Knallende uitlaat BMW F650

Sten02

Rookie
12 sep 2014
3
0
Beste Motorliefhebbers,

Onlangs heb ik mijn motor rijbewijs gehaald en heb een BMW F650 uit 1999 aangeschaft. Hier heb ik de afgelopen maanden gelukkig op rond gereden. Een maand geleden was er iets mis, wanneer ik het gas introk reed hij niet harder dan 40. Toen heb ik de bougies vervangen en op advies van een kennis een carburateur reiniger in de tank gegooid. Dit is toen Forte Moto I en II geworden. Ik denk niet dat dit relevant is maar vertel het er toch maar bij. Ik heb toen ook de smeerolie ververst en een nieuwe oliefilter er in gezet.
Nou nu heb ik dus het volgende probleem. De eerste 10 minuten dat ik op de motor rijdt komt hij nauwelijks vooruit (niet boven de 40) en als ik het gas verder intrek begint hij te sputteren en komen er knallen uit de uitlaat. Na 10 minuten is dit verdwenen en loopt de motor als een zonnetje en doet hij het weer als vanouds.

Iemand enig idee wat dit is. Ben namelijk bang dat ik die eerste 10 minuten iets kapot maak aan de motor.

Met vriendelijke groet,

Sten
 
The BMW F650 Technical FAQs

Daar vindt je zowat alles wat er maar over de F650 te bedenken is.

Controleer het luchtfilter ook eens.
Daar wil, zeker als ie zo aan het knallen is, wel eens nogal wat benzine in zitten.
Luchtfilter er uit en vervangen of schoonmaken.
En het luchtfilterhuis schoonmaken.
Controleer ook de afvoerslang die daar ergens zit (en langs het blok naar beneden loopt).

Zit er een benzine-filter in de leiding van de tank naar de carb?
Houdt die dan ook in de gaten.
Die willen ook voor rare dingen zorgen.
 
Check ook even goed of je uitlaat lek is --> pakking of uitlaat zelf. Dit komt het knallen over het algemeen niet ten goede. Of juist wel. Hangt er vanaf hoe je het bekijkt natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan