S1000RR Deel 7

Iemand nog een linker spiegel liggen? Ben weggereden met het slot er nog op :X Verder de motor meteen opgevangen, maar één boutje van de spiegel is afgebroken doordat ie tegen een paal in de parkeergarage kwam. Gelukkig verder geen schade.
 
Ik ben opzoek naar een andere uitlaat voor mijn S1000RR uit 2010, eigenlijk moet het iets worden als een Akrapovic of een GP Austin (GP2R).
In elk geval wil ik een beter geluid als 'origineel' met de Akra.

Waar moet ik op letten of en waar moet ik rekening mee houden?
Alvast bedankt voor jullie tips.
 
Ik ben opzoek naar een andere uitlaat voor mijn S1000RR uit 2010, eigenlijk moet het iets worden als een Akrapovic of een GP Austin (GP2R).
In elk geval wil ik een beter geluid als 'origineel' met de Akra.

Waar moet ik op letten of en waar moet ik rekening mee houden?
Alvast bedankt voor jullie tips.

Laat je motor erna afstellen! Welk systeem je kiest is smaak, ik vind Akrapovic erg goed staan, GP Austin pijpjes vind ik net te kort staan.
 
Ik ben opzoek naar een andere uitlaat voor mijn S1000RR uit 2010, eigenlijk moet het iets worden als een Akrapovic of een GP Austin (GP2R).
In elk geval wil ik een beter geluid als 'origineel' met de Akra.

Waar moet ik op letten of en waar moet ik rekening mee houden?
Alvast bedankt voor jullie tips.

Er staat nu een mooi Arrow titanium systeem op marktplaats. Heb dezelfde en vind het mooi klinken. Daarna wel af laten stellen idd.
 
Ik ben opzoek naar een andere uitlaat voor mijn S1000RR uit 2010, eigenlijk moet het iets worden als een Akrapovic of een GP Austin (GP2R).
In elk geval wil ik een beter geluid als 'origineel' met de Akra.

Waar moet ik op letten of en waar moet ik rekening mee houden?
Alvast bedankt voor jullie tips.


Wil wel van mijn taylormade af,wat voor pijp heb je nu ?

Marc.
 
Laat je motor erna afstellen! Welk systeem je kiest is smaak, ik vind Akrapovic erg goed staan, GP Austin pijpjes vind ik net te kort staan.

Oke dankjewel, dat lees ik inderdaad meer dus dat moet ik dan zeker even doen.
Ik kijk zelf nogal veel rond omdat ik het qua looks niet altijd mooi vind.
Welk type (Akra of iets anders) vind je goed staan? Suggesties? :)

Er staat nu een mooi Arrow titanium systeem op marktplaats. Heb dezelfde en vind het mooi klinken. Daarna wel af laten stellen idd.

Ik vind de einddemper niet zo mooi, alleen een andere bochtenset is dat niet een oplossing met mijn Akra nu?

Wil wel van mijn taylormade af,wat voor pijp heb je nu ?

Marc.

Een taylormade vind ik wel mooi maar zou ik zelf niet kopen, ik heb nu een shorty Akra die 'origineel' zijn.
 
Oke dankjewel, dat lees ik inderdaad meer dus dat moet ik dan zeker even doen.
Ik kijk zelf nogal veel rond omdat ik het qua looks niet altijd mooi vind.
Welk type (Akra of iets anders) vind je goed staan? Suggesties? :)

De Racing Line Carbon zit er bij mij op en staat (vind ik) heel goed. Mijne heeft dus ook geen kleppen en geen cat meer. Moet je nog wel een underbelly pan of opvulling kopen, want op de foto's bij Akrapovic zie je dat ie een beetje naakt van achter wordt met deze pijp.
 
Hebben jullie nog suggesties of voorbeeld foto's van wat mooie sets zijn of wat goed staat? Ik zie door het boven het bos niet meer en weet niet exact wel nou wel en niet past.
 
Hebben jullie nog suggesties of voorbeeld foto's van wat mooie sets zijn of wat goed staat? Ik zie door het boven het bos niet meer en weet niet exact wel nou wel en niet past.

Er zijn er zoveel, er is vast iets binnen jouw budget en smaak. Kijk op bolski.nl bijv voor de opties, google een beetje en stel je vraag wat directer. Nu valt het in de categorie "doe maar een frisje". ;)
 

Je link is n beetje scrambled, je bedoelt Full Exhaust System LeoVince Factory S Carbon 8471S BMW S1000rr S 1000 RR 2009 | eBay neem ik aan?

Vind ik persoonlijk iets te kort. Maar.. NDC moet denk ik zelf eerst even kijken wat hij (/zij?) mooi vindt. Er zijn zoveel opties, kan je niet tegenop. Bekende merken (zoals Akrapovic, Mivv, Arrow, Yoshimura) is altijd wel goed spul en zijn voldoende filmpjes en recenties van te vinden.
 
Je link is n beetje scrambled, je bedoelt Full Exhaust System LeoVince Factory S Carbon 8471S BMW S1000rr S 1000 RR 2009 | eBay neem ik aan?

Vind ik persoonlijk iets te kort. Maar.. NDC moet denk ik zelf eerst even kijken wat hij (/zij?) mooi vindt. Er zijn zoveel opties, kan je niet tegenop. Bekende merken (zoals Akrapovic, Mivv, Arrow, Yoshimura) is altijd wel goed spul en zijn voldoende filmpjes en recenties van te vinden.

Blijft altijd persoonlijk, kan er altijd nog een losse Akra demper bij kopen maar vind het voorlopig goed zo



full
 
Laatst bewerkt:
Er zijn er zoveel, er is vast iets binnen jouw budget en smaak. Kijk op bolski.nl bijv voor de opties, google een beetje en stel je vraag wat directer. Nu valt het in de categorie "doe maar een frisje". ;)


Hahahhaha _O- klopt doe maar :Y


Ja maar ik heb inderdaad al veel gezocht. Wat ik vooral wil is een 'shorty' demper. En het moet er vooral mooi uit zien en natuurlijk beter klinken als mijn huidige originele Akrapovic. Mijn voorkeur gaat uit naar een Akrapovic of een Austin GP variant.
Ik ga nog even verder kijken maar hou me aanbevolen voor goede voorbeelden van jullie ;)
 
Hahahhaha _O- klopt doe maar :Y


Ja maar ik heb inderdaad al veel gezocht. Wat ik vooral wil is een 'shorty' demper. En het moet er vooral mooi uit zien en natuurlijk beter klinken als mijn huidige originele Akrapovic. Mijn voorkeur gaat uit naar een Akrapovic of een Austin GP variant.
Ik ga nog even verder kijken maar hou me aanbevolen voor goede voorbeelden van jullie ;)

Je hebt nu de slip-on akrapovic? Qua looks doet die het wel heel goed, als je die qua geluid wil verbeteren kan je wellicht je originele demper (het deel onder de bike) modificeren. Zijn zat topics over op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt nu de slip-on akrapovic? Qua looks doet die het wel heel goed, als je die qua geluid wil verbeteren kan je wellicht je originele demper (het deel onder de bike) modificeren. Zijn zat topics over op dit forum.

Je bedoelt de cat er tussen vandaan, is met een Akra shorty een hoop pokke herrie,niet mooi naar mijn mening
 
Je bedoelt de cat er tussen vandaan, is met een Akra shorty een hoop pokke herrie,niet mooi naar mijn mening

Nee je kan ook die enorme box leger maken, voor ik weet. Vergelijkbaar aan wat in dit topic besproken wordt.Weet niet hoe dat bij de S1000RR precies zit, verder onderzoek kan NDC zelf doen ;) - ik geef slechts een voorzet.
 
Die akra slip on die op de originele collector gaat (t/m bj 2015) is achterlijk (en dan bedoel ik vervelend) luid als je daar een open bochtenset of iets functioneel vergelijkbaars voor hangt.
 
Die akra slip on die op de originele collector gaat (t/m bj 2015) is achterlijk (en dan bedoel ik vervelend) luid als je daar een open bochtenset of iets functioneel vergelijkbaars voor hangt.

Maar als je in de originele box de demping vermindert zal het waarschijnlijk best goed resultaat worden. Zie plannen in topic wat ik linkte, dat lijkt me best geschikt.
 
Ik zit te denken aan een update voor mijn huidige circuitfiets (r1 '07). Ik twijfel tussen een R1 en de S1000RR. Ik heb links en recht wat gelezen over nokkenassen etc. en daardoor twijfel ik aan de betrouwbaarheid .Nou is het natuurlijk altijd moeilijk in te schatten hoe goed een fiets is, maar hopelijk hebben jullie er een beeld bij. Alle hulp is welkom.

-Hoe betrouwbaar is een S1000RR in vergelijking met een Japanner?
-Hoe betrouwbaar is de S1000RR (en dan met name na wat circuit km's)?
-Zijn er bepaalde jaartallen die beter zijn dan de andere (is bijvoorbeeld de 2012 versie beter dan de 2010?, Gezien nokkenas problemen etc?)
-Zijn er verder nog dingen waar ik echt op moet letten bij aanschaf van de S1000rr

Bedankt voor jullie hulp!

Frank
 
Ik zit te denken aan een update voor mijn huidige circuitfiets (r1 '07). Ik twijfel tussen een R1 en de S1000RR. Ik heb links en recht wat gelezen over nokkenassen etc. en daardoor twijfel ik aan de betrouwbaarheid .Nou is het natuurlijk altijd moeilijk in te schatten hoe goed een fiets is, maar hopelijk hebben jullie er een beeld bij. Alle hulp is welkom.

-Hoe betrouwbaar is een S1000RR in vergelijking met een Japanner?
-Hoe betrouwbaar is de S1000RR (en dan met name na wat circuit km's)?
-Zijn er bepaalde jaartallen die beter zijn dan de andere (is bijvoorbeeld de 2012 versie beter dan de 2010?, Gezien nokkenas problemen etc?)
-Zijn er verder nog dingen waar ik echt op moet letten bij aanschaf van de S1000rr

Bedankt voor jullie hulp!

Frank
Nokkenassen gebeurt wel eens maar vrijwel direct na ingebruikname. Een behoudende schatting die ik niet kan onderbouwen is dat 1 op de 10 er last van heeft, en als er een slechte nokkenas in zit duurt het niet langer dan 5000km voor dat problemen gaat geven. Aangezien fietsen met die km-stand gewoon nog garantie hebben is er niet zoveel aan de hand, de reparatie is immers kostenloos en gebruikt worden fietsen toch bijna nooit met minder dan 5000km aangeboden.

Verder zijn die fietsen vergelijkbaar met japanners qua betrouwbaarheid, mits er met kunde aan gesleuteld wordt. Als je aftermarket remschakelsets monteert, monteer die dan goed zonder dat de QS onder spanning staat. De sensor van de koppelingshendel moet ook juist bediend worden anders werkt de QS niet (lees: niet-originele hendels). Bij de grote beurten (elke 30K of 15K bij circuitgebruik) moet naast de klepspeling ook de timing van de nokkenassen afgesteld worden en de spanning van de distributieketting gecheckt worden (evt andere spanner monteren). Voor beide punten is speciaal gereedschap nodig.

Bij gebruikt kopen moet je op de standaard zaken letten. Zitten er geen circuitonderdelen op (mogelijke ex-circuitfiets), imitatiedelen of overgespoten delen (schade). Schakelt de bak goed > ook belangrijk. Bak gaat snel naar zn grootje als er iemand zonder kunde aan eerstgenoemde dingen heeft lopen sleutelen en het schakelmechanisme verkeerd staat afgesteld.

Ex-circuitfietsen laten staan. Meeste mensen trappen zo'n ding compleet naar de klote en dan zit jij daarna met het gezeur. Als je netjes onderhoud pleegt en fatsoenlijke aftermarket hendels/remschakelsetjes monteert en die juist monteert gaat er niets stuk, maar doe je een van die twee dingen niet, dan gaat het wel stuk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan