valedero valt opeens stil

vd hoeven

Rookie
7 sep 2014
2
0
Hoornaar
ik heb een valedero motor nu heb ik al een paar keer onder het rijden gehad dat hij opeens stil valt dan heeft hij op dat moment even geen stroom want alles valt uit!!
heeft iemand zo'n soort gelijk iets mee gemaakt of weet iemand waar ik moet zoeken wat er niet in orde is aan de motor graag tips of oplossingen !!!
 
ik heb een valedero motor nu heb ik al een paar keer onder het rijden gehad dat hij opeens stil valt dan heeft hij op dat moment even geen stroom want alles valt uit!!
heeft iemand zo'n soort gelijk iets mee gemaakt of weet iemand waar ik moet zoeken wat er niet in orde is aan de motor graag tips of oplossingen !!!
Alles uitvallen doet vermoeden dat het in het hoofddeel van de stroomvoorziening zit:

Accu
Massakabel
contactslot
hoofdzekering

Die dingen dus.
 
Jij hebt een Chinese versie, die hebben dat.
Hoe lang heb je deze motor ?

Jah, bij een Varadero komt zoiets nóóit voor. :+
Toch vind ik het stiekem best bijzonder, een motorrijder die zelfs niet weet waar hij op rijdt.....

TS, m.i. heeft Martell gelijk, het is vrijwel zeker een elektrisch probleem.
Begin met je accu-aansluitingen, da's het snelste en makkelijkste. Accupolen en kabelaansluitingen schoonmaken, likje zuurvrije vaseline en goed aandraaien. Dan alle bedrading controleren op schade/doorslijten/kabelbreuken (met name rond het balhoofd) en alle aansluitingen/stekkers losmaken, op corrosie en schade controleren en inspuiten met contactspray. Let vooral ook op je massa-aansluitingen.
Controleer ook je spanningsregelaar enz. De SR is bij Honda een erkend zwak punt.
 
Als het een nieuwer type is, vanaf 2002 zou ik denken aan de hiss antenne rond de sleutel, deze wil bij de injectiedero's ook weleens dit soort klachten veroorzaken.
Als het goed is heeft de carb versie van de varadero nog geen hiss, dus dat zou het niet kunnen zijn.
Aangezien TS de naam van zijn motor al niet kon spellen had ik ook twijfels over het bouwjaar, vandaar bovenstaande post. O-)

Verder wat JanB en Martell zeggen, zou ook de dodemansknop even controleren op vuil/corrosie.
 
Als het een nieuwer type is, vanaf 2002 zou ik denken aan de hiss antenne rond de sleutel, deze wil bij de injectiedero's ook weleens dit soort klachten veroorzaken.
Als het goed is heeft de carb versie van de varadero nog geen hiss, dus dat zou het niet kunnen zijn.
Aangezien TS de naam van zijn motor al niet kon spellen had ik ook twijfels over het bouwjaar, vandaar bovenstaande post. O-)

Verder wat JanB en Martell zeggen, zou ook de dodemansknop even controleren op vuil/corrosie.
Lees de 2e post van ts eens. :$
 
ik heb een valedero motor nu heb ik al een paar keer onder het rijden gehad dat hij opeens stil valt dan heeft hij op dat moment even geen stroom want alles valt uit!!
heeft iemand zo'n soort gelijk iets mee gemaakt of weet iemand waar ik moet zoeken wat er niet in orde is aan de motor graag tips of oplossingen !!!
Welkom op MF!
 
Lees de 2e post van ts eens. :$
Aangezien TS een klein tikfoutje had gemaakt met de naam van zijn motor had ik lichte twijfels over het bouwjaar, dat mag toch.

Wat je ook nog even kan controleren is de schakelaar op de zijstandaard, motor slaat ook af als zijstandaard uitstaat en motor in de versnelling (maar dan zouden volgens mij wel de lampjes rondom de tellers moeten branden, en ts geeft aan dat alles uit valt )

Mocht TS er hier trouwens niet uitkomen, dan even op dit forum aanmelden, hier zitten de experts van deze fietsen.
http://www.transalpclub.nl/forum/
 
Laatst bewerkt:
Aangezien TS een klein tikfoutje had gemaakt met de naam van zijn motor had ik lichte twijfels over het bouwjaar, dat mag toch.

Nee, absoluut niet. Als je dat nog s flikt levert je dat een ban op, absoluut !!





;)




Inderdaad eens met iemand die verstand heeft van elektra naar de motor kijken.

Kan iets heel simpels zijn...accuklem die af en toe even los zit omdat ie niet strak genoeg aangedraaid zit...tot aan eoa idiote kabelbreuk ergens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan