Frictieplaten en diktes bandit 600

Status
Niet open voor verdere reacties.

roy131313

MF veteraan
15 sep 2012
3.806
1
Na het vervangen van oude olie met nieuwe olie. Gewoon goede olie slipt de koppeling in de 2e versnelling van 7 tot 10.000 toeren met volgas. In de andere versnellingen bij volgas niet. (in de 1 niet geprobeerd.)

Dus koppeling uit elkaar gehaald, nu vallen mij een aantal dingen op.

In de manual staat dat de lengte limiet van de veren 69,5mm moet zijn. De mijne zijn 51 mm. Dus gezocht op internet en heb iets gevonden over dat het 1995 model kortere heeft ofzo?? Dat is mijn eerste punt, die veren kunnen toch nooit zoveel kleiner worden? Of het zijn helemaal de verkeerde.

De metalen platen zien er prima uit.

De frictieplaten moeten tussen de 2.65 en 2.95 liggen, de mijne zijn rond de 2.90.

De volgorde van de frictieplaten vind ik heel raar die is als volgt:
Frictieplaat 1: staat voorop 07a a3
Frictieplaat 2: staat voorop 07a a3
Frictieplaat 3: Staat ACHTEROP 07a a3
Frictieplaat 4: Staat voorop 07a a4 <- geen a3 dus
Frictieplaat 5: Staat voorop 07a a4
Frictieplaat 6: Staat voorop 07a a3
Frictieplaat 7: staat voorop 07a a3
De laatste frictieplaat staat ACHTEROP 07a a3

Heeft een mongool dit in elkaar gezet of hoort dit zo....?
 
de frictieplaten zijn wel binnen het limiet .

Die veren zouden zeker kunnen inzakken .
Had laatst de veer in de spanner vernieuwd bleek de oude veer >10mm kleiner te zijn .

Of er juiste nummers frictie platen /veren zijn gebruikt ?

maar er zijn vast leden hier die er alles over weten .
 
Laatst bewerkt:
Na het vervangen van oude olie met nieuwe olie. Gewoon goede olie slipt de koppeling in de 2e versnelling van 7 tot 10.000 toeren met volgas. In de andere versnellingen bij volgas niet. (in de 1 niet geprobeerd.)

Dus koppeling uit elkaar gehaald, nu vallen mij een aantal dingen op.

In de manual staat dat de lengte limiet van de veren 69,5mm moet zijn. De mijne zijn 51 mm. Dus gezocht op internet en heb iets gevonden over dat het 1995 model kortere heeft ofzo?? Dat is mijn eerste punt, die veren kunnen toch nooit zoveel kleiner worden? Of het zijn helemaal de verkeerde.

De metalen platen zien er prima uit.

De frictieplaten moeten tussen de 2.65 en 2.95 liggen, de mijne zijn rond de 2.90.

De volgorde van de frictieplaten vind ik heel raar die is als volgt:
Frictieplaat 1: staat voorop 07a a3
Frictieplaat 2: staat voorop 07a a3
Frictieplaat 3: Staat ACHTEROP 07a a3
Frictieplaat 4: Staat voorop 07a a4 <- geen a3 dus
Frictieplaat 5: Staat voorop 07a a4
Frictieplaat 6: Staat voorop 07a a3
Frictieplaat 7: staat voorop 07a a3
De laatste frictieplaat staat ACHTEROP 07a a3

Heeft een mongool dit in elkaar gezet of hoort dit zo....?
Is jouw Bandit uit 1995?
 
Net bij de suzuki stealer in Afferden geweest. Bleken de verkeerde te dikke gevoerde platen in te zitten en inderdaad te kleine veren.
Nou, hopen dat het overmorgen weer goed is :)
 
Net bij de suzuki stealer in Afferden geweest. Bleken de verkeerde te dikke gevoerde platen in te zitten en inderdaad te kleine veren.
Nou, hopen dat het overmorgen weer goed is :)
Kijk.

Dat komt dan aardig overeen met waar we het telefonisch over hadden :)
Had je ook de stalen platen meegebracht?

En je OP was ook correct: gemonteerd door een pannenkoek!

Maar eeh, hoe zit dat dan met de diktes zoals vermeld in het wphb? Want van daaruit bekeken klopte de dikte van de gevoerde platen toch?
 
Kijk.

Dat komt dan aardig overeen met waar we het telefonisch over hadden :)
Had je ook de stalen platen meegebracht?

En je OP was ook correct: gemonteerd door een pannenkoek!

Maar eeh, hoe zit dat dan met de diktes zoals vermeld in het wphb? Want van daaruit bekeken klopte de dikte van de gevoerde platen toch?

Ja dat is voor mij ook nog steeds een raadsel, maarja ik heb gecontroleerd wat hij voor mij besteld heeft en dat klopt. Frictieplaten en veren voor een bandit 600 van 95. Dus het slippen zal hoe dan ook stoppen. Hij had de stalen platen ook bekeken maar dat was dus prima zoals ik al dacht. Die waren wel juist voor de bandit.
Miss dat de waardes in mijn wphb toch afgestemd zijn voor een 96'er ofzo dat er toch verschil in zit. Geen flauw idee. Hij zei overigens dat de frictieplaten hoe dan ook niet al te best uit zagen, of dat nou marketingpraat is of de waarheid zal ik nooit weten ;)

115 euro armer, maar de volgende eigenaar zal er vast wel blij mee zijn *D
 
Laatst bewerkt:
Geweldig is dat toch altyd dat mensen die altyd meteen zonder dat ze iemand kennen meteen een keihard oordeel over iemand vellen maar zelf werkelijk helemaal nix kunnen. -O-

TS is zelfs zo erg dat hij speciaal op zoek gaat achter een ander aan om nog meer azijn te pissen.

Nou jongen het kan kort of lang duren maar uiteindelijk krijg je je straf vanzelf }) _O-
 
Geweldig is dat toch altyd dat mensen die altyd meteen zonder dat ze iemand kennen meteen een keihard oordeel over iemand vellen maar zelf werkelijk helemaal nix kunnen. -O-

TS is zelfs zo erg dat hij speciaal op zoek gaat achter een ander aan om nog meer azijn te pissen.

Nou jongen het kan kort of lang duren maar uiteindelijk krijg je je straf vanzelf }) _O-
Ach, TS heeft in een ander topic zowat elke vaktechneut proberen af te branden. Voor de fun. Dat het niet echt slim is om te doen heb ik hem in dat topic al gezegd. Maar dat boeide hem toen al niet. Nog steeds niet blijkbaar, anders had hij zijn laatste reactie wel achterwege gelaten.

Zal het even quoten voor het geval hij zijn bloemlezing verwijderd:

''Batman and robin have arrived :) looking for some trouble.''
 
Laatst bewerkt:
Dan heeft hij wel een enorme plaat beton voor zijn kop als hij dan denkt hulp te kunnen vragen en dan ook nog serieus geholpen denkt te worden.

Verklaart wel zijn ondertitel want die is al net zo onbeschoft.
 
Geweldig is dat toch altyd dat mensen die altyd meteen zonder dat ze iemand kennen meteen een keihard oordeel over iemand vellen maar zelf werkelijk helemaal nix kunnen. -O-

TS is zelfs zo erg dat hij speciaal op zoek gaat achter een ander aan om nog meer azijn te pissen.

Nou jongen het kan kort of lang duren maar uiteindelijk krijg je je straf vanzelf }) _O-

Heb ik een gevoelige snaar geraakt jongetje? Te koop: Suzuki GSX600F
Dat jij mij stalkt betekend niet dat ik dat ook bij jou doe, ik kijk ook af en toe weleens bij motoren die te koop staan ;)
 
Laatst bewerkt:
Ach, TS heeft in een ander topic zowat elke vaktechneut proberen af te branden. Voor de fun. Dat het niet echt slim is om te doen heb ik hem in dat topic al gezegd. Maar dat boeide hem toen al niet. Nog steeds niet blijkbaar, anders had hij zijn laatste reactie wel achterwege gelaten.

Zal het even quoten voor het geval hij zijn bloemlezing verwijderd:

''Batman and robin have arrived :) looking for some trouble.''

Uhh dat noem jij vaktechneuten afbranden? :+
Ga ze lekker pijpen in een hoekje meeloper. Heb jij uberhaupt ooit wel eens iets zinnigs te melden? :D
 
:')
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan