Schuberth SRC + Android Intercom

Basch

Die hard MF'er
13 jul 2012
270
0
Heemskerk
Dit weekend ga ik een stukje rijden met een groep collega-motorrijders. Om onderling te kunnen communiceren hebben de meesten wel een intercom-setje in hun helm. Ikzelf heb de Schuberth C3 helm + Schuberth SRC systeem. Irritant genoeg zijn de diverse merken met intercoms niet met elkaar compatible. Er is echter een hele mooie Android-app die het probleem oplost. De communicatie tussen de telefoons gaat via wifi (zonder internet) en de communicatie met de headset in de helm en de telefoon gaat via bluetooth. Alle denkbare headsets werken er zo'n beetje mee, behalve de Schuberth SRC. Heeft iemand ervaring met de SRC om deze te gebruiken als eenvoudige bluetooth headset?
 
Dat appje heet Android Intercom. Deze: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidintercom

Alle audio van de telefoon naar de helm wordt inderdaad goed doorgesluist, mits je dat zowel op je helm als op de telefoon aanzet. Andersom, microfoon-geluid van de helm naar de telefoon wordt alleen doorgesluist als je een telefoontje pleegt. En ik wil dat dat juist altijd gebeurd, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ook niet als ik VOX op de headset uitzet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan