carb vf750 interceptor, slangen

svl600rr

Rookie
29 jun 2011
11
0
Utrecht
Beste mede vf-ers,

ik hoop dat ik hier in het goede topic mijn probleem kan posten,
Ben bezig met honda vf750f interceptor
waar gaan de lucht en benzine slangen heen, kom er niet uit ?
heb een foto erbij voor de duidelijkheid.
1= luchttoevoer?
2= benzine toevoer, maar is deze correct aangesloten, deze slang gaat uiteindelijk naar soort van benzinefilter?
3= waar moet dit stuk slang op? is ook lucht volgens mij.

Ik hoop dat jullie mede vf-ers kunnen verder helpen!

Gr
full
 
Beste mede vf-ers,

ik hoop dat ik hier in het goede topic mijn probleem kan posten,
Ben bezig met honda vf750f interceptor
waar gaan de lucht en benzine slangen heen, kom er niet uit ?
heb een foto erbij voor de duidelijkheid.
1= luchttoevoer?
2= benzine toevoer, maar is deze correct aangesloten, deze slang gaat uiteindelijk naar soort van benzinefilter?
3= waar moet dit stuk slang op? is ook lucht volgens mij.

Ik hoop dat jullie mede vf-ers kunnen verder helpen!

Gr[afbeelding]

1 en 3 zijn de 'overlopen' van de twee sets carburateurs. Die hangen min of meer vrij in de lucht. 1 gaat eerst via een koppelstuk naar 3, en dan los in de lucht, om het maar even zo te zeggen.

2 is de toevoer van brandstof.

Hoe kan het eigenlijk dat je hier niet uitkomt? Heb je het al los zo gekregen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zoals gezegd zitten 1&3 aan elkaar. Dit lijkt heel erg op "voel" slangen (zeker weten doe ik het niet). Wat deze slangen doen....ze zorgen ervoor dat je aan 1 kant van het gasschuif membraan altijd de "total" druk hebt.

In het geval van een ram-air inlaat gaat deze slang naar een stagnatie punt in de inlaat (punt waar de stroomsnelheid van de lucht nul is). In het geval van een normale inlaat is buitenluchtdruk voldoende. Overigens is het wel gek dat er niet een klein filtertje tussen zit (of de airbox heeft er een aansluiting voor).
 
zoals gezegd zitten 1&3 aan elkaar. Dit lijkt heel erg op "voel" slangen (zeker weten doe ik het niet). Wat deze slangen doen....ze zorgen ervoor dat je aan 1 kant van het gasschuif membraan altijd de "total" druk hebt.

In het geval van een ram-air inlaat gaat deze slang naar een stagnatie punt in de inlaat (punt waar de stroomsnelheid van de lucht nul is). In het geval van een normale inlaat is buitenluchtdruk voldoende. Overigens is het wel gek dat er niet een klein filtertje tussen zit (of de airbox heeft er een aansluiting voor).
Die knik op het einde van de slang geeft ook al een beetje aan waar en hoe die moet komen :Y
 
mensen bedankt voor de snelle reactie!, klopt, het heeft een hele tijd uit mekaar gelegen, en ben er onlangs weer aan begonnen zodoende dat ik niet meer helemaal zeker wist hoe het in mekaar hoorde.
 
mensen bedankt voor de snelle reactie!, klopt, het heeft een hele tijd uit mekaar gelegen, en ben er onlangs weer aan begonnen zodoende dat ik niet meer helemaal zeker wist hoe het in mekaar hoorde.
Heb je niet een wphb met wat afbeeldingen en foto's?

Vaak kunnen die je behoorlijk op weg helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan