Motorrijles: Kletsen over lessen #10, 'Gaan voor de tien!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien dat dat iets met lengte te maken heeft dat je niet met beide benen op de grond komt. ik pak t stuur beet, ga zitten , dan komt die motor vanzelf rechtop, jiffy in, starten, wegwezuh :p ben zelf 1.86

:^ of als ik het handig vindt en geen zin hem om hem eerst van de bok te halen gewoon op de motor zitten en even naar voren duwen en klaar wegrijden maar :) Je moet gewoon doen wat je zelf handig vind ik zet hem voordat ik afstap even op de jiffy en dan stap ik af en dan staat hij gelijk goed op zijn jiffy. Het werkt voor mij prima en ik heb tijdens de lessen wel gehad dat als ik net niet lekker op of af stap dat ik hem goed moet tegenhouden en dan gaat het goed maar als ik de jiffy gebruik gaat het gewoon altijd goed. Een van de redenen dat ik ook niet graag met gewone kleren (texielbroek over spijkerbroek of iets) het is beperkend als ik lekker wilt opstappen dan moet ik zo mijn best doen. Nu gaat het zo makkelijk geen beperkingen kan niet wachten tot de temp weer beter wordt kan ik mijn leren jas weer aan dat is ook stukken prettiger dan mijn super fijne texielen jas maar het haalt het gewoon niet bij leer.

Zo lekker ochtend rit prima temp eindelijk weer een mooie heldere dag :)
 
Als de motor op de bok staat:
(1)Eerst jiffy uitklappen, en van de bok duwen (en maken dat je voet niet onder de jiffy staat!).
Dan (2) op de motor kruipen met jiffy uitgeklapt, goed zitten/rechtzetten, voorrem ingehouden, jiffy inklappen en starten.

Voor alleen jiffy doe ik nr 2.
 
Kwartier geleden geslaagd voor a1.
Veel succes toekomst motorrijd(st)ers! Ik ga eindelijk genieten van mijn motor.
 
/update:
Zelf heb ik vandaag (25/2) AVB gehaald, mijn vrouw helaas nog niet dus dat wordt zsm herkansen.
Omstandigheden waren niet heel erg lekker qua weer, dat leidt toch wel wat af.

/update:
Afgelopen weekend zagen we op de CBR site dat de theorieexamen mogelijkheden maar zeer beperkt zijn komende periode, op alle locaties in een straal van 100km om ons heen (en dan wonen we vrij centraal!). Vandaag was er een optie in Schelluinen, dus die hebben we maar gepland anders werd het zo 3 a 4 weken verder. Geen idee waarom er zo weinig examenmogelijkheden zijn, maar irritant is dit wel :(

Enfin, we hebben de theorie vandaag allebei ingekopt dus die kan worden afgevinkt! *D
 
Gefeliciteerd runeazn met het rijbewijs en Motorbaasje en mevrouw Motorbaasje met de theorie!
Daar moet op gedronken worden.

*gaat thee zetten*
 
/update:
Afgelopen weekend zagen we op de CBR site dat de theorieexamen mogelijkheden maar zeer beperkt zijn komende periode, op alle locaties in een straal van 100km om ons heen (en dan wonen we vrij centraal!). Vandaag was er een optie in Schelluinen, dus die hebben we maar gepland anders werd het zo 3 a 4 weken verder. Geen idee waarom er zo weinig examenmogelijkheden zijn, maar irritant is dit wel :(

Enfin, we hebben de theorie vandaag allebei ingekopt dus die kan worden afgevinkt! *D

Vanwege de verbouwingen voor de nieuwe afname van de examens gok ik :+
 
Kwartier geleden geslaagd voor a1.
Veel succes toekomst motorrijd(st)ers! Ik ga eindelijk genieten van mijn motor.
Gefeliciteerd!

Hier zijn ook heel weinig mogelijkheden voor een theorie examen. 10feb heb ik de eerstvolgende mogelijkheid gereserveerd: mijn examen is op 18 maart. Zo kan ik desnoods nog een keer zakken en een herexamen doen. :)
 
Dat hoef ik niet te GOKKEN, ik weet dat zeker!!!

Daar viel vandaag qua drukte dan weinig van te merken. Volgens mij was er genoeg plek en omdat we vroeg waren konden we zelfs meer dan een half uur eerder examen doen.

Ik snap gewoon niet dat er niet meer beschikbaarheid op korte termijn is in zo'n fabrieksmatige en geautomatiseerde examenmachine. En vreemd dat het CBR dan geen extra mogelijkheden biedt zoals avondopenstelling, het is voor hen ook business zou je denken...
Anyway, ik zal er geen last van hebben; nu alleen nog geduld voor m'n AVD examen in mei. :X
 
beste lezers van dit topic, we zijn al bijna toe aan een nieuw deel..
nou weet ik dat het mij niet lukt om altijd alles mee te lezen...
en er zijn hier genoeg mensen die een stuk actiever in dit topic zijn als ik zelf.

dus wie voelt zich geroepen om straks deel 11 aan te maken en te beheren?
en mocht je nog iets in de openingpost willen hebben dat je bent geslaagd of een foto van je motor enz enz.
stuur even een persoonlijkbericht naar mij..

:]
 
Ik hoef zelf niet, maar mag ik Mezzin nomineren?
Omdat ik die naam heb onthouden wat betekent dat hij er vaak is. :+
 
Ik ken hem niet maar +1 voor Mezzin, heb zijn naam wel eens hier zien verschijnen.
Daarnaast moet hij hier wel tijd voor over hebben dus voel je je niet geforceerd om dit te doen hoor :P
 
Gefeliciteerd aan alle geslaagden hier *D En aan alle gezakten, de 2e keer gaat het goed komen.
Zelf ben ik ook de eerste keer gezakt maar des te mooier de overwinning als je uiteindelijk wel slaagt ;)

Zijn er toevallig nog mensen die bij Anoep in Leiden lessen ?
 
Zo ik kijk een keertje even niet dan gebeurt er dit :o Nice one.

Leuk :) Ik maak wel een nieuwe topic aan :) Dus updates maar even naar mijn PM sturen zal ik even kijken of ik vanavond het topic kan voorbereiden. En iets opschonen.

Maar eerst even omkleden en dan naar huis :) Even klaar met werken. De mijn dochter wil graag pannenkoeken voor haar verjaardag avondeten en wie ben ik om daar iets tegen in te brengen!
 
Laatst bewerkt:
Zo ik kijk een keertje even niet dan gebeurt er dit :o Nice one.

Leuk :) Ik maak wel een nieuwe topic aan :) Dus updates maar even naar mijn PM sturen zal ik even kijken of ik vanavond het topic kan voorbereiden. En iets opschonen.

Maar eerst even omkleden en dan naar huis :) Even klaar met werken.

goed bezig!
denk ook dat het beter vertrouwd in jouw handen ligt :)
ik vond leuk om te doen maar ik kon echt niet meer bijhouden wie wanneer wat heeft gehaald enzo..

dus ik denk ook inderdaad dat je het beste clean kan beginnen met de OP van geslaagden en mensen met een motor.
good luck 'deeltje 11 dat weet je zelf' :9
 
Voor dit topic een slotje krijgt:

b7d113ed4f66a4dcf1558c78fa01b65ed3ec77559d21cbd199119a445b6c5b0b_zpssfukruwu.jpg


:+

(kon ik vandaag ook van het weertje zeggen :))
 
Nog meer dan 25 postings te gaan en ze maken zich nu al druk over een nieuw topic. :+
Jullie kunnen je beter druk gaan maken over een examen. :+ :o *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan