Het grote ´alles behalve caféracers' topic!

Of dit;
full
 
Alleen werkt het in de werkelijkheid niet zo kort door de bocht. Een vraagprijs is niet de prijs die je ervoor krijgt en een motor netjes afwerken kost geld en veel tijd.
 
Inderdaad. Maar even rondje eerlijk: vinden jullie mijn prijs wel fair? Dat is mijn vraagprijs inderdaad, dus kan heus over gebabbeld worden. Ik bouwde hem omdat ik het gewoon eens wilde doen en de bouwjob zit erop, daarom wil ik er nu iemand blij mee maken. http://link.marktplaats.nl/m1037454523
 
Inderdaad. Maar even rondje eerlijk: vinden jullie mijn prijs wel fair? Dat is mijn vraagprijs inderdaad, dus kan heus over gebabbeld worden. Ik bouwde hem omdat ik het gewoon eens wilde doen en de bouwjob zit erop, daarom wil ik er nu iemand blij mee maken. http://link.marktplaats.nl/m1037454523

Kijk, dat is inderdaad een nette afgewerkte motor incl. blokrevisie. Prijs is zeker niet gek hoor :)
 
Het is zeker een mooi opgebouwde motor maar in die prijsklasse is het gewoon heel lastig.
Het is mij niet gelukt om zulke bedragen te krijgen.
full
 
Mooie fiets inderdaad, maar ik vrees dat veel mensen in die prijsklasse liever voor een "nieuwe(re) motor" gaan, dan voor 1 van 1981. En voor de mensen die toch zo'n motor willen, dat zijn vaak ook de mensen die er zelf 1 willen bouwen, nietwaar?
 
Wie is je publiek, m.a.w. aan wie denk je hem te verkopen?

Mijn idee: mensen die zelf geen motor willen/kunnen bouwen en wel dat soort bedragen kunnen betalen voor iets bijzonders (iemand zoals ik dus). Die zullen niet dagelijks/wekelijks op MP zitten, tenzij ze echt op zoek zijn. Maar ze zitten wel op social media (Instagram!), sites als Bike Exif, Bike Shed en komen naar events als Rusty Gold Swapmeet, Cafe Racerdag in Achterveld, Cosmic Nozem show, Greasy Hands motorshow etc. Daar kunnen de mensen je motor ook echt zien (al is het maar op de parkeerplaats) en valt de kwaliteit van bouwen en afwerking veel meer op.

Als je er serieus mee verder wilt, zul je exposure moeten creëren. Probeer onder de aandacht te komen van veelgevolgde Facebook en instagramaccounts. Laat professionele foto's maken (zonder Mickey Mousespiegels) en spam die accounts elke dag. Dat kan veel volgers opleveren, waar uiteindeljk kopers tussen kunnen zitten. Bike Shed heeft ook een gratis verkooppagina, caferaceronderdelen.nl ook.

Mark kent die wereld overigens veel beter dan ik, hij heeft vast nog betere tips.
 
Wie is je publiek, m.a.w. aan wie denk je hem te verkopen?

Mijn idee: mensen die zelf geen motor willen/kunnen bouwen en wel dat soort bedragen kunnen betalen voor iets bijzonders (iemand zoals ik dus). Die zullen niet dagelijks/wekelijks op MP zitten, tenzij ze echt op zoek zijn. Maar ze zitten wel op social media (Instagram!), sites als Bike Exif, Bike Shed en komen naar events als Rusty Gold Swapmeet, Cafe Racerdag in Achterveld, Cosmic Nozem show, Greasy Hands motorshow etc. Daar kunnen de mensen je motor ook echt zien (al is het maar op de parkeerplaats) en valt de kwaliteit van bouwen en afwerking veel meer op.

Als je er serieus mee verder wilt, zul je exposure moeten creëren. Probeer onder de aandacht te komen van veelgevolgde Facebook en instagramaccounts. Laat professionele foto's maken (zonder Mickey Mousespiegels) en spam die accounts elke dag. Dat kan veel volgers opleveren, waar uiteindeljk kopers tussen kunnen zitten. Bike Shed heeft ook een gratis verkooppagina, caferaceronderdelen.nl ook.


Mark kent die wereld overigens veel beter dan ik, hij heeft vast nog betere tips.

Helemaal waar Grandia. Daarom heb ik ook vanaf de start een speciale Facebook community page opgezet (www.facebook.com/chiefpep) met 138 hardcore volgers die ook echt engaged zijn. Daar plaatste ik veelal op dagniveau de ontwikkelingen. Ik heb daarnaast een eigen website (www.chiefpep.nl). True, die kan beter, maar hij is er in ieder geval. De foto's heb ik zo goed mogelijk via de bekende guidlines gemaakt (SLR met 50mm 1.4 lens met juiste zonstand en angels. Maar ok, ik ben geen profi fotograaf. Resultaat vind ik wel best te doen.)

Dan heb ik nog een Chiefpep Youtube kanaal opgezet waar ik ook diverse filmpjes plaatste over de bouw afgerond met een video/interview van 14 minuten hoe ik de motor uiteindelijk heb gebouwd. Dit in het Engels en in het Nederlands gesproken en gemonteerd.

Ik heb vervolgens de verkoop via Facebook gepromoot (betaald) met als resultaat een bereik van meer dan 38.000. Ik heb de foto's onlangs aangeboden bij Bike Exif. Die hebben de aanvraag momenteel in behandeling.

De motor komt binnenkort bij Hutspot in Amsterdam voor twee weken in de winkel op display te staan. Leek mij wel een aardige doelgroep, want ja, je moet eigenlijk motor in het echt zien om een oordeel te kunnen geven. Ook rij ik af en toe naar wat 'Hipster' Cafe's in Amsterdam met de motor om hem zichtbaar te houden, maar ik wil hem wel zo nieuw mogelijk houden dus houd hem liever onder een hoes in mijn garage voor de volgende eigenaar.

Ik bouwde hem echter totáál niet voor de verkoop maar puur omdat ik het eens wilde doen. Ik doe het niet voor de commercie.

Aangaande MP, ach, uiteindelijk leek mij dit toch de beste plek en het handigste werken en ik link er via Social Media naartoe.

Tot slot, de spiegels, dat ik een afwijking van mijzelf. Ik vind het namelijk juist wel goed staan. Hij wordt 'ielig' zonder. Is een persoonlijk ding ;) Maar die zijn er in een zucht vanaf als iemand dat zou willen.

Maar je hebt absoluut gelijk :Y, Instagram en Pinterest moet ik nog even 'aanjagen'. Heb m'n handen alleen al zo vol aan de andere kanalen :X
 
Wie is je publiek, m.a.w. aan wie denk je hem te verkopen?

Mijn idee: mensen die zelf geen motor willen/kunnen bouwen en wel dat soort bedragen kunnen betalen voor iets bijzonders (iemand zoals ik dus). Die zullen niet dagelijks/wekelijks op MP zitten, tenzij ze echt op zoek zijn. Maar ze zitten wel op social media (Instagram!), sites als Bike Exif, Bike Shed en komen naar events als Rusty Gold Swapmeet, Cafe Racerdag in Achterveld, Cosmic Nozem show, Greasy Hands motorshow etc. Daar kunnen de mensen je motor ook echt zien (al is het maar op de parkeerplaats) en valt de kwaliteit van bouwen en afwerking veel meer op.

Als je er serieus mee verder wilt, zul je exposure moeten creëren. Probeer onder de aandacht te komen van veelgevolgde Facebook en instagramaccounts. Laat professionele foto's maken (zonder Mickey Mousespiegels) en spam die accounts elke dag. Dat kan veel volgers opleveren, waar uiteindeljk kopers tussen kunnen zitten. Bike Shed heeft ook een gratis verkooppagina, caferaceronderdelen.nl ook.

Mark kent die wereld overigens veel beter dan ik, hij heeft vast nog betere tips.

Ha, jij bent lief!


En je hebt gelijk, de mensen zijn er zeker. In NL hebben de meeste bouwers het druk met klanten en is de afzet echt aanwezig, maar je moet net die markt aan kunnen boren. Er zijn genoeg mensen die hetzelfde bedrag neertikken voor een motor die slechter afgewerkt is maar van een 'bekende' bouwer af komen.
 
Nou ja, Nozem was ook al erg bekend met zijn motor en 77 customs zijn ook groot geworden qua naam met maar één verbouwde BMW maar die deden daarna niet veel meer.

Maar het is maar de vraag of je dat wilt :Y Je kan hem het beste bij winkels zetten en ze daar te koop zetten zoals bij de Rusty Gold Motorshop of Motoport Hengelo :Y
 
Nette fiets, absoluut. Respect :Y maar 7000 lijkt me aan de hoge kant. Als je voor 1500 een fiets uit begin 80 koopt met weinig km's en je geeft nog eens 4000 uit voor het verbouwen ben je ongeveer even ver.

Hoe dan ook.... succes met de verkoop :)
 
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ducati/scrambler-icon-kofferset-289458247.html

Ik denk dat je de gemiddelde 2e handse duc scrambler voor dat geld ook meeneemt. Besef uiteraard dat die niet zo uniek zijn, maar je weet wel dat't allemaal fatsoenlijk functioneert, en quasi nieuw is.

Dat het allemaal fatsoenlijk functioneert is maar de vraag bij een Ducati en het ziet er wel erg uhh bedacht uit.
Kortom het is het allemaal net niet. Maar ik snap je punt, je hebt zowat een nieuwe motor voor 7000 euro.
Ik zou ook niet zoveel geld betalen voor een motor maar er liever zelf een bouwen.
De Yamaha is zeer goed gebouwd en afgewerkt als ik de video mag geloven. Denk dat een liefhebber die niet zelf kan en wil bouwen er rond de 5000 euro voor over heeft.
 
Dat het allemaal fatsoenlijk functioneert is maar de vraag bij een Ducati en het ziet er wel erg uhh bedacht uit.
Kortom het is het allemaal net niet. Maar ik snap je punt, je hebt zowat een nieuwe motor voor 7000 euro.
Ik zou ook niet zoveel geld betalen voor een motor maar er liever zelf een bouwen.
De Yamaha is zeer goed gebouwd en afgewerkt als ik de video mag geloven. Denk dat een liefhebber die niet zelf kan en wil bouwen er rond de 5000 euro voor over heeft.

En dat zou zeker een bod zijn waarop ik iemand op zijn minst zou uitnodigen om te komen kijken en proefrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan