S1000RR Deel 7

Afgelopen weekend mooie foto's kunnen maken in een spookdorpje net achter Antwerpen

FB_IMG_1469991382982_zpstdxypbfj.jpg
 
Ik zie hier nog weinig rood voorbij komen. ;) Nieuw, sinds feb 2016 in bezit.
20160212_173206%20-%20kopie_zpsoc2cguka.jpg

van_voren_zpsfcbnr35r.png

lelystad_schuinvoor_zps5zegahim.png

Sinds ik deze heb, bezig met circuit training. O-)
Verdere opties:
- beide pakketten incl alarm
- Verhoogde ruit (bmw fabriek)
- duo seat cover
- akra demper
- inmiddels R&G kentekenhouder

Mods die in de planning staan/stonden, maar eigenlijk te veel geld kosten -O-
- passagiers steps weghalen à €220,- (akra carbon arm à €180 & R&G afdekking à €43)
- koppel- & remhendel laten vervangen door HP-versie à €400 (2x€180 + €40 arbeid)
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje. Bij mijn 2015 S1000RR is het draingaatje van de koelwaterpomp soms een beetje vettig. Meen dat ik wel eens gelezen heb dat dit vrij normaal is. Weet iemand hoe dit zit? Het is minimaal, maar het lekt dus wel een heel klein beetje...
 
Hallo Allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een S1000RR (2010-2012) en vroeg me af of mensen wel eens problemen met de versnellingsbak hebben gehad? Op internationale forums lees ik er nog wel eens wat over. Lijkt me nogal een behoorlijke kostenpost als het kapot gaat. Zijn er modellen die geen versnellingsbak problemen hebben?

Sommige motoren waar naar ik kijk zitten tegen de 20.000km aan. Bij die stand moeten de kleppen gesteld worden. Weet iemand wat dat kost bij de dealer?

Gr,
Tom
 
Hallo Allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een S1000RR (2010-2012) en vroeg me af of mensen wel eens problemen met de versnellingsbak hebben gehad? Op internationale forums lees ik er nog wel eens wat over. Lijkt me nogal een behoorlijke kostenpost als het kapot gaat. Zijn er modellen die geen versnellingsbak problemen hebben?

Sommige motoren waar naar ik kijk zitten tegen de 20.000km aan. Bij die stand moeten de kleppen gesteld worden. Weet iemand wat dat kost bij de dealer?

Gr,
Tom

Kleppen stellen is met een grote beurt bij 30.000km,
Heb hier op het MF en op marktplaats een S1000RR 2010 met 31.000km te koop staan, orginele NL motor, 30.000km al bij bmw dealer uitgevoerd,nieuwe banden,probleemloze motor

Motorshopper: BMW S1000RR 2010
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een S1000RR (2010-2012) en vroeg me af of mensen wel eens problemen met de versnellingsbak hebben gehad? Op internationale forums lees ik er nog wel eens wat over. Lijkt me nogal een behoorlijke kostenpost als het kapot gaat. Zijn er modellen die geen versnellingsbak problemen hebben?

Sommige motoren waar naar ik kijk zitten tegen de 20.000km aan. Bij die stand moeten de kleppen gesteld worden. Weet iemand wat dat kost bij de dealer?

Gr,
Tom

Ik heb het wel een of twee keer gezien, alleen maar ex-circuitfietsen trouwens. Slecht schakelen en/of uit de versnelling schieten. Oorzaak is een willekeurige remschakelset monteren en niet opletten of het schakelmechanisme nog in lijn staan waardoor de QS gaat haperen, en de sensor niet kalibreren. Dan gaat de quickshifter haperen, en je hoeft hem maar een paar keer door te trappen zonder werkende QS om de bak te slopen (zoals bij elke motor).
 
Net in verkeerde rubriek geplaatst hier mijn 2015. [afbeelding]

Dikke fiets..ik heb net een arrow evo systeem besteld voor de fiets..tegelijk een brake protector, andere kentekenplaat,geintergreerd achterlicht/knipperlicht en andere hendels.
Een vraagje meteen, moet die vrijwaringscode altijd worden gedaan bij eeen ander uitlaatsysteem?
 
Dikke fiets..ik heb net een arrow evo systeem besteld voor de fiets..tegelijk een brake protector, andere kentekenplaat,geintergreerd achterlicht/knipperlicht en andere hendels.
Een vraagje meteen, moet die vrijwaringscode altijd worden gedaan bij eeen ander uitlaatsysteem?

Je zal iets met de mapping moeten doen ja als je er een open pijp onder hangt.

Of je dat op de nette manier doet (mapping in de ecu veranderen, of andere (race) ecu) of op de miner nette manier met een pc/rv met 20 extra stekkers is aan jou.
 
@Ycoty,

Zou wel de ecu laten herschrijven, helemaal afgestemd op jouw motor. Nu lopen die 2de generatie al erg goed met het originele uitlaatsysteem maar, er valt nog goed wat te winnen icm een beter luchtfilter en compleet uitlaatsysteem. Met mijn 2012 kwam er een goede 14pk en 5nm aan koppel bij op het achterwiel.
 
@Ycoty,

Zou wel de ecu laten herschrijven, helemaal afgestemd op jouw motor. Nu lopen die 2de generatie al erg goed met het originele uitlaatsysteem maar, er valt nog goed wat te winnen icm een beter luchtfilter en compleet uitlaatsysteem. Met mijn 2012 kwam er een goede 14pk en 5nm aan koppel bij op het achterwiel.

Hoe heb je dat gemeten dan? Een run met stock uitlaatsysteem, en een run met open uitlaatsysteem met aangepaste afstelling? Want dan kan je pas wat zeggen. Als je eerste run al met een open pijp was was de afstelling op dat moment matig en dan zie je inderdaad redeijke verschillen die je echt niet compleet kan toeschrijven aan je nieuwe uitlaat.
 
@Ycoty,

Zou wel de ecu laten herschrijven, helemaal afgestemd op jouw motor. Nu lopen die 2de generatie al erg goed met het originele uitlaatsysteem maar, er valt nog goed wat te winnen icm een beter luchtfilter en compleet uitlaatsysteem. Met mijn 2012 kwam er een goede 14pk en 5nm aan koppel bij op het achterwiel.

thnx ik zal dat even nakijken.
 
Even een vraagje. Bij mijn 2015 S1000RR is het draingaatje van de koelwaterpomp soms een beetje vettig. Meen dat ik wel eens gelezen heb dat dit vrij normaal is. Weet iemand hoe dit zit? Het is minimaal, maar het lekt dus wel een heel klein beetje...

@ MasterTommy, weet jij of dit normaal is? Alvast bedankt!
 
@Tom,

Geheel origineel, alleen uitlaatsysteem, verschillende filters (+1pk met k&n street) en uitlaatsysteem, filter met custom ecu tune.

Origineel vergeleken met uitlaat+filter zonder tune weinig verschil tot 8000tpm, daarboven begint ie wat te arm te lopen en mist power wat duidelijk te merken is.
 
@ MasterTommy, weet jij of dit normaal is? Alvast bedankt!

Ja is normaal. Als ie echt begint te druppelen is ie lek, maar het gaatje zit er juist om af en toe een druppel kwijt te kunnen. Nieuwe fietsen doen het ook, en bij autowaterpompen zie je het niet want er zit een motorkap voor.
 
Ja is normaal. Als ie echt begint te druppelen is ie lek, maar het gaatje zit er juist om af en toe een druppel kwijt te kunnen. Nieuwe fietsen doen het ook, en bij autowaterpompen zie je het niet want er zit een motorkap voor.

Oké, bedankt! Ja het is af en toe een druppel. Heb het rubbertje er even uitgehaald en alles schoongemaakt. Na een rondje rijden voel je dan niks aan het rubbertje, maar als je het er uit haalt dan zit er een druppel achter. Dit is dan dus normaal? Ik hou het in de gaten...
 
Mooie bikes die 2015-2016 S1000's! Hoe de elektronica zijn werk doet tijdens volgas geven en het voorwiel over het asfalt laat zweven, geweldig. Een zekere opvolger van mijn 2012 mocht die tijd komen.

@MrFinch83 ik heb mijn passagierssteunen eraf gehaald en er mooie afdek dopjes voor gevonden bij de Hornbach voor maar een paar cent per stuk. Past perfect, subtiel en lijkt net een origineel onderdeel. De benaming bij Hornbach is ''stop gummi 8mm.'' en kost 16 cent per stuk.
 
@eral

Ik was zo stom om die HP4 boutjes erin te draaien. Mooi spul maar €10 per bout. :x

Oja,
zie steeds meer spijkerbroekjes-met-gympies verschijnen op S1000RR's valt me op, zouden de sjonnies ook al niet-gixxers rijden?
 
@eral

Ik was zo stom om die HP4 boutjes erin te draaien. Mooi spul maar €10 per bout. :x

Oja,
zie steeds meer spijkerbroekjes-met-gympies verschijnen op S1000RR's valt me op, zouden de sjonnies ook al niet-gixxers rijden?

Hahaha, ik zie ze vaak verkleefd aan de grond liggen met die spijkerbroeken.. De BMW word goedkoper he(2010 is nu op MP al 8500 euro) dus ja, er gaan meer sjonnies mee rijden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan