Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Zo goed als alles is klaar.
Effe uit elkaar halen voor de poedercoater en een likje verf. *O*

12243570_675562645879249_3357629071258210303_n.jpg


12244606_674731809295666_6990414958373700613_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb je eventueel wat meer foto's van het spatbord, ik twijfel enorm tussen 160 breed en 180 breed.
 
Ziet er echt mooi uit, op de foto lijkt het alsof het spatbord niet over de zijkant vd band heen valt terwijl de band 170 breed is en het spatbord 180, is dit ook zo, of is dat puur optisch bedrog ?
 
Spatbord valt net iets buiten de band, waardoor de band echt omhuld wordt zeg maar.
Je kunt bij de link naar het spatbord ook de maten zien, binnen is 170 net als de band.
Een 160 spatbord krijg je er nooit zo strak tegenaan denk ik.
 
Dat denk ik ook, maar twijfel daar over, wil niet dat het spatbord over de band heen valt, dus wilde toch graag de 160 hebben, maar door jouw foto's ben ik toch gaan twijfelen
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik heb gisteren een VT 750 C shadow custom gekocht uit 1983.
Hij heeft bij de vorige eigenaar 9jaar stil gestaan
Hij stond daar warm en droog.
Nu heb ik vandaag nieuwe bougies ,olie ,oliefilter en een accu gemonteerd.

Toen ik hem wilde starten gooide de startmoter hem niet rond .
Wel een slag of 2 slagen met een vertraging er in maar hij start niet door.
Mij lijkt het dat de start motor naar zijn grootje is.

Wie kan me hierbij helpen?
Waar zit dat ding?
Zit hij gemonteerd achter de achterste cilinder?
Moet er een nieuwe op of kan ik die reviseren?

Natuurlijk moet ook de carburateur nog schoon gemaakt worden
Zijn er nog meer dingen die perse moeten worden gedaan om het blok draaiend te krijgen?

De motor heeft in totaal 31100km gelopen dus lijkt mij dat de
koppeling in ieder geval nog niet versleten is.

Alvast bedankt
Mvg
Paul
 
Paul, kijk eens op de site van de Shadowclub en stel daar je vraag.
T@ach en Knutsel zijn wandelende encyclopedieen. En er zijn daar meer enthousiaste techneuten.
 
Als de accu niet goed genoeg is (niet genoeg prik, niet sterk genoeg, etc etc: even meten met een multimeter. Als de spanning flink zakt van 12V naar b.v. 10V of lager is het gewoon een zwakke accu).

Vervolgens moet je flink doorstarten! De gehele motor staat droog, geen drup benzine en je hebt waarschijnlijk een vacuum op je benzine pomp. M.a.w. je moet even doorstarten zodat er weer benzine van de tank, in de pomp, in de caburateur, in het spruitstuk, in de koppen komen en de motor aan kan slaan.

Zorg natuurlijk ervoor dat alles goed staat:
contactslot uit, lampen uit, benzine kraan open, killswitch uit, neutral stand, ik weet niet hoe het met de oude Honda's zijn, maar soms is het zo gemaakt dat ze alleen starten met de koppeling ingetrokken wanneer de standaard is uitgeklapt en dat soort geintjes.
 
Het is inderdaad de accu.
Heb net even de accu uit mijn magna gehaald om te kijken of de motor daar wel op wilde draaien, en inderdaad hij gooide hem mooi rond!

Gelukkig heb ik de tijd en zet ik die nieuwe accu op de lader om hem vanmiddag of vanavond nog
eens te proberen.

Goed doorstarten ?
In series van 15 sec dan maar denk ik anders word de startmotor toch te zwaar belast?

Bedankt voor het meedenken
 
Het is inderdaad de accu.
Heb net even de accu uit mijn magna gehaald om te kijken of de motor daar wel op wilde draaien, en inderdaad hij gooide hem mooi rond!

Gelukkig heb ik de tijd en zet ik die nieuwe accu op de lader om hem vanmiddag of vanavond nog
eens te proberen.

Goed doorstarten ?
In series van 15 sec dan maar denk ik anders word de startmotor toch te zwaar belast?

Bedankt voor het meedenken
Ja, zoiets ja.

Nog belangrijker: haal bougies er uit, en doe een aantal 'startpogingen'. Zonder choke, benzinekraan mag dicht blijven.

waarom? Omdat je olie nog een beetje rondgepompt moet worden, want die is natuurlijk overal weggezakt in al die jaren.

Dan alles weer goed zetten. Kraantje open, choke aan, en starten maar :)
 
De accu heeft vanmiddag op de lader gestaan en was helemaal vol
Ik heb hem in de motor gezet aangesloten en een paar keer goed gestart zonder de bougies er in
Voor mijn gevoel lang genoeg om alles door te smeren en rond te pompen.
Daarna de bougies er in en flink door gestart maar helaas, hij wil niet aanslaan.
Alle bougies vonken en hij krijgt ook benzine maar lopen doet ie niet.
Wel vind ik dat de ene bougie wat beter vonkt dan de andere maar hij zou het toch moeten doen.

De accu staat nu weer op de lader want die is zo goed als leeg gestart.

Dode mans knop staat op run , benzine kraan stond open , lichten stonden uit , alles gedaan om hem zo goed mogelijke start te geven.

Als je een idee hebt van wat ik nog kan doen om hem aan te slingeren dan ben ik een en al oor.
Roept u maar!
 
De accu heeft vanmiddag op de lader gestaan en was helemaal vol
Ik heb hem in de motor gezet aangesloten en een paar keer goed gestart zonder de bougies er in
Voor mijn gevoel lang genoeg om alles door te smeren en rond te pompen.
Daarna de bougies er in en flink door gestart maar helaas, hij wil niet aanslaan.
Alle bougies vonken en hij krijgt ook benzine maar lopen doet ie niet.
Wel vind ik dat de ene bougie wat beter vonkt dan de andere maar hij zou het toch moeten doen.

De accu staat nu weer op de lader want die is zo goed als leeg gestart.

Dode mans knop staat op run , benzine kraan stond open , lichten stonden uit , alles gedaan om hem zo goed mogelijke start te geven.

Als je een idee hebt van wat ik nog kan doen om hem aan te slingeren dan ben ik een en al oor.
Roept u maar!
Pufje startpilot of remreiniger in de inlaat, tijdens startpoging.

zou iig iets van roffel moeten geven.
 
Ik heb hem aan de gang gekregen met remmenreiniger
Een paar keer heeft hij ff goed gelopen voor enkele seconden om er vervolgens weer mee te kappen.
De laatste keer liep hij hoog in de toeren dus ik denk dat hij alleen op de remmenreiniger liep.
Heb er nu de tank af liggen om de carburateur schoon te maken

Dit is voor mij de eerste keer dat ik dat ga doen zijn er dingen waar ik op moet letten ?
Problemen waar ik tegen aan kan lopen?

Heeft er trouwens iemand nog originele knipperlichten met de voet er aan liggen?
Voor een leuke prijs neem ik ze graag van je over
 
Ik heb hem aan de gang gekregen met remmenreiniger
Een paar keer heeft hij ff goed gelopen voor enkele seconden om er vervolgens weer mee te kappen.
De laatste keer liep hij hoog in de toeren dus ik denk dat hij alleen op de remmenreiniger liep.
Heb er nu de tank af liggen om de carburateur schoon te maken

Dit is voor mij de eerste keer dat ik dat ga doen zijn er dingen waar ik op moet letten ?
Problemen waar ik tegen aan kan lopen?

Heeft er trouwens iemand nog originele knipperlichten met de voet er aan liggen?
Voor een leuke prijs neem ik ze graag van je over
Goed bezig :)

Als het ding loopt op remreiniger, dan is de ontsteking goed, en de compressie goed.

Dan blijft alleen het mengsel/carburatie over :Y

Zelf ga ik altijd meteen richting ultrasoon reinigen. Makkelijk, want dat ding staat hier op de werkbank.

Werk rustig en voorzichtig, let op de kleine onderdeeltjes.
En zorg er voor dat echt alles goed schoon is.

Pak er ev een exploded view bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan