Achterremklauw vullen en ontluchten

Dakke85

Die hard MF'er
20 sep 2009
275
0
Mechelen (B)
Gegroet,

Ik heb voor mijn Suzuki GS850g de achterremklauw gereviseerd. Nu ga ik het hele systeem weer vullen.
De remklauw heeft 2 ontluchtingsnippels, welke doe ik eerst? En wat met de zuigers want die zitten nu helemaal ingedrukt waardoor mijn remblokken niet eens de schijf raken. Als ik het vol remolie pomp gaan deze mijn schijf dan niet gewoon klemmen? Moet ik dan de rem ingedrukt houden als ik het systeem vul?

Hoe begin ik hier aan?
Ik heb een vacuumpomp ter beschikking.


Alvast bedankt,
mvg, Koen
 
Laatst bewerkt:
Even de zoekfunctie gebruiken. Er zijn verschillende manieren om een rem te ontluchten en allemaal staan ze hier wel ergens goed en duidelijk beschreven. En iedereen vindt zijn eigen manier toch de beste.
 
maakt niets uit, nippels horen op het hoogste punt te zitten....
Dus..reservoir vullen...rem inknijpen, vasthouden, ontluchtingsnippel losdraaien, weer vastdraaien, en de remhandle langzaam loslaten...

dit blijf je herhalen tot er geen lucht meer uit de ontluchtingsnippels komt...aan beide kanten wel te verstaan
tegen die tijd zitten je remblokken tegen je schijf, daar hoef je verder niets aan te doen
 
Laatst bewerkt:
als je geen vloeistof door kunt zuigen met de vacuumpomp kun je het beste gewoon op de ouderwetse manier beginnen met ontluchten; dus een paar keer op de rempook tikken, naar beneden houden, ontluchtnippel open, weer dicht, rem loslaten; herhalen.
 
als je geen vloeistof door kunt zuigen met de vacuumpomp kun je het beste gewoon op de ouderwetse manier beginnen met ontluchten; dus een paar keer op de rempook tikken, naar beneden houden, ontluchtnippel open, weer dicht, rem loslaten; herhalen.

als je geen vloeistof kan doorzuigen, komt het gaatje in de rempomp niet vrij en ga je zo eindeloos bezig blijven.
 
Ik zit toevallig met hetzelfde probleem...
Ik heb een monster uit 97 staan en daarbij wil het vullen/ontluchten ook niet lukken... IK doe het met de hand maar naar een half uur pompen heb ik het opgegeven...
Ik ben gaan zoeken naar andere methodes en zodoende kwam ik bij de optie om het via een injectie spuit de nippel in te spuiten. Er komt dan wel lucht en vloeistof via het reservoir omhoog....
Ik heb er al veel vloeistof doorheen gespoten maar ik krijg maar geen druk in de achterrem...
Als ik de poot naar beneden houdt loopt er tijdens het inspuiten geen vloeistof via de nippel het systeem in..Afsluiten doet die volgens mij dus wel.
Iemand hier ervaring mee of iemand met tips? Ik begin steeds meer het vermoede te krijgen dat de pomp stuk is. Of zie ik iets over het hoofd?
 
Laatst bewerkt:
Haha ik verwachte wat anders....
Maar idd,het is niet echt handig... Ik heb de klauw ook al losgemaakt om de nippel omhoog te houden maar ook dat mocht niet baten. De zuigers bewegen wel gewoon dus daar zit het probleem ook niet..
 
begin dan eens met de remslang van de pomp los te schroeven, en dan houd je de vinger op de uitgang van de pomp (stevig) en pomp dan eens.....
Dan moet er in ieder geval druk ontstaan....
Dus je gaat als bij ontluchten te werk..
vinger op het gat, pomp induwen, als er druk ontstaat , deze laten ontsnappen, en dan de pomp weer vrijgeven...ontstaat er helemaal geen druk, dan is je pomp niet goed (in elkaar gezet)
 
Ok, bedankt voor de reacties
Ik haal de klauw er morgen nog een keer af en ik zal jullie tips toepassen...
Ik vind het wel vreemd dat er nog lucht in zou zitten als ik er met een spuit vloeistof via de koppel in breng..
 
Heb je een of twee remschijven? Je moet de cilinder pakken die het verst weg is, dus de cilinder waar de kabel overgepakt wordt.


Volgens mij gaat het nog steeds over de achterrem, die ben ik nog niet tegengekomen met 2 schijven.

Als de pomp wel goed is maar droog gestaan heeft, vul dan het reservoir met een beetje vloeistof (niet te veel) en vul de klauw ook met vloeistof. Druk dan de zuigers terug tot het vloeistof niveau in je reservoir stijgt. Als er geen lucht meer in je pomp zit kun je ineens wel vloeistof doorpompen. (meestal tenminste).
 
Schuif over die nippel een rubber slangetje en laat het slangetje in een kommetje terecht komen zodat daar de remvloeistof en eventuele lucht. Als je het geheel niet vertrouwd (na 10 jaar stil staan) haal dan voor een paar centen een nieuw exemplaar of een exemplaar die wel regelmatig heeft gewerkt. T'is je rem beste man.
 
zit de ontuchtingsnippel of het gaatje daarachter niet gewoon verstopt?
:^

Met de vacuümpomp is gewoon instant succes. Als de klauw goed is.
Heb je de remcilinder niet voor nodig om de vloeistof erdoor te krijgen. :P

Nippel er even helemaal uit. Kijk uit voor remvloeistof. O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan