Led knippers op een S1000RR lukt maar half HELP

Pauline78

Rookie
27 aug 2014
9
0
Na heel wat zoekwerk hier op het forum helaas geen vergelijkbaar probeem gevonden.
Dus als iemand mij kan helpen zou dit super zijn.

Betreft het plaatsen van PowerLED knipperlichten (of creLED?) op een S1000RR '10 voor en achter.

Waarom, standaard verhaaltje origineel zijn minder mooi maar deze zijn helaas ook gesneuvelt naar een knuffelsessie met grind ;(

Het probleem:
Links krijg ik ze aan de praat, voor en achter, met een weerstand ertussen en ze knipperen iets wat snel, maar absoluut acceptabel.
Rechts doen ze het alleen als ik mijn gevarenlichten aanzet.

Nu ben ik een leek in elektronica, maar zeer goed in iets in elkaar zetten, maakt niet uit wat. Moet alleen wel weten hoe en wat.
Indien ik mijn oude knipperlichten aansluit (gloeilampje) doen deze het voor wel, maar achter alleen bij mijn gevarenlichten.
Of te wel, er gaat een signaal heen, die komt aan.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Heb zelf het idee dat het meer ergens in de aansturing zit dan in de draden, knippers en relais.

Thanks
 
Heeft niets met canbus te maken. Het dashboard regelt de knipperfrequentie ipv een los relais te gebruiken. Stuk simpeler, maarja het is niet te meten en dus eng.

Overigens, weerstanden goed aangesloten? Dus parralel en niet in serie? Want dan zou ie het ook gewoon moeten doen...
 
Ja, the Master ;) stuurde mij ook naar de dealer om de led knippers daar aan te laten melden.

Duurde wel ff omdat er ook een complete sofware update voor mijn S1000RR was. Vroeger konden ze die nog wel negeren en op een later tijdstip uploaden en alleen de led knippers even aanmelden vertelde de monteur. Maar tegenwoordig moet je de laatste update installeren alvorens ze verder kunnen.

Nou ja na anderhalf uur wachten knipperden ze dan ook zoals het hoort. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik snap er ook niks meer van, updaten voor een update??....
Als het niet werkt zoals het moet, dan haal je ze er toch gewoon vanaf?

Maar loopt hij dan ook anders als de motor geupdate wordt? Want waar is dat dan voor nodig?
 
Precies, je kan ook een motor krijgen die een sterk aan uit effect heeft (om maar een voorbeeld te noemen). Kan je er wel over gaan zeiken maar dat 'hoort dan zo'.

Wat nosmo bedoelt (en wat ik eigenlijk niet hoef uit te leggen omdat het echt basisschool groep 3 begrijpend lezen is), is dat bij het aansluiten van de diagnosecomputer er automatisch wordt gecheckt voor software updates. Indien die beschikbaar zijn moet je die eerst installeren voordat het systeem je verder laat gaan naar alle kekke instellingsmenutjes.
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat die update met zijn laatste beurt pas geleden bij de dealer is gebeurt, kost genoeg nl.
Uurloon BMW dealer is zo'n € 95 pu, dus het moet zo snel mogelijk.

Nosmo, bedankt voor de reactie. Als het bij jouw gelukt is heb ik goede hoop dat dit ook bij gaat lukken.
 
Rijdt nog beter en gelukkig ook betrouwbaar, dus kom ik alleen maar bij de dealer voor zijn beurten.

Dealer gebeld, zij zeggen dat ze dit idd kunnen instellen. Op naar de dealer dus en hopen dat het werkt :)
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat die update met zijn laatste beurt pas geleden bij de dealer is gebeurt, kost genoeg nl.
Uurloon BMW dealer is zo'n € 95 pu, dus het moet zo snel mogelijk.

Nosmo, bedankt voor de reactie. Als het bij jouw gelukt is heb ik goede hoop dat dit ook bij gaat lukken.

Pff computer eraan hangen, knopje update indrukken en de monteur kan een half uur met een andere fiets bezig. Als je echt 47,50 moet betalen wil ik ook zeker weten dat die monteur een half uur naar zijn computer heeft gekeken B|
 
Pff computer eraan hangen, knopje update indrukken en de monteur kan een half uur met een andere fiets bezig. Als je echt 47,50 moet betalen wil ik ook zeker weten dat die monteur een half uur naar zijn computer heeft gekeken B|

Precies, ze hangen hem aan het infuus en gaan wat anders doen. Zag de monteur alleen af en toe controleren hoe ver hij was. Normaal gebeurd zo'n update inderdaad bij een beurt. BMW zal die update's wel zo belangrijk vinden dat je ze niet meer kunt negeren.

Zo'n update kan wijzigingen voor van alles betekenen. ABS, TC, Quickshifter, Ontsteking en misschien wel hoe warm de handvatverwarming wordt. :+ Dus ik vind het wel goed dat je de updates krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan