Het grote ´alles behalve caféracers' topic!

Ik zal mn triumph hier ook maar even posten, Ik ben net klaar met ombouwen tot soort van scrambler. Alleen de zijkapjes moeten er nog op.
20150220_224515_zpsrnddygjm.jpg

20150220_224620_zpsaet9mkm1.jpg
 
guz2_zps814cdcc1.jpg


Aftellen zeg dat wel... hij is het zat in de kamer :+

Toffe motoren trouwens die Guz en Triumph.
Zelf overigens ook verschrikkelijk veel foto's verzameld om duidelijk te krijgen wat ik wel en vooral niet wilde.
 
Je vroeg erom ;)

Niet, omdat ik het stuk voor stuk prachtige motoren vind, maar ze hadden allemaal wel iets wat me wel of vooral niet inspireerde. Slechts een kleine greep uit de selectie overigens :]

03_zpssjv9uksg.jpg


06_10_2012_guzzi_01_zpsyrymemgv.jpg


563043_434240183319556_1507053152_n_zps9cmn35rm.jpg


frank_zps2nos9kyy.jpg


moto_guzzi__1000_sp_roadster_1982_6_lgw_zpsn294bo8z.jpg
 
ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn accu waar ik eigenlijk geen ruimte voor heb op mijn Honda cb 400 automaat.
hoe hebben jullie dat op gelost?
ZEELTRONIC - Battery eliminator
hier verkopen ze een zogenoemde eliminator...

of hebben jullie gewoon allemaal een accutje?
 
Ik heb een 6volt systeem en kickstart. Accu is niet veel groter als een pakje sigaretten. En hoeft er niet perse op.
 
ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn accu waar ik eigenlijk geen ruimte voor heb op mijn Honda cb 400 automaat.
hoe hebben jullie dat op gelost?
ZEELTRONIC - Battery eliminator
hier verkopen ze een zogenoemde eliminator...

of hebben jullie gewoon allemaal een accutje?

Heb je een kickstart of electrische start? ik heb met mijn kickstart een simpele 12v accu gebruikt, zo'n strip met meerdere batterijen die je ook in een bestuurbare auto kunt proppen. 2.5/3Ah is wel het minimum wat je wilt hebben, en starten zonder lampen aan :Y
 
ik heb gewoon een kickstarter! de motor loopt ook zonder accu dat is het probleem niet, maar als ik de spanning meet van mijn spanningsregelaar gaat hij richting de 60 volt... dat lijkt me iets te veel van het goede... ik begreep dat het komt omdat hij onbelast is en dat er daarom een accu tussen moet :-s ?
 
Vanaf je spanningsregelaar? Dat lijkt me niet kloppen, als je daar een accu aan hangt zal hij zo kapot gaan. De regelaar moet juist zorgen voor een veel lagere spanning.
 
_MG_4237-3_zpslifebrns.jpg


Heerlijk gereden vandaag. Alles ging goed tot het moment dat mijn laadstroomlampje ging branden. Wel thuis gekomen, maar na de motor afgezet te hebben niet meer te starten. Accu spanning gemeten bleek logischerwijs te laag, 11,3. Motor met kabels gestart en vervolgens sterk wisselende en te hoge spanning met lopende motor.

Accu poos aan de lader gehad waarna hij weer startte. Nog steeds brandend laafstroomlampje. Accuspanning gemeten met lopende motor 11,6v. ;(
 
Laatst bewerkt:
Spanningswisselaar? Wat geeft hij bij half gas?
Op de cbr eens gehad, 14,7 bij stationair toeren....... Accu braden zeg maar.
 
Morgen eerst koolborsteltjes vervangen... leek allemaal niet erg fris.

Kwam zojuist deze tegen op het internet, tegek!

Edwin-Mensink-BMW-5.jpg


Edwin-Mensink-BMW-6.jpg


Edwin-Mensink-BMW-1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan