Hoeveel km kan een Kawasaki z750 uit 2009 ongeveer hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.

olivier22

MF'er
18 jun 2010
160
0
boskoop
Ik heb een vraagje
Hoeveel km man een z750 uit 2009 ongeveer hebben?
Uiteraard hangt het af van hoe die onderhouden is en hoe er mee gereden is.
Onderhoud is altijd prima uitgevoerd. Wel is er sportief mee gereden
Maar goed daar is het de motor ook voor.

Wat is ongeveer een richtlijn?
 
TS, er is geen richtlijn. Een moderne motor zou ruwweg de 2 ton moeten kunnen halen.
Belangrijkste punt is onderhoud en rijgedrag. Sportief rijden is geen probleem, mits de brommer maar eerst netjes warm wordt gereden, dan kan ie héél lang mee.
Maar een slordige eigenaar die veel korte ritjes rijdt en de boel niet warm laat draaien voor ie op het gas gaat kan zo'n brommer binnen 40.000 km aardig slopen.
 
Een Z 750 uit 2009 kan 83.564 km. hebben.
Daarna valt ie uit elkaar. Behalve rooie, die zijn sneller versleten. Maar die kunnen ook harder.


Een klein beetje serieuzer.
Zo'n motor kan als ie goed onderhouden en goed bereden is een enorme vracht kilometers hebben. Alleen vinden veel kopers 40.000 km. al extreem veel. Maar dat slaat eigenlijk nergens op.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hier niet eens op in
Mzzl

wees blij dat er nog mensen zijn die er wel op in gaan, ondankbare hond!, lees je vraag eens even goed terug! en de gegeven antwoorden! en het geen jezelf ook al zegt! wat voor antwoord verwacht je nou eigenlijk??? wat wil je horen jongen?? meneer R1 sjaak reed geloof ik meer dan 2 ton op zijn fiets. alles staat en valt met degelijk onderhoud, zoals jezelf ook al zegt, voor de rest valt er weinig zinnigs te zeggen als dit al zinnig is? je kunt moeilijk appels en peren vergelijken. als voor jouw gevoel de boel uitelkaar valt bij een bepaalde km-stand, gewoon lekker laten staan joh! succes
 
Laatst bewerkt:
wat voor antwoord verwacht je nou eigenlijk???

Ik denk dat hij een soort garantie wil hebben. Als zijn Z750 de gestelde kilometers haalt dan moet daar iemand voor bloeden natuurlijk..... |(

Als ik kijk naar de 50k kilometer testen in de motorplus dan halen vrijwel alle motoren (ik bedoel dan het blok en de versnellingsbak) de 50.000 kilometer probleemloos.
 
Ik heb een vraagje
Hoeveel km kan een z750 uit 2009 ongeveer hebben?
Uiteraard hangt het af van hoe die onderhouden is en hoe er mee gereden is.
Onderhoud is altijd prima uitgevoerd. Wel is er sportief mee gereden
Maar goed daar is het de motor ook voor.

Wat is ongeveer een richtlijn?


There. I fikst it for yoe.

:+
 
TS, er is geen richtlijn. Een moderne motor zou ruwweg de 2 ton moeten kunnen halen.
Belangrijkste punt is onderhoud en rijgedrag. Sportief rijden is geen probleem, mits de brommer maar eerst netjes warm wordt gereden, dan kan ie héél lang mee.
Maar een slordige eigenaar die veel korte ritjes rijdt en de boel niet warm laat draaien voor ie op het gas gaat kan zo'n brommer binnen 40.000 km aardig slopen.

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar in mijn ogen is het einde naderend bij een ton.
Bij BMW is 2 ton idd niet zo'n uitzondering, maar zie maar bar weinig sportievere motoren met meer dan een ton op de teller.
Heb overigens weleens een gsx-r1000 uit 2003 met 180.000 op de teller zien staat in een motorblad, maar het is redelijk uitzonderlijk.

Tegenwoordig zijn bijna alle kleine weggooi autootjes ook maar gemaakt voor 150.000 km en daarna is de hele bende ongeveer toch naar de gadver. Ze zijn economisch gezien gewoon af, tuurlijk is het op te knappen maar tenkoste van wat. Stoelen die al vanaf nieuw voor geen meter zitten, moet je na gaan na 1,5 ton.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan