problemen honda 600 rr

baboe

Rookie
24 jul 2011
20
0
vlissingen
hoi ik ben baboe en kom uit vlissingen rijdt zelf op een Suzuki gsxr 1000 k9 maar hep een vraag over de motor van mijn zoon heeft er nogal pech meegehad na aankoop honda 600 rr km bj 2003 stand dacht ik 36.000 km eerst had hij een gat in de zuiger is gerepareert na 2 maanden rijden weer problemen denk zelf nou de kleppen tikken heel hard maarja wat is nou verstandig ding repareren of weg doen wat zouden de kosten zijn om dit te fixen bij dealer of iemand die hier intresse heeft om dit te maken ik denk zelf beter andere kop maar weet dit niet zeker hoop hier wat info te vinden over de honda 600 rr mn zoon baalt als een stekker natuurlijk scholier gr baboe
:(
 
Mooi teruggaan naar die gene die de vorige reparatie heeft gedaan. Die heeft toch alles open gehad.

Naks wil nog wel eens problemen geven maar over het algemeer bij hogere kilometerstanden dan 36.000.
 
hoi ik ben baboe en kom uit vlissingen.
Ik rijd zelf op een Suzuki gsxr 1000 k9 maar heb een vraag over de motor van mijn zoon.
Hij heeft er nogal pech mee gehad na aankoop,een honda 600 rr bj 2003,km stand +/- 36.000 km.

Eerst had hij een gat in de zuiger, is gerepareerd.
Na 2 maanden rijden weer problemen,ik denk zelf "nou de kleppen tikken heel hard",
maarja wat is nou verstandig?

Ding repareren of weg doen?

Wat zouden de kosten zijn om dit te fixen bij dealer of iemand die hier interesse heeft om dit te maken ?

Ik denk zelf beter andere kop maar weet dit niet zeker.
Ik Hoop hier wat info te vinden over de honda 600 rr, mn zoon baalt als een stekker natuurlijk (scholier) gr baboe
:(

Goh dit leest fijn...

Wat voor een iemand heeft het werk toen gedaan en waarom denk je dat er geen garantie op zit ?
 
Laatst bewerkt:
Mooi teruggaan naar die gene die de vorige reparatie heeft gedaan. Die heeft toch alles open gehad.

Naks wil nog wel eens problemen geven maar over het algemeer bij hogere kilometerstanden dan 36.000.

:^

"Ratelt" de fiets om het maar even zo te noemen?
Bij mijn vorige 600RR is de naks vervangen rond de 30k. Mijn huidige heeft net geen 20k en die begint heel lichtjes weer te rammelen.

Tikkende kleppen klinken echter wel anders maar wellicht is een kwestie van woordkeuze.

Ik vind het zoals gezegd erg vreemd dat 2 maanden geleden een zuiger is vervangen en nu je kleppen tikken. Als je die zuiger vervangt dan check je toch meteen alles als het toch open ligt, lijkt mij.
 
:^

"Ratelt" de fiets om het maar even zo te noemen?
Bij mijn vorige 600RR is de naks vervangen rond de 30k. Mijn huidige heeft net geen 20k en die begint heel lichtjes weer te rammelen.

Tikkende kleppen klinken echter wel anders maar wellicht is een kwestie van woordkeuze.

Ik vind het zoals gezegd erg vreemd dat 2 maanden geleden een zuiger is vervangen en nu je kleppen tikken. Als je die zuiger vervangt dan check je toch meteen alles als het toch open ligt, lijkt mij.

Ja, of de TS zegt dat alles vervangen is, terwijl dit niet het geval is :) Kan natuurlijk ook nog.
 
hoi ja inderdaad ik weet ook niet wat er allemaal vervangen de man ken ik niet personlijk maar hij is nu op vacantie volgende week is hij weer thuis ik doe zelf heel veel aan auto,s dus weet hoe tikkende kleppen horen maar dit was wel zeer luid ken het ook mis hebben of wat anders we zullen het zien hou jullie wel op de hoogte maar stel het is te duur of veel schade wat zou een ander blokje kosten heb helemaal geen idee wat dat zou kosten gr baboe
 
Ik dengk dat met misgien wel hut beste is om een ander motorblok te gaan scoren als er de mieges in een blok zit dan gaat dat er niet snel uit dus even goed op het net gaan rondsnuffelen want deze hondablokken zijn doorgaans zeer betraubaar of het motorblok erondervandaan halen en wegbrengen om het goed te laten repareren dan hep je de grootste kans dat je weer veel plezier van je motor gaat beleven.


Shit dit leest erg lastig maar het schrijft ook erg lastig, ik ga maar weer over op fatsoenlijk nederlands :-)
 
:')

Op Ebay.com staan overigens ook blokken voor een stuk minder als in NL en ook heel veel onderdelen mocht je wellicht besluiten om niet het hele blok te vervangen.

Het kan toch een paar honderd euro schelen maar het grote nadeel is natuurlijk dat het uit Amerika moet komen. Althans, dat is voor sommige een nadeel.
 
Laatst bewerkt:
Ik dengk dat met misgien wel hut beste is om een ander motorblok te gaan scoren als er de mieges in een blok zit dan gaat dat er niet snel uit dus even goed op het net gaan rondsnuffelen want deze hondablokken zijn doorgaans zeer betraubaar of het motorblok erondervandaan halen en wegbrengen om het goed te laten repareren dan hep je de grootste kans dat je weer veel plezier van je motor gaat beleven.


Shit dit leest erg lastig maar het schrijft ook erg lastig, ik ga maar weer over op fatsoenlijk nederlands :-)

_O-
 
oke is zoon motor blok er so uit nog nooit gedaan wel heel veel van auto denk dat het wel mee valt eerst deze week efe de olie er uit halen kijken of er ijzer deeltjes er inzit dat dan weet ik mischien wel genoeg of zie ik dat verkeerdt
 
Laatst bewerkt:
Ik dengk dat met misgien wel hut beste is om een ander motorblok te gaan scoren als er de mieges in een blok zit dan gaat dat er niet snel uit dus even goed op het net gaan rondsnuffelen want deze hondablokken zijn doorgaans zeer betraubaar of het motorblok erondervandaan halen en wegbrengen om het goed te laten repareren dan hep je de grootste kans dat je weer veel plezier van je motor gaat beleven.


Shit dit leest erg lastig maar het schrijft ook erg lastig, ik ga maar weer over op fatsoenlijk nederlands :-)
Spellingscontrole gaat hier helemaal door het lint van.
 
Ik dengk dat met misgien wel hut beste is om een ander motorblok te gaan scoren als er de mieges in een blok zit dan gaat dat er niet snel uit dus even goed op het net gaan rondsnuffelen want deze hondablokken zijn doorgaans zeer betraubaar of het motorblok erondervandaan halen en wegbrengen om het goed te laten repareren dan hep je de grootste kans dat je weer veel plezier van je motor gaat beleven.


Shit dit leest erg lastig maar het schrijft ook erg lastig, ik ga maar weer over op fatsoenlijk nederlands :-)
Jij bent ook van alle markten thuis, is dat zeeuws?
 
Laatst bewerkt:
Bij Honda komt het vaker voor dat de NAKS, de nokkenaskettingspanner, een ratel veroorzaakt..
Nokkenas KETTING komt dan te slap te staan en zorgt voor een best herrie, ratel in het blok..

Klinkt heel eng en heftig, wellicht dat dat het is..

Gelijk een nieuw blok kopen lijkt me wat overdreven..

Maargoed, heel veel informatie hebben we nog niet.. Wellicht dat het lukt om een filmpje te maken met een telefoon? En dan de camera langs te motor houden op meerdere plekken, en dan voornamelijk natuurlijk waar je het getik hoort..
Op youtube ofzo plaatsen en hier delen..?
Of is dat een paar stappen te veel....?
 
Terug
Bovenaan Onderaan