S1000RR Deel 7

Als je aan de verkeerde moer zit bij het verstellen mol je heel snel de QS idd, alleen aan de twee moeren draaien van de stang die door het frame gaat. Niet aan de moer die tussen QS sensor en de koppeling met het schakelpedaal zit draaien.

Staat ook met ongeveer 600 uitroeptekens in het boekje trouwens.
 
Gister motor even weg gebracht om de Arrow titanium uitlaat erop te leggen. Vandaag misschien al klaar en dan kan ik voor volgende week hopelijk een afspraak maken bij Ahnendorp *O* })
 
Daar ga je geen spijt van krijgen Max!

Is er voor de S1000 een thermostaat (of het geen wat het regelt) die wat eerder open gaat? Sinds ik hem heb verlaagd vangt de radiateur een stuk minder rijwind en daardoor loopt de temperatuur nogal wat sneller op dan voorheen.
 
Even opgezocht wat er bij de KTM's gebruikt werd maar, bedoelde een ''thermo switch'' die de fan eerder aan laat slaan.

En nog iets, 1 m8 bout van mijn contact is eruit getrilt merkte ik laatst met het van het stuurslot halen. Nu zag ik aan de andere bout dat het een hele aparte is die ik nog niet eerder gezien had. Met welke sleutel zijn deze bouten aan te draaien?
 
Is een dievenschroef, draait maar een kant op. Zit normaal gesproken met loctite vast dus als ze los zijn gaan trillen zou ik die andere er ook uit halen, en twee nieuwe erin draaien. Vastdraaien met een speciale dop.

Inschakelen van de fan regelt de ECU, maar pas bij 103° oid. Bedrijftemp is 75-80gr onder het rijden, als je daar niet aan komt zou ik toch even je modificaties onder de loep nemen.
De snelheid waarmee de temperatuur oploopt als je stilstaat zegt helemaal niets over de koelcapaciteit van je koelsysteem en is dus ook iets wat je totaal moet negeren. Mijn RSV4 heeft welgeteld 40 seconden nodig om van 80gr naar 105 te klimmen bij stilstaan.
 
Laatst bewerkt:
Morgen maar een nieuw setje kopen met wat loctite erbij.

De temperatuur tijdens het rijden zit altijd wel tussen de 70-85 alleen gaat nu snel de hoogte in met stukken onder de 50 rijden (centrum etc) omdat, de motor veel minder rijwind vangt doordat hij 4cm verlaagd is.
Zal wel navragen of er via de ecu wat te regelen valt samen met nog een run die ik al wou doen met 102 competition *D
 
Morgen maar een nieuw setje kopen met wat loctite erbij.

De temperatuur tijdens het rijden zit altijd wel tussen de 70-85 alleen gaat nu snel de hoogte in met stukken onder de 50 rijden (centrum etc) omdat, de motor veel minder rijwind vangt doordat hij 4cm verlaagd is.
Zal wel navragen of er via de ecu wat te regelen valt samen met nog een run die ik al wou doen met 102 competition *D

Mja ik vind het nog steeds niet echt noemenswaardig. Mijn RR vond door de stad rijden ook nooit leuk. Als je stoplicht naar stoplicht rijdt gaat die fan eigenlijk ook niet meer uit.
 
Schandalig weinig gereden dit jaar, vorige week en vandaag weer wat km`s kunnen maken, niet dat dat geheel vlekkeloos ging.

De HP4 wil niet echt lekker starten (staat altijd aan de optimate 4) ik neem aan dat dan de accu geen probleem kan zijn?

Paar keer starten (start motor loopt goed) motor springt niet aan, 3-4-5- pogingen, motor spring aan, loopt 2 tellen en slaat weer af (f.ck), dit wederom herhalen en dan blijft ie wel lopen.

Toch maar even langs de dealer (motor heeft in maart een reguliere beurt gehad)

Mogelijkheden?
-Iets met de start knop? (of de gehele knoppen winkel rechts op het stuur)
-Iets met het contact slot?
-Toch de accu? (motor is van 01-2013)

Iemand een idee? Met dank antwoord.
 
als die afslaat nadat hij wel gestart is kan je bovenstaande 3 dingen niet gelijk uitsluiten , maar zou je het eerder verwachten in de stationair afstelling.

heb geen suggestie voor iets wat je zelf zou kunnen doen, behalve de accu spanning meten tijdens het indrukken van de startknop om te kijken of het voltage erg inzakt, dat geeft weer hoe je accu er aan toe is.

misschien een (half) flesje injectiereiniger in de tank doen als dat bij de beurt niet gedaan is, als die vaak lang stil staat?

Overigens HP4 typen op een bladzijde waar nog geen foto op staat kan eigenlijk niet, dus dat zal ik even fixen.

2013-BMW-S1000RR-HP4-119.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tank leeghalen en verse benzine erin. En als je niet veel rijdt, gooi er dan iets in zonder ethanol (ultimate 98 van de bp, of competition 102 van de firezone). Dat blijft een stuk langer 'goed'.
 
Vorige weekend; niet starten, althans met grote moeite

Tank leeg gereden, vers getankt. Altijd Aral 98 d`r in. (Ik woon niet ver van de Duitse grens, das best handig :-))


Vanochtend; zelfde verhaal, moeizaam startend, maar toch aan de praat.

Aan de benzine kan het niet liggen lijkt me.


Buiten dat; tot dusverre startte de motor direct, ook het 1e rit na de winter waar de benzine nog veel ouder was. Contact aan, startknop in en lopen dat ding, altijd..........
 
Laatst bewerkt:
Ik merk niks raars als ie loopt. Nu moet ik een domme vraag stellen, hoe merk je dat ie op 3 cilinders loopt??

Ik ben geen techneut, dus neem me niet kwalijk :-)
 
Motor klinkt normaal

Vermogen ook aanwezig, en als ik power vraag, dan komt die gewoon.
 
Probeer eens dit:

Met contact uit, gashendel helemaal open tegen de stuit, contact aanzetten en wachten tot het dash klaar is met die opstartinfo laten zien, daarna gas vasthouden, contact weer uit en gas loslaten. Laat hem een minuut uitstaan zodat ie de waarde op kan slaan en start hem daarna opnieuw.
 
Probeer eens dit:

Met contact uit, gashendel helemaal open tegen de stuit, contact aanzetten en wachten tot het dash klaar is met die opstartinfo laten zien, daarna gas vasthouden, contact weer uit en gas loslaten. Laat hem een minuut uitstaan zodat ie de waarde op kan slaan en start hem daarna opnieuw.

Gedaan;

Motor komt met moeite weer op gang, niet zo moeilijk als gisteren. Je advies nogmaals toegepast; daarna bam starten!

Toch bekruipt mij het gevoel dat de accu zijn beste tijd heeft gehad, ik laat hem wel doormeten.
 
Gedaan;

Motor komt met moeite weer op gang, niet zo moeilijk als gisteren. Je advies nogmaals toegepast; daarna bam starten!

Toch bekruipt mij het gevoel dat de accu zijn beste tijd heeft gehad, ik laat hem wel doormeten.

Als ie moeilijk rondgaat kan het idd de accu zijn. Gaat ie vrolijk rond maar slaat ie niet aan dan is het niet de accu. Mooi dat ie het weer doet.
 
Wat een geluid komt er uit zo'n volledig uitlaat systeem :9~
Gister even door de tunnel gereden, echt verslavend

Dik geluid hoor...mooi systeem !

Om maar meteen even wat te vragen aan jullie...
Ik ben sinds juli in het bezit van een bmw s1000rr 2016. Super ding en as zaterdag gaat die voor zijn 1000 km beurt waardoor het volle vermogen eindelijk los gelaten mag worden en de slick modus met alle dikke optie's tot zijn recht mogen gaan komen ( Pitlimiter, Launch control, etc )
Nu heb ik afgelopen weekend mijn akrapovic systeem binnen gekregen en meteen gemonteerd.. Super mooi ( al had ik liever het arrow systeem gehad maar deze werd niet geleverd door eBay)
Systeem op mijn gemakje gemonteerd en inderdaad heerlijk...Maar ik heb nu 2 dealers gebeld, ( dit omdat het superdruk is bij BMW dealers ) om mijn motor te verzien van de 1000 beurt maar ook omdat ik gelezen/gehoord had dat de BMW met een systeem een vrijschakelcode nodig heeft. Nu geven beide bedrijven compleet verschillende antwoorden.
De ene zegt dat het niet veel uitmaakt maar dat hij af en toe wat beroerd kan lopen waarbij de andere zegt dat ik beter niet kan rijden en dat het meteen gedaan moet worden. Overigens zijn de kosten van de schakelcode 455 euro. De vrijschakelcode is niet meer een mail naar akrapovic met jou chasisnummer en uitlaatsysteem. Die sturen een code terug die de BMW dealer invoert. ( plusminus 10 minuten werk) Mijn vraag is dus als volgt: Hebben jullie wel of niet de vrijschakelcode gedaan ?
 
Je hebt een nieuwe ECU en een vrijschakelcode nodig. Akrapovic heeft daar niets mee te maken. Kosten tezamen ongeveer €1200. Een standaard ECU is eenmaal geflasht niet om te programmeren.

Motor gaat stationair minder mooi lopen van een vol systeem met de standaard milieumap. Op vollast loopt ie dan te arm. Niet te vaak doen of bovenstaande oplossing gebruiken.

Edit: gaat over een 2015, moet ik even uitzoeken hoe dat zit. Voor modellen tot en met 2014 gaat bovenstaande gewoon op.
Verandert echter niets aan het feit dat een open pijp onder een dergelijk schraal afgestelde euronormfiets hangen gewoon een slecht idee is.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een nieuwe ECU en een vrijschakelcode nodig. Akrapovic heeft daar niets mee te maken. Kosten tezamen ongeveer €1200. Een standaard ECU is eenmaal geflasht niet om te programmeren.

Motor gaat stationair minder mooi lopen van een vol systeem met de standaard milieumap. Op vollast loopt ie dan te arm. Niet te vaak doen of bovenstaande oplossing gebruiken.

Edit: gaat over een 2015, moet ik even uitzoeken hoe dat zit. Voor modellen tot en met 2014 gaat bovenstaande gewoon op.
Verandert echter niets aan het feit dat een open pijp onder een dergelijk schraal afgestelde euronormfiets hangen gewoon een slecht idee is.

Als dan toch de ECU geprogrammeerd zou moeten worden, zou ik gewoon direct naar een tuner gaan. Daar zetten ze er dan een BMW HP race ECU in die programmeerbaar is en stellen ze hem af. Moet je alleen nog even naar de dealer voor de rest van de dingen die ze bij de 1000 km beurt doen. Die van mij gaat over 1,5 week naar een tuner voor een andere ECU en afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Als dan toch de ECU geprogrammeerd zou moeten worden, zou ik gewoon direct naar een tuner gaan. Daar zetten ze er dan een BMW HP race ECU in die programmeerbaar is en stellen ze hem af. Moet je alleen nog even naar de dealer voor de rest van de dingen die ze bij de 1000 km beurt doen. Die van mij gaat over 1,5 naar een tuner voor een andere ECU en afstellen.

Dat kan ook inderdaad :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan