GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

Beste GPZ rijders,

Ik heb een afstelling probleempje met mijn '88 GPZ 900R zonder kuip.
Hij krijgt met standaard carbs en luchtfilter te weinig lucht vanaf 7000rpm (bij powerband dus).
Hij houdt dan in alsof ik in de begrenzer kom.

Als ik het kapje van het luchtfilterhuis er af haal (aan de linkerkant), dan trekt hij als de brandweer tot aan redline.

Ik heb het filter helemaal schoongemaakt en doorgespoten.
Carbs hebben main jet #132.5 (staat 132/135 in boekje), naalden zijn goed, pilot 3.0 turn uit en float height ook volgens boekje.

Iemand ideeen? Thanks.
 
Laatst bewerkt:
Kapje eraf laten ? O-)
Oh..
vergeten te vermelden.
;)
Als ik het kapje er af laat, is hij onderin toeren merkbaar minder sterk, en als ik dan in 1x vol gas geef houdt hij even in. Lijkt me ook niet de bedoeling om zonder kapje te rijden, iets met onderdruk of juist teveel lucht als je niet vol gas geeft?

Met kapje is dat probleem onderin weer meteen weg, reageert perfect op gas, maar loop dan bij 7000rpm tegen een muur. Als ik 80% gas geeft trekt hij overigens wel helemaal tot 10000.

Ik weet niet of een luchtfilter op een gegeven moment zo oud/vies is dat deze niet meer schoon te maken is? Hij lijkt schoon...
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet er ook bij te vermelden dat er een (full ?) laser uitlaat onder zit ;)

Dan mag de 900 best wel wat meer brandstof hebben; naalden een groefje hoger of een dun ringetje eronder. Beetje proefondervinderlijk proberen dus.

En ook een uitwasbaar filter mag wel eens vervangen worden, tis net een spons, vuil zit ook echt binnenin op een gegeven moment.
 
Je vergeet er ook bij te vermelden dat er een (full ?) laser uitlaat onder zit ;)

Dan mag de 900 best wel wat meer brandstof hebben; naalden een groefje hoger of een dun ringetje eronder. Beetje proefondervinderlijk proberen dus.

En ook een uitwasbaar filter mag wel eens vervangen worden, tis net een spons, vuil zit ook echt binnenin op een gegeven moment.
Haha ja klopt,

Maar hoezo meer benzine? Hij krijgt nu juist te weinig lucht - als ik hem meer lucht geef loopt hij wel goed bovenin. Onderin en in het midden loopt hij perfect met het kapje er op. Ik heb hem al iets meer benzine gegeven door pilot screw 3.0x uit ipv 2.5x. Wat ik zo kan herinneren zaten er geen groefjes op de naalden.

Ja daar ben ik dus benieuwd na... heb niet zoveel ervaring met vieze luchtfilters.. vind het vreemd dat een schoongemaakt filter zoveel problemen kan leveren.. iets minder vermogen? OK... maar hij komt nu gewoon niet verder dan 7000rpm als ik vol gas er op hou.
 
Laatst bewerkt:
Hoi.

Ik ben al heel lang op zoek naar een werkplaatshandboek voor de GPZ 750R alias ZX750GE. Kan een van jullie vertellen hoe ik daar aan kom? Zie ze alleen maar in het japans. PDF file ook goed.

Groetjes :)
 
Carburateurs ertussen weg gehaald en naar een sonisch badje gebracht.

nieuwe vlotternaalden en rubbertjes voor besteld.

De tank zit vol met roest dus benzine eruit gehaald, staat nu uit te walmen buiten onder het afdak.
 
verschrikkelijk!!

full
 
Door allerlei drukte niet aan de gpz toegekomen de laatste tijd. Maar binnenkort weer wat meer tijd ivm thuiswerken dus gpz is zsm klaar. En een 5-spaaks voorwiel gekocht. Zit nu nog een 3-spaaks voor en 5-spaaks achter, en ik wil gelijke velgen. :+

Uitlaat is inmiddels wel netjes gelast en voorzien van een beugeltje.
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo Gpzers, ik heb een week of twee geleden een gpz900r uit 1985 gekocht met de bedoeling om hem een klein beetje te verbouwen maar het moet wel een gebruiks motor blijven.
De motor heeft volgens de vorige eigenaar twee jaar stil gestaan maar rijdend weg gezet.
Ik heb ondertussen de carburateurs er af gehad en schoongemaakt, nieuwe benzine er in maar ik krijg er geen leven in.
Vandaar een compressie test gedaan en dat zag er niet zo best uit.
Nu is mijn vraag of er iemand bekend is met dit probleem en waar dat aan kan liggen.
Is het blok definitief kapot of kan er ook iets vast zitten i.v.m. het lange stilstaan (kleppen?, zuigerveren?)
Help Help ik wil zo graag weer rijden.
 
Niet specifiek gpz maar je kan een beetje motorolie in het bougiegat spuiten. En de cmpressietest nogmaals uitvoeren.
De olie dicht de ruimte bijde zuigerveren af dus als de compressie nu goed is is er iets met de zuigerveren.
Nog niet beter dan eerst de kleppen bekijken/stellen.

Of een lektest (laten) uitvoeren.
 
Hallo,

Vraagje,ik moet wat lampjes van het cockpitje van mijn GPz1000RX '86 vervangen maar ik weet niet goed waar te beginnen. Kan niet zien wat er allemaal af moet om mijn tellers eraf te kunnen halen.
Kan iemand mij de volgorde van demonteren vertellen om bij mijn tellers te kunnen komen en deze te openen voor nieuwe lampjes ?
Moet bv de gehele kuip eraf of slechts een bovenstuk of is dat allemaal niet eens nodig,ik kan slecht zien hoe ik bij mijn tellers kom.

Bvd,groet,Auke.
 
Bij mijn gpz900(vergelijkbare tellers) lukt het mij om de tellerunit los te schroeven (2x M6 boutje) van kuipframe, dan beetje schuin omhoog houden en de km-teller lossen (gekartelde wartelmoer) dan de hele tellerunit voorzichtig omdraaien.
De lampjes zitten in rubber die in de behuizing zitten gedrukt.
Door ouderdom kunnen ze wel wat vast zitten, beetje pielen met schroevendraaier en eruit wippen.
Niet aan de draadjes trekken, deze trek je van de fitting.
 
Dat is juist het leuke-not-,ik kan zulke boutjes helemaal niet vinden! Zitten die aan de voor- of achterkant vd tellers ? Door de volle kuip & kuipruit kan ik eigenlijk niet eens achter de tellers kijken, vandaar mijn vraag of ik eerst van alles moet demonteren om iets te kunnen zien of bij te kunnen.Maar als ik weet waar die M6-en ongeveer zitten kan ik ze misschien voelen.

groet,Auke.
 
Ik heb het vermoeden dat ze bij de 1000 afgeschermd worden door 2 covers (nr.4) l&r van de tellerpartij.
Deze zou je los moeten kunnen nemen (paar schroefjes lossen) zonder de rest vd kuip los te halen.
Boutjes vd tellers zijn dan van bovenaf los te draaien, dan de wartel van de km teller losdraaien.
Misschien kun je erbij door klepje nr. 6 te verwijderen, is normaal gezien voor de koplamp te vervangen maar kun je ook aan de onderkant vd tellers komen.

full



wartel vd teller:
full



zo zit het bij de 900, bereikbaar zonder de covers los te halen.
boutjes waar nr.4 opstaat.
full
 
@ Moriwakid; Mooie fietsen :Y alleen speel je beetje vals bij de groene en is dit geen 900 blok.
Tenminste aan de stand van de carbs te zien niet...

@ Dasher; word ook een nette gpz, jammer dat er weer zo'n lelijke kentekenplaat onder die kont moet of word het een circuit fiets?
Als het plaatje compleet is met nieuw 5-spaaks voorwiel graag een plaatje *O*
 
Kwasuz,

heel erg bedankt voor je moeite.Duidelijke plaatjes en uitleg.Hier zou ik toch verder mee moeten komen.Heb het werkboek zelf op PDF maar zocht naar de tellers en werd daar niet wijzer van.Toch raar dat ik die boutjes niet zie, op jouw plaatje is het overduidelijk.
Anyway,ik ga ermee aan de gang,nogmaals bedankt.

Groet,Auke.

PS,hele mooie machines hierboven.Stuk voor stuk eigenlijk.Nice.
Zou er een reden zijn waarom het bijna allemaal 900 's zijn die aangepakt worden en veel minder 1000 's ?
 
Laatst bewerkt:
@ Dasher; word ook een nette gpz, jammer dat er weer zo'n lelijke kentekenplaat onder die kont moet of word het een circuit fiets?
Als het plaatje compleet is met nieuw 5-spaaks voorwiel graag een plaatje *O*

Wordt gewoon een straatfiets. Plaat is niet zo groot gelukkig hier in NL.
 
Terug
Bovenaan Onderaan