Het grote Cafe-racer topic deel 2

Gaan er nog mensen van hier naar Longcoats treffen bij de Motorschuur? Ik was wel voornemens.

 
Hoi hoi...ben pas nieuw bij MF...maar ik ga jullie zeer zeker volgen
full
 
Fraai exemplaar, ik hoop alleen wel dat het cafe om de hoek is met zo'n zitje :X
 
Laatst bewerkt:
blijft toch een discussie , wat is een caferacer .
zijn begonnen met standaard motoren zo goedkoop mogelijk te veranderen in een sport motor ,
en nu zijn er voor sommige ook andere eisen verplicht om deze naam te mogen dragen
 
tja veel meer dan een sportieve zithouding op een licht en snel gemaakt motortje is het ook niet. Ik denk dat gemaakt naar de tijdsgeest en hoe de rijder hem gebruik de caferacer maakt. Dus geen moderne onderdelen en knallen maar!
 
Dit was mijn racer:



Vond het een cool fietsje, maar omdat het zo gekocht was had ik niet de beleving zeg maar. Heb nu een cb400 twin gekocht die ik een beetje naar mijn eigen idee ga ombouwen. Voor mij is dat meer 'caferacer'

 
Laatst bewerkt:
blijft toch een discussie , wat is een caferacer .
zijn begonnen met standaard motoren zo goedkoop mogelijk te veranderen in een sport motor ,
en nu zijn er voor sommige ook andere eisen verplicht om deze naam te mogen dragen

Mee eens,

Ik snap de vasthoudendheid die sommigen hebben, maar enige flexibiliteit in de regels kan ik zeker waarderen
 
oh.., hier moet ik zijn, vertel net bij de suzen dat ik ook zo'n ding heb...

(bijna klaar en dan naar de tüv, ik woon namelijk "hier naast")

cheers Maarten

full
 
Inderdaad , want wat ik zoal voorbij zie komen heeft mijns inziens nog weinig met caferacers te maken.
Men denkt vaak spatbordjes eraf , m - stuurtje er op en een beetje aan kloten en men heeft een caferacer.

:} :} helemaal mee eens.

gelukkig is er nu een ander topic waar alle brat/track/rat/en alle andere gesloopte fietsen hun piccies kunnen plaatsen nu maar hopen dat de kwaliteit van de cafe's omhoog gaan en dus geen gietwielen/ en een zitje erop en we hebben een cafe fiets :N
 
Dit was mijn racer:

[~[url="http://i971.photobucket.com/albums/ae191/streetfighter_750/Facebook/Cover%20Photos/1077080_711468925546020_40682503_o.jpg"]afbeelding~][/URL]

Vond het een cool fietsje, maar omdat het zo gekocht was had ik niet de beleving zeg maar. Heb nu een cb400 twin gekocht die ik een beetje naar mijn eigen idee ga ombouwen. Voor mij is dat meer 'caferacer'

[~[url="http://i971.photobucket.com/albums/ae191/streetfighter_750/Facebook/Mobile%20Uploads/10509774_925645667461677_5578355855351034848_n.jpg"]afbeelding~][/URL]

Heb je een topic?

Ik heb een cb450n caferacer,vind ik.
Spaakvelgen,luchtgekoeld blok,clipons,andere tank en een bol zitje.

Gaan er nog mensen van hier naar de dgr in amsterdam morgen?
 
Om het topic een beetje levendig te houden:
Wat is jullie inspiratie geweest voor de bouw van een caferacer?

Dit is de mijn inspiratie: Rodan
honda-nighthawk-cafe-racer-fuller-rodan-honda-cb750-27242.jpg
1969-honda-cb750-3.jpeg

1969-honda-cb750-2.jpeg
1969-honda-cb750-1.jpeg
1969-honda-cb750-4.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mijn inspiratie was de Voxan Black Magic.

VoxanBlackMagic_2-1280x800c.jpg


Die op zijn beurt weer was geinspireerd door de Norton Manx en de Vincent Black Shadow.
Toch heel erg blij dat ik zo'n alu tankje heb kunnen bemachtigen.
 
Mijn GSXje tot nu toe, zadel moet ik nog goed monteren en bedrading achterlicht/knippers netjes maken zoals te zien is. Verder lekker op rijden :)

2qjbpl4.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan