zx9r start soms slecht

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
328
15
westmaas
wie kan mij op weg helpen, motor start in de morgen prima mag misschien iets sneller aan slaan, rijd ik naar mijn werk zo n 11 km verderop, daar staat hij heel de dag, ga ik om half vijf naar huis, dan wil hij met starten moeizaam rond draaien en soms draait hij helemaal niet rond, wacht ik even met starten dan doet hij het in eens weer wel, heb accu al door gemeten zowel met stil stand als met draaiende motor, ook met 3000 tpm, dat is allemaal goed. waar kan ik nog meer naar zoeken. het gaat om een ZX9-r uit 95
 
ja zekers , de multimeter geeft 14.9/ 15 volt aan.
Dan is je meter stuk.
(of er is iets anders raars aan de hand).

In rust geeft een accu ong 12,6 volt.
Tijdens starten zakt die spanning even. Dus altijd lager dan 12,6 volt.
Zodra de motor loopt, komt het systeem op laadspanningsnivo.

En dan vind ik zelf 15 volt aan de ruime kant, mocht je daarop bovenstaande voltage hebben gemeten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is je meter stuk.
(of er is iets anders raars aan de hand).

In rust geeft een accu ong 12,6 volt.
Tijdens starten zakt die spanning even. Dus altijd lager dan 12,6 volt.
Zodra de motor loopt, komt het systeem op laadspanningsnivo.

En dan vind ik zelf 15 volt aan de ruime kant, mocht je daarop bovenstaande voltage hebben gemeten.




ik denk dat je het niet goed begrijpt, motor uit, meet bij de accu 12,9 volt, ga ik starten zakt hij zeker niet onder de 9 volt, en met draaiende motor en op 3000tpm meet ik 14.9,
 
Laatst bewerkt:
heb zo n vermoeden dat het de startkoppeling is, is er ergens nog een how to do te vinden over het vervangen van een startkoppeling van een zx9r, zie er wel 1 staan van een aprillia
 
Ik heb er ook last van gehad(zelfde motor). Heb er toen een nieuwe accu in gezet en hij starttte weer goed. Maar ik merk wel dat hij met licht aan (per ongeluk aan gedaan) nog steeds moeilijker start als met licht uit.
 
Ik heb er ook last van gehad(zelfde motor). Heb er toen een nieuwe accu in gezet en hij starttte weer goed. Maar ik merk wel dat hij met licht aan (per ongeluk aan gedaan) nog steeds moeilijker start als met licht uit.


Ja ok, maar snap niet zo goed waarom een nieuwe accu, die heb ik door gemeten zoals in vorige bericht omschreven, die is dan toch goed, of kan hij toch nog slecht zijn
 
Hoe oud is je huidige accu?
Bij >6 jaar zou ik hem toch maar vervangen.
Je startkoppeling heeft smorgens echt niet meer zin dan smiddags

En wat martell zegt: je laad spanning is aan de hoge kant, dus je spanningsregelaar is obv jouw informatie in ieder geval verdacht. En als dat het is gaat je accu vanzelf hemelen.
Dus daar beginnen voor je je nieuwe accu ook sloopt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen flauw idee hoe oud de accu is, maar ik heb de accu door gemeten zoals in de how to do topic, als de multimeter op 14.9 staat met een draaiende motor op 3000tpm dan is de spanningsregelaar toch goed, of begrijp ik iets niet.
 

net opnieuw een meting gedaan met een accu die ik heel de middag onder lading heb gehad, misschien niet lang genoeg maar dit is wat ik heb gemeten, accu was 13 volt daarna motor tijdens het starten 10.9 volt, met een draaiende motor op 3000tpm en het licht uit was het 14.7 volt en met licht aan op 3000tpm was het precies 15.1.

heb wel het idee dat hij toch wat sneller aansloeg met starten. is nou mijn accu aan vervangen toe of niet.
 

net opnieuw een meting gedaan met een accu die ik heel de middag onder lading heb gehad, misschien niet lang genoeg maar dit is wat ik heb gemeten, accu was 13 volt daarna motor tijdens het starten 10.9 volt, met een draaiende motor op 3000tpm en het licht uit was het 14.7 volt en met licht aan op 3000tpm was het precies 15.1.

heb wel het idee dat hij toch wat sneller aansloeg met starten. is nou mijn accu aan vervangen toe of niet. er zit een VMF accu in
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan