wiellagers

65x45.2

NU 70x48.7
21 jul 2007
5.906
2.461
Malden
Een van de achterwiellagers van mijn fireblade heeft net voelbaar wat speling.
De lagers zijn 6205 2rs en 6006 2rs.
Na wat googlen kom ik vooral lagers van Koyo tegen, vooral bij de motor onderdelenshops en ook nog met grote prijsverschillen :?
Maar ook dezelfde type lagers van oa SKF en die zijn een stuk goedkoper maar is de kwaliteit gelijk aan Koyo ?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met wiellagers.

groet Mario
 
Jawel zot, BxS van een cbr 600 F :}

Tnx mannen voor de snelle reacties.
SKF ken ik van oudsher al als goede lagers maar Koyo
eigenlijk niet. En omdat de meeste onderdelenhandelaren KOYO aanbieden
begon ik wat te twijfelen.

zo nu ff lagers bestellen.

groeten Mario
 
Ik ben mijn vertegenwoordigers-carriëre ruim 20 jaar geleden begonnen in de kogellager-techniek, dus ik denk er nog wel iets vanaf te weten.

Koyo was en is een van de grotere en betere Japanse fabrikanten van lagers, net als NTN en Asahi.
De reden dat je veel Koyo tegenkomt voor redelijk hoge prijzen komt inderdaad door eerdergenoemde factoren, maar ook doordat een van de grootste groothandels op motorgebied van NL Koyo-lagers levert. De marge daarop is ook nog eens redelijk goed, dus vandaar dat men gek is op Koyo (en ja ik verkoop ze ook, mijn kachel moet ook branden).
SKF heeft voor de meeste landen de zaken goed voor elkaar, er wordt alleen aan de aangesloten SKF-dealers geleverd voor vastgestelde prijzen.
 
Ach eigenlijk zijn alle lagers van de grote merken wel goed, wij hebben machines die hier 24/7 draaien, en of daar nu SKF, KOYO, NTN of Timken in zit, zijn zelden de lagers die kapot gaan, of het moet gebrek aan onderhoud/ smering zijn.....
heel soms zie je gewoon al dat het lager het gewoon niet lang vol zullen houden, en dan gaan we al aan het voorbereiden om bij de eerste de beste stop de boel in orde te maken, vooral italianen hebben nog al eens de neiging om de boel net niet af te werken zoals het hoort....
Laat italianen alleen ontwerpen, en dan met de tekeningen naar de zwitsers of duitsers gaan en die het laten bouwen, dan komt het wel goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan