S1000RR Deel 7

Als dan toch de ECU geprogrammeerd zou moeten worden, zou ik gewoon direct naar een tuner gaan. Daar zetten ze er dan een BMW HP race ECU in die programmeerbaar is en stellen ze hem af. Moet je alleen nog even naar de dealer voor de rest van de dingen die ze bij de 1000 km beurt doen. Die van mij gaat over 1,5 week naar een tuner voor een andere ECU en afstellen.

Sven Ahnendorp kan hem inderdaad afstellen maar zit ik dan niet met de garantie ? Want dan zou ik zeggen de 1000 beurt bij de dealer en de rest bij Sven of is dat raar wat ik nu zeg?
 
Sven Ahnendorp kan hem inderdaad afstellen maar zit ik dan niet met de garantie ? Want dan zou ik zeggen de 1000 beurt bij de dealer en de rest bij Sven of is dat raar wat ik nu zeg?

Als je race software in je ECU zet is het einde garantie(logisch, op een circuitfiets heb je ook geen garantie), in elk geval op de aandrijflijn. Maar dat is het ook als je bij BMW er racesoftware er laat zetten en ook als je zomaar een open pijp monteert en niks doet aan de afstelling.

Voor de gezondheid van je motorblok is het aan te raden af te stellen. Voor de garantie maakt het niet uit wat je doet, elke aanpassing in de categorie niet-straatlegaal die je doet maakt je garantie ongeldig op de aandrijflijn. Immers, waarom is BMW verantwoordelijk voor het stuklopen van het blok als er aan de in/uitlaat/motorblok wijzigingen zijn aangebracht? Natuurlijk kan je wel een slip-on monteren zonder gelul maar dat is dan ook straatlegaal en bmw verkoopt er zelf ook een paar.

Als het defect echt compleet niks met jouw aanpassing te maken heeft wordt er ook niet echt moeilijk gedaan. En als je frame een scheur krijgt (ik noem maar wat) wordt er ook niet moeilijk gedaan als jij een andere uitlaat erop hebt zitten. Maar als jij twee uitlaatkleppen eruit fikt omdat je een open pijp hebt gemonteerd mag je dat zelf betalen. Of als je een ander ding hebt gewijzigd wat direct te maken (kan) hebben met hetgeen er stuk is gegaan. En dat is bij andere merken niet anders.

Lang verhaal kort: Andere, niet door bmw vrijgegeven mapping of race software is einde garantie vwb de aandrijving (motorblok, eindaandrijving). Modificaties aanbrengen kan, garantieclaims die veroorzaakt zijn door aftermarket spul voor zover niet vrijgegeven door bmw (dash naar de klote door een xenonballast wat ertegenaan zit geplakt (hoi hoogspanning), bak naar de klote door een aftermarket quickshifter of een remschakelset die de QS-sensor onder een verkeerde hoek zet waardoor ie niet werkt, kloten aan de elektra waardoor er een ECU stukgaat), worden afgewezen.

En again, elke fabrikant doet het zo.
 
Laatst bewerkt:
Als je race software in je ECU zet is het einde garantie(logisch, op een circuitfiets heb je ook geen garantie), in elk geval op de aandrijflijn. Maar dat is het ook als je bij BMW er racesoftware er laat zetten en ook als je zomaar een open pijp monteert en niks doet aan de afstelling.

Voor de gezondheid van je motorblok is het aan te raden af te stellen. Voor de garantie maakt het niet uit wat je doet, elke aanpassing in de categorie niet-straatlegaal die je doet maakt je garantie ongeldig op de aandrijflijn. Immers, waarom is BMW verantwoordelijk voor het stuklopen van het blok als er aan de in/uitlaat/motorblok wijzigingen zijn aangebracht? Natuurlijk kan je wel een slip-on monteren zonder gelul maar dat is dan ook straatlegaal en bmw verkoopt er zelf ook een paar.

Als het defect echt compleet niks met jouw aanpassing te maken heeft wordt er ook niet echt moeilijk gedaan. En als je frame een scheur krijgt (ik noem maar wat) wordt er ook niet moeilijk gedaan als jij een andere uitlaat erop hebt zitten. Maar als jij twee uitlaatkleppen eruit fikt omdat je een open pijp hebt gemonteerd mag je dat zelf betalen. Of als je een ander ding hebt gewijzigd wat direct te maken (kan) hebben met hetgeen er stuk is gegaan. En dat is bij andere merken niet anders.

Lang verhaal kort: Andere, niet door bmw vrijgegeven mapping of race software is einde garantie vwb de aandrijving (motorblok, eindaandrijving). Modificaties aanbrengen kan, garantieclaims die veroorzaakt zijn door aftermarket spul voor zover niet vrijgegeven door bmw (dash naar de klote door een xenonballast wat ertegenaan zit geplakt (hoi hoogspanning), bak naar de klote door een aftermarket quickshifter of een remschakelset die de QS-sensor onder een verkeerde hoek zet waardoor ie niet werkt, kloten aan de elektra waardoor er een ECU stukgaat), worden afgewezen.

En again, elke fabrikant doet het zo.


Check, duidelijk..ik ga hem laten afstellen..thanks !
 
Als ie moeilijk rondgaat kan het idd de accu zijn. Gaat ie vrolijk rond maar slaat ie niet aan dan is het niet de accu. Mooi dat ie het weer doet.


Net terug dealer;

- Accu in top conditie

Vervolgens uitlezen motor;

- Krukas sensor defect

Afspraak wordt gemaakt; checken bedrading, contacten en sensor.
 
Vanochtend 08:45 uur nog een S1000 rijder gespot op het knooppunt A4-A12 in Den Haag. 2010 motorsport kleurstelling met een open uitlaat, quickshift klappen waren goed te horen en te voelen in de werkbus!
 
Heeft iemand hier ook eens gedoe gehad met het contact slot?

Soms valt mijn motor uit, ook tijdens het rijden. Dash is dan ook uit. Als ik contact uit en weer aanzet, pakt hij meestal wel. Lijkt dus iets mis met het slot?

Heeft iemand tips wat ik het beste als eerste aanpakken kan?
 
Heeft iemand hier ook eens gedoe gehad met het contact slot?

Soms valt mijn motor uit, ook tijdens het rijden. Dash is dan ook uit. Als ik contact uit en weer aanzet, pakt hij meestal wel. Lijkt dus iets mis met het slot?

Heeft iemand tips wat ik het beste als eerste aanpakken kan?
Het contact verbindt simpelweg twee draden door, een breuk in een van de twee zorgt voor de situatie die jij beschrijft. De schakelaar zelf gaat eigenlijk nooit stuk, sinds een paar jaar zien we K100's die echt een gecorrodeerde schakelaar hebben, maar die fietsen zijn rond de 30 jaar oud. Ik denk dat een draadbreuk waarschijnlijker is. Heeft iemand de bedrading rond het balhoofd of bij het contact losgehad? Niet goed terugleggen zorgt heel snel voor draadbreuken.
 
Het contact verbindt simpelweg twee draden door, een breuk in een van de twee zorgt voor de situatie die jij beschrijft. De schakelaar zelf gaat eigenlijk nooit stuk, sinds een paar jaar zien we K100's die echt een gecorrodeerde schakelaar hebben, maar die fietsen zijn rond de 30 jaar oud. Ik denk dat een draadbreuk waarschijnlijker is. Heeft iemand de bedrading rond het balhoofd of bij het contact losgehad? Niet goed terugleggen zorgt heel snel voor draadbreuken.

Thanks, daar is idd niet aan gesleuteld. Heb gisteren het zadel weer verwijderd, blijkbaar was toch de minpool losgetrild. Even extra aangedraaid, loopt weer prima nu :)
 
Mijn motor gaat morgen naar swen Ahnendorp voor het afstellen, echter zit ik met een probleem. Ik zet hem net op de trailer en ben totaal vergeten dat er alarm op de fiets zit. Dus bij de eerst bocht naar mijn garage toe gaat het alarm al af. Morgen moet ik 100 km over de snelweg heen, kan moeilijk de hele tijd of het contact aanlaten of dan wel het alarm af laten gaan. Kan ik de accu los maken of gaat dan juist het alarm af?
Bedankt iig voor een antwoord.
 
Bij loshalen accu gaat alarm ook af.

Heb je ook afstandsbediening erbij? Zo ja: laat de motor op alarm springen ( 2 piepjes / knippertjes ) en druk dan op de knop linksboven op de afstandsbediening , dan hoor/zie je 3 piepjes/knippertjes. Alarm is nu ingeschakeld, maar de motion-sensor uitgeschakeld. Het alarm zal nog steeds afgaan als iemand accu lostrekt etc., maar niet bij beweging.

Edit: je kan ook je motor uitschakelen met dodemansknop, het alarm wordt dan niet ingeschakeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik vervoer mijn motor ook regelmatig op de trailer, maar bij mij gaat het alarm er niet op als ik de motor via het contact uit zet. Ik moet het alarm bewust aanzetten met de ab. Is origineel bmw alarm.

Heb me wel altijd af gevraagd als ik een tweede keer op de alarm aan knop op de ab druk in wat voor modes het alarm dan komt. Maar dus waarschijnlijk in de alarm mode zonder bewegingssensor? Dat ga ik eens testen.

Weer wat geleerd. O-)
 
Dat kan je inderdaad ook kiezen bij de dealer. Zetten ze er met de PC zo in.

Vind het zelf wel fijn dat ie altijd inschakelt en dat hij dat ook met die luide piepjes kenbaar maakt. Zo weten alle toeschouwers met evt slechte bedoelingen wel dat deze moeilijker te pikken valt dan een ander ;)
 
Ha mannen,
Weet iemand waar ik een BMW zomerjas kan kopen? Voorkeur BMW kleuren of de goldbet kleurstelling.

Graag in NL ivm passen. Bedankt alvast!
 
Het contact verbindt simpelweg twee draden door, een breuk in een van de twee zorgt voor de situatie die jij beschrijft. De schakelaar zelf gaat eigenlijk nooit stuk, sinds een paar jaar zien we K100's die echt een gecorrodeerde schakelaar hebben, maar die fietsen zijn rond de 30 jaar oud. Ik denk dat een draadbreuk waarschijnlijker is. Heeft iemand de bedrading rond het balhoofd of bij het contact losgehad? Niet goed terugleggen zorgt heel snel voor draadbreuken.

Motor staat bij de dealer ivm grote beurt: zij kwamen erachter dat de microswitches onder het contactslot niet meer 100% waren. Hierdoor kon de motor uitvallen. Wordt nu vervangen.
 
Motor is gisteren bij swen op de dynojet gegaan, voor het eerst zo meegemaakt.. af en toe wel eng om te zien hoeveel vermogen er loskomt. Swen kreeg 194,7 pk op het achterwiel. Motor is zo goed als z'n dipjes kwijt. Ben benieuwd hoe het nu rijdt..
 
Netjes D-K. Vooral in het hogere toerengebied ga je merken dat de motor een stuk sterker is waardoor hij sneller door de toeren heen gaat.

Met voor brandstof is je s1000 afgesteld en hoeveel nm aan koppel heeft ie?
 
Netjes D-K. Vooral in het hogere toerengebied ga je merken dat de motor een stuk sterker is waardoor hij sneller door de toeren heen gaat.

Met voor brandstof is je s1000 afgesteld en hoeveel nm aan koppel heeft ie?

Met euro95 en het koppelt bedraagt 115,66
Mocht ik 110 getankt hebben zou dat dan echt schelen? En als ik nu met 110 ga rijden?
 
Ik merk er zelf wel verschil in tussen bijv. Vpower van de Shell of Ultimate 98 van de BP. Met de brandstof van de BP loopt de motor een stuk rustiger en soepeler in de rondte. En vanaf het punt dat de motor aan zijn powerband begint (8000 toeren) tot aan de toerenbegrenzer gaat een stuk sneller tegenover brandstoffen zoals Vpower en andere ron95's.

Ook heb ik een aantal keren 102 competition getankt bij de Firezone maar, hier merk ik geen verschil tegenover de ultimate 98 van de BP.

Ik scoorde met ongeveer 50% Vpower en 50% ultimate 98 201,xx pk en 123,xx nm aan koppel op het achterwiel en een s1000rr met soort gelijke setup en competition 102 had een score van 206,xx pk (hp ecu met aangepaste rexxer mapping).
 
Die van mij is vandaag naar Ahnendorp gegaan. Mooie zaak, korte rondleiding gekregen. Had van tevoren ultimate 102 getankt bij de Aral. Ben benieuwd waar ik op uit kom qua vermogen en koppel. Volgende week is die denk ik aan de beurt }) :]
 
Vraag over de quickshifter.

Die van mij werkt op het moment voor geen meter. Week gelden voor naar de dealer gebracht. Monteur heeft hem opnieuw ingeleerd en proef gereden en melde dat er niets aan de hand was met de QS en dat hij goed werkte. Ik heb toen de motor op de trailer meegenomen en afgelopen weekend pas wat gereden.

QS werkt nog steeds niet. Sport en Race mode geprobeerd maar bij rustig of fel optrekken hoog of lager in de toeren als je dan probeert te schakelen gebeurt er niets. Heel af en toe lukt het om dan van 4 naar 5 te gaan met de QS maar meestal niets.

Voorheen werkte het bij rustig optrekken of ver in de toeren doortrekken perfect. Ook bij vaste snelheid bij bv 5000 toeren doorschakelen van 4 naar klik 5 klik 6.

Voordat ik hem weer naar de dealer breng wilde even wat meningen van jullie horen.

Hendels zijn originele HP rem en koppelings hendels.

Vandaag weer bij de dealer geweest. QS is overleden komt een nieuwe op. Gaf bij testen geen signaal, vervangende wel. Duur grapje. B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan