GSXR600 - accu laadt niet op

Mit46

MF veteraan
12 mei 2008
11.734
1.072
Ik heb dit ook in het GSXR750 topic geplaatst maar ook even hier voor de techneuten kort samengevat.

Het betreft een GSXR 600 uit 2007 (niet mijn fiets). Standaard fiets waar enkel de exup klep uit verwijderd is vanwege storingen.

Het probleem is dat de accu niet oplaadt. Na eerst de accu vervangen te hebben laadt ook de nieuwe niet op.
Na wat googlen kwamen we dan tegen dat naast de exup klep en spanningsregelaar ook de dynamo bij dit model wel eens de geest geeft.

De dynamo losgehaald en het zag er aardig verbrand uit dus een andere bij Boonstra gekocht. Echter laadt de accu nog steeds niet op. Na een rondje rijden wilde de motor bij terugkomst niet meer starten. Andere accu (van mijn maat zijn motor) er in gezet en de fiets start meteen. De accu geeft ook geen 14v aan maar 12 terwijl de motor loopt.

De dynamo is tweede hands van Boonstra. Ik heb nog nooit problemen gehad met onderdelen van Boonstra dus in eerste instantie gaan we er niet van uit dat deze ook defect is maar uiteraard houden we het wel in het achterhoofd.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn waardoor de boel niet oplaadt?

Of zaken die we nog kunnen na meten of controleren?

De spanningsregelaar kan hier toch niets meer te maken hebben? Die van mij was kapot en die zorgde juist voor extreme voltages in plaats van te weinig.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook je oude dynamo opnieuw laten wikkelen.
Heb dat eens hier laten doen.
Spanningsregelaar mee gestuurd ,en deze ook hier laten controleren.
Je krijgt dan ook twee jaar garantie op het wikkelen.

Mocht je er nu niet aan uitkomen met je huidige setup, is dat mss ook nog een optie.

succes
 
De spanningsregelaar is nu ook vervangen en de fiets werkt weer.

Wat nu precies het probleem was is niet duidelijk. De spanningsregelaar, accu en dynamo zijn vervangen. De accu was niet nodig geweest maar goed, nieuwe was al gekocht dus zit er in.

De oorzaak is dus vooralsnog onbekend maar het probleem is wel opgelost. Zowel de dynamo als spanningsregelaar waren dus defect geraakt.

Anyway, bedankt voor het meedenken heren!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan