S1000RR Deel 7

Hey ik ben nieuw op dit forum dus misschien is dit niet de juiste plek (excuus daarvoor), maar ik zoek een plek voor het onderhoud van mijn S1000RR. Ik woon in Leiden en moet dan kiezen tussen Motorport Hillegom. Houtrust in Den Haag of De Jong in Alphen. Iemand ervaring met deze zaken? Zijn er nog andere opties?

Thanks
 
Hey ik ben nieuw op dit forum dus misschien is dit niet de juiste plek (excuus daarvoor), maar ik zoek een plek voor het onderhoud van mijn S1000RR. Ik woon in Leiden en moet dan kiezen tussen Motorport Hillegom. Houtrust in Den Haag of De Jong in Alphen. Iemand ervaring met deze zaken? Zijn er nog andere opties?

Thanks
Ik denk dat iedereen een andere mening over bepaalde dealers heeft dus kan je veel verschillende antwoorden krijgen.
Ik ben zelf heel tevreden over Houtrust bij de andere twee ben ik nog nooit geweest en bij mij in de buurt (Haarlem) heb je ook nog Harry Meijer in Lijnden als ik mijn motor daar gekocht zou hebben zou ik daar naar toe gaan denk ik.
 
als het morgen middag droog is ga ik maar eens in Amersfoort kijken bij de BMW special day bij van Harten
 
Hey ik ben nieuw op dit forum dus misschien is dit niet de juiste plek (excuus daarvoor), maar ik zoek een plek voor het onderhoud van mijn S1000RR. Ik woon in Leiden en moet dan kiezen tussen Motorport Hillegom. Houtrust in Den Haag of De Jong in Alphen. Iemand ervaring met deze zaken? Zijn er nog andere opties?

Thanks

Ik zou zeker niet naar Motoport Hillegom gaan. Zeer maar dan ook zeeeeer slechte ervaringen mee. Tot op juridisch vlak aan toe.

Oh en simpele dingen als banden wisselen en dan de borging van de kettinspanners niet aandraaien, of zoveel vet gebruiken om de ketting te smeren dat je banden helemaal onder zitten, paddock boutjes laten zitten, motor om laten vallen (en dan zeuren dat er een miniscuul krasje zit op de leenmotor |( ) en zo kan ik nog wel even door gaan ;(

En de eigenaar? :o :r :X
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, je bent niet de enige met slechte ervaringen daar, al was het in mijn geval tussen hen en het bedrijf waar ik werkte... :+
 
@ MasterTommy.

Weet jij waarom de onderdeelnummers van de hoofdremcilinders van een ABS en niet-ABS versie verschillend zijn? Zijn deze ook echt anders en waarom?

Alvast bedankt!
 
De niet-abs versie heeft montagepunten op de hoofdremcilinder zitten ten behoeve van een remlichtschakelaar. Fietsen met ABS hebben dit niet (en niet nodig).

Ik heb overigens nog een pomp liggen voor een ABS fiets, nieuw.
 
Laatst bewerkt:
De niet-abs versie heeft montagepunten op de hoofdremcilinder zitten ten behoeve van een remlichtschakelaar. Fietsen met ABS hebben dit niet (en niet nodig).

Ik heb overigens nog een pomp liggen voor een ABS fiets, nieuw.

Oké. Geldt dit ook voor de achterrem?
 
Hey ik ben nieuw op dit forum dus misschien is dit niet de juiste plek (excuus daarvoor), maar ik zoek een plek voor het onderhoud van mijn S1000RR. Ik woon in Leiden en moet dan kiezen tussen Motorport Hillegom. Houtrust in Den Haag of De Jong in Alphen. Iemand ervaring met deze zaken? Zijn er nog andere opties?

Thanks

Motor Houtrust is een aanrader als je het mij vraagt. Ik ben enorm over deze BMW dealer te spreken voor wat betreft het onderhoud aan mijn S1000RR. O-)
 
Motoport Hillegom is trouwens ook geen BMW dealer meer.

Boeie...
en daarmee bedoel ik het officiele dealerschap
het feit dat een toko official dealer is zegt mij helemaal niks.
wilt lang niet zeggen dat er in de werkplaats voldoende S1000RR kennis aanwezig is.
Ik ben van mening dat er in het algemeen te weinig échte kennis bij de gemiddelde dealer aanwezig is omdat de meesten nog steeds puur "boxer focussed" zijn.
vindt ik overigens ook van bmw motorrad nederland.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld BMW motorrad UK waar ze wel focussen op S1000RR vindt ik BMW NL maar zeer flauwtjes voor wat betreft S1000RR gerelateerd.

dealerschappen zeggen mij niks
Ik denk dat de consument moet kijken waar kennis en service voorhanden is..of er een "bmw motorrad dealer" bordje op de muur hangt boeit verder niet.

Biggelaar is ook geen Ducati dealer...maar blinkt wel uit qua echte kennis in de werkplaats.

geldt ook voor S1000RR.... gewoon daar gaan waar je goed geholpen wordt en waar je weet dat ze verstand van zaken hebben.
 
heeft hier iemand ervaring met complete systemen van MIVV onder de S1000RR?
een compleet titanium systeem kost iets van 1.200,- dus iig wel een interessante prijs!

gewicht besparing zal niet veel verschil maken met ander titanium systemen denk ik, een kilo of 9 eraf.
qua vermogen denk ik dat het ook wel snor zit; de cat eruit geeft per definitie al een paar pk extra.
alleen qua geluid weet ik het nog niet....

iemand?
 
heeft hier iemand ervaring met complete systemen van MIVV onder de S1000RR?
een compleet titanium systeem kost iets van 1.200,- dus iig wel een interessante prijs!

gewicht besparing zal niet veel verschil maken met ander titanium systemen denk ik, een kilo of 9 eraf.
qua vermogen denk ik dat het ook wel snor zit; de cat eruit geeft per definitie al een paar pk extra.
alleen qua geluid weet ik het nog niet....

iemand?

mss zit die hier tussen.
 
Oké. Want het ging mij om de achterrempomp. Deze heeft namelijk ook een verschillend onderdeelnummer.

Volgens het schema is alleen het verbindingsstangetje pedaal>pomp anders, en deze wordt meegeleverd als je een pomp besteld en daarom heeft deze ook een ander nummer, maar is de pomp zelf hetzelfde. Waarom en wat er precies anders is aan het stangetje durf ik niet te zeggen...
 
heeft hier iemand ervaring met complete systemen van MIVV onder de S1000RR?
een compleet titanium systeem kost iets van 1.200,- dus iig wel een interessante prijs!

gewicht besparing zal niet veel verschil maken met ander titanium systemen denk ik, een kilo of 9 eraf.
qua vermogen denk ik dat het ook wel snor zit; de cat eruit geeft per definitie al een paar pk extra.
alleen qua geluid weet ik het nog niet....

iemand?

heb ooit een compleet MIVV systeem onder een S1000RR gemonteerd.
slechte ervaringen mee.
spul was niet compleet..moest vanalles nagestuurd worden, pasvorm ook maar "zo zo".

leuk spul voor betaalbare prijs ,,,maar lang geen akra / yoshi / arrow kwaliteit

scheelt idd wel centjes..
dacht (ff uit mijn hoofd dat de voordeligste arrow full titanium systeem rond de 1900,- zit
 
Hey ik ben nieuw op dit forum dus misschien is dit niet de juiste plek (excuus daarvoor), maar ik zoek een plek voor het onderhoud van mijn S1000RR. Ik woon in Leiden en moet dan kiezen tussen Motorport Hillegom. Houtrust in Den Haag of De Jong in Alphen. Iemand ervaring met deze zaken? Zijn er nog andere opties?

Thanks

Even reageren als niet BMW-rijder, maar wel liefhebber...... Ik heb wel goeie ervaring met BMW Houtrust (dus Den Haag). Is bij mij dicht bij, en kom er wel eens een bakkie doen. Sinds kort nieuwe leiding daar, maakt het een stuk aangenamer. Kom er wel eens om te kwijlen, mannen zijn altijd vriendelijk en in voor een praatje. Er komen heel veel zakelijke rijders. DAT geeft aan, snelle en goeie service.

Succes!
 
heb ooit een compleet MIVV systeem onder een S1000RR gemonteerd.
slechte ervaringen mee.
spul was niet compleet..moest vanalles nagestuurd worden, pasvorm ook maar "zo zo".

leuk spul voor betaalbare prijs ,,,maar lang geen akra / yoshi / arrow kwaliteit

scheelt idd wel centjes..
dacht (ff uit mijn hoofd dat de voordeligste arrow full titanium systeem rond de 1900,- zit

:^ :^ :^

Motor kost ook geen 5K, dus waarom zou je er zo'n cheapo uitlaat onder hangen?
 
Laatst bewerkt:
:^ :^ :^

Motor kost ook geen 5K, dus waarom zou je er zo'n cheapo uitlaat onder hangen?

mijn portemonneetje heeft nu eenmaal grenzen en ik wil meer doen dan alleen een uitlaatje vervangen. plus dat het gaat om een setje buizen van titanium met een koker met geluidsdempend spul erin. niets bijzonders, dus waarom zoveel betalen. voor het stickertje doe ik het niet. ik doe het voornamelijk voor het gewicht, een beetje voor het heelhouden van de onderkuip (raak de grond met de originele uitlaat) en daarna pas voor iets meer vermogen (als dat al het geval is met de dB-killer erin).

welk type had je onder die S1000 geschroefd Stefan?

Ik ben aan het kijken naar de Speed Edge EVO lijn, R.BW.0002.LRT
 
Terug
Bovenaan Onderaan