
 
~
Wat mij gewoon tegenstaat is het volgende. Vooropgesteld dat ik 100% geen pro ben en het puur voor de hobby doe. Maar er zijn een aantal goede custom bouwers in Nederland die het ook voor de kost doen, en ja daar leg je ook wat neer. Door bepaalde programma's op tv denken tegenwoordig de eerste en de beste hipsters het zelf wel te kunnen en vergallen zo de markt lijkt het. Voor 100 euro een gare CB kopen, onder het genot van wat wazige muziek lekker met de slijptol aan de gang om vervolgens creatief alles matzwart te blaffen en het met een aantal door een kunstacedemie-mattie-fotograaf gemaakte foto's met creabea filters hem voor 6750 te verkopen op Marktplaats.

Je hebt geld verdienen en geld verdienen.


Amen to that. :Y
 
In mijn ogen ben je gewoon een lul dat je zoiets voor een niet nader te noemen bedrag van eigenaar laat verwisselen naar een nieuwe eigenaar die niet (technisch) thuis is in motorfietsen.

Heb hem nu hier staan met de vraag hem deels aan te passen en ''alles even te checken''. Ben serieus blij voor de eigenaar dat hij hier staat maar serieus verbaasd wat ik allemaal voor troep tegenkom. Man man man man man :P

Bouw je nou iets met de zogenoemde franse slag, ok. Maar zorg dan op zijn minst dat het degelijk en alles boven alles VEILIG in elkaar zit. Dit is echt om te huilen.

Tipje van de sluier om een idee te geven..

[afbeelding]

Hier zaten dus de zadelveren op en daarop het zadel. Toen wij een jaar of 12 waren en druk onze puchjes aan het tjoenuh waren bakte wij al wat degelijkers in elkaar met een afgekeurd las elektrode apparaatje van de vuilstort.
[afbeelding]

Ik heb de naam van het bedrijf even uit de eerdere post gehaald. Zat ook al even te denken om dit nou wel online te gooien eerlijk gezegd aangezien ik niet de eigenaar ben van de motor en ik ze op een later moment zelf wil contacten met wat ik ben tegengekomen.

Wat mij gewoon tegenstaat is het volgende. Vooropgesteld dat ik 100% geen pro ben en het puur voor de hobby doe. Maar er zijn een aantal goede custom bouwers in Nederland die het ook voor de kost doen, en ja daar leg je ook wat neer. Door bepaalde programma's op tv denken tegenwoordig de eerste en de beste hipsters het zelf wel te kunnen en vergallen zo de markt lijkt het. Voor 100 euro een gare CB kopen, onder het genot van wat wazige muziek lekker met de slijptol aan de gang om vervolgens creatief alles matzwart te blaffen en het met een aantal door een kunstacedemie-mattie-fotograaf gemaakte foto's met creabea filters hem voor 6750 te verkopen op Marktplaats.

Je hebt geld verdienen en geld verdienen.
Ik heb hun site even bekeken, en het is zoals jij zegt.
Ze zitten in een pand van een groot bedrijf. Onderhuur, of 'mogen een stukkie' gebruiken.
Er staat WD40 op de werkbank :X
Ze hebben een werknemer voor 'sales' :')
Site ziet er gelikt uit, daar zijn ze dan wel weer goed in.
Gemaakte design zijn aardig, maar dat is het dan ook. Nergens detailopnames, en nu snap ik waarom :)

Overigens doet de site in jouw onderschrift het niet.
 
Ik bedoel maar :)


Btw niet werkende website, klopt :) Toen ik mn account hier aanmaakte was hij nog online ivm actief racen toen. Denk van de winter weer online zetten als ik de eerste meters gereden heb met mn dragbike.
 
Ik bedoel maar :)


Btw niet werkende website, klopt :) Toen ik mn account hier aanmaakte was hij nog online ivm actief racen toen. Denk van de winter weer online zetten als ik de eerste meters gereden heb met mn dragbike.
Ik heb al zal vlx-jes gezien, voor een habbekrats gekocht, verbouwd tot 'bobber', in de hoop er 1000 euro op te verdienen.

Lopen voor geen meter, allerlei rare fratsen er op en er aan, klopt geen bal van.

Thuis-bouwertjes die denken dat ze goud maken.

Zonder van de motortjes.
 
Sinds kort heb ik wat problemen met de snelheidsmeter van mijn 750 ace uit 1997.

Toen ik een tijdje terug naar werk reed viel het mij op dat de snelheidsmeter en tripmeter het niet meer deden. Thuis heb ik naar de kabel en aansluiting gekeken, en het bleek dat dit onderdeeltje versleten was waardoor het pinnetje van de snelheidssensor niet meer aangedreven werd bij het draaien van de voorwiel. [afbeelding]

Ik heb deze vervangen met een nieuwe en het pinnetje draait weer wanneer het wiel draait. Hiermee dacht ik dat het probleem opgelost zou zijn. Vandaag heb ik een testrit gemaakt en de snelheidsmeter wil niet harder dan 30 km/u. Ook fluctueert deze behoorlijk tussen de 30 en 0 bij een constante snelheid. Het gaat om deze 'gearbox' [afbeelding].

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is.
slag in de kabel/snelheidsmeter die een opneuker heeft gehad.
 
Iemand met een vt1100 c3 die op zoek is naar een andere uitlaat? Ik heb nog mooie chromen slashcut uitlaten van highway hawk liggen. Volgens mij passen ze ook onder een c2, maar dat weet ik niet zeker.
 
Het vordert al aardig nu!

11059564_886290138085597_4906147261840060737_n.jpg


Eerst alle (zo veel mogelijk als mogelijk is) shitzooi van NC ''customs'' opgelost. Wat een fucking d r a m a!
Toen verder gaan verbouwen.

Voor het mooie zou het zadel er echt af moeten aangezien hun logo daar nog instaat.
 
Ik zat toevallig eens op het forum naar informatie te zoeken over de vt600 aangezien ik laatst een bobber heb gekocht.

Nu zie ik hierboven een voorbeeld hoe het niet moet. Niet echt professioneel gebouwd!

Ik wou alleen even zeggen dat ik dus ook zaken heb gedaan met bovengenoemde custom bouwers. Echter helemaal geen last van genoemde mankementen.
Ik vond juist bepaalde "dingen" verrassend netjes opgelost, m.a.w. ik had erger verwacht (lees: ik had het e.e.a. ingecalculeerd) voor het geld dat ik betaalde.

Neemt natuurlijk niet weg dat een motor met de mankementen die QuistEFE hierboven noemt kan worden verkocht aan jan en alleman. Men had in ieder geval de koper kunnen wijzen op de "aandachtspunten". Hoewel een scheef achterwiel zullen weinig kopers acceptabel vinden... :p

Ik zou ze er daarom zeker eens op aanspreken!
 
Laatst bewerkt:
Vraagje!

Op de voorpoten van mijn vt 600 zitten op elke poot 2 kleine schroefjes onderaa, bij 1 van die schroefjes zit af en toe wat olie van de voorpoot, hoe kan dit of moet ik dan gewoon een rubbertje vervangen?

Alvast bedankt!
 
Even vervangen voor een nieuwe sluitring.

@svd, echt aandachtspunten zijn het niet te noemen in mijn ogen. Gewoon slecht gebouwd. In de zin van snel snel knaken aan de hype willen verdienen.

Puur uit interesse, zou je eens wat foto's kunnen maken van het laswerk aan jouw motor? Met name van de hardtail, accubak en hoe het zadel gemonteerd zit?
Ik ga ze er ook zeker op aanspreken maar doe dit pas als de motor weer klaar is. Heb hier de naam ook even weggehaald, wil op voorhand niemand zwartmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan